De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 15 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Rowenta Air Force Flex 560 Air Force 560 Flex Aqua RH9490 Steelstofzuiger wit, blauw op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,8

a*********@h********** 28-04-2022

Mooie stofzuiger, helaas slechte dweilfunctie

De zuig en dweilfunctie deed me dit apparaat kopen. Een prima stofzuiger met veel handige hulpstukken. Tijdens het zuigen blaast de stofzuiger irritant in je gezicht en de dweilfunctie laat zeer te wensen over. Flinke strepen is het eindresultaat. Inmiddels gebruik ik de oude dweil weer. Moet er wel bij zeggen dat ik een marmeren vloer heb die glanst als een spiegel. Helaas werk deze dweilfunctie dus niet goed genoeg.

Pluspunten

• Goede zuigfunctie
  • Veel handige hulpstukken zoals voor de trap
  • Voldoende accu bij de lage zuigstand
  • Handig te legen

Minpunten

• Blaast in het gezicht
  • Dweil laat strepen achter

a*********@h********** 08-01-2022

De dweilfunctie laat zeer te wensen over. Grote ergenis is dat het dweiltje flinke strepen achter laat.

Pluspunten

• Veel hulpstukken
  • Goede zuigkracht
  • Voldoende batterij

Minpunten

• Teleurstellende dweil, laat strepen achter
  • Blaast in gezicht
  • Zwaar

Dennis van der Velden 12-02-2021

Werkt echt!
Hij zuigt goed, en de dweil functie ben ik ook zeker tevreden over.

Helaas is de dweil net wel te hoog om onder de bank of kast te komen, maar de rest van het huis wordt er wel direct mee gestofzuigd en gedweild.

Ja het voldoet wel aan mijn verwachting

Pluspunten

• Voldoende batterij voor een grote ruimte
  • ligt in gewicht
  • veel accessoires

Minpunten

• dweil net te hoog
  • te veel accessoires die je niet op kan hangen

Inge 03-12-2020

Prettige veelzijdige stofzuiger

De stofzuiger is eenvoudig in gebruik en makkelijk in elkaar te zetten of om te bouwen. De zuigfunctie is prima in orde en met de boost mogelijkheid gaan ook matten en dergelijke prima met deze stofzuiger.
Het apparaat ligt lekker in de hand. Alleen na langer gebruik wordt deze wat zwaar.
De stofzuiger heeft diverse functies en is makkelijk te reinigen. Het filter is wasbaar en ook de speciale borstel voor voor haren is zo te reinigen. Er zitten speciale borstels in waardoor ook lange haren opgezogen worden, maar die willen nog wel eens in de borstel gaan zitten.

Het kleine opvangbakje is groot genoeg voor een stofzuigbeurt van je huis en makkelijk te legen.

De dweilfunctie is ideaal om dagelijks even een matte doek door je huis te halen. Is je huis groot of vies dan moet je wel, net als met een normale dweil, de doek regelmatig tussendoor reinigen

Pluspunten

• Veelzijdif
  • Dweilfunctie
  • Makkelijk in gebruik

Minpunten

• Zwaar bij lang gebruik

marjo 21-11-2020

zeer uitgebreid

deze draadloze stofzuiger bevalt zeer goed, zuigt goed en dweilt goed. zeer wendbaar en zonder snoer en zak. hij is zeer uitgebreid met meerdere borstels. ook zonder de boostfunctie maakt hij nog steeds aanvaardbaar geluid.

Pluspunten

• vele accessoires
  • geluid

Noekie1976 18-11-2020

met een gietvloer blijft het soms wel zoeken naar makkelijke manier om schoon te maken. Draadloos, geen slede en ook nog eens een dweilfunctie trok me aan in deze stofzuiger.

Het is handig, er zitten voldoende extras op en de zuigkracht is prima. De dweilfunctie is handig voor tussendoor, maar haalt het niet bij het echte dweilen. De meegeleverde dweil neemt matig vuil op, reservoir is snel vol en de vloer is toch vrij vochtig.

Batterijduur is prima, zuigkracht afdoende en de trap is door de bijgeleverde kleinere zuiger prima en netjes te reinigen. Katten en hondenhaar weet hij prima raad mee, net als zand meegelopen door de kinderen. zuigmond ligt echter zo dicht bij de vloer dat grotere stukken vuil , korrels van kattengrind etc snel voor de syofzuiger uitgeduwd worden . Alles zit handig en slim in elkaar, makkelijk onder de banken en tafel zuigen en de kruimeldief is lekker handig.

