Rowenta RO7649 Silence Force Cyclonic RO7649 Stofzuiger zonder zak

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 10 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Rowenta RO7649 Silence Force Cyclonic RO7649 Stofzuiger zonder zak op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,5

e**************@g******** 24-01-2024

zeker een aanrader

Wat een heerlijk stille stofzuiger. Je hoort alleen de zuigmond en hij zuigt prima, zowel de stenen vloer als ook de deurmat en vloerkleed. Heb hem gekocht omdat hij zo energiezuinig en stil is.

Pluspunten

• lang snoer en lange stang
  • stil en licht

Willem de Ruiter 06-06-2020

Mooi van uiterlijk, maar minder in prestatie.

Eenmaal uit de doos ziet de stofzuiger er mooi uit. Echter doet het materiaal fragiel aan. Bij het gebruik is het irritant dat bij elke beweging van de zuigstang, de stofzuiger mee wordt getrokken. De slang is echt te kort. De zuigkracht is normaal (niet super, maar zeker niet slecht).
Het opruimen neemt behoorlijk wat plek in. Jammer dat de slang niet om de stofzuiger gewikkeld kan worden.

Pluspunten

• Uiterlijk

Minpunten

• Slang te kort

Madolyn 30-04-2020

Prettige stofzuiger

Het is opzich een fijne stofzuiger doordat hij weinig geluid maakt en dat je makkelijk overal bij kan.
Ik vind alleen de grote stofzuiger mond wat te zwaar.
De opvang bak is groot genoeg.

Pluspunten

• Reservoir
  • Radius
  • Het geluid
  • Lengte van de stang

Minpunten

• Zuigmond aan de zware kant
  • Valt snel om
  • Prijs
  • Neemt veel ruimte in
  • Ophang systeem is niet ideaal

Danielle 29-04-2020

Relatief stille stofzuiger met weinig wenbare zuigkop/stang

Ik vind de prijskwaliteit verhouding van dit product niet erg goed. Het product voelt niet erg kwalitatief en vooral de korte zuigmond (dus zonder stang) voelt erg plastic aan. De lange stofzuigermond is erg zwaar in gebruik en daardoor niet erg wendbaar. Vooral wanneer je de stofzuigerstang op volle lengte gebruikt is de wendbaarheid lastig en is de stofzuiger niet prettig in gebruik. De zuigkracht is verder prima in orde, hier kan ik niets negatiefs over zeggen. De stofzuigermond heeft tevens de standenverstelknop voor parket en tapijt, deze is echter erg gevoelig en verspringt bij het minste of geringste naar de andere stand. Dit is erg onhandig in gebruik.

Pluspunten

• Goede zuigkracht
  • Stil in gebruik

Minpunten

• Matig materiaalgebruik
  • Zware stofzuigermond
  • Gevoelige standenbediening op zuigmond

Suusian 25-04-2020

Superstil en enorme zuigkracht!

Eerste indruk
Bij het openen van de doos kwamen we er al achter dat dit een hele degelijke stofzuiger was. Kwalitatief goed en een professionele uitstraling. Hij staat gewoon te popelen om aan de slag te gaan zodra je hem uit de verpakking haalt. Ook vinden nog meerdere extra opzetstukken in de doos.
De stofzuiger rijdt erg soepel en is erg flexibel. Het wagentje zelf is niet, zoals als bij veel andere stofzuigers, een “blok aan je been”. Hij rijdt lekker soepel mee en de bochten zijn geen probleem. Ook de wieltjes onderaan de steel zijn een erg fijne bijkomstigheid. Kortom onze eerste indruk is zeer positief!

Design
Je merkt dat ze bij het ontwerpen van de stofzuiger echt rekening gehouden met het doel van het apparaat. Grote wielen, grote opvangbak aan de voorzijde en een uitschuifbare steel. Om maar even wat te noemen. Eigenlijk is de machine een soort van om de opvangbak, welke makkelijk te verwijderen en terug te plaatsen is, heen gebouwd. Het lange elektriciteitssnoer (8 meter) zit lekker hoog op het wagentje geplaatst, waardoor deze ook erg makkelijk te hanteren is. Ook handig is de zuigkrachtregelaar en het handvat (met zuigmond en uitschuifbare borstel) waarop deze zit, aan het einde van de slang. Hier kan dan de steel in geklikt worden. Verder ziet hij er, voor een stofzuiger, gewoon heel mooi uit. Hij is af!

