Rowenta RO4853 Compact Power XXL RO4853 Stofzuiger zonder zak

• JUN 2021

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 23 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Rowenta RO4853 Compact Power XXL RO4853 Stofzuiger zonder zak op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,8

Amber 11-01-2024

Krachtige handzame stofzuiger

- Zeer krachtige stofzuiger
- Handig schuifstuk op de slang om meubels mee te stofzuigen
- Niet heel luid
- Zonder zak, dus makkelijk te legen
- niet te zwaar, dus makkelijk trap op en af

Pluspunten

• Krachtig stofzuiger
  • Handige schuifstuk slang
  • Makkelijk te legen

Minpunten

• Soms zelfs te krachtig, maar te reguleren met knop

i*********@g******** 22-08-2023

Super stofzuiger

Ik heb deze stofzuiger gekocht omdat hij betaalbaar krachtig en licht van gewicht heb hem nu een aantal weken en bevalt me heel goed het legen van de stofzuiger is heel simpel geen zakken in de stofzuiger ik ben er heel blij mee

Pluspunten

• Licht
  • Krachtig
  • Geen stofzak

AssieS1971 16-08-2023

Rowenta RO4853

Wat een fijne stofzuiger! Licht gewicht, wendbaar en een zeer goede zuigkracht! Heb deze als 2e stofzuiger erbij omdat de bekende steelstofzuiger erg snel leeg is het daarmee niet mogelijk is om on 1 x het hele huis te stofzuigen maar die komt weinig meer uit de kast want deze Rowenta RO4853 zuigt veel beter!

Pluspunten

• Prima zuigkracht
  • Wendbaar

Wilma 26-11-2021

Deze stofzuiger vind ik echt geen beste koop waard. Zuigen doet ie best goed, maar de slang is stroef en moet je steeds recht draaien, zodat je normaal kan stofzuigen. Het borsteltje halverwege de slang is erg handig als je de stang eraf krijgt, want die zit heel vast. Dit geldt ook voor het verwisselen van de zuigstuk. Er zit geen knop op de stang zodat ie er makkelijk af gaat. Het snoer rolt slecht op. Het laatste stuk moet steeds handmatig erin proberen te krijgen. Kortom voor mij een miskoop.

Pluspunten

• Zuigt goed
  • Borsteltje voor afstoffen is handig

Minpunten

• Krijgt stang moeilijk los voor ander zuigstuk
  • Snoer rolt slecht op

e*********@p******** 15-11-2021

We hebben n hond en deels laminaat, deels vloerbedekking. Deze stofzuiger is ongeschikt. Te kort snoer, valt zeer snel om , zeer matige zuigkrachten is zeer moeilijk schoon te maken. De bijgeleverde gebruiksaanwijzing is matig, als ik hem download op internet is hij niet te lezen. Kortom: een afrader en onbegrijpelijk dat deze als beste koop door de Consumentenbond wordt gepropageerd

Pluspunten

• Compact

Minpunten

• Moeilijk schoon te maken, slecht leesbare info
  • Valt snel om, kort snoer

e*********@h********** 02-09-2021

Rowenta klein maar stoer

Prima stofzuiger met veel zuigkracht. Handig op te bergen in kleine woning door zn compactheid. Goed wendbaar.
Fijn dat je ook geen zakken hoeft te kopen. Makkelijk schoon te maken na gebruik. En als laatste ook nog een eerlijke prijs!

Pluspunten

• Neemt weinig ruimte in
  • Goede zuigkracht

Minpunten

• Wassen en drogen filter

Baco01 21-05-2021

Leuk compact maar niet afdoende

Kleine krachtige stofzuiger met iets wat goedkope uitstraling.
Het snoer is echt te kort en het afnemen van de zuigmond nauwelijks mogelijk.
Ook in tegengestelde richting de arm verlengen werk niet echt praktisch.
Leuk voor erbij maar vervangt mijn inziens niet een groter stofzuiger.

