De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 17 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de AEG 900258512 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,9

s************@g******** 16-08-2022

niet zo blij met de stofzuiger

Geschreven voor: AEG 900258512

het is prettig dat de stofzuiger stil is, maar het niet mee roteren van de slang aan de stofzuiger is heel irritant: hij is daardoor heel stug en loopt niet soepel met je mee.

n*****@l****** 01-01-2022
Geschreven voor: AEG 900258512

Vorig jaar deze zeer stille stofzuiger gekocht bij bcc. Doet het prima alleen nu steeds meer problemen met de flexibele slang ( precies bij de bocht boven ) bij de klik aansluiting van de grote vaste stang. In de flexibele bocht ontsnapt lucht tijdens het heen en weer bewegen van de stang /voet. Dit geluid is hoog en hard erg irritant aan het worden, want zo goedkoop was deze stofzuiger niet echt dus mag je toch wel verwachten dat alles het goed doet.

oss66oss2015 19-05-2021

Zeer stille en toch krachtige, compacte stofzuiger

Geschreven voor: AEG 900258512

Zeer stille stofzuiger. Compact, fijne draaggreep. Buis en hulpstukken hebben de voor sommige modellen typische ovale vorm. Met dit systeem passen alle stukken beter in elkaar, waardoor minder zuigkracht verloren gaat. Maar in geval van een defect moet je er rekening mee houden dat je wel aangepast zuigmonden (etc.) nodig hebt.

Het snoer zal voor de meeste huizen en gelijkvloers voldoende lang zijn. De stofzuiger is handzaam, de buisconstructie iets zwaarder dan wat je wellicht gewend bent. Dit model heeft een zogenaamde pistoolgreep. Wij vinden dat fijn (vanwege lichte reuma in de handen), maar niet schijnt een pistoolgreep als praktisch en fijn te ervaren.

Overigens: na 10 maanden ging deze pistoolgreep bij ons kapot (bovenzijde losgelaten). Op het moment dat we dit schrijven, wachten we al bijna 3 weken op vervanging. Dankzij het totaal gebrek aan service en inlevingsvermogen van BCC en haar klantenservice, weten we nu dat 3 weken niet stofzuigen (als je een hond hebt) geen luxe ding is, maar noodzaak.

Dat mag overigens niet verhinderen dat dit met grote afstand de beste en fijnste stofzuiger is die we tot zover hebben gehad. Daarom zojuist bij de AEG shop zelf maar een nieuwe pistoolgreep besteld.

Pluspunten

• stil
  • compact
  • wendbaar
  • ovale hulpstukken passen perfect
  • bij volle stofzak geen verlies aan zuigkracht

Minpunten

• ovale hulpstukken uitsluitend van AEG

Jan de Bokx 21-06-2020

Stille en compacte stofzuiger

Geschreven voor: AEG 900258512

De stofzuiger is echt extreem stil. Iemand hier in huis die ook wilde proberen hoe wendbaar die is dacht dat die nog niet aan stond. Ook is hij lekker compact en daardoor goed hanteerbaar.

Uitpakken van de stofzuiger.
De stofzuiger komt in een zeer kleurrijke doos die helemaal in compartimenten is verdeeld. Ieder onderdeel zit apart in een hoesje. Er is duidelijk over nagedacht hoe je iets zonder loze ruimte inpakt en toch geen beschadigingen krijgt.
De handleiding is een enkel papier met allemaal plaatjes op. Hier staan wel voor verschillende typen stofzuigers de montage handleiding door elkaar. Dus wel even goed kijken welke voor mijn type zijn.
Er staat niet bij dat je het snoer helemaal uit moet rollen. Maar dat deed en doe ik maar wel. Ik heb wel eens een gesmolten haspel gehad, dat is best een zooitje.
Een stofzak en filters zijn al gemonteerd. De stofzak lijkt wel klein, maar ik heb hem te kort om te zien of dat een probleem is. De filters zijn wel erg fijn voor iemand met allergieën zoals ik.

Stofzuigen dan maar.
De steel is uitschuifbaar zover dat zelfs langere mensen (ik ben 1.92) er fatsoenlijk mee kunnen werken.
En inderdaad wat is hij stil!. Ik begin met alles in de smart stand. Eens kijken hoe dat gaat.
Mijn hobbykamer is met vinyl. Dat vind die toch wel lastig. Hij zuigt zich vast, laat dan weer los en zuigt zich weer vast en zo door. Dan de zuigmond van smart naar harde ondergrond gezet.
Dat gaat een stuk beter. De zuigmond beweegt heel soepel en zonder veel kracht over de vloer.
Alles verdwijnt goed in de zuigmond, hij laat niets liggen.
Ook in bochten gaat hij soepel overal langs.
Ik mis wel een spleetzuigmond. Die hebben we hier eigenlijk wel nodig.

