De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 23 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Miele Triflex HX1 Pro op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,4

Reina 31-01-2022

Geen aanrader

Geschreven voor: Miele Triflex HX1 Pro

De Miele Triflex HX1 Pro is een mooie steelstofzuiger om te zien.
Erg handig vindt ik hem helaas niet. Je kunt er niet gemakkelijk in hoekjes komen en op een gladde vloer vindt ik dat hij niet alles goed opzuigt. Op vloerbedekking zuigt hij uitzonderlijk goed! Maar als je de stofzuiger om wilt bouwen als kruimeldief dan ligt hij zwaar in de handen en moet je bijna met twee handen de kruimeldief vasthouden. Ook nog een minpunt vindt ik dat het reservoir snel vol zit en dat je het filter elke keer na gebruik goed moet schoonmaken anders verliest hij zuigkracht. Zelf heb ik twee accu’s erbij want als je een groot huis hebt heb je die wel nodig!

Pluspunten

• Geen snoer
  • Goede zuigkracht op vloerbedekking

Minpunten

• Niet voor gladde vloeren geschikt
  • Reservoir gauw vol
  • Accu snel leeg
  • Je kunt er niet mee in de hoekjes
  • als kruimeldief ligt hij zwaar in de hand

pvandewatering@kpnmail.nl 11-01-2022

Miele triflex steelstofzuiger (er is geen betere)

Geschreven voor: Miele Triflex HX1 Pro

Hele goede steelstofzuiger, draadloos, werkt handig in gebruik, is licht en gaat heel het huis door.
Snel opgeladen en wanneer laatst sloot de filter niet meer. 1 mail naar BCC en Miele service en binnen twee dagen hadden we een nieuw product. Op advies van de BCC winkel ! chapeau !

h********@g******** 14-10-2021

Fijne stofzuiger

Geschreven voor: Miele Triflex HX1 Pro

Een fijne en goed te hanteren stofzuiger. Persoonlijk vind ik de zuigkracht wat minder, maar voldoende.
Het stofreservoir is erg lastig schoon te maken en het filter is bij het legen wel een groot stof verspreidend ding. Heb bijna altijd een schroevendraaier nodig om de wat grotere stofnesten te verwijderen.( Door o.a. kattenharen.)
Heb al een paar keer het filter onder de kraan schoongespoeld. Kortom het reinigen van de stofopvangbak is wat omslachtig.
Maar verder wel tevreden.

Pluspunten

• goed hanteerbaar

Minpunten

• stofopvangbakje

j*******@z************ 25-06-2021

Goed product!

Geschreven voor: Miele Triflex HX1 Pro

Kiezen welke stofzuiger. Goede info bij BCC! Uiteindelijk toch gekozen voor de Miele triflex. De meest luxe versie. Extra accu. Nog nooit nodig gehad!
Lijkt niet sterk, maar is het beslist wel! Fijne en goede stofzuiger! Zeker ook met een kat in huis. Goed en fijn hanteerbaar!
Kleine kritische opmerking is het reinigen van de stofopvang. Kost toch wat meer tijd om deze goed schoon te maken.
Maar beslist blij dat ik voor deze Miele heb gekozen!

Pluspunten

• Mooie compacte steelstofzuiger
  • Voldoende zuigkracht
  • Handig systeem

Minpunten

• Wat kleine en moeilijk schoon te maken stofopvang

Nick Mondria 29-03-2021

Net voldoende

De Miele triflex nu 3 maanden in gebruik en dit zijn mijn bevindingen:

Positief:
- goede zuigkracht
- met de moter aan de steel zeer ligt voor hand en pols
-batterij duur redelijk ( wij hebben 2 accu’s voor 3verdiepingen)
- blijft recht op staan

Negatief:
-filter schoonmaken ( niet praktisch en lijkt snel stuk te gaan)
-ombouwen lastig ( doen we nooit meer)
- de accu duur met 3 lampjes is altijd gokken

De enige echte reden voor aanschaf is dat de moter bij de voet zit. Hierdoor is stofzuigen heel licht voor de pols aangezien ik artrose heb.

