Rowenta Silence Force Cyclonic RO7274 Stofzuiger zonder zak zwart, oranje

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Rowenta Silence Force Cyclonic RO7274 Stofzuiger zonder zak zwart, oranje op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,6

Henkdrik87 21-06-2020

Krachtige stofzuiger met veel accessoires

Krachtige stofzuiger zonder zak. Heeft een goede zuigkracht en deze is makkelijk in te stellen met het handvat. Verder heeft de stofzuiger veel accessoires die je helpen tijdens het stofzuigen.

Pluspunten

• Zuigkracht
  • Veel accessoires
  • Instelbaarheid zuigkracht dmv handvat

Minpunten

• Geen lang snoer
  • Niet compact op te bergen

Vivienne 18-06-2020

Grote krachtpatser met veel accessoires

De Rowenta Silence Force Cyclonic is een stofzuiger zonder zak. Erg fijn dat je niet hoeft na te denken over het kopen van stofzuigerzakken.
De stofzuiger blaast de lucht aan de voorkant uit de stofzuiger. Dit vind ik een aparte keus omdat je naar voren toe werkt. Gelukkig is de luchtstroom niet direct over de vloer maar net daar boven dus met opvliegend stof heb je minder snel te maken maar dit is wel iets om over na te denken als je bijvoorbeeld de trap stofzuigt (van beneden naar boven dus ipv beneden naar boven!).
Er zitten veel accessoires bij de stofzuiger waardoor er voor iedere klus wel een opzetstuk aanwezig is. Erg fijn voor de radiator bijvoorbeeld. De grootte van de stofzuiger valt mij wel een beetje tegen; deze is vrij groot waardoor het bijvoorbeeld niet zo makkelijk is om de trap te stofzuigen. Het snoer is wel erg lang en de stofzuiger stang kan behoorlijk ver uitgeschoven worden en is daarmee ook prettig werken voor mensen die wat langer zijn. De bak is snel en makkelijk te legen en is voorzien van een extra filter. De zuigkracht van de stofzuiger is prima en ook nog eens verstelbaar. De stofzuiger maakt uiteraard geluid maar dit is niet pijnlijk aan de oren. Wat ik echt heel fijn vind aan deze stofzuiger is de borstelkop aan de stofzuigerslang. Deze kun je met een schuifbeweging naar voren klikken waardoor je makkelijk kunt switchen tussen borstelkop en stofzuigerslang uiteinde. Heel fijn voor al die kleine randjes in huis die je moet doen. Lang verhaal kort: ietwat grote stofzuiger die zijn spierballen graag laat zien met al zijn accessoires. Ik zou de stofzuiger aanbevelen!

Pluspunten

• Grote opvangbak
  • Uitschuifbare borstelkop op slang
  • Veel accessoires
  • Lange stofzuigerstang
  • Sterke zuigkracht

Minpunten

• Luchtstroom naar voren
  • Ietwat log/groot apparaat

Liset 11-06-2020

Gemiddelde stofzuiger met goede zuigkracht

Eerste indruk:
Nog altijd als een kind zo blij om een nieuw product uit te mogen pakken. Zoiets blijft leuk. Als een soort van Mary-Poppins-effect, kwam de één na de andere accessoire uit de doos tevoorschijn. Wat veel bruikbare accessoires! Met name de lange flexibele lijkt me erg handig voor achter de cv. Het geluidsniveau vind ik wat tegenvallen. Bij het zien en horen van de naam 'Silence' verwachtte ik een aanzienlijk stillere stofzuiger dan mijn huidige oude, zware stofzuiger.

Minpunten:
- Neemt veel ruimte in beslag wanneer je hem na gebruik met de stang aan de body in de kast zet.
- Lengte van de slang vind ik aan de korte kant. Hierdoor kan ik net niet lekker vrijuit in de rondte stofzuigen zonder dat gelijk de body achter me aan komt.
- Het ‘stille geluid’ valt mij helaas tegen. Gezien de naam, had ik hier had ik hoge verwachtingen van. Alleen wanneer de regelaar helemaal dichtzit en de stofzuiger aan het tapijt zit vastgezogen maakt hij weinig geluid, maar zodra je gaat bewegen maakt hij weer lawaai.
- De easy brush kan krasjes veroorzaken op plastic wanneer je op volle kracht zuigt.
- Het snoer is net niet lang genoeg (of mijn stopcontacten zitten gewoon net ongunstig) om de trap er in één keer mee te stofzuigen. Door de vorm van de body kan ik hem ook niet op een traptrede zetten, wat ik met mijn vorige stofzuiger wel kon.

