Bekijk 5 andere uitvoeringen

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de stofzuiger op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

a****@z******* 23-03-2024
Geschreven voor: stofzuiger

Ik vind t jammer dat de stofzuiger alsnog zo zwaar is. Ik had mijn wensen kenbaar gemaakt. Het kan niet onder de bank wat ik vervelend vind en t gaat nauwelijks over mijn tapijt wat ik nog t grootste probleem vind. Kracht zetten is voor mij n probleem.
Als ik dit geweten zou hebben was ik, zeker gezien de beperkte informatie die ik heb gekregen, ergens anders zijn gaan kijken.

r********@z******* 26-02-2024

Tegenvallende kwaliteit Miele

Geschreven voor: Miele Triflex HX1

Deze stofzuiger ziet er mooi uit maar voldoet gewoon niet, het is zeker geen Miele kwaliteit.
Er blijven bij gebruik van de rolborstels altijd kruimels e.d achter als je het apparaat uit zet. Het reservoir is snel vol en omslachtig te legen. Laadtijd accu is zeer lang, gebruik in de hoogste stand een kwartier, da’s dus te kort voor 2 verdiepingen.
Ik beveel dit artikel niet aan om te kopen.

Pluspunten

• Snoerloos

Minpunten

• Laadtijd
  • Gebruiksduur

Enthousiaste gebruiker. 23-03-2022

Stofzuigen voor je plezier

Geschreven voor: stofzuiger

Al 30 jaar hadden wij, privé gezin met honden, als in onze winkels Miele stofzuigers. Een aantal jaar geleden een uitstapje gemaakt naar een trendy merk omdat ons een zakloze steelstofzuiger met accu ideaal leek. Dat was idd zo. Echter na 2 jaar waren ze rijp voor de sloop , dus weer gewoon de " ouderwetse" Miele met zak van stal gehaald. Maar het gemak van een draadloze accu steelstofzuiger bleef gewoon kriebelen. Toen Miele met de Triflex kwam heb ik deze dan ook gekocht en inmiddels 2 jaar verder kan ik echt zeggen dit is een 100% Miele stofzuiger! Ongelooflijk degelijk, zuigt als een dolle, gemakkelijk in onderhoud, kan op meerdere manieren in elkaar gezet worden zodat je van vloer tot plafond kan stofzuigen, alle onderdelen kunnen in de vaatwasser, echt super apparaat. Voor mij is het redelijk zware gewicht het enige minpuntje wat ik zou kunnen bedenken .

Pluspunten

• Enorme zuigkracht
  • Komt bij de plinten
  • Gemakkelijk in onderhoud
  • Onderdelen kunnen in vaatwasser
  • Degelijk

Minpunten

• Redelijk zwaar

troost 28-04-2020

troost

Geschreven voor: Miele Triflex HX1

zoals je van Miele gewend bent een kwaliteitsproduct.

Nadelen: product is een beetje aan de zware kant maar dot komt je ten goede in een stukje kwaliteit . Enige echte nadeel is de borstel een hoogte heeft waarbij deze niet onder de bank kan.

Pluspunten

• kwaliteit
  • voldoende gwbruikstijd

Minpunten

• hoogte borstel
  • gewicht

Rianne86 23-03-2020

Fantastische steelstofzuiger!

Geschreven voor: stofzuiger

Wat een fantastische steelstofzuiger is dit zeg! Bij het uitpakken uit de doos, valt mijn oog in eerste instantie op het feit dat het niet zomaar een gewone steelstofzuiger is, maar het design van de stofzuiger is ook werkelijk prachtig. Het in elkaar zetten is ontzettend makkelijk en als de gebruiksaanwijzing niet bijgeleverd zou zijn, zou je de stofzuiger ook zonder enige moeite in elkaar kunnen zetten. Na het opladen heb ik de stofzuiger gelijk uitgeprobeerd. De stofzuiger maakt weinig lawaai en heeft een goede zuigkracht. Doordat er 3 standen opzitten kun je gemakkelijk extra vermogen toevoegen indien nodig. Wij hebben thuis diverse vloertypen (pvc, tegels, vinyl en een stuk tapijt), maar op iedere ondergrond doet de stofzuiger uitstekend zijn best. Met de accuduur kan ik het huis van boven naar beneden stofzuigen zonder tussendoor op te hoeven laden. Daarnaast zitten er diverse hulpstukken bijgeleverd om ook op de minder makkelijke plekken te kunnen stofzuigen. Persoonlijk vind ik de steelstofzuiger erg prettig, omdat je deze er zo makkelijk even bij pakt. Ik ben er heel blij en zou echt niet meer anders willen!

