Bosch BCS81EXC wit - Reviews

Type
steel-stofzuiger
Type apparaat
steel-stofzuiger

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 27 reviews die zijn achtergelaten voor de Bosch BCS81EXC wit op Kieskeurig.nl.

Clasine 14-07-2020

Handig

Geschreven voor: Bosch BCS81EXC wit

Super en zeer correct geholpen door de medewerker van BCC Oosterhout ik zou de volgen de keer zeker weer hier iets gaan kopen

G.Stroet 30-06-2020

Ligt goed in de hand

Geschreven voor: Bosch BCS81EXC wit

Prijs-kwaliteitsverhouding is is goed, ik heb het met andere merken vergeleken en deze kwam er het beste uit.

Pluspunten

• Ziet er goed uit
  • ligt goed in de hand
  • accu van andere producten ook te gebruiken

F 22-06-2020

Zeer wendbaar

Geschreven voor: Bosch BCS81EXC wit

Zeer wendbare stofzuiger met goede zuigkracht. Erg tevreden over de aankoop en het geld waard. Daarnaast ook een mooie look.

Pluspunten

• Zeer wendbaar
  • Goede zuigkracht
  • Mooi en handig ophang en oplaad systeem

Minpunten

• Kan niet recht blijven staan

Rembrand 22-06-2020

zuigt TOP

Geschreven voor: Bosch BCS81EXC wit

De Bosch 8 is TOP, was sceptisch, maar ben helemaal verkocht, geen grote logge stofzuiger voor mij. Zeker aanrader!

Annie 11-06-2020

Fijne krachtige stofzuiger!

Geschreven voor: Bosch BCS81EXC wit

Wij waren op zoek naar een steelstofzuiger die we dagelijks even snel erbij pakken ipv steeds de "normale" stofzuiger. Gezin van 2 kinderen zorgt voor enige kruimels.

Ontzettend tevreden met de zuigkracht, kwaliteit en prijsverhouding. Hij zal niet volledig de taak van de stofzuiger overnemen, maar wordt optimaal gebruikt.
Tevens ook heel handig voor stof wegzuigen van plinten, trap. Zwaar tillen is voorbij.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Prijs/kwalitieit verhouding is goed
  • Volledig huis mee stof gezogen.
  • Accu werkt zoals beloofd.

Minpunten

• Zwaartekracht zit boven in.

EXCELENT 17-01-2020

door de hulpstukken kan je alle hoeken stofvrij maken.

Geschreven voor: Bosch BCS81EXC wit

bij bcc aangeschaft, los van het advies van de koper, hebben wij overtuigend voor deze Bosch gekozen, vooal door het minimale gewicht, en de constante zuigkracht.

Pluspunten

• laag gewicht
  • constante zuigkracht
  • het lange flexibele hulpstuk is zeer handig.
  • de refund.
  • acceptabele garantie periode.

Jeroen 24-12-2019

Goede prestaties, lange batterijduur

Geschreven voor: Bosch BCS81EXC wit

Een snoerloze stofzuiger. Daar had ik nog geen ervaring mee. Het eerste wat ik mijzelf afvroeg; Is er voldoende zuigkracht? En direct een vervolgvraag: Hoelang kan hij zijn werk doen voordat hij aan de oplader moet. Uiteindelijk zijn dat de twee kernvragen die iedereen stelt bij een snoerloze stofzuiger.

Beide vragen zijn niet al te lastig te beantwoorden. Er is ruim voldoende zuigkracht om vrijwel al het 'vuil' op te ruimen. De stofzuiger doet op de normale stand goed zijn best. De afgelopen weken heb ik gemerkt dat vuil wat hardnekkig is met de harde stand alsnog weggaat. Daar vallen iets grotere stukken ook onder.

Hoelang de stofzuiger zijn werk doet? Lang genoeg om mijn appartement schoon te maken. Volgens opgave zou je zo'n 40 minuten op de reguliere stand kunnen stofzuigen alvorens je hem weer moet opladen. Binnen die tijd is mijn huis op en top schoon. Daarna gaat de stofzuiger terug naar het basisstation om hem op te laden.