Pluspunten:
- Veel meegeleverde accessoires
- De easy brush aan de stofzuigermond is geniaal! Wanneer je tijdens het stofzuigen van de vloer langs een kastje of vensterbank komt, kun je die ook gelijk even meepakken. Je klikt de stang eraf, schuift de easy brush naar beneden en voila.
- De zuigkracht is erg goed. Al jaren verwisselde ik de standaard stofzuigermond voor een speciaal Cat&Dog mondstuk om haren van het tapijt te halen. Dat is i.c.m. het mondstuk van deze Rowenta niet meer nodig.
- De stofzuiger verplaatst zich soepel door het huis
- Heel fijn voor het milieu en voor de portemonnee dat er geen stofzuigerzak meer nodig is en dat de stofzuiger doorzichtig is. Hierdoor kun je precies zien wat er in de stofzuiger zit, mocht je een keer per ongeluk ongewenst iets hebben opgezogen.
- Lekker lichte stofzuiger! Hierdoor pak ik hem net wat sneller uit de kast dan mijn vorige logge bakbeest.

Aanbeveling:
Ondanks dat het echt een prima stofzuiger is, had ik toch graag gezien dat het snoer, en vooral de slang, iets langer waren. De slang van mijn vorige stofzuiger was zo’n 40 cm langer, dus daarmee lever ik met deze stofzuiger in op gebruiksgemak. Daarnaast koos ik deze stofzuiger vanwege zijn ‘silence’ en ook daarin heeft ie mij teleurgesteld. Dit zijn voor mij de redenen dat ik hem niet aanbeveel, maar het is net wat je zoekt!

Pluspunten

• Licht in gewicht
  • Verplaatst zich soepel
  • Goede zuigkracht
  • Easy brush is megahandig
  • Veel meegeleverde accessoires

Minpunten

• Snoer wat aan de korte kant
  • Niet zo stil als de naam doet vermoeden
  • Slang aan de korte kant
  • Neemt meer ruimte in beslag dan mijn vorige

Luc 11-06-2020

Goede stofzuiger met veel opzetstukken

DESIGN
De stofzuiger ziet er modern uit, en je kunt goed zien hoe vol de opvangbak is. Hij zwenkt makkelijk mee, is licht, dus makkelijk op te tillen. De stang is slank en goed vast te houden. Ook het in elkaar schuiven en het wisselen van de accessoires gaat makkelijk. Het geluidsniveau is voor mij prima, omdat ik meer geluid gewend was. De slang en stang zitten goed vast als je de stofzuiger wegzet. Neemt niet veel ruimte in beslag.

PRESTATIES
De stofzuiger beweegt soepel mee tijdens het gebruik. Het snoer is lang genoeg. De zuigkracht is prima en hij zuigt alles in één keer op (ik was anders gewend). Het is ook handig om bij het zuigen van tapijt/carpet de zuigkracht in te kunnen stellen.

LEGEN
De opvangbak is er makkelijk af te halen en te legen. Ook de filter is eenvoudig los te maken, schoon te maken/af te spoelen en weer terug te plaatsen.

ACCESSOIRES
De zuigmond voor gladde oppervlakten is erg fijn. Omdat hij smal/laag is, kan ik ook makkelijk onder het bed/de bank stofzuigen. De zuigmond voor carpet/laminaat werkt ook goed, maar is groter. Het aanpassen van de zuigkracht is heel prettig. De wisselknop werkt overigens goed. De kleine opzetstukken zijn allemaal erg handig in gebruik, voor elk probleemhoekje is er een opzetstuk, top! Het is soms even puzzelen wel verbindingsstuk je voor welke accessoire nodig hebt, maar dat went wel. Jammer alleen dat je ze nergens kunt opbergen zodat ze bij de hand zijn als je ze nodig hebt.

Pluspunten

• Makkelijk schoon te maken
  • Veel praktische hulpstukken

Minpunten

• Geen ruimte om de hulpstukken op te bergen

hilda3011 10-06-2020

fijne stofzuiger met veel hulpstukken

Deze stofzuiger heeft een mooi design. Hij is lekker compact en daardoor makkelijk op te bergen of te dragen naar de bovenverdieping. Het snoer is niet zo lang, maar prima voor wat we er mee willen, kan bijna overal in het huis komen. Fijn ook dat hij zakvrij is, zo hoef je geen nieuwe zakken te kopen en draag je bij aan een zero-waste huishouden. Zuigkracht is prima, maar had iets meer verwacht. De naam zegt dat hij 'silence' is, maar ik heb niet het idee dat hij minder lawaai maakt dan een andere stofzuiger, maar misschien hadden we al 1 die niet zoveel lawaai maakte. We zijn in ieder geval erg blij met deze stofzuiger! Zelfs de kinderen vinden het nu zelfs leuk om het huishouden te doen met deze stofzuiger. de bij geleverde hulpstukken is een ideale uitkomst, alle hulpstukken zijn makkelijk in gebruik, bijv. gemakkelijk achter een cv het stof vandaan halen, de naden tussen de bank, probleemloos!! mocht de opvangbak vol zijn met 1 kleine handeling is hij zo geleegd, en nooit meer gepruts met zakken, en ik vind als de opvangbak aardig vol zit, blijft de zuigkracht goed

Pluspunten

• behoud zuigkracht als de opvangbak bijna vol is

Minpunten

• mocht een langer snoer aan