Zuigkracht
Dit vinden wij toch wel 1 van de 2 grootste pluspunten van deze machine. Soms doet hij zelfs een beetje te veel zijn best. Bij het stofzuigen van de deurmat zuigt hij gewoon een soort van vacuüm en zit de zuigmond vast. Dan eventjes de zuigkrachtregelaar een beetje open zetten en we kunnen weer door. Zelfs met een volledig “geopende” zuigkrachtregelaar wordt alles in de buurt van de zuigmond netjes opgezogen. Je ziet gewoon dat alles in de buurt van de zuigmond die richting opgezogen wordt. Voor de kleine hoekjes en gaatjes gebruik je heel makkelijk alleen het handvat met het uitgeschoven borsteltje over de zuigmond, mooie bijkomstigheid. Kortom, wij hebben nog nooit een cycloonstofzuiger gezien met zo’n onwijze zuigkracht als deze Rowenta!
Klein minpuntje is wel dat, naar mate je langer aan het stofzuigen bent, het wel steeds zwaarder wordt. Dit komt door die onwijze zuigkracht.

Geuidsniveau
Dit is het tweede grote pluspunt van deze machine. Hij is echt ongelooflijk stil! Bij het eerste gebruik waren wij ook op zoek naar een vermogenregelknop, omdat we dachten dat hij op de laagste stand stond. Toen we vervolgens begonnen met stofzuigen en zagen hoe hij het deed, wisten we dat dit het maximum kwa geluid was. Echt bizar gewoon! Wat dat betreft doet hij zeker z’n naam “Silence Force Cyclonic” eer aan. En over die Force hoef ik u niets meer te vertellen.
Normaal moet het arbeidsvitaminen-muziekje tijdens het zuigen altijd op standje 10, met deze Rowenta hoeft dat niet! Heerlijk die rust...

Conclusie
Wij zijn super tevreden met de Rowenta “Silence Force Cyclonic RO7649. Hij heeft echt al onze verwachtingen overtroffen! Het enige minpuntje is dus de grote zuigkracht waardoor het zuigen wat zwaarder wordt op den duur, maar dit weegt zeker niet op tegen alle pluspunten die er zijn. Gek genoeg is de zuigkracht ook 1 van de pluspunten, samen met geluidsniveau, de wendbaarheid en de functies van de machine.

Kortom, wij raden deze stofzuiger van harte aan en u zult er zeker geen spijt van krijgen!

Pluspunten

• Geluidsniveau
  • Zuigkracht
  • Wendbaarheid
  • Kwaliteit
  • Duurzaamheid

Minpunten

• Wordt bij lang gebruik zwaar (door zuigkracht)

Marijn 24-04-2020

Duitse topper

Ik had een relatief oude stofzuiger,met dezelfde opties. Ik vind het fijn dat hij hoge zuigkracht heeft en toch stil is. Het design is mooi, maar het apparaat is ook oerdegelijk. Uitzondering is het ophang/opzetsysteem van de slang. Voldoende accessoires, een erg handig integrated borsteltje wat uitschuifbaar is. Verder een lang snoer en uitwasbaar filter. Ik ben blij met mijn nieuwe stofzuiger. Hij is wel redelijk zwaar.

Pluspunten

• stil
  • accesoires
  • snoer is lang
  • design
  • lange slang

Minpunten

• zwaar
  • mechanisme slang ophangen is zwak

Luuk M 24-04-2020

Mooi vormgegeven zakloze stofzuiger

Ten eerste is het een mooie stofzuiger met een erg goede zuigkracht, terwijl hij toch best stil is!
Mijn grootste pluspunt is ook de opvangcontainer zonder zak, deze is makkelijk te verwijderen en ledigen. De stang die erbij hoort is ook goed van lengte, welke ook nog korter te maken is om beter bij bepaalde plekken te kunnen komen. Ook de accessoires die erbij zitten zijn erg prettig voor al het schoonmaakwerk. Handig vind ik ook dat het borsteltje in het handvat/korte steel zit verwerkt, zodat je die niet constant erop en eraf hoeft te klikken. Het oprolbare snoer wat er aan zit is zeker lang genoeg.

