De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 17 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de AEG VX82-1-2CR op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,9

Gert 26-11-2023

Enorm stille goede stofzuiger

Absolute aanrader!

Wij waren op zoek naar een stille stofzuiger ivm prikkelgevoeligheid, deze stofzuiger is superstil! Je hoort eigenlijk alleen de zuigmond, de motor hoor je bijna nooit. We gebruiken alleen de auto modus en hij zuigt goed op allen ondergronden; vloerkleden, houtenvloer,tegels, bank.

Vrij dure stofzuiger voor mensen met een kleine portemonnee maar we hebben er geen spijt van en het was de investering zeker waard.

Pluspunten

• Fluisterstil
  • Lang snoer
  • Auto modus

Minpunten

• Kan niks bedenken

Paul 29-01-2023

Zuigkracht. Handelbaarheid.

Geschreven voor: AEG VX82-1-2CR

Zeer handzaam. Deze volgt goed en gaat niet op z’n kop als andere stofzuigers. Zuigt goed. Alleen die kleine combiborstel is waardeloos. Gebruik je de borstel dan valt deze soms uit de pijp. Geen klik systeem maar alleen klemmen. Zelfde ding moet je de pootjes uitklappen voor de meubelborstel te gebruiken. Deze moet je weer op de stang schuiven. Leuk bedacht maar een rot systeem. AEG gevraagd of er iets anders te koop voor is. Helaas geen antwoord!

p********@z******* 11-10-2022
Geschreven voor: AEG VX82-1-2CR

Prima. Goed wendbaar,volgt goed. Niet op z’n kop als bij veel andere stofzuigers. Makkelijk op te pakken dmv 2 verschillende handgrepen. Goede zuigkracht en superstil.
Één echt minpunt is de combiborstel en kleine mondstuk. Onhandig in gebruik. Pootjes van het platte mondstuk schieten er snel af. Welk alternatief kan ik hier voor gebruiken?

Pluspunten

• Stil
  • Wendbaar
  • Zuigkracht

Minpunten

• Combiborstel mondstuk

R. Gosman 06-07-2020

Krachtige, kwaliteits- stofzuiger

Geschreven voor: AEG VX82-1-2CR

Stille stofzuiger met extra lang snoer wat ontzettend praktisch is. Je hoeft daardoor niet steeds van stopcontact te wisselen.
Hij is zeer wendbaar en achter je aan te slepen. De steel van de stofzuiger is super praktisch omdat hij op elk niveau ingesteld kan worden. Ook voor lange mensen.
De zuigmond is ook geschikt voor parket vloer, soepel draaiend voor de meest vreemde hoeken en onder de bank mogelijk. De zuigmond had iets breder mogen zijn maar is wellicht apart te bestellen.
Het enigste wat ik wel praktisch is maar soms ook onhandig is het opzet stuk waar je de extra hulpstuk in kan klemmen, deze valt er wel eens uit ondanks dat hij stevig vast zit.

Pluspunten

• geluid
  • lang snoer
  • wendbaarheid
  • goede zuigkracht
  • licht in gewicht

Minpunten

• te smalle zuigmond
  • aan/uit schakelaar niet met moet te bedienen

Meindert A. Jorna 29-06-2020

Stille kracht - eindelijk tevreden.....