Pluspunten

• Wendbaarheid
  • Zuigkracht

Anna 23-03-2020

Maakt goed schoon.

Geschreven voor: stofzuiger

Ik wilde deze stofzuiger heel graag, omdat het mij echt de ideale oplossing leek voor ons huishouden met twee kleine kinderen -die graag zelfstandig eten, maar daar nog niet heel bedreven in zijn- en een man met een allergie voor stof en huismijt. In eerste instantie is deze stofzuiger ook zeker een stuk handiger dan die op wielen met snoer. Ten eerste alleen al omdat de kinderen hier niet op gaan zitten, je niet gelimiteerd bent door het snoer dus sneller geneigd bent ook nog even die andere kamer te doen en niemand over het snoer struikelt. Je hebt 'm zo gepakt en ook weer zo opgeborgen. Hij blijft met de accu en stofopvangbak aan de onderkant heel keurig staan. Hij geeft aan als hij opgeladen moet worden en hoe ver hij is in het laad proces (mits je 'm met stofzuiger en al aan de oplader hangt). Wat ik ook echt een grote verrassing vond is dat hij de ingebouwde deurmat van 1,5m bij 2m in een paar seconde helemaal stof, zand en haar vrij heeft. Waar ik eerst met de hand eerst de pluisjes en haren moest verwijderen. Hij doet het goed op iedere ondergrond, maar de wieltjes/borstel maakt wel meer herrie op een harde vloer dan op het kleed. Tot dusver echt een prima ding, maar nu komt het. Hij is echt heel erg zwaar, vooral met de accu/stofopvangbak aan de bovenkant. Omdat ik die nu dus aan de onderkant heb, gebruik je 'm niet zo snel als kruimeldief want dat is weer wat meer gedoe (niet heel veel, maar toch net een extra drempel). Hij is voor mij te zwaar om echt lekker de trap/plafond ermee te doen. Op zich niet zo'n ramp. Maar wat ik echt vervelend vind is dat je de stofopvangbak moet legen en dat daarbij vaak veel stof vrijkomt en het blijft steken dus je moet dan met je vingers (of de achterkant van een pollepel) dat vuil er uit wroeten. Voor mensen met een allergie al helemaal niet te doen. En ik kwam er dus na een paar dagen gebruik achter dat als je lang haar hebt die haren allemaal om de roterende borstel heendraaien, dus die moet je vervolgens losknippen met een schaar. Dus je huis is vrij snel goed stof, zand, pluis en haar vrij, maar jij bent zelf weer even bezig met die stofzuiger stof, zand, pluis en haarvrij te maken. Dat is wel een beetje jammer.