Pluspunten

• Hoge zuigkracht
  • Artrose vriendelijk

Minpunten

• Filter schoonmaken
  • Ombouwen

Rijnders 24-01-2021

Super stofzuiger

Geschreven voor: Miele Triflex HX1 Pro

Deze stofzuiger had ik veel eerder moeten aanschaffen!
Heb hem in augustus gekocht en ben er nog steeds super tevreden over. Het is een handige stofzuiger als je veel hondenharen en tapijt hebt.
Hij zuigt alle fijne stofdeeltjes op.
Hij is relatief zwaar maar voor mij (28jaar) nog zeker goed te doen. Je kunt hem makkelijk ombouwen vind ik, het gaat wel stroef maar daaraan merk je de degelijkheid. Mijn vorige ging kapot omdat er speling tussen de pinnetjes kwam waardoor de turbovoet niet meer ging draaien. Deze pinnetjes zitten in de voet of stang dit gaat niet kapot, hieraan merk je dat er overal aan gedacht is.
Ik adviseer iedereen die een zakloze of steelstofzuiger heeft een compressor aan te schaffen want hiermee blaas je het filter helemaal en heel snel schoon! Voor mij is het dus makkelijk het filter schoon te maken. En ook met mijn lange haren overal in huis is de turbovoet makkelijk open te halen en de haren makkelijk los te knippen.
Ik heb al een aantal hulpstukken gekocht en dit ook van miele origineel!
Hij is relatief erg prijzig maar voor wat je er voor terug krijgt is hij het zeker waard!
2e accu zeeeeeer handig, een GROTE aanrader! Ik heb een normale hoekwoning en krijg met de 2 accu's het hele huis makkelijk gedaan op de turbostand!
Heel veel winkels zeggen dat je een gewone stofzuiger nooit kunt vervangen..... nou bij deze bij mij wel! Ik gebruik deze dagelijks voor al mijn stofzuigwerkzaamheden.

Pluspunten

• Zuigkracht
  • Stille stofzuiger
  • Hulpstukken
  • Extra accu
  • Kwaliteit

Minpunten

• Zwaar
  • Duur

Rene 17-10-2020

Mieke triflex

Geschreven voor: Miele Triflex HX1 Pro

Ik heb m nu al een tijdje en mijn god, wat een apparaat, ik heb gigantische spijt, spijt dat ik hem niet eerder heb gekocht. Dit is verreweg de meest veelzijdige en handigste stofzuiger ooit. Ik beveel deze iedereen dan ook aan. Wat opvalt is dat deze zeer stil is, dit is bij andere apparaten wel anders gebleken.
Ga wel voor de pro, deze heeft een extra accu, je zult altijd zien dat ie leeg is als je hem wilt gaan gebruiken en geloof mij, dan is een tweede, volle, accu een must.

Pluspunten

• Geluisd niveau
  • Lucht in gewicht
  • Ombré bouwen, 3 in een
  • Laadstation
  • Zuigkracht

Minpunten

• 1 accu tenzij je voor de pro gaat

Bea. Verhoeven 01-10-2020

topper onder de draadloze stofzuigers

Geschreven voor: Miele Triflex HX1 Pro

Mooie sterk zuigende stofzuiger. Accu werkt goed met twee accu's altijd zeker van stroom.
Makkelijk te legen. Alleen als je wat ouder bent en wat minder kracht in je handen hebt is de aan een uitschakelaar erg zwaar en de accu vervangen ook.

Pluspunten

• sterk zuigend
  • goed bedienbaar
  • makkelijk te legen

Minpunten

• aan en uit schakelaar werkt zwaar
  • accu verwijderen is ook wat zwaar

Esther Querido 30-09-2020

Super steelstofzuiger

Geschreven voor: Miele Triflex HX1 Pro

Wij gebruiken deze stofzuiger voor het gehele huis, dat is makkelijk te doen omdat we hem zo hebben omgebouwd. Op stand 2 gaat de accu super lang mee. Kortom erg tevreden mee!

Pluspunten

• Accu duur
  • Makkelijk om te bouwen
  • Licht in zijn laagste stand

Minpunten

• Filter schoonmaken kost wat meer tijd

Dimara34 29-09-2020

Wat een gemak !

Geschreven voor: Miele Triflex HX1 Pro

Ik vind de Miele Triflex zo fijn! Echt een nieuwe manier van stofzuigen en het gebruiksgemak is super. Je pakt deze er echt even bij en het handgedeelte voor de trap is ook fijn. Daarnaast is hij ook stiller dan een normale stofzuiger wat ik heel prettig vind.