Ziet er vet uit, lampje bij zuigmond is ook fijn, maar door de hoeveelheid plastic vraag ik me soms wel af hoe duurzaam hij zal blijken

Pluspunten

• draadloos
  • dweilfunctie
  • flexibel

Minpunten

• reservoir snel vol
  • groter vuil blijft liggen

Aniek1985 17-11-2020

Fijne stofzuiger

Ik heb deze stofzuiger een aantal weken in gebruik en ben er erg blij mee. De stofzuiger is makkelijk en stil in gebruik. De flexibele steel maakt het stofzuigen onder meubels gemakkelijk. In de doos worden veel accessoires bijgeleverd.
Doordat er geen snoer aanzit kan je van beneden naar boven in 1 keer stofzuigen zonder tussendoor van stopcontact te moeten wisselen.
De dweil functie is ideaal. Makkelijk voor een laminaat vloer en de badkamervloer.
Ik raad deze stofzuiger zeker aan. Je pakt deze sneller als een gewone stofzuiger en het resultaat is goed.

Pluspunten

• Wendbaar en flexibel
  • Snoerloos
  • Dweilfunctie
  • Houder voor aan de muur
  • Veel accessoires

Minpunten

• Prijs

Alexandra 17-11-2020

Perfect voor snel opruimen kattenhaar en brokken

Toelichting op getest: Product mogen testen voor een maand (borg betaald), nu voornemens om product te houden gezien het voor ons zo veel helpt.

We hebben 3 katten in huis (waarvan 2 langharig). Onze grootste uitdagingen zijn kattenharen OVERAL (in/op de meubels en als ronddwarrelende balletjes fluff), droogvoer brokken en houtkorrels van de kattenbak. Deze houtkorrels bevinden zich zowel in de badkamer als woonkamer, waar ik geregeld op sta en ongeveer voelt als het staan op een legoblokje.

Het turbobrush opzetstuk werkt PERFECT voor het kattenhaar op de meubels. Onze bank en stoelen zijn in een handomdraai haarvrij en zelfs de droogloopmat is met een minuut helemaal schoon. Zelfs onze reguliere stofzuiger had daar zeer veel moeite mee (had geen turbobrush opzetstuk).
Als ik kattenbak korrels zie pak ik snel even de stofzuiger/kruimeldief met de standaard stang er bij, knopje aan, turbo boost, en de korrels zijn weg! Kost me amper tijd en ik kan weer gewoon door het huis lopen.

De standaardkop werkt voor ons niet heel goed gezien deze niet goed korrels en brokken kan opzuigen. Waarschijnlijk is er te weinig ruimte onder de kop en/of wordt er niet hard genoeg gezogen.

De dweilfunctie is leuk en hebben we een aantal keer gebruikt, maar uiteindelijk werkt het waarschijnlijk beter om onze reguliere dweil te gebruiken met daarnaast de steelstofzuiger voor hier en daar een paar kleine verdwaalde stukjes vuil. Dit gezien de dweildoek lastig is om tussendoor schoon te maken en dit wel echt nodig is gezien je anders het vuil weer in een andere kamer op de vloer gooit.

Ik beveel dit product echt hartelijk aan aan iedereen die last heeft van kattenzooi in huis. Echter wel met de kanttekening dat de aanbeveling vooral gaat om de kruimeldief/stofzuiger in combinatie met de stang, met de turbobrush en met de kleine stang/kierenzuiger. Dit houdt bij ons het gros van het vuil al weg. Met die verwachtingen is het product geweldig. Als je echt op zoek bent voor de dweilfunctie en de standaard stofzuigerkop dan zou ik hem persoonlijk laten staan.

Wij gaan hem in ieder geval overkopen voor het verschil dat het in ons huishouden maakt!

Pluspunten

• Makkelijk snel te pakken
  • Krachtige turbobrush
  • Leuk design/kleurenpalet
  • Veelzijdige accessoires

Minpunten

• Dweildoek lastig schoonmaken
  • Standaardkop pakt geen groot vuil
  • Plakstrip liet los bij meubelkop

Miiii 17-11-2020

Super apparaat voor erbij!