Zodra de stofzuiger is opgeladen schakelt hij ook direct de oplaadfunctie uit. Dat is handig want zo verbruikt hij geen stroom zodra de stofzuiger volledig is opgeladen. Want hoewel je de stofzuiger bijna dagelijks gebruikt, vergeet je hem van het stroom af te halen. Dat hoeft dus niet!

Is hij handig te gebruiken? Voor mijn doen wel. Ik dacht eerst dat hij te kort was. Maar dat valt met mijn lengte van 1,89 echt mee. Hij beweegt soepel en het maakt het stofzuigen een stuk leuker dan mijn vorige Bosch van 8 jaar terug. Zonder snoer door het huis heen gaan is ideaal en qua gewicht vind ik het meevallen. Maar let op: Dat is een persoonlijke noot. Aangezien ik van andere personen die de stofzuiger hebben geprobeerd heb gehoord dat zij hem toch wat zwaar vinden. Logisch met zo'n brute motor. Maar toch vind ik het persoonlijk echt meevallen. Een half uur rondlopen met de stofzuiger merk ik weinig van. En anders is het altijd nog wel goed voor je spieren. Een beetje training kan geen kwaad.

Samenvatting? Dik tevreden met alle prestaties. Zuigkracht is top, batterijduur is prima. De stofzuiger ligt 'lekker' in de hand. En de hoogte (die trouwens niet verstelbaar is) was even wennen maar voelt toch prima. Is er dan toch een minpunt? Nou ja als ik er 1 moet noemen .. Je moet hem toch af en toe leeggooien (wat gemakkelijk gaat). Een stofvrije stofzuiger is een utopie. Dus nee, voor mij geen minpunten te noemen!

Pluspunten

• Batterijduur
  • Zuigprestatie
  • Snoerloos
  • Gemakkelijk te hanteren

Virgil1982 24-12-2019

Stil met goede zuigkracht.

Geschreven voor: Bosch BCS81EXC wit

Eerste ervaringen zijn goed. Hij is opvallend stil en zie toch nog wat haren in de opvangbak terwijl ik hiervoor nog met mijn andere stofzuiger al ben bezig geweest. Wel is het gewicht wat wennen. Je hebt wat meer gewicht in de hand vergeleken met een slede stofzuiger maar is niet zwaar. Ik krijg er geen lamme arm van. Je kan hem goed sturen en de turbo standknop zit ook op een goede plek.

12/17/2019 Accu duur is goed, ik kan de benedenverdieping met gemak doen ca. 70m2. Boven heb ik een andere stofzuiger staat, kan daarom nog niet zeggen hoe ver ik in het gehele huis kom. Voor het eerst ook de opvangbak geleegd en ging zonder problemen.

• Ideaal voor de trap

Minpunten

• Iets zwaarder dan 'normale' stofzuigerslang

mark 22-12-2019

Valt tegen

Geschreven voor: Bosch BCS81EXC wit

Tijdens mijn eerste zuigbeurt was ik tevreden. Maar naar mate ik het product meer ga gebruiken valt de bosch steel stofzuiger mij tegen. + je kan vrij lang zuigen + makkelijk te bedienen en te gebruiken. - vind niet dat hij goed zuigt als ik er met een andere over heen ga zie ik meteen hoeveel er blijft liggen. - Het legen van het opvang bakje valt me tegen met het openmaken komt er soms nog stof mee dat weer op de grond valt. - Je weet niet hoelang je nog kan zuigen. -Haren van de opzet bek vallen spontaan uit. De machine krijgt van mij prijs kwaliteit een 6 als cijfer ook puur om de prijs en de wendbaarheid Dus voor mij is het niet wat ik verwacht had.

Pluspunten

• lange baterij duur

Minpunten

• wendbaarheid onder lage kasten
  • het legen van het bakje is ook niet smeer vrij.