Dat de rest van de accessoires niet op/in de stofzuiger of aan het handvat op te bergen zijn vind ik wel iets minder, aangezien je die dan elke keer weer moet pakken en ergens weg leggen. De parketvoet mag ook iets minder hoog zijn, omdat die niet makkelijk onder lage dingen komt (onze vorige stofzuiger kon dit wel). De slang van de stofzuiger mag ook wel wat langer zijn, want die vind ik dan weer wel ietsje te kort. En de wendbaarheid is niet je van het, maar daar kan ik nog wel mee overweg.

Al met al een mooi en goed presterend apparaat dat ik zeker aan kan bevelen.

Pluspunten

• goede zuigkracht
  • stil
  • lange stang
  • mooie vormgeving
  • zakloze opvang container

Minpunten

• slang aan de korte kant
  • accessoires los op bergen
  • minder wendbaar

Jeveco 18-04-2020

Krachtig, solide, kwalitatief goed

Om met de deur in huis te vallen: de Rowenta RO7649 is zeer krachtig en oprecht vrij stil in gebruik. De stofcontainer laat zich makkelijk legen. De accessoires zijn legio en makkelijk op en af te klikken. Borsteltje geïntegreerd in het handvat vindt ik een gouden greep. In het handvat zit ook een makkelijk toegankelijke schuif om de zuigkracht aan te passen.
Alles voelt degelijk aan, nadeel daarvan vindt ik het gewicht: je moet met 2 handen stofzuigen en de stofzuiger een beetje helpen als je veel hoekjes om moet, anders blijft hij overal steken.
Het is geen compacte stofzuiger, dus als je daar naar op zoek bent, moet je niet voor de Rowenta gaan. Als je een goede krachtige zakloze stofzuiger wilt, dan wel.
Wat mij betreft een aanrader.

Pluspunten

• Zeer krachtig
  • Kliksysteem voor accessoires en steel
  • Borstel in handvat
  • Zuigkracht aanpassen in handvat
  • Redelijk stil

Minpunten

• Wat zwaar in gebruik
  • Minder wendbaar als je veel hoekjes om moet

admt 17-04-2020

Fijne degelijke stofzuiger die lekker stil is

Ik ben erg blij met deze stofzuiger. Hij is stil, wendbaar en heeft een goede zuigkracht. Het ingebouwde borsteltje bij de slang is echt superfijn. Alles voelt heel stevig en de aansluitingen zitten echt goed vast. De stofzuiger volgt je als een hondje. Doordat het snoer extreem lang is, kan ik mijn volledige woonkamer in 1 keer stofzuigen zonder een nieuw stopcontact te zoeken. Wel is de stofzuiger erg zwaar zeker in combinatie met het gewone mondstuk. De losse hulpstukken zijn heel fijn en net zo degelijk als de stofzuiger zelf. Doordat er op de stofzuiger geen ruimte is om deze vast te zetten moet ik zorgen dat ik ze niet "vergeet". Wat mij betreft is deze stofzuiger een echte aanrader.

Pluspunten

• voelt degelijk
  • stil
  • wendbaarheid
  • mooi design
  • lang snoer

Minpunten

• zwaar
  • prijs

Tuppie1138 17-04-2020

Super apparaat

Een robuust apparaat,maar niet zwaar
Met ijzeren buizen,iets zwaarder dan kunststof maar zoveel degelijker en op maat instelbaat
Met de juiste extra onderdelen,voor de trap het kleinste mondje,trap is in no time gedaan,de rechte zuigmond ook voor de plinten
In handstuk het schuifje voor het dempen of verhogen van de zuigkracht,eenvoudig maar zeer makkelijk te gebruiken
Filter wat uitleesbaar is,hoe milieu vriendelijk
Makkelijk en hygiënisch te reinigen
Lang snoer,8.4 meter,genoeg voorbij mij hele etage beneden en de trap naar boven zonder stopcontact wissel
Ziet er futuristisch uit maar is oerdegelijk

Pluspunten

• Lang snoer
  • Makkelijk legen
  • Wendbaar
  • Stiller
  • Juiste losse extra onderdelen