Geschreven voor: AEG VX82-1-2CR

Eindelijk een stofzuiger waar zowel mijn vrouw als ik tevreden mee kunnen zijn. Een verbazende combinatie van stilte en kracht. Bij het in gebruik nemen vraag ik me eerst af of de stofzuiger wel goed is aangegaan en of ik hem wel op standje "zuigen" heb gezet vanwege het geringe geluid. De stofzuiger kent vijf modi: min, bank gordijn, max en smart. De smart modus lijkt mij voldoende voor vrijwel alle situaties. In deze modus bepaalt de stofzuiger zelf hoeveel zuigkracht er moet worden uitgeoefend afhankelijk van de ondergrond. Bij tapijt wordt er meer zuigkracht ingezet dan bij laminaat.
Omdat de stofzuiger weinig geluid maakt, heb ik in eerste instantie twijfel ten aanzien van de zuigkracht. Maar die is verbazend goed. Dat geldt zowel voor grovere als fijnere stof en rommel. Heel prettig. Nu is het mogelijk televisie te kijken tijdens het stofzuigen terwijl tot nu toe het stofzuigen een inbreuk was op het normale gezinsleven in de huiskamer.
De stofzuiger heeft een net en modern uiterlijk. Mogelijk niet heel bijzonder maar dat vind ik minder belangrijk. Bijgeleverde accessoires redelijk beperkt, De stofzuigerstang is wel handig te bevestigen aan de stofzuiger. Verschonen filter en stofzuigerzak is een eenvoudige handeling.
Stofzuiger is goed wendbaar, niet al te zwaar, heeft een handig en stevig, uitklapbaar handvat en een vrij lang snoer van bijna 8 meter dat via een verborgen knop onder het handvat makkelijk kan worden opgeborgen. De stofzuiger pijp is vrij makkelijk instelbaar op hoogte.

Pluspunten

• Stilte
  • Zuigkracht
  • Niet zwaar
  • Net uiterlijk
  • Smart modus

Minpunten

• Wat weinig accessoires

Tanja 21-06-2020

Topper!

Geschreven voor: AEG VX82-1-2CR

De stofzuiger is zo stil dat de overige gezinsleden niet eens merkten dat er stof gezogen werd. Zelfs op een tegelvloer is de stofzuiger bijna geruisloos, waardoor je denkt dat de zuigkracht niet optimaal is. Maar schijn bedriegt. De stofzuiger is op verschillende ondergronden gebruikt, houten vloer, tegels, laminaat en vloerbedekking.

De smartfunctie is ideaal, je hoeft niets aan te passen aan de stofzuiger, de zuigkracht wordt dan automatisch aangepast aan de ondergrond. Het lijkt net of de stofzuiger er uit scheidt als de stofzuiger mond geen ondergrond voelt. Maar gaat weer automatisch aan als de stofzuiger tegendruk ervaart.

De lengte van het snoer is ideaal, de gehele woonkamer kan gedaan worden zonder op zoek te gaan naar een nieuw stopcontact. Verder rolt de stofzuiger heel soepel achter je aan, de wieltjes rijden goed en zijn zeer wendbaar. Wat ook zeer positief is ervaren is de lengte van de telescoopslang. Iemand van rond de 2 meter kan recht opstaan om te stofzuigen, ideaal.

Er wordt een hulpstuk meegeleverd die je op 3 verschillende manieren kunt gebruiken. Het enige minpuntje is dat je het hulpstuk aan de stofzuigerslang dient te bevestigen en niet in de stofzuiger op te bergen is.

Kortom: Een echte aanrader als je op zoek bent naar een nieuwe stofzuiger.

Pluspunten

• Stil
  • Groot bereik
  • Zuinig
  • Wendbaar
  • Smartfunctie

Minpunten

• Accessoire niet handig opbergbaar

Stukato 20-06-2020

Efficiënt, effectief en geruisloos

Geschreven voor: AEG VX82-1-2CR

De AEG VX81-1-2CR 600 bevalt mij heel goed, omdat het een stille, efficiënte en effectieve stofzuiger is. Ik zou hem daarom ook zeker aanraden aan iedereen die nu op zoek is naar een nieuwe stofzuiger.

De inhoud
Bij het bekijken van de inhoud van de doos vallen mij een aantal zaken op. De stofzuiger is compact en er zijn weinig losse onderdelen, omdat er een 3-in-1 hulpstuk bij zit.

Het gebruik
De omgeving waarin ik de stofzuiger gebruik bestaat uit diverse type harde ondervloeren en een aantal delen met zachte ondergrond. Met de ervaring die ik tot nu toe heb met de stofzuiger merk ik dat als ik de ‘smart stand’ gebruik voor zowel de vloerborstel als de stofzuigerkracht, dat dit effectief werkt. Ik hoef geen aanpassingen aan de stofzuiger te doen om diverse ondergronden te kunnen zuigen. Daarnaast geeft het snoer van 6 meter mij enorme bewegingsvrijheid. Verder merk ik dat de stofzuiger soepel achter mij aan rolt en ook de vloerborstel eenvoudig te manoeuvreren is.

