Bosch BCS81EXC wit

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 42 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Bosch BCS81EXC wit op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

Roeland Heruer 03-07-2021

Lekker stil en zeer krachtig

Geschreven voor: Bosch BCS81EXC wit

Deze steel stofzuiger was ik helemaal niet van plan aan te schaffen, ik kwam voor een Dyson. Maar al gouw in de winkel (BCC) merkte wij dat de Bosch veel praktischer was en de doorslag gaf eigenlijk wel dat de Bosch een aan en uitschakelaar had waardoor je geen kramp krijgt in je vinger. Echt super. Hij is lekker licht en handzaam. en de zuigkracht deed niet onder aan de Dyson.
En je kan zelf de accu bepalen als je wil. de accu is los en verkrijgbaar tot 5 ampère. En hij past ook op alle andere machines van Bosch. Goed over na gedacht.

Pluspunten

• zuigkracht
  • bedieningsschakelaar
  • losse accu
  • wendbaar en licht
  • flexibele spleetzuiger

Waldo 23-06-2021

Superhandig in gebruik

Geschreven voor: Bosch BCS81EXC wit

Ik heb de Bosch Unlimited nog maar net maar ben er erg tevreden over. Eerst was ik wel sceptisch, kan deze draadloze stofzuiger wel mijn oude stofzuiger met snoer vervangen. Uiteindelijk toen verleden week deze de geest gaf, toch besloten om de Bosch BSC81EXC aan te schaffen. Wel de 8 serie en niet de 6, vanwege de net iets langere duur van de batterij en de All Floor Highpower borstel ivm de verschillende vloeroppervlaktes.

Nu ik hem een paar dagen gebruik, wil ik niet meer terug. Wat en gemak met stofzuigen, krachtig genoeg om de woonkamer, keuken en slaapkamers in één keer goed te zuigen. Maar vooral het gemak waarmee je hem heel snel even pakt om net dat gedeelte in huis te zuigen wat op dat moment vies is. Zoals 's ochtends als ik de boterhammen heb gemaakt en er wat broodkruimels op de grond liggen. Van voorheen 1 a 2x in de week het hele huis stofzuigen, wat altijd een klus is maar toch gedaan moest worden. Zuig ik nu elke dag even een stukje en hou het op die manier veel beter bij in minder tijd!

Pluspunten

• gebruiksgemak
  • batterij gaat lang mee
  • batterij past op andere bosch gereedschap
  • ruim voldoende zuigkracht
  • Turbostand geeft echt een boost

Minpunten

• stofzuigervoet met borstel net te hoog
  • buis met telescoopfunctie mist

Dinie Pijpe-van Veen 02-02-2021

Bosch steelstofzuiger BCS 81EXC fantastische stofzuiger

Geschreven voor: Bosch BCS81EXC wit

Wat een gemak zo’n snoerloze stofzuiger en daarnaast ook vrij stil en niet zwaar. Ook nu moeiteloos onder kasten en tv meubel te zuigen. Groot voordeel is dat hij ook als kruimeldief te gebruiken is en tevens probleemloos plaatsing van hulpstukken. Ik ben enorm tevreden en heb hem al geprezen bij familie en vrienden.

Veld 01-02-2021

Handige stofzuiger

Geschreven voor: Bosch BCS81EXC wit

Het maakt nog wel redelijk wat geluid maar is stiller dan mijn vorige stofzuiger met snoer en zak.
De stofzuiger is makkelijk te pakken en je maakt hem ook makkelijk schoon/leeg. Naar mijn idee zou het nog geluid zachter kunnen maar overall is het een prima aankoop geweest.

Pluspunten

• Zuigt uitstekend
  • hulpstukken zijn erg handig
  • Accu werkt prima en lang genoeg

Minpunten

• geluid

Meuwke 26-01-2021

Mooi dessign

Geschreven voor: Bosch BCS81EXC wit

Mooie vormgeving, rustig, zuigt goed, in turbo stand gaat de accu niet lang mee. Nu met een speciale actie een extra accu of 50 euro .

