Rowenta Silence Force RO7793 Stofzuiger met zak

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Rowenta Silence Force RO7793 Stofzuiger met zak op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

Renee67 29-11-2020

Goed zuigende stille stofzuiger

Via Insiders mag ik hem testen. Vanaf dag 1 ben ik heel erg tevreden. Hij is zo stil dat je zelfs 's avonds kan zuigen en er niemand last van heeft. De zuigkracht is ook super. Tapijt, parket, plavuizen voor alle ondergronden goed. Veel accessoires, jammer genoeg geen opberg plekje. Dus dan zelf maar een tasje gedaan. Er zit een klein mondstuk bij met een roerende borstel. Ideaal om de kattenharen van de meubels af te zuigen. De handgreep op de slang vind ik ook een uitkomst voor mensen die weinig kracht in de handen hebben. Kortom is ben er erg blij mee.

Pluspunten

• Handgreep op de buis.
  • makkelijk verstelbare lange buis.
  • veel accessoires

The Cyberdude 14-11-2020

Rowenta stofzuiger met zak

Nu alweer enige tijd deze stofzuiger aan het testen. De stofzuiger was goed verpakt in de doos en het in elkaar zetten kostte niet veel tijd. Er zitten heel veel hulpstukken bij waar ik nog niet precies weet waar ze voor dienen. Geen rocket science maar gewoon even rustig uitproberen. Er zit een quick start handleiding bij die ik niet vindt uitblinken in duidelijkheid. Daar had wel wat meer aandacht aan geschonken kunnen worden. Buiten de stofzuigerzak die al in de stofzuiger zit zaten er ook nog twee losse stofzakken bij. Prima!

De stofzuiger ziet er netjes uit in het rood met donkergrijze knoppen voor aan/uit en snoeroprollen. Er zitten ook lichtgrijze accenten op met een lichtgrijze slang en buizen. Het snoer is lekker lang, 9 m, waardoor je niet snel een nieuwe wandcontactdoos hoeft te zoeken om door te kunnen stofzuigen. Je zet de stofzuiger aan door de bekende knop op de stofzuiger in te drukken. Op de handgreep, die in eerste instantie er wat vreemd gevormd uitziet maar prima in de hand ligt, kun je de zuigkracht van het mondstuk instellen. De stofzuiger is behoorlijk stil en zuigt redelijk goed. Op de stofzuiger zelf kun je de motor harder en zachter stellen afhankelijk van de ondergrond. In de lagere standen (= minder geluid) zuigt hij ook minder sterk.

De zuigbuis is in trapjes in hoogte verstelbaar. De slang is een beetje stug en dat is jammer want dat werkt niet zo fijn. Voor mij had de slang ook wel wat langer gemogen. Ik heb nu regelmatig de stofzuiger tegen mijn hielen aan met stofzuigen. Irritant. De stofzuiger is niet te zwaar en prima een trap op te tillen. Er zitten diverse hulpstukken bij die jammer genoeg niet in of op de stofzuiger weggeborgen kunnen worden. Op de handgreep zit wel een langer zuigstuk waar je de borstel van kunt uitschuiven om snel wat grotere delen op te zuigen. Dat werkt handig.

De zuigmond heeft een stand voor gladde vloeren en voor tapijt. Het omschakelen gaat makkelijk met je voet. De zuigmond maakt wel wat herrie met het zuigen door de plastic wieltjes. Het is wel een vrij lomp geheel die zuigmond waardoor je niet makkelijk onder onze stoelen en bank kunt stofzuigen. Dat kan met onze oude stofzuiger wel. De stofzak is makkelijk te verwisselen. Ook het motor filter, wat uitwasbaar is, en het Hepa filter zijn makkelijk te wisselen.

Het snoer oprollen gaat wat lastig. Er zit een knop op die je met je voet kunt indrukken om het snoer op te rollen. Maar als je hem indrukt gebeurt er niets. Dan moet je eerst het snoer wat uittrekken en dan loslaten dan schiet het snoer in in de stofzuiger. Waarom dan die knop? Handig is de parkeerstand voor de steel aan de stofzuiger. Dat kan zowel als de stofzuiger rechtop als gewoon staat. Tot op heden ben ik wel redelijk tevreden over de stofzuiger. Geen topper maar een stofzuiger die in het middensegment opereert. Door de vele bijbehorende hulpstukken is de stofzuiger wel veelzijdig. Kijken hoe de praktijk test verder uitpakt.