De zuigkracht
Een belangrijk punt bij een stofzuiger is of deze daadwerkelijk goed zuigt. Ik heb persoonlijk vooral gebruik gemaakt van de smartstand (voor zuigkracht) en merk dat de stofzuiger in deze stand zelf moeiteloos bepaald welke kracht er nodig is. Stof wordt effectief opgezogen. De vloerborstel past zich in de smartstand ook goed aan, aan de omgeving, waardoor de effectiviteit op verschillende ondergronden behouden blijft.

Het hulpstuk
Wat ik t.o.v. mijn eerdere stofzuiger heel fijn vind is dat er niet veel losse hulpstukken worden geleverd. AEG heeft drie hulpstukken in één gecombineerd en dat werkt heel fijn. Met name de borstel is iets wat ik regelmatig gebruik, maar als ik dan net een ander hulpstuk nodig heb dan hoef ik er niet naar op zoek. Het enige minpuntje is dat de houder ervoor wat fragiel oogt.

Kortom
Voor mij is dit een hele fijne stofzuiger, waarmee stofzuigen niet leuker wordt, maar wel makkelijker.

Pluspunten

• Stil
  • Groot bereik vanaf één stopcontact
  • Handige 3-in-1 hulpstuk
  • Zuinig

Minpunten

• De accessoire houder lijkt wat fragiel

Mirjam 18-06-2020

Aanrader!

Zuigkracht / geluid van apparaat:
Deze stofzuiger is zo stil dat ik soms zelfs dacht dat de zuigkracht niet goed werkte, maar dit was absoluut niet het geval. Ik heb de binnenkant van de auto schoongemaakt met deze stofzuiger en ik heb hem nog nooit zo schoon gezien. Je kunt met de handige accessoires tussen echt alle gleuven.
Wendbaarheid:
Over de wendbaarheid was ik zeer tevreden. Erk bochtje wat de stofzuiger moest maken deed hij moeiteloos. Die wieltjes rijden dus erg goed en bewegen goed mee als je een bocht moet maken.
Smartfunctie:
Dit is een functie wat er op neer komt dat er energie bespaard wordt op het moment dat de stofzuiger mond geen ondergrond heeft, de machine bijna op uit gaat en op het moment dat de zuig mond meer ondergrond krijgt, de machine weer helemaal aan gaat. Ik vind dit een goed
Het snoer:
Deze stofzuiger heeft een enorm lang snoer wat heel erg fijn is als het gaat om bijvoorbeeld de woonkamer te doen.
Ontwerp:
Zelf ben ik niet super fan van van het ontwerp. Het geeft mij een beetje een ouderwets beeld terwijl het juist Echt een stofzuiger is met moderne functies.
accessoires:
Zoals ik lokaal eerder zijn zijn de bijgeleverde accessoires erg gebruiksvriendelijk. Het is 1 stukje , maar kan hem in wel 3 verschillende mogelijkheden gebruiken.

Al met al ben ik Erg tevreden!

Pluspunten

• Makkelijk met rijden
  • Stil

Minpunten

• Niet

E. Vos 18-06-2020

Prettige en stille stofzuiger

Geschreven voor: AEG VX82-1-2CR

De eerste indruk is goed, een mooie strakke, compacte stofzuiger. Een redelijk lang snoer die makkelijk oprolt.
De slang had naar mijn mening wat langer gemogen, de stang is verstelbaar en lang genoeg, ook voor als je lang bent.
Het extra mondstuk voor meubels vind ik niet handig, het zit er los bij en kan niet in de stofzuiger opgeborgen worden maar moet je aan de stang vastmaken. Ook kun je hem aan twee kanten gebruiken wat ik een beetje onhandig vind.

De motor is echt stil voor een stofzuiger, het meeste geluid wordt veroorzaakt door de aanzuiging van lucht, ideaal voor onze katten die meestal vluchten als we de stofzuiger uit de kast pakken.
Hij is ook heel wendbaar en rolt soepel mee. De stofzuiger is ook makkelijk op te pakken door de uitklapbare greep.
Hij heeft een smart functie wat erop neer komt dat hij de zuigkracht aanpast aan de ondergrond, op vloerbedekking en meubels zuigt hij minder krachtig maar is desondanks wel effectief. Deze smart functie kun je overigens ook uit zetten en zelf de zuigkracht regelen.