Pluspunten

• Maakt goed schoon
  • Snel gebruiksklaar

Minpunten

• Zwaar
  • Opvangbak legen is lastig en stoffig

Pauline 09-03-2020

Fijne steelstofzuiger met wat kanttekeningen

Geschreven voor: stofzuiger

Ik heb deze steelstofzuiger een aantal weken in gebruik en ik was in het begin erg enthousiast, maar hoe langer ik hem in gebruik heb hoe minder enthousiast ik ben.
De zuigkracht is door de ronddraaiende borstel goed en de borstel past zich automatisch aan wanneer je op een zachte ondergrond zoals een vloerkleed of tapijt komt. Echter na een paar weken lijkt de zuigkracht al minder en zuigt hij grote kruimels niet meer op? Lange haren blijven ook in de ronddraaiende borstel hangen en zijn niet makkelijk eruit te krijgen. Na enige tijd was ik een van de voorste wieltjes kwijt, gelukkig wel weer terug gevonden en kon ik deze terug klikken, maar voor hetzelfde geld had ik deze opgezogen.
De stofzuiger is door de flexibele stang erg wendbaar en is ook om te bouwen naar een handstofzuiger waarbij je ervoor kunt kiezen om het stofreservoir boven of beneden te plaatsen. Als je het reservoir boven plaatst kun je makkelijker onder de bank en kasten of boven je hoofd stofzuigen. Het nadeel is dan alleen dat het reservoir vrij zwaar is en dit niet prettig stofzuigt. Het uit elkaar halen van de stofzuiger vind ik moeizaam gaan, er is best wat kracht voor nodig. Hierdoor merk ik dat ik de handstofzuiger bijna niet gebruik, wat toch wel jammer is. Het in elkaar zetten gaat wel weer erg makkelijk. Het stofreservoir is makkelijk eraf te halen en te legen.
Er zitten drie standen op de stofzuiger, wanneer je op vol vermogen stofzuigt gaat de accu slechts 16 minuten mee. In de praktijk blijkt dit echter wel voldoende te zijn, je hoeft namelijk niet continu op vol vermogen te stofzuigen.
Wanneer je klaar bent kun je de stofzuiger makkelijk wegzetten, de stofzuiger is erg compact en blijft zelf staan wanneer het stofreservoir beneden is geplaatst.
Over het algemeen een fijne steelstofzuiger, maar toch wel twee grote minpunten dat hij zo zwaar is en niet makkelijk om te bouwen is naar de handstofzuiger.

• Draadloos

Minpunten

• Zwaar
  • Korte accuduur
  • Niet makkelijk om te bouwen naar handstofzuiger

Anneloes 03-03-2020

Mooi design maar zware stofzuiger

Geschreven voor: stofzuiger

Sinds een maand ongeveer gebruik ik de Miele Triflex HX1. In het begin pakte ik 'm regelmatig, dat is het grote voordeel van deze stofzuiger: geen gedoe met snoeren etc. Ik merk nu dat ik m steeds minder gebruik, de stofzuiger is echt heel zwaar. In het begin hadden we de bak waar het vuil in wordt opgevangen bovenaan de steel hangen, dit maakte de stofzuiger echter nog zwaarder. Nu zit ie aan de onderkant van de steel, dit scheelt wel maar hierdoor gebruik je m niet zo snel als kruimelzuiger. De kinderen krijgen de stofzuiger bijna de trap niet op en af, terwijl dit me juist handig leek. Het is prettig dat de stofzuiger zelf switcht van borstels als je op een ander oppervlak gaat, bijv van laminaat naar een vloerkleed. De zuigkracht is ook goed en de accuduur leek me wat kort maar blijkt in de praktijk voldoende. En hij staat in de woonkamer, wat door het mooie design bijna niet opvalt. De stofzuiger heeft dus zeker voordelen maar voor ons is het 'm niet.

Pluspunten

• mooi design
  • snel te pakken

Minpunten

• zwaar

Nynke 03-03-2020

Tegenvaller

Geschreven voor: stofzuiger

Ik had hoge verwachtingen toen ik deze Miele stofzuiger ging testen, maar het viel helaas best tegen.
Het design is heel mooi, maar de stofzuiger is helaas erg zwaar. De vloerborstel voelt erg goedkoop en plastic aan, en maakt een hoop herrie op laminaat.

Wat betreft de 3 in 1 functie, dit viel ook tegen. In het begin had ik de unit bovenaan geplaatst, maar toen was de stofzuiger echt veel te zwaar en onhandig in gebruik, moeilijk te "sturen". Deze toen omgewisseld en dat ging wel beter. Maar onderaan zit de unit dan weer erg in de weg als je ergens onder moet stofzuigen.
De unit, die de stofzuiger zo zwaar maakt, kan je ook als kruimeldief gebruiken. Maar ook dit is erg onhandig in gebruik omdat hij zo zwaar is.

De zuigkracht is prima en in te stellen op de steel.
De batterij gaat 40 minuten mee, voldoende als je de stofzuiger op slechts 1 verdieping gebruikt.(sowieso sleep je hem door het gewicht niet zo snel de trap op).