Pluspunten

• Ligt in gebruik

Minpunten

• Kort snoer
  • Lastig verwisselen van onderdelen

Germaine 04-05-2021

Hele fijne stofzuiger

Ik vind het een hele fijne stofzuiger om mee te zuifen. Zowel op laminaat als tapijt. Hij is lekker licht en heeft een lange snoer. Ook komen er veel accessoires bij die je alleen jammer genoeg niet in de stofzuiger zelf kunt opbergen. Minpuntje vind ik dat ie de slang vrij snel los kunt trekken. Hij is makkelijk leeg te maken en doordat hij klein en licht is kun je er ook makkelijk de trap mee zuiden. Ik ben zeer tevreden over deze stofzuiger.
Ik heb hem in het grijs

Pluspunten

• Licht
  • lange snoer
  • goed op laminaat en tapijt

Minpunten

• losse onderdelen

ER 24-04-2021

Super stofzuiger voor een nette prijs

De Rowenta stofzuiger een super apparaat,
Met de vele meegeleverde accessoires is geen schoonmaak klus onmogelijk!
Het is een licht en wendbaar apparaat voor je het weet heb je heel het huis al gehad.
De stofzuiger is zonder zak dat is ideaal even legen en door

Pluspunten

• Licht en wendbaar
  • Stil in gebruik

Minpunten

• Korte kabel

stiebelo 26-03-2021

Wat een waardeloos apparaat. Deze gekocht na de review in de consumentengids. We hebben een standaard laminaatvloer, maar dat valt niet mee om dat schoon te krijgen met dit apparaat. Of hij zuigt zich vast, of hij zuigt niets op. Een tussenweg is er helaas niet. De steel is erg slap en de slang blijft niet lekker op de steel zitten. Dit komt oa door de niet te verwijderen borstel. Behoorlijk spijt van deze aankoop......

Pluspunten

• design

Minpunten

• zuigt slecht
  • fragile constructie
  • hulpstukken

Ab 19-03-2021

Mooie compacte stofzuiger en tegen mijn verwachting zuigt hij erg goed.
Ik ben er blij mee en raad hem zeker aan.

Walter 12-10-2020

Ondanks de vele goede reviews, zijn we niet echt positief over deze stofzuiger. Hij is wel erg licht en klein, maar heeft (daardoor?) een te kort snoer. De stang is niet erg stevig als je deze helemaal uittrekt en de zuigkracht gaat wel, maar hadden we beter verwacht.

Een volgende stofzuiger kopen we zo wie zo niet meer online. Je moet zo'n apparaat echt in je handen hebben om de kwaliteit te beoordelen.

Pluspunten

• licht en compact
  • redelijk stil

Minpunten

• fragiel
  • te kort snoer

henrietta38 30-04-2020

compact, licht gewicht, wendbare stofzuiger

De stofzuiger is compact, licht van gewicht en goed wendbaar. De stofzuiger heeft een prima zuigkracht. De opvangbak is gemakkelijk te reinigen.

Pluspunten

• compact
  • licht van gewicht
  • wendbaar

Minpunten

• korte snoer
  • losse onderdelen passen niet in de stofzuiger.

Hayat Jebli 28-04-2020

Compact en krachtig rood stofzuiger

Ik gebruik al een aantal weken de rowenta en moet zeggen dat ik wel positief verbaasd ben door zijn zuigkracht . Ondanks de compact maat is de zuigkracht wel hoog . Omdat het lichgewicht is , is het makkelijk te gebruiken als je meerdere verdiepingen heeft en met de accessoirea kan je veel mee . Enig minpunt is de lengte van de snoer die vind ik wat aan de korte kant

Pluspunten: kracht; compact
Minpunten: snoer

Pluspunten

• kracht
  • compact

Minpunten

• snoer

kemphaas 28-04-2020

Prima voor niet al te grote ruimtes

Compacte en lichte stofzuiger, met een prima zuigkracht. Veel borstels meegeleverd, deze zijn echter niet op te bergen in het apparaat. Heel handig is wel de geïntegreerde borstel in het handvat. Apparaat rolt soepel, alleen doordat de slang uit de voorkant komt, lijkt hij wat moeilijker te volgen dan als de slang wat meer boven op zit.