Verder met de standen voor meubels en gordijnen. Met de kleine borstel mond er op. Deze borstel kun je aan de stang klikken dus die hoef je niet te zoeken. Klikt gemakkelijk op de stang. Dat werkt ook erg goed. Echter tussen de kussens mist ook hier de spleetzuigmond.

Al met al een fijne stofzuiger die extreem stil is. Je kan gewoon met elkaar praten tijdens het zuigen.

Pluspunten

• Extreem stil
  • Heel wendbaar
  • Compact
  • Volgt goed

Minpunten

• Geen spleetzuigmond
  • Lijkt kleine stofzak

Karien van Poelje 21-06-2020

Gebruiksvriendelijke , mega stille stofzuiger!!

Geschreven voor: AEG 900258512

Wat vooral gelijk opvalt is dat de stofzuiger echt stil is, zo stil dat ik bij het eerste gebruik bijna twijfelde of de stofzuiger aanstond :) en hoe verrast was ik dat de zuigkracht enorm is! Mijn zoon werkt thuis momenteel maar ik kon gewoon stofzuigen, hoe fijn is dat.
Door de smartfunctie past de stofzuiger zich moeiteloos aan in zuigkracht!
De kleur van de stofzuiger vind ik prachtig, je koopt een stofzuiger voor het gebruik, maar mooi design is ook leuk. De stofzuiger is mega wendbaar, iets te vind ik. Je stoot daardoor snel tegen randen aan met name als je een beetje gehaast bent. De stofzuiger is lekker compact wat fijn is voor het opruimen en het meenemen van de stofzuiger naar een andere etage.
Hier zit voor mij een min punt, ik vind de stofzuiger horizontaal niet fijn dragen, het handvat is te klein
Een ander klein nadeel is dat je vrij hard op de aan en uit knop moet drukken.
Het lange snoer is lang genoeg voor een hele ruime etage en rolt heel soepel en zacht op door met je voet op de knop te drukken.
Om bv wat kruimels op te zuigen in een hoekje heb je echt een mondstuk nodig, is te doen maar een zou handig zijn als de "buis" al iets dunner was en dit ook zonder opzet stuk zou kunnen.
Mijn conclusie: ik ben enthousiast over deze stofzuiger

Pluspunten

• Heel stil
  • Hele goede zuigkracht
  • Mooi design en prachtige kleur
  • Compact en licht in gewicht
  • Lekker lang snoer

Minpunten

• Aan en uit knoop moet stevig in gedrukt worden
  • Wel heel erg wendbaar
  • Te kleine handgreep om verticaal te vervoeren

Frank Doesburg Smits 19-06-2020

Compacte, wendbare en stille maar krachtige stofzuiger.

Geschreven voor: AEG 900258512

Als eerste valt op dat de stofzuiger kleiner en lichter is dan de meeste stofzuigers met een zak. Desondanks is hij krachtig genoeg voor zowel parket als vloerbedekking.
Wat voor ons nieuw was, en dus wennen, is de Smartfunctie. Het is in beginsel wennen dat de stofzuiger zichzelf aanpast aan de ondergrond welke zeker een positieve invloed heeft gehad op onze ervaring tijdens de test periode. Een welkome eigenschap welke we bij een volgende stofzuiger er zeker op willen hebben zitten.

Daarnaast is het een groot pluspunt dat het een lichte en zeer wendbare zuiger is, wat zeker helpt wanneer je de trap Of op hoogte ( en dus de zuiger moet optillen) stofzuigt. Dit komt mede door het opzetstuk voor de slang zodat je in kleine hoeken/gaten kunt komen en omdat het handvat bovenop zeer solide is en een fijne greep heeft. Het wendbare zit ook in de combinatie van de slang en het handvat, hierdoor kun je alle bewegingen maken en op vele plaatsen komen. Echter is de stofzuigermond net te hoog om onder onze bank en de boxspring te zuigen. Dan biedt de parketborstel uitkomst, maar dien je deze wel om te wisselen. Beetje onhandig.
Ook de lengte van het snoer is afdoende om in een tussenwoning vanuit 1 stopcontact op alle verdiepingen het hele huis te stofzuigen.