Pluspunten

• Ligt goed in de hand
  • rustig
  • mooie vormgeving
  • zuigt goed

Minpunten

• Korte zuigtijd in turbostand

Juan 17-01-2021

Mooie en degelijke draadloze stofzuiger

Geschreven voor: Bosch BCS81EXC wit

Een echte mooie EN oerdegelijke stofzuiger. Wij hebben ook een Dyson maar die is toch een stuk minder wat betreft robuustheid (materiaal gebruik) en vermogen. De Dyson is meer plastic en de Bosch heeft zelfs ijzeren buizen. Is ook gelijk een complete set met alle hulpstukken die ik nodig heb.
Gebruik hem veel voor het stofzuigen van hondenharen uit onze vloerbedekking. Wij hebben een chow-chow en die geeft nog veel haren :).
Nog een groot voordeel is het kunnen gebruiken van een losse accu waardoor je als je er 2 hebt dat je dan niet zonder stroom komt te staan als je natuurlijk de 2de accu opgeladen hebt liggen.

Pluspunten

• robuust door stevige materialen
  • accu vermogen
  • compleet met alle hulpstukken
  • losse accu dus met 2 accu's nooit zonder stroom
  • hij ziet er mooi uit en netjes afgewerkt

K. Meuwissen. 14-01-2021

Snoer en zak loze stofzuiger.

Geschreven voor: Bosch BCS81EXC wit

Mooi design, zuigt goed, maakt weinig lawaai. Ik twijfelde voor de aankoop nog over de kwaliteit, echter het apparaat is en voelt ook stabiel aan. Ligt lekker in de hand tijdens het zuigen.

Pluspunten

• Ligt goed in de hand
  • Zuigt goed

Minpunten

• Korte zuigtijd in turbostand
  • Het goed reinigen vergt enige tijd.

Ivo 13-01-2021

Fijne stofzuiger

Geschreven voor: Bosch BCS81EXC wit

Je herkent het vast, het draad van je stofzuiger wil niet goed oprollen, de veer is zwak geworden. Steeds een ander stopcontact zoeken en als je naar de bovenverdieping 'moet', moet je dat zware ding met je meezeulen. Ook wij hadden deze 'problemen'.
Maar nu we een aantal weken de steelstofzuiger van Bosch gebruiken willen we eigenlijk niet anders, dit hadden we eerder moeten doen. Geen gezeur meer met snoer, je pakt m sneller om even de iets op te zuigen en hij maakt relatief weinig geluid. Daarnaast hangt de stofzuiger in de kast en neemt voor ons minder ruimte in beslag. De accuduur is voor ons huis prima, zeker op de normale stand. Ook de auto is makkelijk schoon te zuigen, want je transformeert m zo tot een kruimeldief. Daarnaast kan ik de accu uitwisselen met de schroefboormachine van Bosch, ideaal! Al met al is dit een Topapparaat, kan het alleen maar aanraden.

Pluspunten

• draadloos
  • accuduur
  • licht van gewicht
  • zuigt goed

Minpunten

• stofzuig nu meer dan voorheen

Stefan 03-01-2021

Super stofzuiger!

Geschreven voor: Bosch BCS81EXC wit

Na een tijdje te hebben georiënteerd hebben we deze Bosch gekocht.
Het is de eerste steelstofzuiger die we hebben.
Gewicht, geluid en zuigkracht zijn zeer goed.
Bevalt boven verwachting!

Pluspunten

• Goede zuigkracht
  • Veel mondstukken
  • Vrij weinig geluid

Minpunten

• Opladen duurt lang
  • Geen goede indicatie van accupercentage

K.J. 20-12-2020

Steelstofzuiger

Geschreven voor: Bosch BCS81EXC wit

Deze stofzuiger heeft een prima zuigkracht en is heerlijk stil t.o.v. concurrenten. Uitvoering voelt heel degelijk aan en is toch niet te zwaar.