Helaas, ik had vanwege het merk en de prijs er veel meer van verwacht en gehoopt dat het een goede vervanging zou zijn van mijn huidige sledestofzuiger. Maar hij gaat toch weer retour.

Pluspunten

Minpunten

• Zwaar
  • Onhandig

Maartje 1987 03-03-2020

Zwaar en onvoldoende zuigkracht

Geschreven voor: stofzuiger

Deze Miele stofzuiger ziet er erg mooi uit. Het is een strak design, en ziet eruit als een topproduct. Ik ben alleen niet zo'n fan helaas. Het klinkt ideaal, het 3 in 1 principe. Je kunt alleen het zuiggedeelte gebruiken, waardoor je een soort kruimeldief hebt. Naar mijn mening is dit te zwaar om zo te gebruiken. Dan kun je de zuigunit boven of onder plaatsen. De stofzuiger is naar mijn idee het beste te gebruiken als deze onderaan zit. De stofzuiger is dan stabiel, je kunt hem rechtop zetten en heeft het meeste zuigkracht. Het nadeel hiervan is dat je niet onder bijvoorbeeld de bank kunt zuigen, omdat dit dan in de weg zit. Ook merk ik een stuk minder zuigkracht zodra de zuig-unit bovenaan zit. Een klein korstje brood wordt dan al niet meer goed opgezogen, terwijl dit geen probleem is als de unit onderaan zit. Jammer dus.
De stofzuiger wordt geleverd met een ophangsysteem, wat functioneel is in gebruik. Het leegmaken van de opvangbak is zo gepiept.
Het is een ideale stofzuiger om even onder de tafel te stofzuigen na het eten. Maar om het hele huis te stofzuigen, pak ik toch echt veel liever mijn vertrouwde miele slede stofzuiger. Sneller, minder zwaar en veel wendbaarder.

Pluspunten

Minpunten

• Zwaar
  • Onvoldoende zuigkracht

Mathieu 03-03-2020

Krachtige en flexibele stofzuiger met verbeterpunten

Geschreven voor: stofzuiger

Sinds ruim een week heb ik de Miele Triflex HX1 in Lotuswit in huis. Bij het uitpakken zag ik al meteen dat dit een mooi, strak maar toch ook klassiek vormgegeven apparaat is. Dat laatste is met name wanneer je het stofzuiger (Powerunit) deel laag tussen de borstel en steel plaatst. Daarmee komen we naast het uiterlijk op nog een pluspunt van dit apparaat. De flexibiliteit waarop Triflex in de naam duidt. Je hebt namelijk 3 verschillende standen waarin je het apparaat kan gebruiken. Je kan alleen de Powerunit gebruiken waarmee het als een kruimeldief kan fungeren. Welke dan op zichzelf al een behoorlijk gewicht heeft. Zwaarder dan ik had gedacht en me lief is. Dan heb je de stand met de Powerunit laag tussen de borstel en de steel. Voordeel van deze stand is dat je het toestel recht, zelfstandig kan laten staan omdat het zwaartepunt laag ligt. Nadeel is dat deze stand minder flexibel is. Je kan in deze stand niet tussendoor de borstel verwijderen om boven je hoofd bijvoorbeeld de spinnenwebben op te zuig. Daarvoor is de derde stand nodig, waarbij de Powerunit zich hoger tussen de steel en handvat bevindt. Dit is in mijn ogen de meest flexibele, meest handige stand. Nadeel van deze stand is dan weer dat je het toestel niet zelfstandig rechtop kan laten staan omdat het zwaartepunt te hoog ligt. Je zal tijdens het stofzuigen het apparaat plat op de grond of tegen de muur moeten zetten wanneer je bijvoorbeeld meubilair wilt verschuiven. Met deze stand kan je dan wel weer het apparaat het laagste bij de grond krijgen voor het geval je onder meubilair moet stofzuigen. Je kan de steel met Powerunit geheel 90 graden kantelen en plat op de grond leggen. Echter is de borstel en steel in die stand van zo’n dergelijke hoogte waardoor ik niet onder alle kasten kan zuigen waar ik wel met de steel en borstel van mijn slede stofzuiger kon stofzuigen.