Pluspunten

• Gemakkelijk
  • Zacht qua geluid

Minpunten

• Na een hele verdieping wat zwaar

HansBo 18-09-2020

Bijzonder wendbaar en makkelijk te gebruiken

Geschreven voor: Miele Triflex HX1 Pro

Stevig maar licht apparaat dat makkelijk is om te bouwen tot verschillende handzame formaten. Het is bijzonder wendbaar. Handig dat de aan/uit knop niet voortdurend ingedrukt hoeft te worden, dat voorkomt een 'lamme' duim. De rollende borstelmond kan makkelijk gedemonteerd worden. Door de motor in de laagste stand op de steel te plaatsen, kan het apparaat zelfstandig staan, dus zonder muurbeugel. Dit vergemakkelijkt het wegzetten. Gewicht en handzaamheid maken de stofzuiger ook ideaal voor trap en auto. Zuigkracht is net zo goed als volwaardige stofzuiger. Dus 'gewone' stofzuiger is overbodig.

Pluspunten

• wendbaar
  • zelfstandig staan zonder muurbeugel
  • verlichting in zuigmond
  • makkelijke bediening
  • makkelijk te demonteren

DvD85 22-03-2020

Miele Triflex Pro: ik kan niet meer zonder

Geschreven voor: Miele Triflex HX1 Pro

Deze nieuwe manier van stofzuigen went snel! Wat ik een groot voordeel aan de Triflex vind is dat er een 2e accu wordt meegeleverd en je het opvang gedeelte ook lager aan de steel kan doen waardoor hij voor grotere oppervlakken super geschikt is. De led verlichting op de borstel vind ik een grote pre want zo zie je stof extra goed op de grond liggen. Echt handig voor in de avond bijvoorbeeld! Als ik nog wat mag noemen ter verbetering; is het knopje voor het losmaken van het handgedeelte. Dit mag wat soepeler.

Maar ik ben om! Draadloos stofzuigen it is en de Triflex maakt het zoveel makkelijker om even na het eten onder de tafel te stofzuigen. Erg handig met een klein kindje!!

Pluspunten

• 2e accu
  • led verlichting op borstel
  • 3 stofzuigers in 1

Petra1966 01-03-2020

Prijs kwaliteit niet in verhouding

Geschreven voor: Miele Triflex HX1 Pro

Zuigt prima maar zitten meer nadelen dan voordelen aan.
Grootste probleem is dat prijs kwaliteit niet in verhouding is.

Pluspunten

• 2 accu's ruim voldoende voor het hele huis
  • Snoerloos
  • Stofzakloos

Minpunten

• Geluid
  • Prijs kwaliteit
  • Borstels moeilijk schoon te maken
  • Zwaar
  • Kan niet overal onder stofzuigen

Anne-Marie 25-02-2020

Verlichte zuigmond

Geschreven voor: Miele Triflex HX1 Pro

Ik heb de Miele Triflex HX1 Pro nu twee weken in huis. Een handige steelstofzuiger die niet heel veel ruimte in neemt. De twee accu’s die er bijgeleverd worden zijn erg handig. Zo kan je altijd gebruik maken van de stofzuiger. De verlichte zuigmond is erg handig, zo kan je goed zien waar je gebleven bent. Of waar er nog iets ligt. Als de kleinkinderen zijn geweest pak ik even snel de steelstofzuiger om de kruimels op te zuigen. Dit werkt 10 x sneller omdat je deze stofzuiger heel snel uit de kast kan pakken. Ook is de stofzuiger handig met de diverse standen. Al moet ik zeggen dat ik hem automatisch toch elke keer op de turbo stand zet. De zuigkracht is dan prima. Het enige nadeel is dat de grote zuigmond een beetje onhandig is in de hoekjes van de kamer. Je moet dan wel heel goed manoeuvreren om alles op te kunnen zuigen.

Pluspunten

• Twee accu’s
  • Makkelijk in gebruik

Minpunten

• Vrij prijzig

Piewen 24-02-2020

Mooie stofzuiger, maar ik had er meer van verwacht.