Pluspunten

• Gewicht
  • Accuduur
  • Zuigkracht

Minpunten

• Niet goedkoop

M 15-12-2020

Bose unlimited 8 serie

Top apparaat!
Geen gedoe meer met een stekker
Zuigkracht is top en super flexibel in de hand.
Mooi design en licht in de hand

Ton Klijs 03-12-2020

Steelstofzuiger Bosch BCS81EXC:

Geschreven voor: Bosch BCS81EXC wit

Na eerst voor een goedkopere te hebben gekozen met veel problemen toch de Bosch gekocht.
Ontzettend handig vanwege het lage gewicht en de grote zuigkracht en ook nog een uitstekende batterij welke een lange gebruiksduur geeft.
had ik eerder moeten kopen !!

Pluspunten

• Laag gewicht
  • sterke zuigkracht
  • ergonomisch in gebruik

Minpunten

• geen

Bert 02-12-2020

Stofzuiger BCS81EXC

Geschreven voor: Bosch BCS81EXC wit

Vrij lichte stofzuiger die op stand 1 al zijn vuil opzuigt. Als je de stofzuiger hoort denk je dat hij het niet gaat redden, maar toch wel. Op stand 2 zuigt het apparaat harder en zuigt ie op tapijt bijna vacuüm. Goed dus. Ik heb het apparaat nog te kort om een goede review te geven.
Als de batterij vol is kan ik de gehele beneden verdieping en de 1e verdieping zuigen. Het lampje begint dan wel op de 1e verdieping te knipperen en gaat dan op oranje, maar het lukt de stofzuiger wel.

Pluspunten

• Ligt apparaat
  • Zuigkracht voldoende
  • Kruimeldief

Minpunten

• Batterij gaat wel snel op oranje
  • Prijzig

Cindy 19-11-2020

Tijdswinst!

Geschreven voor: Bosch BCS81EXC wit

Ik ben erg tevreden over deze stofzuiger. Nooit meer van stopcontacten wisselen, en geen zware stofzuiger die je mee moet slepen. Nu ben ik veel sneller klaar en je houdt het ook makkelijker bij. Ideaal dus! Gekozen voor de korting i.p.v. de extra accu, die gaan we waarschijnlijk toch niet gebruiken want de stofzuiger zit in de wandhouder aan de oplader. Is dus altijd klaar voor gebruik.

Pluspunten

• Snel klaar
  • Bewegingsvrijheid

Eric 31-08-2020

Goede zuigkracht

Geschreven voor: Bosch BCS81EXC wit

Ik heb deze stofzuiger net in bezit maar had hem veel eerder moeten kopen, Wat een gemak.
Zuigkracht op turbo erg goed voor harde vloeren. Zeer wendbare zuigmond.Hij is alleen een beetje zwaarder dan ik had verwacht maar is tot nu toe geen probleem.Legen van stof bak is ook erg makkelijk

Pluspunten

• hoge zuigkracht
  • uitwisselbare accu
  • wendbaarheid
  • maak niet zo veel geluid

Minpunten

• is wat zwaarder

Clasine 14-07-2020

Handig

Geschreven voor: Bosch BCS81EXC wit

Super en zeer correct geholpen door de medewerker van BCC Oosterhout ik zou de volgen de keer zeker weer hier iets gaan kopen

G.Stroet 30-06-2020

Ligt goed in de hand

Geschreven voor: Bosch BCS81EXC wit

Prijs-kwaliteitsverhouding is is goed, ik heb het met andere merken vergeleken en deze kwam er het beste uit.

Pluspunten

• Ziet er goed uit
  • ligt goed in de hand
  • accu van andere producten ook te gebruiken

F 22-06-2020

Zeer wendbaar

Geschreven voor: Bosch BCS81EXC wit

Zeer wendbare stofzuiger met goede zuigkracht. Erg tevreden over de aankoop en het geld waard. Daarnaast ook een mooie look.