Het apparaat ziet er niet alleen mooi uit, maar voelt ook solide en kwalitatief sterk aan. De onderdelen klikken makkelijk in elkaar en sluiten goed aan. Het uit elkaar halen gaat (nog) wat minder makkelijk. Om bijvoorbeeld de Powerunit van de steel te verwijderen moet je bovenop de steel een knop indrukken en de Powerunit van de steel trekken. Dit gaat in mijn ogen opvallend moeizaam. Het kost flink kracht. Iets wat naar mijn mening makkelijk zou moeten gaan aangezien het hele apparaat bedoeld is om flexibel te gebruiken. Misschien is nieuwigheid en gaat het op den duur makkelijker, maar dat is afwachten. Het stofreservoir is makkelijk leeg te maken. Draai de knop bovenop het reservoir een kwartslag en hij komt los van de Powerunit. Draai boven de prullenbak knop nog een kwartslag en de deksel aan de onderzijde komt los en je kan het reservoir leegschudden. Met omgekeerde handelingen plaats je het reservoir weer terug in de Powerunit. Kind kan de was doen!

In de doos wordt een wandhouder en drie hulpstukken meegeleverd. De wandhouder kan je aan de muur bevestigen zodat je daarin de stofzuiger kan hangen en je de hulpstukken op de wandhouder kan bewaren. Omdat deze geplaatst moet worden naast het stopcontact heb ik hiervoor (nog) geen geschikte locatie gevonden. Maar het is in mijn ogen een mooie oplossing. In de bovenkant van de wandhouder zit ook een vakje met klepje waarin je het snoer van de oplader op aansluit. Op deze manier wordt de Powerunit automatisch opgeladen elke keer als je het apparaat in de wandhouder terug plaatst.

De Elektrische borstel Multi Floor XXL van de Miele Triflex HX1 is precies wat de naam doet vermoeden: groot! Het is een vrij forse, brede borstel met wieltjes. Hiervoor had ik een slede stofzuiger met een smalle parketborstel. Het was dus even wennen om de elektroborstel te gebruiken om mijn houten vloer. Het maakt wat meer geluid dan ik gewend was, maar de borstel beweegt zich soepel over alle oppervlakten (hout, tegels en kleed) en maakt geen krassen. Het is met deze borstel door zijn afmeting wel wat lastiger om bijvoorbeeld de trap te stofzuigen. Je zou hiervoor ook alleen de stofzuiger zonder borstel en steel, maar met het hulpstuk meubelzuigmond kunnen gebruiken.

Binnen in de elektroborstel zit een roterende borstel. Toen ik deze na twee zuigbeurten bekeek zaten er tot mijn schrik heel wat lange haren om gewikkeld. Dat heb je met 3 meiden met lang haar in je huishouding. Er zitten echter in de roterende borstel handige sleuven waarin je met een dunne schaar de haren makkelijk kan doorknippen om deze vervolgens weer op te zuigen.

De stofzuiger is zeer krachtig. Dat is met name zichtbaar bij het stofzuigen van de deurmatten die wij in huis hebben. Ik ben daar heel erg tevreden over. Het heeft drie zuigstanden. Toen ik voor de eerste keer het hele huis (begane grond en eerste verdieping) ging stofzuigen gebuikte ik daarvoor de twee hoogste zuigstanden. Ik redde het met een net volledige opgeladen accu net niet. Echter was het achteraf niet nodig om de hoogste zuigstanden te gebruiken. De laagste stand is een prima stand voor het dagelijks gebruik. Om losliggend vuil op te zuigen. Het geluid wat de stofzuiger maakt valt mij ook allerzins mee. Hiervoor gebruikte ik een 17 jaar oude slede stofzuiger met stofzuigerzak. De Miele Triflex HX1 produceert minder geluid, maar nog steeds voldoende geluid om te horen waar je mee bezig bent.