Geschreven voor: Miele Triflex HX1 Pro

De Mieke Triflex HX1 Pro is een mooie stofzuiger. Je kunt alle delen loshalen en er andersom op zetten. Hierdoor kun je deze op verschillende manieren inzetten. Zo is de stofzuiger te gebruiken met de motor onderin, waardoor het zwaartepunt onderin ligt en dit maakt hem heel handzaam. De motor is helaas nogal log, waardoor je er niet makkelijk mee onder de bank of kasten komt. Gebruik je de stofzuiger met de motor bovenin, dan is het wat zwaarder, maar kom je makkelijker overal onder. Fijn is ook dat je deze dan makkelijker om kunt bouwen tot kruimeldief. De aan en uit knop zit namelijk bovenin het handvat en deze heb je dus nodig om ook de kruimeldief te bedienen. Als de kruimeldief onderin zit, krijgt je deze niet aan zonder handvat. De zuigkracht van de stofzuiger is prima. Door de borstels zuig je niet per ongeluk grotere dingen op, dat is fijn. Maar ook papiertjes enz. Worden niet altijd opgezogen, waardoor ik dit toch weer later met de hand moest oppakken. Het lampje voorin de borstel is makkelijk, maar gebruik ik niet echt. Voor mensen met donkere ruimtes onder bijv. De kasten of bank kan dit wel handig zijn. Een nadeel is dat er lucht uit de motor geblazen wordt, waardoor je soms dingen eerst wegblaast als je ze op wilt zuigen (dit gebeurt vooral als je er nog niet recht voor staat). Wat mij opviel is verder dat de borstel heel goed werkt om haren uit tapijt te halen. Zo goed zelfs dat de hele borstel vol zat met ineengedraaide haren die we er vervolgens met een schaar uit hebben moeten knippen. Gelukkig kun je de borstel aan de zijkant van de voorkant losmaken en deze dan schoonmaken, maar dat was wel een heel karwei. De haren worden dus niet opgezogen omdat deze vastdraaien in de borstel. Het legen van de opvangbak gaat niet heel makkelijk, je maakt deze wel makkelijk los, maar er blijven veel dingen vastzitten die je dan met je vingers of een pinnetje los moet maken. Verder gaat de accu op de hoogste stand niet langer dan 10 a 20 minuten mee, waardoor je nooit aan de beloofde 60 min per accu komt. Fijn is wel dat je 2 accu’s krijgt, dus met een nieuwe accu weer even door kunt.

Pluspunten

• Op veel verschillende manier te gebruiken
  • Zuigkracht

Minpunten

• Accuduur
  • Prijs
  • Veel werk om om te bouwen
  • Blijft niet staan met motor bovenin

Blaucel 24-02-2020

Zwaar stofzuiger met korte accuduur

Geschreven voor: Miele Triflex HX1 Pro

De Miele Triflex is een mooi ontworpen stofzuiger, en ook op een lagere stand is de zuigkracht goed.
Het apparaat is voorzien van led verlichting waardoor stof en vuil goed zichtbaar zijn en is eenvoudig te manouvreren,
hoewel minder gemakkelijk dan een gemiddelde slede stofzuiger omdat je ook de motor moet dragen.

De stofzuiger is te gebruiken als steelstofzuiger, maar na enig ombouwen ook als kruimeldief.
Het ombouwen naar een kruimeldief is echter enigszins bewerkelijk, en in deze configuratie is de stofzuiger iets aan de zware kant.
Het zwakste punt van deze stofzuiger is de accu. Niet alleen in de krachtigere zuigstanden is de batterij te snel leeg.
Als je een groot oppervlak moet stofzuigen is het erg vervelend om een toch al vervelende klus ook nog te moeten onderbreken.
Er wordt weliswaar een tweede accu meegeleverd, maar het opladen duurt veel langer dan de beschikbare batterijduur.

Het is daarom vooral een prima stofzuiger om erbij te hebben, en handig om even snel iets op te zuigen, maar minder geschikt als je maar een stofzuiger wilt.
Tot slot is de Miele Triflex aan de prijzige kant voor een stofzuiger voor korte klusjes.

Pluspunten

• Zuigt goed
  • Flexibel
  • LED verlichting

Minpunten

• Accuduur erg kort
  • Ombouwen niet erg snel
  • Zwaar

Rens 24-02-2020

Multifunctioneel stofzuiger

Geschreven voor: Miele Triflex HX1 Pro

De Miele Triflex HX1 Pro heb ik inmiddels een paar weken in huis. Voor mijn huishouden (appartementje) is hij zeer geschikt! Door z'n flexibele modulaire design kan hij naast krachtige stofzuiger ook als handzame kruimeldief dienen. Tevens kun je het zwaartepunt van de stofzuiger verplaatsen waardoor hij iets lichter/handzamer in gebruik is. Door de verschillende meegeleverde opzetstukjes, kun je ook makkelijk langs randjes en over matjes.