Legen van reservoir is erg makkelijk en snel. Snoer had wel langer mogen zijn, is nu eigenlijk wel te kort.

Pluspunten

• Formaat
  • Zuigkracht
  • Legen vuilreservoir

Minpunten

• Snoerlengte
  • Hulpstukken niet op te bergen in apparaat
  • Slangmontage stug aan voorkant

HaWee 27-04-2020

Aangenaam verrast door Rowenta

Heb de stofzuiger nu ruim 2 weken in bezit en kan niet anders zeggen dan aangenaam verrast te zijn door Rowenta.
Wat betreft het uiterlijk is deze lekker compact en licht waardoor deze zich makkelijk laat pakken en ook weer opbergen. Er is zeker voldoende zuigkracht aanwezig wat ook redelijk constant blijft omdat er volgens mij niet zachtjes een stofzuigerzak dicht begint te slibben.
Het geluid is niet weinig maar voor een stofzuiger gewoon zeer acceptabel.

De accessoires kunnen niet in de stofzuiger opgeborgen worden, maar als je de parketborstel van de slang haalt heb je meteen een losse zuigmond waar ook meteen een klein borsteltje voor gezet kan worden. Dit zit wel aan de slang vast en hoef je dus niet elke keer opnieuw op te zoeken....handig!

De zuigslang is gevoelsmatig wat aan de korte kant, maar dit kan ook gewenning zijn omdat bij de vorige de slang bovenop zat, en hier aan de onderkant. Daarentegen is het elektriciteitssnoer weer wel lekker lang.....

Voorheen nooit Rowenta gehad en eigenlijk stond deze ook niet bovenaan mijn lijst. Ondanks alles ben ik blij dat ik deze nu heb en kan eigenlijk alleen maar positief zijn.

Wat betreft betrouwbaarheid kan ik nog te weinig zeggen. Dit zal nog moeten blijken.

Pluspunten

• Goede zuigkracht
  • Compact
  • Lichtgewicht
  • Geen stofzuigerzakken meer

Minpunten

• Korte stofzuigerslang
  • Accessoires niet in de stofzuiger op te bergen

ivoha 25-04-2020

Krachtige stofzuiger voor een gemiddeld huishouden

Sinds enkele weken ben ik in het bezit van deze Rowenta RO4853. Ik ben overgestapt van een stofzuiger met zak naar een zonder zak. Dat was ook het uiteindelijke doel van het aanschaffen van een nieuwe stofzuiger. Na hem uit de doos te hebben gehaald (er is onnodig veel lastig kartonwerk binnen in de doos) valt op dat hij redelijk compact is, maar als je hem neerzet kun je hem bijvoorbeeld niet rechtop zetten en de steel in de bodem haken. Dat is dan wel jammer, dat zou hem nog compacter maken.

In gebruik
De zuigkracht vind ik een zeer groot pluspunt, alleen jammer dat de enige manier om de zuigkracht iets ‘aan te passen’ is het lucht schuifje op de steel (ik vind een draaiknop voor het instellen toch wel een klein gemis). Verder is hij, zeker in verhouding tot de zuigkracht, vrij stil en makkelijk wendbaar. Het snoer heeft voldoende lengte, langer dan mijn vorige stofzuiger in ieder geval. Een ander pluspunt vind ik de meegeleverde hulpstukken voor diverse oppervlakken zoals diverse vloeren en meubels (ook voor hele smalle kiertjes in banken en stoelen), maar vooral ook een hulpstukje dat ik zelf handig vind om de jaloezieën mee schoon te zuigen (en dat is echt een uitkomst). Verder zit er ook al standaard aan het begin van de slang, een ingebouwd uitschuifbaar hulpstuk dat je kunt gebruiken door alleen even de steel eraf te halen. Bij het terug opbergen merk ik wel dat het snoer meestal niet in 1 keer helemaal terugdraait als je de knop indrukt.