Pluspunten

• Zeer wendbaar
  • Goede zuigkracht
  • Mooi en handig ophang en oplaad systeem

Minpunten

• Kan niet recht blijven staan

Rembrand 22-06-2020

zuigt TOP

Geschreven voor: Bosch BCS81EXC wit

De Bosch 8 is TOP, was sceptisch, maar ben helemaal verkocht, geen grote logge stofzuiger voor mij. Zeker aanrader!

Annie 11-06-2020

Fijne krachtige stofzuiger!

Geschreven voor: Bosch BCS81EXC wit

Wij waren op zoek naar een steelstofzuiger die we dagelijks even snel erbij pakken ipv steeds de "normale" stofzuiger. Gezin van 2 kinderen zorgt voor enige kruimels.

Ontzettend tevreden met de zuigkracht, kwaliteit en prijsverhouding. Hij zal niet volledig de taak van de stofzuiger overnemen, maar wordt optimaal gebruikt.
Tevens ook heel handig voor stof wegzuigen van plinten, trap. Zwaar tillen is voorbij.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Prijs/kwalitieit verhouding is goed
  • Volledig huis mee stof gezogen.
  • Accu werkt zoals beloofd.

Minpunten

• Zwaartekracht zit boven in.

EXCELENT 17-01-2020

door de hulpstukken kan je alle hoeken stofvrij maken.

Geschreven voor: Bosch BCS81EXC wit

bij bcc aangeschaft, los van het advies van de koper, hebben wij overtuigend voor deze Bosch gekozen, vooal door het minimale gewicht, en de constante zuigkracht.

Pluspunten

• laag gewicht
  • constante zuigkracht
  • het lange flexibele hulpstuk is zeer handig.
  • de refund.
  • acceptabele garantie periode.

Jeroen 24-12-2019

Goede prestaties, lange batterijduur

Geschreven voor: Bosch BCS81EXC wit

Een snoerloze stofzuiger. Daar had ik nog geen ervaring mee. Het eerste wat ik mijzelf afvroeg; Is er voldoende zuigkracht? En direct een vervolgvraag: Hoelang kan hij zijn werk doen voordat hij aan de oplader moet. Uiteindelijk zijn dat de twee kernvragen die iedereen stelt bij een snoerloze stofzuiger.

Beide vragen zijn niet al te lastig te beantwoorden. Er is ruim voldoende zuigkracht om vrijwel al het 'vuil' op te ruimen. De stofzuiger doet op de normale stand goed zijn best. De afgelopen weken heb ik gemerkt dat vuil wat hardnekkig is met de harde stand alsnog weggaat. Daar vallen iets grotere stukken ook onder.

Hoelang de stofzuiger zijn werk doet? Lang genoeg om mijn appartement schoon te maken. Volgens opgave zou je zo'n 40 minuten op de reguliere stand kunnen stofzuigen alvorens je hem weer moet opladen. Binnen die tijd is mijn huis op en top schoon. Daarna gaat de stofzuiger terug naar het basisstation om hem op te laden.

Zodra de stofzuiger is opgeladen schakelt hij ook direct de oplaadfunctie uit. Dat is handig want zo verbruikt hij geen stroom zodra de stofzuiger volledig is opgeladen. Want hoewel je de stofzuiger bijna dagelijks gebruikt, vergeet je hem van het stroom af te halen. Dat hoeft dus niet!

Is hij handig te gebruiken? Voor mijn doen wel. Ik dacht eerst dat hij te kort was. Maar dat valt met mijn lengte van 1,89 echt mee. Hij beweegt soepel en het maakt het stofzuigen een stuk leuker dan mijn vorige Bosch van 8 jaar terug. Zonder snoer door het huis heen gaan is ideaal en qua gewicht vind ik het meevallen. Maar let op: Dat is een persoonlijke noot. Aangezien ik van andere personen die de stofzuiger hebben geprobeerd heb gehoord dat zij hem toch wat zwaar vinden. Logisch met zo'n brute motor. Maar toch vind ik het persoonlijk echt meevallen. Een half uur rondlopen met de stofzuiger merk ik weinig van. En anders is het altijd nog wel goed voor je spieren. Een beetje training kan geen kwaad.