Het leek me zo handig hier in huis - net die ene stofzuiger die je er wat makkelijker bijpakt dan dat normale, grote geval dat meestal nog van een andere verdieping gehaald moet worden ook. Zie je wat liggen? Even iets geknoeid? Apparaat uit de gangkast (past makkelijk) en weg ermee. Zo zag ik het voor me. En nu... We hebben de Rowenta even in huis en ik kan zeggen - alles wat ik had verwacht én nog meer! Blaadjes die door de herfst veelvuldig in huis belanden, broodkruimels onder de eettafel of vieze voetafdruk van door het huis banjerende kinderen. Hup, deze stofzuiger is er zo bijgepakt en binnen een paar tellen is het weer netjes. Wat ik het allerhandigste vindt is wel de dweilfunctie, geweldig! Zie de foto, wat een verschil! Ik stelde dit klusje altijd uit omdat ik het zoveel werk vind, maar nu is het zo klaar. En wat fijn dat er een extra doek bij geleverd wordt, zo grijp je niet mis als er een in de was zit. De flexibele buis is handig om even gauw onder de bank te kunnen stofzuigen. De bediening gaat eenvoudig en voelt degelijk. Nadelen? Niet veel wat mij betreft. Jammer dat ondanks de flexibele stang niet onder de bank gedweild kan worden (die is dan nét te laag). Ook de prijs vind ik pittig. Al met al - dik tevreden over al het extra, snelle schoonmaakgemak!

Pluspunten

• Handzaam
  • Goed resultaat

Minpunten

• Prijzig

Tukker1972 15-11-2020

Helpende hand

Sinds een paar weken deze Rowenta aire force aqua in huis. Bij het uitpakken viel direct op hoeveel extra hulpstukken erbij zitten, o.a plintenborsten, kleine zuigmond, dweil. Heb nog niet alles gebruikt. Heel fijn is de kleine zuigmond, (deze sluit je rechtstreeks aan op de handheld), en kan je zonder een zwaar apparaat mee te zeulen de trap zuigen. De stang van de stof zuiger kan je knikken, hierdoor kan je heel makkelijk onder de meubels komen. Vooral wanneer je rugproblemen is dit erg prettig. Ook zit er op de grote zuigmond verlichting waardoor je precies is kan zien waar je bent gebleven. De stofbak is erg makkelijk uit de stofzuiger te halen en te legen. De grote en klei en kleine zuigmond kan je hemaal uit elkaar om te deze goed te reinigen. De dweilfunctie heb ik niet kunnen testen, ik wacht nog op een onderdeel en ik denk niet dat dit het sterke punt van deze stofzuiger is. Hij zuigt prima op inieder geval gladde vloeren en gestoffeerde trap. Met de boostknop zuigt hij beter maar dan gaat hij maar 6 minuten anders 35 minuten voordat hij weer moet worden opgeladen. Al met al een heel fijne stofzuiger, die voor mij het stofzuigen makkelijker maakt.

Pluspunten

• Zonder bukken onder de meubels zuigen.
  • Makkelijker de trap zuigen.

Minpunten

• De dweilfunctie

SandraM01 12-11-2020

Flexible snoerloze stofzuigen

Volle doos met 2 lagen met verschillende onderdelen, even puzzelen en de Rowenta staat in elkaar. De eerste test, stofzuigen van het laminaat, dat gaat prima. Heel fijn is het licht tijdens het zuigen. Tweede test mijn vloerkleed, helaas de draaiende borstels lopen vast en ook helemaal vast. Jammer. Mijn tweede kleed doet hij trouwens wel prima. Ik vind de zuiger wel erg zwaar en na 10 min kan ik hem niet meer dragen. (ik heb rugklachten dus voor iemand anders kan dit heel anders zijn} Met de kruimelzuiger kan ik niet in schuine, smalle hoekjes komen , de bostelharen zijn te kort en de machine te groot. Wil je stofzuigen en gelijk dweilen verwissel je heel makkelijk het onderste zuiggedeelte, water met een lekker schoonmaakgeurtje in reservoir en inderdaad zuigen en dweilen tegelijk. Er zitten 2 dweildoekjes bij geleverd. Ik heb wel dat ik onbewust de flex knop indruk tijdens het dweilen waardoor de buis knikt. Conclusie, zuigen en dweilen handig, bespaard tijd. Alleen zuigen, prima, echt krachtig voor snoerloos, zuigt goed haren en stof op door de rond draaiende borstels, licht in zuigmond heel fijn, voor mij is de stofzuiger te zwaar in gebruik, kan niet gebruikt worden op tapijt met lange haren dan loopt die vast. Kruimelzuiger is ook heel krachtig, komt niet goed in hele klein smalle hoekjes maar ook voor mij te zwaar. Handig muurophangsysteem waarin je de Rowenta gelijk oplaad en waar je accessoires in kan opruimen. Legen van de stofopvangbak gaat heel makkelijk via een kliksysteem.