Wat je zeker niet ontgaat is dat deze erg stil is en dat is ook de grootste reden dat we zo positief zijn. Voorheen konden we niet stofzuigen wanneer de kinderen gingen slapen, echter met deze stofzuiger kunnen we zelfs met de deur open stofzuigen zonder dat ze wakker worden.

Pluspunten

• Wendbaarheid
  • Lichtgewicht
  • Stil maar krachtig
  • Smartfunctie

Minpunten

• Hoogte zuigmond

Gerard04 16-06-2020

Goede zuigkracht, heerlijk stil

Geschreven voor: AEG 900258512

Ik heb deze stofzuiger mogen testen.
Als vergelijk heb ik een Bosch stofzuiger.
Wat als eerste opvalt is het geluid, de stofzuiger maakt geen lawaai. Je kunt op een gewoon volume door blijven praten.
De snoerlengte is prima, je hoeft niet telkens van stopcontact te wisselen.
Wat natuurlijk belangrijk is, is de zuigkracht. Deze is goed. Makkelijk is ook de smart stand. Bij een lege zak heeft de zuigmond soms de neiging om vast te zuigen aan de vloer, maar dit compenseert de stofzuiger door even kracht terug te nemen.
Het handvat is ook een groot gemak.
Zitten er ook nadelen aan de stofzuiger?
Ja, die zijn er ook.
Het mondstuk wisselen aan de stang gaat lastig. Verder is de zuigkracht van het modstuk in uitgeplapte stand wat matig. Er zitten wat gaatjes aan de bovenkant van het mondstuk. Ik denk dat als deze er niet zouden zitten, de zuigkracht beter zou zijn. Ik mis ook een opbergvakje voor de opzetborstel.
Verder is de aan/uit knop wat lastig te bedienen met de voet.

Al met al een fijne stofzuiger.

Pluspunten

• Geluid
  • Zuigkracht
  • Snoerlengte

Minpunten

• opbergvak hulpstuk mist

Wienke 15-06-2020

Stille machine die goed wendbaar is.

Geschreven voor: AEG 900258512

Het is een hele stille machine, zelfs zo stil dat ik moet luisteren of hij aan staat of toch is uitgegaan, vooral als de kinderen in huis bezig zijn.
Met mijn huidige stofzuiger moet ik hem nog wel eens achter me aan trekken, maar deze gaat bijna als vanzelf mee.
De aan/uit knop moet ik altijd harder in drukken dan ik verwacht, het lijkt of hij niet gelijk reageert en omdat de stofzuiger zo stil is moet ik dan heel goed luisteren.
Er zitten verschillende monden bij, maar er staat niet duidelijk in de handleiding waar welke mond voor is. De kleine monden zijn 3 in 1, die kun je open vouwen, maar dat staat nergens aangegeven. Je ziet ze wel alle 3 los op een plaatje staan. Ik dacht dat er maar één bij zat tot mijn zoon de puzzel ontdekte en hem uitvouwde.
De zuigmond klikt met een knopje aan de steel, maar bij één zuigmond werkt dat niet, dan klikt hij niet vast. Hij blijft wel zitten, maar ik kan me voorstellen dat je in de loop van de tijd de zuigmond tijdens het zuigen verliest.
De steel is op een makkelijke manier te verlengen of te verkorten.
Met een draaiknop is in te stellen op welke ondergrond je gaat zuigen. Dit wordt aangegeven door plaatjes, maar die plaatjes worden niet in de handleiding beschreven. Hij zuigt heel krachtig. Er zit een smart functie op, die werkt goed.
De stofzuiger werkt prima op verschillende ondergronden, ook op de zuigmond zit een schuif, zodat je die af kunt stellen op je ondergrond.
Het snoer is plat, geen idee waarom dat is, maar het werkt prima en is lekker lang.

Pluspunten

• Stil
  • Wendbaar
  • Licht gewicht

Minpunten

• Gebruiksaanwijzing niet uitgebreid
  • Aan/uit knop reageert niet snel

Familie van der Veen 13-06-2020

De AEG VX82-1-4MB stofzuiger in gebruik

Geschreven voor: AEG 900258512

Deze stofzuiger is (lekker) stil, en zou ideaal zijn voor mensen met een gevoeligheid voor geluid. Het heeft een prachtige design en is voorzien van een vrij lang snoer, wat handig is voor de middelgrote en grote kamers. De motorbak is wendbaar in gebruik. Heeft een anti stof S-Bag indoor, en is ideaal voor mensen met een stofallergie.