Samenvatting? Dik tevreden met alle prestaties. Zuigkracht is top, batterijduur is prima. De stofzuiger ligt 'lekker' in de hand. En de hoogte (die trouwens niet verstelbaar is) was even wennen maar voelt toch prima. Is er dan toch een minpunt? Nou ja als ik er 1 moet noemen .. Je moet hem toch af en toe leeggooien (wat gemakkelijk gaat). Een stofvrije stofzuiger is een utopie. Dus nee, voor mij geen minpunten te noemen!

Pluspunten

• Batterijduur
  • Zuigprestatie
  • Snoerloos
  • Gemakkelijk te hanteren

Minpunten

• Prijs

Virgil1982 24-12-2019

Stil met goede zuigkracht.

Geschreven voor: Bosch BCS81EXC wit

Eerste ervaringen zijn goed. Hij is opvallend stil en zie toch nog wat haren in de opvangbak terwijl ik hiervoor nog met mijn andere stofzuiger al ben bezig geweest. Wel is het gewicht wat wennen. Je hebt wat meer gewicht in de hand vergeleken met een slede stofzuiger maar is niet zwaar. Ik krijg er geen lamme arm van. Je kan hem goed sturen en de turbo standknop zit ook op een goede plek.

12/17/2019 Accu duur is goed, ik kan de benedenverdieping met gemak doen ca. 70m2. Boven heb ik een andere stofzuiger staat, kan daarom nog niet zeggen hoe ver ik in het gehele huis kom. Voor het eerst ook de opvangbak geleegd en ging zonder problemen.

Pluspunten

• Stil
  • Wendbaar
  • Ideaal voor de trap

Minpunten

• Iets zwaarder dan 'normale' stofzuigerslang

mark 22-12-2019

Valt tegen

Geschreven voor: Bosch BCS81EXC wit

Tijdens mijn eerste zuigbeurt was ik tevreden. Maar naar mate ik het product meer ga gebruiken valt de bosch steel stofzuiger mij tegen. + je kan vrij lang zuigen + makkelijk te bedienen en te gebruiken. - vind niet dat hij goed zuigt als ik er met een andere over heen ga zie ik meteen hoeveel er blijft liggen. - Het legen van het opvang bakje valt me tegen met het openmaken komt er soms nog stof mee dat weer op de grond valt. - Je weet niet hoelang je nog kan zuigen. -Haren van de opzet bek vallen spontaan uit. De machine krijgt van mij prijs kwaliteit een 6 als cijfer ook puur om de prijs en de wendbaarheid Dus voor mij is het niet wat ik verwacht had.

Pluspunten

• lange baterij duur

Minpunten

• wendbaarheid onder lage kasten
  • het legen van het bakje is ook niet smeer vrij.

Peter 21-12-2019

Goede bouwkwaliteit en mooi stil

Geschreven voor: Bosch BCS81EXC wit

Bij het uitpakken viel de goede bouwkwaliteit op en het mooie design. Voor het eerste gebruik moet de accu een paar uur laden. Het geluid is prettig zacht, alhoewel de turbo stand wel extra geluidsproductie geeft. Doordat het handvat helemaal achterop zit, voel je dit wel in je hand. Een andere gewichtsverdeling was prettiger geweest. Na het eerste gebruik, waarbij ik veel gebruik heb gemaakt van de turbostand voor een betere zuigkracht, had ik het apparaat al in oververhitting gebracht. Hierdoor moest hij eerst afkoelen voordat er geladen kon worden. Het is erg makkelijk zo zonder snoer en goed manoeuvreerbaar, maar de nadelen (minder zuigkracht, beperkte accuduur als je meerdere verdiepingen wilt doen, onprettig vasthouden door de gewichtsverdeling) zorgen ervoor dat ik hem meer als een veredelde kruimeldief zie dan als vervanger van een gewone stofzuiger.

Pluspunten

• Bouwkwaliteit
  • Stil

Minpunten

• Positie handgreep is onprettig na langer gebruik