• Test panel 8.1 jun 2020

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 16 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de AEG VX82-1-2MG op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

Rotterdam 17-02-2022

Niet voor laminaat vloeren

Geschreven voor: AEG VX82-1-2MG

Goeie zuigkracht en inderdaad een stille motor. Alle kattenharen verdwijnen goed uit de vloerbedekking. Op laminaat maakt de zuigmond nogal veel lawaai, zelfs de onderburen kunnen meegenieten. Helaas wordt de stille motor dan ruim overstemd door het geluid van de wieltjes in de zuigmond die over het laminaat rollen. Op pvc vloer valt dat mee. Stofzuiger is best zwaar om op de trap mee te nemen bovendien vind ik de zak nogal klein, waardoor deze snel vol is. Ik zou deze stofzuiger niet aanraden op laminaat, zelf had ik voor deze hoge prijs een zuigmond verwacht die ook geschikt zou zijn voor laminaat.

Pluspunten

• Stille motor
  • Goeie zuigmracht
  • 9. Meter snoer

Minpunten

• Zuigmond niet voor laminaat
  • Zwaar
  • Klein vuilreservoir

Sunsp0t 25-06-2020

Zeer stil en licht

Geschreven voor: AEG VX82-1-2MG

Een zeer stille stofzuiger, totaal anders dan andere bekende merken. Hij weegt weinig en is heel wendbaar. Het valt op dat je op alle ondergronden in één beweging al het vuil opzuigt. Bij tapijten / matten stofzuigen moet de zuigkracht zelfs even minder hard gezet worden. Om dit automatisch goed te laten verlopen heeft AEG er een SMART-functie aan toegevoegd. Als je de stofzuiger op deze stand zet, past hij het zuigvermogen aan. Je matje blijft dus op zijn plek liggen.

De hulpstukken voor plinten e.d. zitten als 1 accessoire in de doos. Handig. Ik heb een paar minpunten: om het snoer op te rollen moet je bij het stekker-symbool de handgreep indrukken. Echter op die plek zit niet de daadwerkelijke knop om het snoer op te rollen. Hierdoor moet je heel hard drukken. het symbool staat totaal op de verkeerde plek! Het snoer rolt helaas ook slecht op. Je moet vaak meedere keren helpen. Verder is jammer dat bij gebruik van de standaard zuigvoet er een ontzettend luide pieptoon ontstaat. Dit komt wellicht door wat valse lucht in de voet. Jammer en hopelijk een exemplarisch probleem.

Pluspunten

• Stil
  • Licht
  • Lang snoer
  • Enorme zuigkracht

Minpunten

• Keiharde pieptoon uit zuigvoet
  • Snoer rolt slecht op

S. IE 25-06-2020

Geluidsarme stofzuiger

Geschreven voor: AEG VX82-1-2MG

Deze stofzuiger heeft me op een positieve manier verrast. In tegenstelling tot veel stofzuigers is het geluid zo minimaal dat het bijna leuk wordt om te stofzuigen.
De stofzuiger doet het prima op tapijt. Op tegels en parket wil er nog wel wat stof of stukjes achterblijven.
Ik mis wel het mondstuk waarmee je tussen de verwarming schoon kan maken.

Pluspunten

• super (weinig) geluid
  • goed op tapijt

Minpunten

• minder goed op parket en tegels
  • stofzuigerzak
  • geen mondstuk voor tussen de verwarming

van Vegchel 22-06-2020

Stille stofzuiger met lange snoer

Geschreven voor: AEG VX82-1-2MG

Deze AEG doet wat ie beloofd, stil stofzuigen. De snoer is heel erg lang en flexibel, waardoor de hele woonkamer kon worden gestofzuigd, zónder stopcontact-wissel. Door de 'Smart functie' aan te zetten, past de zuigkracht zich aan het oppervlak aan. Zelf vond ik dit overbodig, ik wil gewoon maximale zuigkracht. Minpunt is de grote en wat zware zuigmond, deze past bij ons niet onder de bank.