De stofzuiger kent een aantal standen in gebruik. Op zich vrij handig bij bepaalde objecten als een stoel (stand) de gordijnen (stand) en vloerkleden (stand.) Wat opmerkelijk aan dit menu is, is het feit, dat de Smart stand dezelfde zuigkracht heeft als de maximale stand. Helaas misten wij nog de optie Turbo, om nét even dat extra beetje kracht bij te zetten bij veel vuiligheid (denk hierbij aan rommel onder de schoenen weg, haren van huisdieren etc etc.) Het handvat beweegt mee tijdens gebruik. Volgens velen erg handig, wij vonden het niet écht praktisch, wegens niet soepel lopen van het mechanisme.

Zouden wij dit product aanraden, ja en nee. In sommige gevallen kan dit apparaat voor een groep mensen een uitkomst zijn, in ons geval niet helemaal.

Pluspunten

• Stil
  • S-Bag (anti stof) zakken
  • Lang snoer
  • Meerdere standen
  • Wendbaar

Minpunten

• Stug mee bewegend handvat
  • Geen Turbo stand
  • Geen volledige Scanpart Car cleaningset
  • Smart stand even krachtig als de Maximale stand

Marinus 12-06-2020

Stil en handzame stofzuiger

Geschreven voor: AEG 900258512

Bij het uitpakken valt de degelijkheid gelijk op. De onderdelen klikken makkelijk vast en zitten daarbij gelijk goed vast. Het was alleen even zoeken hoe de houder van de opzetborstel bevestigd diende te worden. Het is daarbij fijn dat je de handige 3 in 1 borstel altijd bij de hand hebt. De onderdelen voelen sterk en degelijk aan. De steel zit met een handige koppeling vast aan de stofzuigerslang waardoor het geheel flexibel te bewegen is. Aan de slang zit een fijne handvat die zorg dat je goed grip hebt. Alleen de draaihoek van de stofzuigermond zou iets scherper mogen. De stofzuiger is vrij licht en rijdt zeer soepel. Met de lengte van het snoer kom je gemakkelijk de hele kamer rond.

De stofzuiger is echt maar dan ook echt superstil. Het zuiggeluid komt op volle kracht gewoon boven de motor uit. De stofzuiger heeft een draaiknop met verschillende standen en is zelfs in de maximale stand superstil. Hierdoor ben je geneigd om de stofzuiger in de maximale stand te laten staan. In de smart functie hoor en voel je dat de zuigkracht toe en afneemt. Daar waar meer zuigkracht nodig is merk je dat de stofzuiger zich aanpast. De zuigkracht is dan ook helemaal prima. Ook op de stofzuigermond zit een smartfunctie. Dit zorgt ervoor dat de stofzuiger moeiteloos over alle oppervlaktes beweegt.

Pluspunten

• Heel stil
  • Lang snoer
  • rijdt soepel
  • licht
  • sterk en degelijke onderdelen

Minpunten

• Draaihoek stofzuigermond mag scherper
  • 3 in 1 borstel is wat kort voor diepe kieren

Kaassie 12-06-2020

gebruiksvriendelijke stofzuiger

Geschreven voor: AEG 900258512

Wat een fijne stofzuiger, zelfs de kleur is mooi voor een stofzuiger. Beetje lichtblauw was de stofzuiger. De stofzuiger is ook heel stil en heeft heel fijn een lange snoer. Het is een hele lichte stofzuiger die je met gemak oppakt en de trappen mee op kunt lopen. Daarnaast is hij ook heel behendig en valt dus niet zomaar om, maar loopt echt met je mee. Wat ik een super handige functie vind is de smart functie, hij past zich automatisch aan op de verschillende vloeren. Je hoeft zelf dus de zuigkracht niet aan te passen dat doet hij zelf, even een paar tellen wachten en de zuigkracht past zich automatisch aan . Er zitten 2 stofzuigmonden bij zodat je het aan kan passen op verschillende vloeren. Wat ik persoonlijk een min punt vind is dat het 500 watt stofzuiger is. Dat is voor mij persoonlijk te weinig zuigkracht. Als de stofzuiger meer zuigkracht had gehad dan had ik het een 10 gegeven.

Willem 06-06-2020

Stofzuiger AEG VX82-1-4MB

Geschreven voor: AEG 900258512

Zeer goede en uiterst stille stofzuiger met heel veel mogelijkheden. Twee zuigmonden voor verschillende vloeren 5 zuigstanden. Goede afwerking. Lekker lang snoer

Pluspunten

• Zuigkracht
  • Stille motor
  • Goede prijs

Minpunten

• Geen opbergvak voor accesoires