Rowenta Silence Force Cyclonic RO7689 Stofzuiger zonder zak aluminium

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 10 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Rowenta Silence Force Cyclonic RO7689 Stofzuiger zonder zak aluminium op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

Erik 31-07-2023

Een aanrader

Deze stofzuiger gekocht bij Expert, na een goede en begrijpelijke uitleg door de verkoper, voldoet deze stofzuiger helemaal aan onze verwachtingen. De stofzuiger is stil en ondanks dat de stofzuiger maar een vermogen heeft van 550 W heeft deze stofzuiger een grote zuigkracht. De achterste filter in deze stofzuiger gaat er moeilijk uit om deze schoon te maken. Dit zal je een aantal keren moeten doen om er handigheid in te krijgen.

Pluspunten

• Stil
  • Grote zuigkracht

Minpunten

• Achterste filter gaat moeilijk los

Laura 02-05-2021

Prima stofzuiger

Ik gebruik de stofzuiger voor boven, doet het prima. Super fijn dat je niet hoeft te zoeken naar een stofzuigerzak, gewoon klep open en legen. Daarnaast is de stofzuiger lekker licht om te gebruiken voor de trappen.

Brutus 02-07-2020

Wat een zuigkracht!

Een geweldige stofzuiger! Een stevige zuigkracht en door het handvat aan de stang ook makkelijk te manoeuvreren. De zuigkracht is eenvoudig in te stellen met de schuif op de stang. Zeer wendbaar en voor alle vloeren en tapijten te gebruiken met het grote assortiment accessoires. Ook de opvangbak is makkelijk te legen en schoon te spoelen. De filter spoel je ook gewoon schoon onder de kraan. Kortom: een geweldige stofzuiger!

Pluspunten

• Zuigkracht
  • Wendbaarheid
  • Assortiment accessoires

TamaravandenBroek 02-07-2020

Prachtige krachtige sofzuiger

aan alles is gedacht! heel veel extra hulp stukken, het is ook een mooie stofzuiger om te zien. Alles is heel gemakkelijk in gebruik, de stofzuiger zelf is wel wat zwaar. Ook het legen van de bak gaat heel gemakkelijk! mijn favoriete hulpstuk is echt de turboborstel om alle kattenharen van de bank te zuigen. Lengte van de snoer is perfect.
De zuigkracht is heel goed en dat terwijl hij is "stil " is Een mooie aanwinst voor een huishouden met huisdieren!

Pluspunten

• stilte
  • lange snoer
  • veel hulpstukken
  • turboborstel
  • makkelijk te legen

Minpunten

• zwaar
  • bak snel vol

Vox 13-06-2020

May the Rowenta Silence Force be with you

De eerste indruk bij het uitpakken is een compacte stofzuiger. Gemakkelijk vast te houden aan het handvat. Het is een trendy design met zilver, grijze en zwarte kleuren. De onderdelen zijn gemakkelijk in elkaar te zetten en passen goed. De extra meegeleverde hulpstukken kun je niet in de stofzuiger opbergen, dus daar moet je wel een plekje voor zien te vinden.

De eerste keer gebruiken gaat intuïtief, het stroomsnoer is lekker lang en zorgt ervoor dat je zo’n 10 meter kunt overbruggen. Het oprollen van het snoer ging de eerste niet soepel en rolde niet helemaal op, door het stroomsnoer er helemaal uit te trekken en een paar keer in/uit doen was er voldoende kracht om hem nu wel volledig in te laten trekken. De stofzuiger heeft voldoende zuigkracht en is goed stil, zeker in vergelijk met onze hele oude stofzuiger. De naam Silence Force doet hij prima eer aan!

De mini turbo brush is ideaal voor het afzuigen van de meubels. En met de ingebouwde borstel in het handvat heb je een kleine stoffer bij de hand. Het legen van stofbak gaat eenvoudig, schoon en met een inhoud van 2,5 liter kun je er een flink tijdje mee doen voordat hij vol is.

Pluspunten

• Compact
  • Eenvoudig te bedienen
  • Stil

Minpunten

• Los opbergen extra hulpstukken

Johan d Br 13-06-2020

Stil werkpaard

Prettige stille stofzuiger die vooral praktisch is bij diverse vloeren van hoog en laagpolig schnitt.
Ondanks dat de slang wat kort is, maakt de stevige zuigkracht, robuust uiterlijk , handige hulpstuken en lang snoer eigenlijk alles goed.
Een absolute aanrader in een gezin waarin geleefd wordt met een huisdier

