Rowenta RO3142 Power XXL RO3142 Stofzuiger met zak

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 9 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Rowenta RO3142 Power XXL RO3142 Stofzuiger met zak op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,1

Marlon 20-08-2020

Goede stofzuiger in deze prijsklasse

Deze stofzuiger is zeer geschikt voor grote woonruimtes. Hij heeft een extra lang snoer (8,4 meter) en een grote stofzuigerzak (inhoud van 4,5 liter). De stofzuiger doet goed wat hij zou moeten doen, namelijk stofzuigen! De zuigkracht is heel goed! Het geluid dat hij maakt valt ook reuze mee.

Hij is heel makkelijk wendbaar (4 x 360° wielen). Op vloerbedekking is dit wellicht fijn, maar op parket/laminaat vind ik dat wat minder. Hij vliegt te snel alle kanten op. De handgreep zit niet heel stevig vast in de stofzuigerbuis. Je moet hem heel goed aandrukken. Zo ook met bijvoorbeeld de meubelzuigmond en kierenzuigmond. Er is geen kliksysteem, dus het zit er los in. Het wil er nog wel eens uitgaan. Het is ook jammer dat je deze hulpstukken niet in de stofzuiger kunt opbergen.

Op de handgreep zit een 'Easy Brush'. Dit borsteltje is echt superhandig! Je kunt er goed stof mee van bijvoorbeeld kastjes of plinten opzuigen. De handgreep vind ik wel wat aan de kromme kant. Als je de meubelzuigmond gebruikt, dan had hij iets minder gebogen mogen zijn, nu raakt hij met de onderkant bijna de ondergrond. Je kunt het hulpstuk er ook andersom opzetten, maar dat werkt niet heel praktisch.

Het opbergen van de gehele stofzuiger vind ik ook nog wel een dingetje. Als je de slang erop laat zitten, dan neemt hij best veel ruimte in beslag. De telescopische metalen buis kun je wel inschuiven, maar de slang zit bijna haaks op de stofzuiger, waardoor hij veel meer ruimte inneemt dan nodig.

Voor de prijs (consumentenadviesprijs € 129,95) vind ik het echter wel een prima stofzuiger! Dit omdat hij gewoon goed zuigt!

Pluspunten

• goede zuigkracht
  • lang snoer
  • grote stofzuigerzak
  • handige 'Easy Brush'
  • makkelijk wendbaar

Minpunten

• geen opbergvak voor hulpstukken
  • geen kliksysteem voor hulpstukken
  • niet smakelijk op te bergen
  • geen fijn handvat
  • te makkelijk wendbaar op harde vloeren

Marlon 20-08-2020

niet smakelijk op te bergen = niet makkelijk op te bergen

JAJAdP 30-07-2020

Goede stofzuiger, prachtig design en kleur

Ik heb deze stofzuiger nu 10 dagen en ben heel tevreden. Het extra borsteltje aan de greep is heel handig, evenals het extra lange snoer. De 4 zwenkwieltjes maken het extra licht al wil hij op een gladde vloer nog weleens te snel gaan.

Pluspunten

• Prachtig design en kleur
  • Meer dan goede zuigkracht
  • Snoer van 8 m
  • Extra borsteltje op de handgreep

Minpunten

• Hij is zwaar
  • Geen goede grip bij het tillen om op te bergen

Elisha82 29-07-2020

Stille krachtige stofzuiger

De Rowenta is een fijne stille stofzuiger. Hij heeft een mooie opvallende kleur en een extra lang snoer. Tijdens het stofzuigen rijdt hij soepel achter je aan. De zuigkracht is in te stellen dmv een draaiknop en ik gebruik vaak de laagste stand. De stofzuiger heeft een ingebouwde haspel die je kunt bedienen met een knop. Het voordeel hiervan is, dat tijdens het stofzuigen het snoer zich niet automatisch oprolt.

Pluspunten

• krachtige zuigkracht
  • stille stofzuiger
  • extra lang snoer
  • opzetstuk op de slang
  • automatische haspel

Minpunten

• geen opbergruimte voor opzetstuk
  • geen multifunctionele mondstuk
  • geen kliksysteem slang/stang

Carlitooo 29-07-2020

Mooie stille stofzuiger

Mooie stille stofzuiger met een lang snoer. De stofzuiger is gemakkelijk wendbaar en de vloer wordt heel goed schoon.

Pluspunten

• Lang snoer
  • Heel stil
  • goede zuigkracht

JAJAdP 27-07-2020

Mooie kleur, krachtige motor

Sinds 1 week de eigenaar van deze stofzuiger, hoewel deze prima schoonmaakt zijn er toch enkele minpunten. De stangbevestiging gaat enkel op kracht hetgeen een minpunt is voor mensen met bv reuma. het lange snoer bleef de 2e keer al steken op 5 meter. Bij het optillen van de stofzuiger niet genoeg grip, de 4 wieltjes zijn lastig wanneer het apparaat er overheen rijdt, deze moet dan opgetild worden.

Pluspunten

• Goede zuigkracht
  • Mooi uiterlijk
  • Lang snoer
  • Het handige kleine borsteltje aan de slang

Minpunten

• Stangbevestiging
  • Zwaar
  • Geen goede grip bij het dragen

Melo 27-07-2020

Handige stofzuiger

Deze stofzuiger heeft een lange snoer waardoor ik niet snel het moet verwisselen, de zuigkracht is geweldig maakt ook bijna geen geluid zit lekker in de hand rijd lekker mee, heeft verschillende mind stukken dus geschikt voor alle vloeren, ik ben er heel blij mee.

Pluspunten

• Maakt weinig geluid
  • Zuigkracht is sterk
  • Verschillende mondstukken
  • Lekker in de hand
  • Lange snoer, grote stofzuigerzak

Minpunten

• Mondstukken niet in de stofzuiger kan bergen

Rebelheart 27-07-2020

Mooi van binnen en buiten

Mag dit product testen en ben er erg blij mee .
Allereerst viel me de mooie kleur op , modern en fris.
De stofzuiger heeft een lange kabel, waardoor ik met 1 stopcontact de woonkamer , keuken en gang kan zuigen .
Er zitten handige hulpstukken bij , vind t wel jammer dat je die niet in de stofzuiger kan opruimen.
Hij is wendbaar , grote stofzak... ik ben er zeer tevreden over en raad m aan

Pluspunten

• Lange kabel
  • Mooie kleur
  • Wendbaar

Minpunten

• Je kan hulpstukken niet opruimen in de stofzuiger

Ramona 27-07-2020

Super stofzuiger

Allereerste wat opvalt is de enorme zuigkracht, en het lange snoer. Super handig om de hele verdieping mee te stofzuigen zonder van stopcontact te wisselen! De geïntrigeerde borstel op de steel is ook erg makkelijk in gebruik! De telescopische steel is makkelijk om bv langs de naden van het plafond te gebruiken. Ook de 4.5 liter inhoud van de stofzuigerzak is wel een dingetje om te benoemen, niet te vaak wisselen dus!

Pluspunten

• Lang snoer
  • Wendbaar door 4 wielen
  • Grote inhoud van de zak
  • Telescopische steel

Minpunten

• Los opbergen accessoires

CvdSterren 22-07-2020

Mooie geluidsRme stofzuiger

Mooie stofzuiger, lekker wendbaar, handige accessoires, maakt niet zo veel lawaai en mooie zwenkbare zuigmond!
Nadeel de accessoires kunnen niet in de stofzuiger opgeborgen worden.

Pluspunten

• Beweegbare zuigmond
  • Zacht geluid
  • Lang snoer

Minpunten

• Accessoires los