Onderhoud
zodra de bak waarin het stof terecht komt bij het streepje tot max vol zit moet hij geleegd en schoongemaakt. Het filter boven deze opvangbak moet ook schoongemaakt met water en daarna drogen. Dat vind ik wat onhandig gezien het filter niet heel snel droogt. Nu is de opvangbak bij ons niet heel snel vol (woning is 70m2) en is het nog te doen. Echter mensen met honden of katten en een groter oppervlak raad ik dit apparaat niet aan. Verder moet een ander filter 1 keer per maand schoongemaakt en 1 keer per jaar vervangen. Echter vind ik dit niet zo’n probleem gezien ik het hele jaar ook geen zak meer nodig heb.

Conclusie
Ik ben redelijk tevreden met mijn aankoop, maar er zijn wat kanttekeningen zoals ik die eerder heb uitgelegd. Hij is veelzijdig, maar voor omvangrijkere huishoudens zou ik hem afraden. Voor mij voldoet hij in ieder geval wel.

Pluspunten

• Zakloos
  • Zeer verrassende zuigkracht
  • Diverse opzetstukken voor veelzijdig gebruik

Minpunten

• Vergt wat onderhoud
  • Geen draaiknop om de zuigkracht te verlagen

Capes 25-04-2020

Prima betaalbare zakloze stofzuiger met goede prestaties.

Sinds 2 weken heb ik deze zakloze stofzuiger in huis en moet zeggen grotendeels heeft deze mij positief verrast.
De Rowenta stofzuiger was goed en compact verpakt. Ondanks de vele accessoires was het een vrij kleine doos waarin alles goed beschermd was ingepakt. Het in elkaar zetten van de stofzuiger is zonder beschrijving eenvoudig uit te voeren, alles wijst voor zich. Uiteraard zit er wel een beknopte beschrijving bij om alles duidelijk weer te geven en hoe je de zakloze stofzuiger dient te onderhouden/schoon te maken.

Het (ergonomisch) design is mooi, efficiënt en lekker compact. Hierdoor is het geen lomp en zwaar apparaat waardoor je hem eenvoudig kan verplaatsen en opbergen. Het snoer heeft een prima lengte maar had voor mij wel 1 a 2 meter langer mogen zijn waardoor ik de hele verdieping in 1x zou kunnen zuigen. Nu moet ik de stekker 1x verplaatsen maar dat is uiteraard geen ramp want dat is vrijwel bij iedere stofzuiger. De Rowenta Compact Power XXL is ook zeer wendbaar en volgt je feilloos.

De accessoires die zijn meegeleverd zijn allemaal erg functioneel en handig in gebruik. Een nadeel is dat de kleine accessoires niet opgeborgen kunnen worden in het apparaat zelf maar dat zou waarschijnlijk ook ten kosten gaan van de compactheid van het apparaat. Wat een groot compliment verdiend is het uitschuifbare gedeelte aan de slang waar een borstel aan vast zit. Dit werkt echt heel efficiënt als je bezig bent en op plekken wilt zuigen die kwetsbaar zijn of waar een rand of gleuf zit. Je schuift het borsteltje naar voren en je komt vrijwel overal bij zonder dat je krasjes maakt.

Wat ik wel een minpunt vind is dat je de zuigkracht niet kan regelen. Maar over het algemeen kan je met de zuigkracht die deze stofzuiger levert vrijwel alles heel goed zuigen en maakt hij alles stofvrij. Daarnaast produceert hij zeer weinig geluid wat uiteraard ook heel prettig is. Voor kleine kleedjes en gordijnen had ik hem graag wat minder krachtig willen laten zuigen maar met wat oefening gaat het prima.