De stofzuiger heeft 3 verschillende standen in zuigkracht. Bij gebruik van de hoogste zuigkracht, gaat de accu naar mijn mening niet zo lang mee (ca. 15 minuten). Gelukkig heeft Miele een tweede accu meegeleverd waardoor je het poetsplezier kunt verlengen.

Al met al een prima apparaat wat doet wat het moet doen.

Pluspunten

• Modulair/flexibel
  • 2e accu
  • Verlichting in de voet

Minpunten

• Relatief zwaar

Wilbert1976 24-02-2020

In zijn algemeen valt hij tegen.

Geschreven voor: Miele Triflex HX1 Pro

Om gelijk maar met de deur in huis te vallen, voor vervanging van een "normale" stofzuiger vindt ik hem niet geschikt. Bij het uitpakken viel het op dat de stofzuiger er mooi afgewerkt uitziet. De stofzuiger heeft door de kleurcombinatie een luxe uitstraling. Bij deze stofzuiger zijn 2 accu's, meerdere opzetstukken, een oplader en wandmontage geleverd. Bij het opladen van de accu's was niet direct zichtbaar dat dit werkte maar naar verloop van tijd begonnen de lampjes te branden dat ze daadwerkelijk opladen. Voor een volledige oplaadduur moet je ongeveer 4 uur nodig. Er staat bij specificaties dat je met een volle accu 30 minuten kan, dit is dan wel in de zwakste stand. Persoonlijk zie ik het nut van verschillende standen op de stofzuiger niet in. Ik kan me geen situatie indenken waarbij je minder vermogen nodig hebt. Op vol vermogen is de accuduur echt wel tot 10 minuten (max 15) beperkt. Ik vindt de stofzuiger zwaar in gebruik, dit misschien doordat de motorunit nu nog bovenin zit. Ik ga dit nog proberen met de motorunit onderin. Wat mij tegenviel is de werkhoogte, ik hoopte met de stofzuiger onder de bank door te kunnen maar dit paste niet, ondanks dat wij een vrij hoge bank hebben. Door de combinatie zuigen en draaiborstel in de voet pikt de stofzuiger veel op, nadeel van de ronddraaiende borstel is dat de langere hondenharen (Golden Retriever) zich om de borstel heendraaien. Deze zijn moeilijk te verwijderen en verminderen de opname van stof en kruimels. In praktijk gebruiken we hem alleen voor de trap en daarvoor vindt ik de prijs te hoog.

Pluspunten

• 2 accu's, daardoor redelijke gebruiksduur
  • Multifunctioneel

Minpunten

• Vrij luidruchtig
  • Zwaar in gebruik

Toos2020 24-02-2020

Krachtige zuiger

Geschreven voor: Miele Triflex HX1 Pro

Een krachtige draadloze stofzuiger die ik nu een paar weken in gebruik heb, ondanks hij zwaar is pak ik hem toch makkelijk en sneller dan een stofzuiger met snoer.
Een plus punt zijn de twee accu’s waardoor je snel door kunt zuigen, de zuigmond is verlicht en dit geeft goed zicht op je werkzaamheden. Met veel dieren en kids moet je het stofreservoir wel snel legen, dit had prettig geweest als die groter was geweest. Het geluid is prettig zeker niet hard.
Ondanks het gewicht en de prijs vind ik het een aanrader.