Pluspunten

• Stil
  • Veel hulpstukken
  • Lang netsnoer

Minpunten

• Slang is te kort en stug
  • Snoer oprollen gaat onhandig
  • Zuigmondvrij lomp en maakt herrie

Debbie 13-11-2020

Geweldige stofzuiger

De Rowenta RO7473 Silence Force 58 dB sluit precies aan bij mijn behoeftes, ik ben zeer tevreden!
De stofzuiger is een stuk stiller dan mijn huidige stofzuiger en dat werkt erg prettig voor mij. De zuigkracht is erg goed en met het juiste mondstuk kan ik gemakkelijk kattenharen opzuigen van de bank en hun mandjes. Ik ben erg blij met de hoeveelheid mondstukken voor verschillende materialen en lastig te zuigen plekjes. In een aantal zuigmonden zit een flexibel stuk zodat je makkelijker bij de lastige plekjes kan komen. En er zijn een aantal mondstukken waar een borstel opzit die je op en neer kan schuiven zodat je hier niet een andere mondstuk op hoeft te zetten als je van mondstuk wilt wisselen. En dat bespaard mooi weer tijd. In de opening van de stofzuigerzak zit een klepje die dicht gaat zodra je de stofzuiger uitzet en dit houd vieze luchtjes, levende insecten, en terug loop van stof tegen. De stofzuiger draait goed mee tijdens het stofzuigen omdat er wieltjes onder zitten die 360 graden kunnen draaien. En wat ik ook als zeer prettig ervaar is het handvat op de slang, hierdoor heb ik meer grip. En het snoer is erg lang waardoor ik niet steeds van stopcontact hoef te wisselen. Het enigste wat ik als min punt heb ervaren naast dat de mondstukken erg handig zijn neemt het wel veel ruimte in beslag, maar dat hoeft de pret verder niet te drukken!

Pluspunten

• Veel opzetstukken
  • Goede zuigkracht
  • Verwijderd perfect kattenharen van het meubilair
  • Weinig herrie
  • Wielen draaien 360 graden

Minpunten

• De vele opzetstukken nemen wat meer ruimte in

Anna Brinkman 13-11-2020

Superfijne stofzuiger

Ik mag deze stofzuiger testen en ben heel erg enthousiast. Ik had al eerder een stille stofzuiger en wilde dit graag weer. Ook deze rowenta is echt stil, wat voor een hoop minder stress zorgt bij de huisdieren. Daarnaast is de stofzuiger heel wendbaar. Met de verschillende accessoires kun je makkelijk achter de bank, onder je bed, achter en tussen radiatoren en op andere plekken waar je normaal niet zo makkelijk komt. Grootste pluspunt vind ik echter de lengte van de steel. Ik ben zelf 1,84, wat voor een vrouw best lang is, en heb er snel last van als de steel te kort is. Eigenlijk ben je dan continu aan het bukken. Deze steel is echt lang, ontzettend fijn! Klein minpuntje aan de stofzuiger is dat de wendbaarheid enerzijds heel fijn is, maar het anderzijds onmogelijk maakt om met je voet de aan-uitknop en het oprolsysteem voor het snoer te bedienen. Zodra je er op wilt drukken met je voet rijdt de stofzuiger weg. Even je andere voet aan de andere kant zetten om het tegen te houden lost dit echter al op. Dus is geen groot minpunt.

Pluspunten

• lange steel
  • heel wendbaar
  • stil
  • veel accessoires

Minpunten

• glijdt soms te makkelijk weg

juul 13-11-2020

Goede stofzuiger met veel accesoires

deze stofzuiger nu 2 weken in huis en hij bevalt me goed. stil, goede zuigkracht en doet zeker niet onder voor zijn duitse soortgenoten.
handig borsteltje op het handvat , lang snoer .

Pluspunten

• zuigt goed
  • stil
  • prijs kwaliteit.
  • borstel op handvat
  • accesoires

Minpunten

• geen opberg mogelijkheid