Dan het reinigen van de machine. Het wegnemen van het opvangreservoir is zeer eenvoudig en erg gemakkelijk te legen en te reinigen. Het nadeel is dat het vaak moet gebeuren en dat het filter elke keer gespoeld moet worden en gedroogd. Dat zal in de zomer geen probleem voor ons zijn maar in de winter een uitdaging aangezien wij geen centrale verwarming hebben zal de droogtijd lang zijn ben ik bang. Dus je bent wel wat meer tijd kwijt als met een stofzuiger met zak maar denk dat het daardoor ook minder stofdeeltjes verspreid via de uitblaas dan bij een stofzuiger met zak.

Conclusie is dat deze Rowenta Compact Power XXL een zeer geschikte zakloze stofzuiger is die tevens prijstechnisch gunstig in de markt ligt. Genoeg accessoires voor alle omstandigheden, een prima design, weinig geluid produceert en eenvoudig te onderhouden.

Pluspunten

• Uitschuifbare borstel aan slang
  • Produceert hij zeer weinig geluid
  • Eenvoudig en erg gemakkelijk te reinigen
  • Accessoires zijn functioneel en handig in gebruik

Minpunten

• Zuigkracht niet regelbaar
  • Reinigen filter met water (lange droogtijd)
  • Kleine accessoires niet opbergen in apparaat

Suzanne81 22-04-2020

Krachtig stofzuiger

Was toe aan een nieuwe stofzuiger zonder zak en het design vind ik al prachtig en bij het stofzuigen merk ik hoe krachtig hij is, want hij zuigt zo mijn vloertegel op. Door het klepje open te zetten neemt ie iets in zuigkracht gelukkig af en kan ik beter stofzuigen

Pluspunten

• Zeer krachtig
  • Strak design
  • Compact

Minpunten

• Schoonmaken is een karwei

Peeeee 21-04-2020

Krachtige zakloze stofzuiger

Een mooie zakloze compacte stofzuiger, die erg krachtig zuigt, vind je de zuigkracht te sterk, dan zet je het klepje op het handvat een stukje open, dit is makkelijker op matten of bij het zuigen van de bank en / of meubels. Wat erg handig is is dat op de steel een meubesltofzuigermondje zit, je schuift de steel eraf, schuift het mondje naar benden en hebt zo altijd het borsteltje bij de hand, helaas is het borsteltje erg dun en heeft weinig haar, zodat je tijdens het zuigen al snel met het plastic op de meubels komt, oppassen dus voor krassen. Ook heeft de stofzuiger aan de achterkant een parkeerstand, de stofzuiger is licht en compact, dus makkelijk te tillen en te vervoeren. Helaas is het snoer veel te kort en is de steel wat wankel, ik heb het gevoel dat hij elk moment kan breken. Een voordeel is de snel te legen opvangbak. Ook als de stofzuiger opvangbak vol is blijft hij krachtig zuigen.

Pluspunten

• Borsteltje op de stang
  • goede zuigkracht

Minpunten

• te kort snoer
  • fragiele stang

AJW123 18-04-2020

Super goede en mooie stofzuiger

Dit is echt een goede stofzuiger, sterke zuigkracht en een mooi design. Het apparaat is licht en goed hanteerbaar. Fijn dat er geintegreerd in de standaard stang een borsteltje zit waarmee je snel even meubels, plintjes en randjes kan stofzuigen, zonder dat je een hulpstuk hoeft op te halen. Ook handig is het hulpstuk met het hele kleine smalle borsteltje, je kan er bijv. je toetsenbord mee schoonmaken. Er is ook nog een andere vloerborstel en een klein zuigmondje bij. Het design is prachtig, de rode kleur past mooi in mijn interieur. Hiermee wordt stofzuigen bijna leuk!! ☺️

Pluspunten

• Zuigkracht
  • Niet zwaar
  • Kleur/design
  • Geintegreerd borsteltje in de stang
  • Mini borsteltje

Minpunten

• Geen opbergruimte voor hulpstukken
  • Stang is niet heel lang

Linda 17-04-2020

Super stofzuiger

Makkelijk wendbare stofzuiger. Ideaal voor harde vloeren. Stil in gebruik. Ideaal zonder zak. Nu zie je pas wat je allemaal opzuigt.

Pluspunten

• Stil
  • Geen zak