Pluspunten

• stil
  • lang snoer
  • hulpstukken
  • handige opvangbak

Minpunten

• slang
  • bediening zuigkracht fragiel

Vincent 12-06-2020

Stofzuigen is leuk geworden en schoner

Mijn algehele indruk na een paar weken in gebruik is zeer positief.
De stofzuiger oogt een robuuste huishoud machine die tegen een stootje kan en alle stof en vuil te lijf gaat. We hadden hiervoor een stofzuiger met zak en waren er tevreden over maar deze stofzuiger geeft ons een nieuwe standaard van een schoon en stofvrij huis. Een stille maar krachtige machine en een hele goede zuigkracht. Voldoende accessoires waarmee je overal bij kan en iedere oppervlakte aan kan.
Het enige wat misschien minder aan deze machine is , is dat je de losse onderdelen niet in of aan de machine kwijt kan maar dat is opgelost en eigenlijk meteen vergeten met een plastic bakje in de gangkast waar deze stofzuiger nu staat.
De kattenharen op onze bank hebben geen schijn van kans om langer op de bank te blijven zitten en de vloer pakt hij heel goed op.
Heel handig is de steel die in hoogte verstelbaar is en met je duim kan je de zuigkracht makkelijk stellen. O en als je de vloer aan het doen bent en je moet een stukje vensterbank mee pakken klik je de steel van de slang en schuif je met gemak het " stoffertje" van de zuigmond en maak je ondertussen dat ook schoon.

Mijn eerste indruk is dus erg lovend van deze stofzuiger.
Mijn vrouw is er ook erg over te spreken en door beiden , mijn vrouw 158cm en ik zelf 184cm , erg handig om de stofzuiger in een goede rechtopstaande houding te gebruiken.

De lengte van het snoer is ook ruim voldoende om er ook mee de trap op of af te stofzuigen en binnen een klik-uitschuif-legenindeprullenbak-inschuif-klik is de zakloze opvang bak geleegd.
Kan eigenlijk niet wachten tot ik een vrije dag heb en mag ik hem weer gebruiken, tot die tijd gebruikt helaas mijn vrouw hem met veel plezier, stofzuigen is opeens leuk geworden en een makkie.

Pluspunten

• Hoogte verstelbare steel
  • Makkelijke schuifbare stoffer aan handvat
  • Met je duim stelbare zuigkracht
  • zakloos en niet vies om schoon te maken / legen.
  • lang snoer

Minpunten

• Losse opzet onderdelen moet je apart opbergen

JosJ 12-06-2020

Geweldig stille stofzuiger

Rowenta stofzuiger is top, hij haalt de hondenharen goed uit de bank en van mijn kleed af, super fijn!
Hij is ook ontzettend stil, extra fijn als je in een gehorig huis woont en je wil in de avond nog even stofzuigen. Oh ja en een mooi design!
Wat ik het meest fantastisch vindt is dat het borsteltje al aan de stang vast zit, moeiteloos kan ik alle plinten afnemen en als ik klaar ben dan schuif ik hem weer naar achter.
De slang is minder lang da ik gewend bent, dat is even wennen en ik merk dat ie iets zwaarder om vast te houden is als ik de bank afneem.

Pluspunten

• Stille stofzuiger
  • Fijne extra borstels

Minpunten

• Korte slang
  • Iets aan de zware kant

Guusje 11-06-2020

Geen perfect match met ons huishouden

Helaas niet DE stofzuiger voor ons gezin...

Ik zal proberen onze indruk zo goed mogelijk te omschrijven. Misschien goed om te weten is dat we deze stofzuiger voornamelijk op een natuurstenen vloer en laminaatvloer zullen gaan gebruiken/testen. De tapijtborstel testen we op de vloerbedekking op onze zolderverdieping.

Design: Wat meteen opvalt is het compacte formaat en de strakke vormgeving. Natuurlijk selecteerde ik de stofzuiger niet op zijn uiterlijk, maar desalniettemin oogt hij prima.

Gebruikersgemak: Na ruim een week stof te hebben gezogen vallen een aantal dingen op. De stofzuigerslang 'voelt' aan de korte kant, hierdoor trek je de stofzuiger vrij kort achter je aan en dat heeft invloed op je bereik. Je trekt het apparaat hierdoor telkens van de vloer wanneer je de stofzuiger op een plek boven de grond wilt gebruiken. Hij rolde daardoor zelfs al een keer op zijn rug (de eerste beschadiging, auw!). Wanneer je alleen de zuigmond gebruikt kom je niet op bepaalde plekken zonder de stofzuiger op te tillen. Daar waar dat bij onze huidige stofzuiger wel kan.

Het regelen van de zuigkracht door de schuif op het handvat is makkelijk. Net als het zuigstuk met borstelharen dat in het handvat is verwerkt. De stofzuiger rolt makkelijk achter je aan en het snoer is prima uit te trekken zonder dat het hele apparaat van zijn plek rolt. De snoeplengte is meer dan prima! We redden de hele kamer en keuken vanuit 1 stopcontact.