Kortom: Het is een zeer krachtige stofzuiger met vele mogelijkheden en handigheden. Maar niet alles is rozengeur en maneschijn. Hij heeft een behoorlijk gewicht en een behoorlijk grote borstel waardoor hij toch minder flexibel is dan hij in eerste instantie oogt. Dat zijn voor mij persoonlijk pijnpuntjes. Dan zijn de capaciteit van de accu, het geluid en het feit dat hij zelfstandig kan blijven staan wanneer motor hoog geplaatst is punten waar ik op zich nu mee kan leven, maar wel graag in een opvolger verbetert wil zien. Absolute pluspunten voor mij zijn het feit dat het apparaat snoerloos, zakloos, multifunctioneel en krachtig is.

Pluspunten

• Krachtig
  • Flexibel/veelzijdig
  • Draadloos
  • Stofzuigerzakloos

Minpunten

• Zwaar
  • Grote borstel
  • Kan niet altijd zelfstandig blijven staan
  • Produceert nog aardig wat geluid

Elisa Rigter 25-02-2020

Krachtige, fraaie steelstofzuiger

Geschreven voor: Miele Triflex HX1

Ik mocht deze steelstofzuiger een paar weken uitproberen. Wat vind ik er van? Wat als eerste opvalt is dat het een erg mooie stofzuiger is, een strak design en een mooie donkergrijze kleur. Het in elkaar zetten en dus ook het wisselen van functie gaat erg makkelijk. In een handomdraai maak je er een kruimeldief van die nog steeds heel krachtig is. Dat vind ik ook het grootste pluspunt, gigantische zuigkracht! Doordat de stofzuiger snoerloos is pak je hem sneller om even wat kruimels op te zuigen. Hij is ook makkelijk hangend op te bergen en neemt dan weinig ruimte in. Twee dingen vallen me in negatieve zin op: de wendbaarheid en het gewicht. Ik vind de grote kop niet zo soepel bewegen als ik graag zou zien, ik heb het gevoel dat ik best wat 'kracht' moet zetten om hem makkelijk om hoekjes heen te krijgen. Ook het gewicht valt me iets tegen maar dat zal inherent zijn aan een apparaat met zo'n krachtige motor. Het geheel voelt wel heel solide en degelijk aan! Al met al een fijn ding maar de wendbaarheid is voor mij wel een minpunt.

Pluspunten

• Degelijk
  • Krachtige motor

Minpunten

• Wendbaarheid
  • Gewicht

Tam 25-02-2020

Handige 3 in 1 stofzuiger

Geschreven voor: Miele Triflex HX1

Een krachtige makkelijke snoerloze stofzuiger. Ideaal om zo even te pakken. Heeft wel een iets verhoogde stofzuigvoet waardoor de stofzuiger net niet onder de kasten en banken kan. Opvang reservior is niet groot maar makkelijk te legen. Accu is op hoogste stand snel leeg op laagste stand redt je het om 2 etages te stofzuigen. Op vloerbedekking en matten zuigt de stofzuiger extra aan kost wel extra accu. Voldoende hulpstukken zitten erbij. Ideale kruimelzuiger maar voor de zuikracht moet er dan wel een hulpstuk op. Ideale stofzuiger maar extra accu is wel een aanrader om erbij te hebben als je een grote oppervlakte hebt.

Pluspunten

• Goede zuigkracht
  • Makkelijk te leggen
  • Wendbaar

Minpunten

• Accu snel leeg
  • Kan niet makkelijk onder banken en kasten

smika 18-02-2020

Goede krachtige stofzuiger

Inleiding

De Miele Triflex HX1 is een snoerloze steelstofzuiger welke ik in de kleur grafietgrijs, in gebruik heb. Deze stofzuiger wordt verkocht als een 3 in1 stofzuiger vanwege zijn flexibiliteit.

Modellen

Buiten de Miele Triflex HX1 zijn er ook nog andere modellen in deze serie. De Triflex HX1 Pro welke een extra accu en laadstation heeft. De Triflex HX1 Runner met een extra accu net als de Triflex HX1 Performance. Als laatste hebben ze ook nog een versie voor mensen met huisdieren, Triflex HX1 Cat&Dog, met een extra handborstel. Vergelijk deze even voor jouw situatie, zodat je de juiste koopt.