Pluspunten

• Krachtige motOr
  • 2 accu’s
  • Geluid
  • Draadloos

Minpunten

• Zwaar
  • Prijs

Ericske 18-02-2020

Korte accuduur en zwaar

Geschreven voor: Miele Triflex HX1 Pro

Ik heb deze stofzuiger nu een aantal weken in huis maar ben er niet erg tevreden over. Het apparaat is erg zwaar en lastig te gebruiken op krappe plekken. Door zijn gewicht is het ook lastig om stofdraden of spinnenwebben van het plafond te verwijderen. De zuigkracht en gemotoriseerde borstelkop zijn geweldig op vloerbedekking maar op een harde vloer heeft hij moeite om dingen zoals kattenbrokjes op te zuigen. De verlichting in de voet is erg fijn op gladde vloeren omdat je daarmee erg duidelijk kan zien waar er vuil ligt. De stofzuiger is zeer degelijk gebouwd maar het ombouwen tussen de 3 gebruiksmogelijkheden is vrij omslachtig en tijdrovend. Helaas is de accuduur ook niet erg lang en zeker op de hoogste stand is de accu na een minuut of 10 leeg, hierbij komt de 2e accu dus erg van pas. Met de motor unit boven geplaatst zou je makkelijk onder meubels moeten kunnen maar de voet met de stang zijn samen zo hoog dat ze niet onder wat lagere meubels passen (20 cm ruimte is denk ik wel nodig). Als de accu op het laatste streepje is en je zet de stofzuiger even uit dan gaat hij niet meer aan en dien je een volle accu te plaatsen. De vuilbak is wat onhandig te verwijderen en de filter in de stofbak is ook lastig te verwijderen en terug te plaatsen. Voor mij heeft de stofzuiger te veel nadelen tegenover de voordelen.

Pluspunten

• Extra accu en lader
  • Verlichting in de voet
  • Hoge zuigkracht

Minpunten

• Zwaar
  • Korte accuduur
  • Past niet goed onder meubels

JeffW 17-02-2020

Gemak kent grenzen

Geschreven voor: Miele Triflex HX1 Pro

Inmiddels zo'n 3 weken in bezit nadat ik deze stofzuiger via Reviewclub mochten testen. Bij binnenkomst snel uitgepakt en de zuiger zit goed in elkaar. Goede kwaliteit materialen gecombineerd met een goed systeem om de zuiger op meerdere manier te gebruiken. Van hand zuiger tot de mogelijkheid deze zelfstandig te laten staan, super handig. Over de bouwkwaliteit valt weinig te klagen en is gewoon prima in orde. Dan de zuigkracht zelf, daar gaat het tenslotte om, deze is ook prima. Als ik de diverse materialen in huis bekijken van kleed, tot beklede trap en PVC vloer valt het mij op dat vooral het kleed echt super goed schoon gezogen. Op een normale PVC of laminaat vloer is het voldoende maar geen krachtpatser. De zuiger kent trouwens 3 standen, je bent geneigd in het begin vaak de hoogste stand te selecteren maar na enkele weken in gebruik is het vaak slimmer om de laagste te gebruiken. De zuiger heeft dan nog steeds voldoende zuigkracht maar de accu houdt het dan toch echt wat langer vol. Op de hoogte stand is de accu in max 20 min leef, op de laagste stand zo'n 30 min. Bij dit type ontvang je trouwens een 2e accu erbij, voor een goed schoonmaak beurt in huis geen overbodige luxe dus! Wat ook echt super handig is, is de lamp in de zuigmond van de zuiger. Hiermee zie je goed alle stof en vuil delen liggen en zie je dus wanneer er goed gezogen is. Ik zeg prima zuiger maar er zitten grenzen aan de kracht en duur van de accu zoals bij de meeste draadloze varianten, daar is deze Miele geen uitzondering op.

Pluspunten

• Wendbaarheid
  • Verlicht mondstuk

Minpunten

• Accuduur
  • Gewicht

Multa 10-02-2020

Super praktische en stabiele stofzuiger

Geschreven voor: Miele Triflex HX1 Pro

De Miele Triflex stofzuiger heb ik nu een paar weken in huis. Het omwisselen van het motorgedeelte gaat me nu een stuk vlotter af wanneer ik de juiste volgorde hanteer. Handig, omdat ik het motorblok beneden prettiger vind wanneer er grote stukken gezogen moeten worden en hij keurig blijft staan wanneer ik een stoel of iets dergelijks wil verschuiven. Het voelt als een hele stabiele stofzuiger die geen vuiltje over slaat. Ik gebruik meestal de middelste zuigstand en krijg daar met behulp van de 2de accu het huis makkelijk schoon.
Het motorgedeelte boven voelt wat zwaarder voor grote stukken, maar in slaapkamers met veel onhandige hoekjes, weer makkelijker wendbaar. Om boven mijn hoofd te zuigen gebruik ik uiteraard het motor gedeelte boven. De hulpstukken komen goed van pas bij het zuigen van de bank, richels in de vensterbank en het stofzuigen van objecten of het lijstwerk van schilderijen. Voor het zuigen van de trap is het ideaal om de lange steel weg te laten
Kortom, ik ben er erg tevreden over.

Pluspunten

• Goede zuigkracht
  • Led verlichting in de voet
  • Veel mogelijkheden
  • Kan staan

Minpunten

• De motor aan de bovenkant is wat zwaarder