Al met al een prettige stofzuiger, niet perfect maar hij zuigt goed en is fijn in gebruik.

Pluspunten

• Wendbaar
  • stil
  • zuigkracht

Minpunten

• extra mondstuk niet handig
  • slang te kort

M Broeren 17-06-2020

Enorm stille stofzuiger

Geschreven voor: AEG VX82-1-2CR

Deze stofzuiger is de stilste die ik ooit heb gehad. Je zou denken dan is de zuigkracht niet optimaal, maar verre van dat. De grootte zuigkracht in combinatie met het lage geluidsniveau is een verademing.
De aanwezige Smartfunctie zorgt ervoor dat de zuigkracht automatisch wordt aangepast aan de vloer tijdens het stofzuigen. Daarnaast kun je ook zelf de gewenste stand middels een draaiknop instellen.
De stofzuiger beschikt over een lange snoer, wat ik wel ideaal vind. Een nadeel is wel dat het een platte snoer is. Mijn ervaring is dat deze na verloop van tijd lastiger op gaat rollen.
Er wordt één accessoire meegeleverd. Deze is op twee manieren te gebruiken. Als eerste als een borsteltje en als tweede kun je deze ook uitklappen, zodat je een kleinere platte zuigmond hebt voor bijvoorbeeld het stofzuigen van meubilair of de trap. Voor mij is het niet handig dat de meegeleverde accessoire niet in het wagentje kan worden opgeborgen, maar bevestigd dient te worden aan de stofzuigerstang.
Het wagentje volgt goed, is licht van gewicht en is zeer wendbaar.

Pluspunten

• Geluidsniveau
  • Smartfunctie

Minpunten

• Platte snoer
  • Accessoire past niet in wagentje

e. van Ees 16-06-2020

stofzuiger AEG VX82-1-2CR rood

Geluid van de machine:
De stofzuiger is zeer stil tijdens gebruik wat als prettig beschouwd kan worden, zowel met zuigen als met rollen over verschillende vloer ondergronden is het bijna geruisloos,
Zuigkracht:
De stofzuiger kan op verschillende zuigsterkte gezet worden voor verschillende ondergronden, de smart functie is een slimme functie wat inhoud dat er energie bespaard wordt op het moment dat de stofzuiger mond geen ondergrond heeft ook de toeren van de machine bijna op uit gaat en op het moment dat de zuig mond meer ondergrond krijgt en er weer meer vacuüm is ook de toeren(zuigkracht )weer opgevoerd wordt, Waar de stofzuiger wat moeite mee heeft is om pluisjes en haar van een droogloopmat af te zuigen hiervoor dien je de zuigstang af te nemen,
Snoer:
de stofzuiger beschikt over een lang snoer wat als erg praktisch kan worden beschouwd, het oprollen van het snoer gaat doormiddels knop op de achterzijde van de stofzuiger wat soepel gaat wanneer je deze indrukt
vormgeving:
qua vormgeving ziet de stofzuiger er mooi en strak uit maar blijft deze regel matig achter haakse vormen steken zoals tafelpoten of hoeken van kasten
de handgreep om de machine op te pakken om bijvoorbeeld de trap te zuigen ervaar ik als een min punt dit is nu een uitsparing waar de vingers in geplaats dient te worden wat niet echt betrouwbaar aanvoelt, mijn voorkeur is om er een handgreep op te maken waar je met je vingers omheen kan grijpen voor meer grip.
Accessoires:
doormiddel van een knop op de stofzuiger stang in te drukken kan je bijvoorbeeld van stofzuiger stang wisselen voor een kleiner opzet stuk waarmee je de kleine hoekjes te zuigen dit gaat soepel.
Prijs:
De stof zuigen wordt momenteel voor z’n 229€ aangeboden wat niet de goedkoopste maar ook niet de duurste is maar je ervaar er wel veel minder nare geluiden mee tijdens het gebruik ervan.

Pluspunten

• zeer stil
  • lekker lang snoer

Minpunten

• houwvast zou beter kunnen