Mark 22-12-2019

Valt tegen

Geschreven voor: Bosch BCS81EXC wit

ijdens mijn eerste zuigbeurt was ik tevreden. Maar naar mate ik het product meer ga gebruiken valt de bosch steel stofzuiger mij tegen. + je kan vrij lang zuigen + makkelijk te bedienen en te gebruiken. - vind niet dat hij goed zuigt als ik er met een andere over heen ga zie ik meteen hoeveel er blijft liggen. - Het legen van het opvang bakje valt me tegen met het openmaken komt er soms nog stof mee dat weer op de grond valt. - Je weet niet hoelang je nog kan zuigen. -Haren van de opzet bek vallen spontaan uit. De machine krijgt van mij prijs kwaliteit een 6 als cijfer ook puur om de prijs en de wendbaarheid Dus voor mij is het hem niet. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]
Oorspronkelijk gepost op bosch-home.com

Peter 21-12-2019

Goede bouwkwaliteit en mooi stil

Geschreven voor: Bosch BCS81EXC wit

Bij het uitpakken viel de goede bouwkwaliteit op en het mooie design. Voor het eerste gebruik moet de accu een paar uur laden. Het geluid is prettig zacht, alhoewel de turbo stand wel extra geluidsproductie geeft. Doordat het handvat helemaal achterop zit, voel je dit wel in je hand. Een andere gewichtsverdeling was prettiger geweest. Na het eerste gebruik, waarbij ik veel gebruik heb gemaakt van de turbostand voor een betere zuigkracht, had ik het apparaat al in oververhitting gebracht. Hierdoor moest hij eerst afkoelen voordat er geladen kon worden. Het is erg makkelijk zo zonder snoer en goed manoeuvreerbaar, maar de nadelen (minder zuigkracht, beperkte accuduur als je meerdere verdiepingen wilt doen, onprettig vasthouden door de gewichtsverdeling) zorgen ervoor dat ik hem meer als een veredelde kruimeldief zie dan als vervanger van een gewone stofzuiger.

Pluspunten

• Bouwkwaliteit

Minpunten

• Positie handgreep is onprettig na langer gebruik

bart 20-12-2019

steelstofzuiger

Geschreven voor: Bosch BCS81EXC wit

Dit type stofzuiger is lekker klein en ook nog stil, zelfs met de turbo knop ingeschakeld. De hulpstukken zijn makkelijk te koppelen en ook makkelijk op te bergen aan de lader.
Zeker een aanrader voor kleine woningen

Pluspunten

• stil
  • klein

Vberb 19-12-2019

Goede stofzuiger. Niet mijn keuze.

Geschreven voor: Bosch BCS81EXC wit

Stofzuiger zuigt goed. Accu heeft voldoende capaciteit. Hij is niet licht. Best pittig te hanteren met een hand. Roterende borstel is verre van ideaal met lange haren in huis. Stofbak is lastig te legen. Design wel mooi en handig ophangsysteem. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]
Oorspronkelijk gepost op bosch-home.com

PatrickW 19-12-2019

Hele fijne krachtige zuiger

Geschreven voor: Bosch BCS81EXC wit

De zuiger is op de powerstand heel krachtig. De matten en tapijten zijn nog nooit zo schoon en fris geweest. Batterijduur is genoeg om het hele huus te zuigen.
Enige minpuntje is dat het borsteltje wat snel inklapt.

Pluspunten

• Zuigkracht
  • Snoerloos
  • Batterijduur

Minpunten

• Borstelopzet

Renatesyl 19-12-2019

Prima steelstofzuiger

Geschreven voor: Bosch BCS81EXC wit

Handige steelstofzuiger met toch wel verrassend lang accu gebruik. Ik moet zeggen dat ons huishouden geen kinderen en huisdieren heeft, dus het stofzuigen is geen al te grote klus. De stofzuiger is wendbaar en gemakkelijk in gebruik. Niet al te zwaar en behoorlijk stil!
Mijn partner zou graag nog meer opzetstukken willen maar ik vind de borstel voor meubels en de flexibele lange zuigmond al optimaal. Je pakt hem er zo bij en veel sneller dan een gewone stofzuiger. Ook het snoerloze aspect is heel gemakkelijk.