Pluspunten

• Stil
  • Zuigkracht
  • Lange snoer

Minpunten

• Te grote zuigmond
  • Niet zakloos
  • Opzetstukken op slang bevestigd

Dominique 21-06-2020

Fijne stofzuiger om mee te werken

Geschreven voor: AEG VX82-1-2MG

Toen ik de stofzuiger ontving was ik bij het uitpakken ten eerste verbaasd over het gewicht dat bij het formaat van de stofzuiger hoort. Ik was hierover erg positief verrast. Erg prettig.
Het eerste dat me tijdens het testen opviel was dat de stofzuiger erg stil is, heel erg stil. Het is mogelijk op normale toon een gesprek met iemand in de zelfde kamer te voeren terwijl je aan het stofzuigen bent. Ook het luisteren van muziek is mogelijk zonder dat de buren hiervan hoeven mee te genieten. Hierdoor kreeg ik de impressie dat de stofzuiger misschien wat minder krachtig zou zijn, maar aan zuigkracht zeker geen tekort. Alle soorten vloeren in huis (laminaat + tapijt) waren met een haal schoon te maken en de stofzuiger paste zich d.m.v. de smart-functie automatisch aan aan de ondergrond. Wel merkte ik dat het (natuurlijk) soms ook beter ging wanneer je het voetstukje wisselde voor een van de meegeleverde accessoires; wat er trouwens best een aantal zijn dus een geschikt voetje voor iedere klus en/of ondergrond zit erbij. Dit vond ik vooral bij het stofzuigen van de trap die met tapijt bekleed is erg fijn en werd erg goed schoon.
Bij het stofzuigen van een item zonder opzetstuk op de voet, verliest de stofzuiger wel kracht wanneer je deze verticaal op een oppervlakte zet. Hierbij moet je denken aan bijvoorbeeld het stofzuigen van de bank; je moet de steel echt goed schuin houden om zuigkracht te kunnen bewaren. Ik had echter het idee dat deze niet zo schoon werd als anders en vooral kattenharen er niet zo gemakkelijk af kwamen.
De snoer heeft voldoende lengte om één gehele verdieping in een keer te zuigen, dit vond ik erg prettig werken en zo hoef je niet vaak te stoppen met stofzuigen om de stekker te verplaatsen. Wel gaat het automatisch oprollen van de stekker niet altijd even lekker en moet je hem soms een beetje helpen; maar dit is zeker niet altijd en wat mij betreft geen echt minpunt.
Wat ik wel een kleine tegenvaller vond was de wendbaarheid van de 'standaard' zuigmond. Hier zitten wieltjes onder die geen kleine bochtjes kunnen maken, waardoor je nogal eens de stofzuiger op moet tillen van de grond. Dit is jammer. Daarnaast is het niet mogelijk de stofzuiger ergens tegenaan te zetten, aangezien de wieltjes dusdanig goed rollen dat de stofzuiger direct op de grond ligt.
Al met al is het een hele prettige stofzuiger om mee te werken.

Pluspunten

• Stil maar krachtig
  • Licht
  • lange snoer

Minpunten

• wielen onder zuigmond
  • kunt niet verticaal zuigen zonder mond
  • niet wendbaar
  • wieltjes iets te 'soepel' bij wegzetten

Nico 21-06-2020

stille, krachtige stofzuiger

Geschreven voor: AEG VX82-1-2MG

De stofzuiger enkele weken in bezit. Mijn eerste ervaringen zijn positief.
Hij doet wat AEG belooft. De zuigkracht is zeer goed, terwijl hij ook erg stil is. Ook op maximale stand erg stil.
Het design, ook niet onbelangrijk, is mooi. Erg handig een uitklapbare handgreep om hem gemakkelijk te verplaatsen. Onder de handgreep de knop om het snoer op te rollen.
Het “one go power” mondstuk werkt zeer prettig. Wij hebben een houten vloer met diverse vloerkleden. De stofzuiger past zichzelf aan wanneer we van de vloer over gaan naar een kleed. Ook de zuigkracht past hij automatisch aan. Tevens een groot pluspunt dat het mondstuk niet schraapt over de vloer maar heel soepel over de vloer rijdt.
De stofzuiger rijdt ook erg soepel achter je aan, mede door de grote wielen. Hij loopt ook niet vast op het snoer maar rijdt er makkelijk overheen.
De lengte van het snoer is ook prima. Als ik de stekker in het midden van de woonkamer in het stopcontact steek, kan ik de hele beneden verdieping in 1 keer stofzuigen.
Echter het oprollen van het snoer valt wat tegen. Hier moet je met de hand wat bij helpen.
Nog een klein nadeel is dat het “one go power” mondstuk vrij dik is, en bij ons niet onder de bank past.
Het meegeleverde accessoire is erg minimaal en doet goedkoop aan.
Al met al een mooi uitziende en prettige stofzuiger in het gebruik.

Pluspunten

• krachtig
  • stil

Minpunten

• snoer oprol mechanisme
  • dikte zuigmond

Bezige bij 20-06-2020

Zeer stil en super krachtig!