De handgreep ligt erg prettig in de hand. En de in de handgreep geïntegreerde zuigkop werkt snel en prettig.

Wat we natuurlijk vooraf wisten, maar nu toch wel als een minpuntje ervaren is dat de hulpstukken niet in de stofzuiger zelf worden opgeborgen. Pluspunt is dat er genoeg hulpstukken bij de stofzuiger worden geleverd!

Prestaties:
 De zuigkracht, wanneer de borstel voor een harde ondergrond wordt gebruikt op onze vloer van natuursteen, stelt ons teleur. Wanneer we de zolderverdieping zuigen met de daarvoor bedoelde borstel zijn de prestaties echt duidelijk veel beter. Kattenharen en andere rommeltjes van de bank opzuigen gaat overigens meer dan prima.

Legen:
 Het legen is erg eenvoudig en dus in een handomdraai gepiept. Wij kunnen wel wennen aan een zakloze stofzuiger.

Geluid:
De stofzuiger maakt aanzienlijk minder geluid dan onze laatste stofzuiger! Helaas wordt de rust wel wat verstoord door de herrie die de wielen tijdens het rollen maken.

Samengevat: Hoe graag we het ook anders wilden vertellen in deze review: de stofzuiger blijft achter bij de hooggespannen verwachtingen.

Pluspunten:
- de kattenharen worden met groot gemak opgezogen
- de ergonomie van de handgreep, deze ligt prettig in de hand
- het legen van de bak, dat is in een handomdraai gepiept!
- de snoerlengte, we kunnen de hele kamer zuigen vanaf 1 stopcontact
- de stofzuiger is makkelijk te dragen door zijn relatief kleine gewicht
- de ruime keuze aan praktische accessoires/hulpstukken

Minpunten:
- prestaties van de stofzuiger wanneer je deze gebruikt op een vloer van natuursteen
- de stofzuigerwielen maken namelijk een hoop herrie bij het rollen over de vloer
- accessoires (en dat zijn er een hoop) moeten een eigen plek in huis krijgen, passen natuurlijk niet in de stofzuiger zelf
- de stofzuiger rolde een paar keer om

Pluspunten

• kattenharen worden met groot gemak opgezogen
  • de handgreep ligt prettig in de hand
  • legen van de bak is in een handomdraai gepiept!
  • de snoerlengte
  • makkelijk te dragen (lichtgewicht)

Minpunten

• prestaties op natuursteen
  • lawaaierige wielen
  • accessoires los opbergen
  • rolt makkelijk om door lichte gewicht

Clau-dya 10-06-2020

Top stofzuiger

De Rowenta stofzuiger Silence Force RO7689 een maand kunnen testen voor een onafhankelijk en eerlijke mening over het product.

Bij het openen van de doos zit alles netjes verpakt met een duidelijke handleiding om de stofzuiger in elkaar te zetten en hier gelijk mee aan de slag gegaan en dat gaat snel en makkelijk.

Accessoires: veel meegeleverde accessoires om echt alles goed en gemakkelijk schoon te krijgen. Aan de stofzuigerslag zit een handige tool door gemakkelijk en snel stof op te zuigen via het mondstuk met een borsteltje eraan, deze in gemakkelijk in en uit te klappen. Een turbohulpstuk, 2 verschillende vloerstukken voor verschillende ondergronden, een flexibele arm, een zacht mondstuk en langer borsteltje zijn aanwezig.
In de stofzuiger zelf zit geen ruimte om de accessoires in op te bergen.

Zuigkracht: de zuigsterkte is gemakkelijk te regelen via het handvat van de slang en als deze voluit staat om echt alles goed op te zuigen. Het geluid is opvallend zacht en prettig.
De stofzuiger rolt soepel en geluidloos over de vloer en de wieltjes zijn erg flexibel en dat voelt prettig aan bij het verplaatsen.

Stofbak: een stofzuiger zonder zak vind ikzelf echt ideaal, milieuvriendelijk en kostenbesparend. Er staat op de bak duidelijk aangegeven tot hoever de bak gevuld mag zijn. De stofbak is gemakkelijk te verwijderen door een draai-klik methode, de eerste keer lukte het niet gelijk maar zodra je het doorhebt gaat het gemakkelijk en snel.

Snoer: echt een lang snoer waarmee een groot gedeelte van het huis in 1 keer gezogen kan worden en ook weer gemakkelijk terug te rollen door de (voet)knop op de stofzuiger.

Geluid: wat een heerlijk zacht en subtiel geluid komt eruit, een groot pluspunt!

Uiterlijk: Het uiterlijk is robuust en robotachtig en saai van kleur, daar zou best wel wat mee mogen gebeuren.

Pluspunten

• Lang snoer
  • Geluid
  • Accessoires
  • Zonder zak

Minpunten

• Uiterlijk
  • Prijs
  • opbergruimte accessoires