Kwaliteit

Deze stofzuiger is in zijn soort iets zwaarder dan zijn concurrenten, maar hierdoor is de kwaliteit echt zeer goed te noemen. Niets voelt goedkoop aan en kan tegen een stootje. Miele is natuurlijk in de huishoudelijke apparaten een wel bekend en goed merk en maken ze nu ook met deze stofzuiger weer helemaal waar.

Flexibiliteit

Deze software is door zijn 3 in 1 systeem erg flexibel. Zo kun je PowerUnit helemaal boven doen (hierdoor kun je makkelijk onder een bed stofzuigen), helemaal onder doen (zodat het gewicht onderaan zit en hierdoor makkelijk grotere oppervlakken kan doen) of je maakt van een PowerUnit een losstaande zuig unit, waardoor hij goed kan fungeren als kruimeldief. Ik zelf maak vooral gebruik van de PowerUnit onderaan voor mijn woonkamer, en als kruimeldief voor de trappen. Eens per week doe ik de PowerUnit helemaal bovenaan om ook onder de kasten en bedden te komen en dit werkt prima.

Het legen van de PowerUnit

Het legen van de PowerUnit gaat erg gemakkelijk. Helemaal bovenop hoef je alleen een draaischijf los te draaien en de vuil unit naar achter te trekken om deze los te krijgen, wat echt super eenvoudig is. Daarna haal je een rubberen klepje los en kun je alles legen in de vuilnisbak. Geen last meer van die "vervelende" stofzuigerzakken. Je zult de unit ongeveer 2x per week moet legen bij normaal gebruik.

Hupstukken/zuigkracht

Bij deze stofzuiger zitten buiten de standaard borstel nog 3 hulpstukken (meubelzuigmond, kierenzuiger, reliëfborstel). Deze zijn erg handig voor hun eigen doel wat per huishouden erg verschilt in gebruik. Deze 3 hulpstukken kun je makkelijk kwijt op een plateau welke je weer aan de laadstation bevestigd, zodat je alles altijd bij elkaar hebt. Het verwisselen van deze hulpstukken gaat erg gemakkelijk, waardoor je snel kan werken. Als standaard onderdeel bevat deze stofzuiger een brede elektroborstel voor alle vloerbedekkingen. Deze elektroborstel werkt ook op laminaat en andere ondergronden. Toen ik de elektroborstel op mijn kleed had gezet, merkte je dat deze alle losse delen van het kleed heel makkelijk op zoog waardoor het kleed er weer als nieuw uitzag. Ik zag ook alle stofdelen in de PowerUnit, wat voor mij echt de bevestiging gaf dat deze stofzuiger erg krachtig is.

De accu

De accu heeft 4 uur nodig om volledig op te laden. De accuduur is op de hoogste stand helaas niet heel erg lang. Na een 15 tot 20 minuten is deze wel leeg. In mijn situatie is dat voldoende, aangezien ik de beneden verdieping ~70m2 hiermee wel kan zuigen en dit het vaakst gebeurt aangezien daar het bezoek komt. De boven verdieping doe ik dan op wat meer geplande momenten zodat ik tijd heb gehad om de accu weer op te laden. Mocht je een echte stofzuig verslavind hebben, is de accu misschien iets waardoor deze stofzuiger niet de juiste keuze is.

Eindconclusie

Dit is een erg goede stofzuiger met vele opties en een goede zuigkracht. In vergelijking met andere van deze soort stofzuigers, is hij wel wat aan de zware kant, maar ik kan hier prima mee leven. Mijn moeder van 72, vond de stofzuiger echt te zwaar, dus voor wat oudere mensen misschien niet helemaal geschikt. Het design is mooi en het ophang-/oplaadsysteem is erg goed uitgedacht. Ook de accu kan een issue zijn voor sommige huishoudens, maar in mijn geval prima. Voor mij is het ook een verademing dat ik niet elke keer weer van stopcontact moet wisselen als ik een andere gedeelte van mijn huis moet stofzuigen en dat ik geen last meer heb van die vervelende stofzuigzakken.