Geschreven voor: AEG VX82-1-2MG

Deze stofzuiger is echt super stil en toch ontzettend krachtig! Wanneer ik hem voor het eerst gebruikte dacht ik dat hij per ongeluk op de zachte gordijnenstand stond, zo zacht was het geluid. Ik controleerde de zuigkracht en tot mijn verbazing voelde ik dat hij gewoon op de hardste stand stond, maar gewoon heel weinig geluid produceert! Dit is echt heel handig, want normaal probeer ik altijd te stofzuigen als mijn kinderen geen televisie kijken, maar nu geven ze geen commentaar wanneer ik zuig in dezelfde kamer. Je hoort echt wel wat geluid, maar het is zeker niet luid. Nu hoor ik zelfs ook de deurbel als ik boven aan het zuigen ben, ook een voordeel! De stofzuiger is lekker compact en zeer krachtig. De smart-functie vind ik echt heel handig, wij hebben op de trap hout met een loper van vloerbedekking. De smart-functie past de zuigkracht automatisch aan het type ondergrond. Ook handig met het zuigen van de stoffen bank en voor de deurmatten. De stofzuiger is echt een stuk lichter dan ik gewend ben, rijdt lekker soepel en is wendbaar. Hij ziet er ook mooi en wat futuristisch uit. Het lange snoer is erg handig, zodat je de hele verdieping in 1 keer kan zuigen. Wanneer je de stekker eruit trekt zonder het apparaat uit te schakelen, is het handig dat hij niet meteen aangaat wanneer je de stekker weer in het contact stopt.
Er zit een goede lange verstelbare steel bij de stofzuiger. Waar ik enigszins aan moet wennen, is dat de wieltjes onder de zuigmond zo soepel zijn, dat als ik hem even tijdelijk tegen de muur zet, hij makkelijk wegrijdt. Het went snel om hem anders te plaatsen of neer te leggen. De zuigmond heeft verschillende standen, die goed aansluit op de vloer. Het zuigen over de breedte, bijv met de zuigmond langs de platte plint, is iets lastiger door de stand van de wieltjes, maar dit kan je gemakkelijk aanpassen, door de beweging iets anders te doen. In het begin miste ik een gebruiksaanwijzing, maar de smartfunctie wees zich toch vanzelf in het gebruik. Al met al vind ik het gewoon een heel fijne stofzuiger, met handige functies!

Pluspunten

• Zeer stil
  • Ontzettend krachtig
  • Licht qua gewicht
  • Rijdt soepel
  • Handige smartfunctie

Minpunten

• geen uitgebreide gebruiksaanwijzing
  • Steel rijdt weg bij plaatsing tegen muur.

Martin 18-06-2020

Goed functionerende stofzuiger.

Geschreven voor: AEG VX82-1-2MG

Een fijne goedwerkende stofzuiger, vooral de smartstand vind ik erg handig. Wij hebben Kliklaminaat liggen met een los kleed, Het automatisch aanpassen aan zuigkracht op het kleed is ideaal, ondanks de aanpassing zuigt hij het kleed netjes schoon.

Onze dochter vind het geluid van onze stofzuiger eng omdat het zo hard klinkt, bij het geluid van deze stofzuiger kijkt ze bijna niet om, ook als ze slaapt kan ik nu gewoon stofzuigen zonder dat ze wakker word.

Het stroomsnoer is fijn lang, deze kan dus In 1 stopcontact blijven zitten als je een hele verdieping wilt zuigen. Het nadeel van het snoer is wel dat deze snel draaid en daar misschien wel knikken in kunnen komen. Bij het oprollen van de het snoer gaatje laatste meter niet heel soepel, deze moet je een beetje helpen. De aan en uit-knop moet je soms 2 keer indrukken om te activeren of uit te zetten.

Het in elkaar vastklinken van de onderdelen gaat een beetje stroef, dit komt waarschijnlijk door de nieuwheid van het product. Zelf vind ik de handgreep aan de voorkant van de stofzuiger onhandig en klein, als ik hem op wil tillen om naar boven te tillen zit de stofzuigerbuis in de weg.

Al met al een mooie stofzuiger die zijn werk goed doet.

Pluspunten

• Lang stroomsnoer
  • Smart functie
  • Geschikt voor lange mensen

Minpunten

• Onhandige handgreep
  • Oprolsysteem stroomsnoer

Shirrel 18-06-2020

Fijne stofzuiger

Geschreven voor: AEG VX82-1-2MG

Deze stofzuiger is lekker compact,hij weegt niet zwaar en is door het handvat gemakkelijk op te tillen en te verplaatsen,maar ondanks zijn compacte formaat vind ik hem enorm krachtig en dat verbaasde me.
Hij heeft een ontzettend lange kabel,waardoor ik me bijna door het hele huis kan verplaatsen,en niet telkens tussendoor hoef om te steken,hier wachtte ik al jaren op,zo handig!
Het geluid wat de stofzuiger produceert is zo minimaal dat ik gewoon kan stofzuigen terwijl mijn man nog slaapt. Normaal wachtte ik tot hij opstond,dus dit vind ik echt fijn.
Verder is hij in te stellen op de 'smart' stand tijdens het zuigen,hij past de zuigkracht dan aan,aan de ondergrond. Zo hebben wij laminaat,tegels en vinyl. Dus als ik van de gang de keuken in ga om te stofzuigen,verandert hij vanzelf de zuigkracht en kan ik rustig door.
Hij rijd erg soepel achter je aan door het huis,de wielen zijn van ander materiaal dan mijn andere stofzuiger,deze zijn veel wendbaarder.
Het mondstuk van de zuiget heeft super zachte haren,wat heel fijn blijkt om stof en haren van de katten er af te halen,in tegenstelling tot andere zuigers,die hebben hele harde haren onder de voet en dat maakt haren en pluizen er af halen lastig
Er zitten géén extra accessoires bij deze stofzuiger,dus geen plintenzuiger of ander hulpstuk.

Pluspunten

• Compact
  • Lichtgewicht
  • Krachtig
  • Lange kabel