Pluspunten

• snoerloos
  • prima zuigkracht
  • veel zijdig
  • met dweilfunctie

Minpunten

• voor mij te zwaar
  • kan geen kleed met lange haren zuigen
  • blaast in gezicht

MariekemtH 12-11-2020

Het is best een investering maar de steelstofzuiger geeft je er tijd voor terug. Als moeder van 4 kinderen gebruik ik de stofzuiger meer dan ik zou willen. Met deze Rowenta Steelstofzuiger ben je snel klaar, geen gedoe met een stekker, makkelijk snel wisselen van hulpstuk. Geen gedoe op de trap en zelfs de auto uitzuigen gaat rap. Kortom een aanrader!

Pluspunten

• Goede zuigkracht
  • Veel accessoires
  • Zuigen en dweilen in 1!

Minpunten

• Blijft niet zelf staan
  • Maakt best veel lawaai
  • Apparaat is wat zwaar

CabbageGirl 12-11-2020

Prima stofzuiger

Ik heb nog niet alles uitgeprobeerd, maar wat ik heb uitgeprobeerd bevalt me heel goed.

Ik vergelijk het in deze zin met de Dyson die mijn moeder laatst heeft aangeschaft:
- Het valt me op dat deze stofzuiger relatief zwaar is, niet onprettig maar zeker niet een lichtgewicht
- Je hoeft de knop niet ingedrukt te houden wat erg fijn is voor zwakkere handen
- Bij het kleine smalle opzetstuk heb ik het idee dat hij wat zuigkracht kwijtraakt doordat deze niet het klikmechanisme heeft
- Als er veel lange haren op de grond liggen (wat bij mij gebeurt door gewoon het borstelen van mijn haar) blijven de haren makkelijk in de mechanische borstel zitten, die heb ik er uit moeten plukken voordat het wel een hele grote hoeveelheid werd en los in de prullenbak moeten gooien
- Hij is best stil, ik kan nog lekker mijn muziek er bovenuit horen tijdens het opruimen
- Er zijn heel veel mogelijkheden om in hoekjes te komen, de stofzuiger heel kort of juist lang te maken door opzetstukken, welke ook weer modulair zijn met elkaar, je kan het zo gek niet bedenken of het kan Op dit moment heb ik de dweil nog niet uitgeprobeerd maar dat ga ik zeker nog doen.
- Ik verwacht voor deze prijs meer zuigkracht, dit is niet echt instelbaar, al is er wel een turbofunctie, dan krijgt hij de zuigkracht die ik zou verwachten op de standaard-modus

Al met al zijn dit vooral punten die mij zijn opgevallen, ik vind het een hele fijne stofzuiger die ik makkelijk even uit z'n muurhouder pak (waar overigens 2 opzetstukken in te klikken zijn voor het gemak.) Het is heel toegankelijk om deze jongen even te pakken en te zuigen en het voelt niet als zo'n onwijze klus als bij een zware 'normale' stofzuiger die je moet meeslepen die steeds achter z'n eigen snoer blijft hangen.

Pluspunten

• Modulair met veel opties
  • Relatief stil
  • Goed voor zwakke handen

Minpunten

• Relatief zwaar vergeleken met Dyson
  • Mindere zuigkracht dan gehoopt
  • Lange haren blijven vastzitten in het mechanisme

Fabjee 11-11-2020

Handige wendbare stofzuiger

Ik heb de Rowena air force nu 3 weken in gebruik. Ik was bij het uitpakken blij verast hoeveel accessoires erbij zitten. De stofzuig en dweil functie is handig al vind ik wel wat de dweil te nat word waardoor het lang duurt voor de vloer droog is. Voordeel is wel dat je in 1 keer klaar bent met stofzuigen en dweilen. De flexibele steel vind ik ook erg handig zodat he overal makkelijk bij kan. De stofzuiger is dan wel instabiel dat was wel even wennen. De functie dat hij aanblijft en niet de hele tijd de knop in moet drukken vind ik ook makkelijk. Vind de stofzuiger wel redelijk zwaar, en het legen van het opvang bakje is niet heel handig. De stofzuiger maakt weinig geluid dat vind ik ook wel prettig. Al met al een goede stofzuiger en beveel dit product zeker aan.

Pluspunten

• Wendbaar
  • Stofzuigen en dweilen in 1
  • Lampje ik zuigmond

Minpunten

• Snel leeg
  • Zwaar

Dirk 10-11-2020

Flexibel

Het is een zeer veelzijdige steelstofzuiger. Hij zuigt goed en komt op de meeste plekken er goed bij vanwege de flexibiliteit. Dweilen is echt super handig en wordt mooi schoon. De combi van 1 apparaat met meerdere functies vind ik heel prettig en het werkt ook nog eens goed. Hij doet dat wat hij moet doen. Geweldig.

Pluspunten

• Stofzuigen en dweilen
  • Flexibele buis