Pluspunten

• Zuigkracht
  • 3 in 1
  • Geen snoer meer

Minpunten

• Zwaar
  • Kort accu

Judith1986 10-02-2020

Wendbaar, goede zuigkracht

Geschreven voor: Miele Triflex HX1

Een verademing om een steelstofzuiger te gebruiken na jarenlang stofzuigers met snoer te hebben gehad. Je pakt de stofzuiger er veel sneller 'even' bij. Toch blijft het lastig dat ik het hele huis niet in 1 keer kan zuigen. Tussendoor moet de accu dan opgeladen worden. Ik kan ongeveer 15 minuten zuigen met de Miele Triflex HX1.
De wendbaarheid en zuigkracht van deze steelstofzuiger verbazen mij. Echt super!
Ik vind het erg handig dat je de stofzuiger even neer kan zetten als het stofreservoir en de accu onderaan gemonteerd zijn. Je hoeft hem dan niet ergens tegenaan te zetten. Als het reservoir en de accu bovenaan zitten, moet dit wel. Maar op deze manier kun je wel handig onder banken/bedden zuigen. De kruimeldieffunctie gebruik ik niet vaak. Eigenlijk gebruik ik de steelstofzuiger in zijn geheel waarvoor ik voorheen een kruimeldief pakte. Een nadeel vind ik het schoonmaken van de borstel. Ik verlies sinds mijn zwangerschap veel haren. Deze haren draaien allemaal om de borstel heen. Je moet dit met een schaar losknippen. Ik vind dit een vervelend klusje.
Al met al ben ik wel tevreden en zou ik de stofzuiger wel aanraden.

Pluspunten

• zuigkracht
  • wendbaarheid

Minpunten

• schoonmaken van de borstel

RL23 04-02-2020

De ideale stofzuiger

Geschreven voor: stofzuiger

Wij hebben de Miele Triflex stofzuiger nu een tijdje in gebruik. Wat is het toch een ideale stofzuiger! Met twee kleine kinderen in huis is een stofzuiger sowieso geen overbodige luxe. Maar vaak werd de oude stofzuiger dan alleen aan het eind van de dag pas gepakt. Eerst de stekker nog installeren en dan halverwege de benedenverdieping de stekker weer in een ander stopcontact stoppen, omdat je anders niet ver genoeg kunt komen.. Maar dat is nu verleden tijd! Nu pakken we meerdere keren op een dag even snel de Miele Triflex stofzuiger. Ideaal! En als we dan toch bezig zijn met stofzuigen, koppelen we de steel even los om bijvoorbeeld de trap te stofzuigen.
In het begin moesten we wel even wennen aan de zwaarte van de stofzuiger, maar dat went snel. Verder zijn we positief over de zuigkracht, accuduur (zo’n 40 minuten), het geluid en het gemak. Het schoonmaken/legen van de opvangbak is ook zo gepiept.
Hebben wij ook al een nadeel ontdekt? Ja, als je ergens onderdoor wil stofzuigen, kun je met de stofzuiger niet helemaal erbij. Het bovenste gedeelte van de stofzuiger (de kruimeldief) raakt dan de grond, waardoor je niet alle hoeken kunt bereiken. Maar dat is dan ook het enige nadeel. Verder zijn wij heel erg blij met de accuduur, design, zuigkracht, mogelijkheden en gemak. Wij hebben er een nieuwe huishoudelijke vriend erbij!

Pluspunten

• Accuduur
  • Gemak
  • Meerdere functies

Minpunten

• Onder een kast stofzuigen is lastig

M.P 03-02-2020

super wendbaar

Geschreven voor: stofzuiger

wat een topding! kleine compacte zeer wendbare stofzuiger in een mooie kleur. Stofzuiger staat hier in een hoekje in de keuken is is geen doorn in het oog door het design en de kleur. Ik vind het ideaal dat je de stofzuiger er zo even snel bij pakt zonder een stekker in het stopcontact te drukken. De zuiger is zeer wendbaar en makkelijk in gebruik ook verander je hem zo naar kruimeldief.

Pluspunten

• wendbaar
  • accuduur

Minpunten

• kleine stof opvangbak