Nu wat mindere punten: de grote borstel komt niet makkelijk in de hoeken, daarvoor moet je de steel dan weer verwijderen zodat het een kruimelveger wordt. De borstel verzamelt ook haar wat moeilijk te verwijderen is, het draait vast in de borstel. De accu gaat nét mee voor het hele huis, extra klussen lukt niet. Opladen kost dan behoorlijk wat tijd dus dat betekent goed plannen óf een accu erbij.
Ik vind de prijs toch behoorlijk stevig.

Maar toch lijken de pluspunten het te winnen van de wat mindere punten.

Pluspunten

• Wendbaar
  • Makkelijk en snel te pakken
  • Zonder snoer-gedoe
  • Sneller klaar met stofzuigen

Minpunten

• Grote borstel kan niet overal bij
  • Accu
  • Haren en andere dingen vast in borstel

JZon 16-12-2019

Stille steelstofzuiger

Geschreven voor: Bosch BCS81EXC wit

De stofzuiger heeft goede zuigkracht en is erg stil. Alleen de kleine hoekjes maakt hij minder goed schoon. De zuigmond is wat hoger, waardoor hij niet onder alle kasten kan. Ik vind hem wat zwaar, maar ben geen steelstofzuigers gewend. Het reservoir kost wat moeite om te openen/sluiten. Een erg goede stofzuiger voor het kleine werk, maar wat mij betreft geen vervanging voor de normale stofzuiger.

Pluspunten

• stil
  • accuduur

Minpunten

• stang raakt snel verstopt
  • hoekjes moeilijk schoon te maken

kikker70 16-12-2019

Handzaam, krachtig, ideaal

Geschreven voor: Bosch BCS81EXC wit

Ik heb de steelstofzuiger nu 3 weken en ben er erg tevreden over. Voorheen vond ik het zo'n gedoe om de stofzuiger erbij te pakken. Toch een wat groot apparaat en dat gedoe met dat snoer. Of het is te kort, of het blijft ergens achter hangen. Deze stofzuiger is echt ideaal, ik pak hem er meerdere keren per dag bij om even snel wat op te zuigen (denk aan de kruimels onder de eettafel als de kinderen hebben gegeten :-) ). Of even snel de trap stofzuigen, dit deed ik voorheen ook niet zo vaak.
Ik vind het geluid meevallen, een stofzuiger hoor je nu eenmaal. Hij is in ieder geval minder stiller dan mijn gewone stofzuiger.
Op de turbo stand kun je tussen de 10-12 minuten zuigen.
Over de zuigkracht ben ik tevreden, ik gebruik hem veel op de turbostand. Er is dan niets dat hij niet wil opzuigen (op hele grote stukken na, zoals eten).
Nadeel vind ik het opzetborsteltje. Dit is een stofborstel en bekleding borstel in een. Alleen schuift het stofborsteltje snel terug en ben je aan het zuigen met het kledingborsteltje, op sommige oppervlakten is dit niet handig (geeft krassen).
Al met al ben ik tevreden met deze steelstofzuiger.

Pluspunten

• Makkelijk op te bergen
  • goede zuigkracht
  • makkelijk te pakken
  • wendbaar

Minpunten

• opzetborsteltje schuift snel weer terug
  • prijs

gf 16-12-2019

Fantastische steelstofzuiger

Geschreven voor: Bosch BCS81EXC wit

Ik wist niet wat ik verwachten moest van deze stofzuiger, maar de resultaten zijn verbluffend. De zuigkracht is uitstekend, ook zonder de turbo te gebruiken. Bij het stofzuigen van de kamer gaat de overgang van laminaat naar het kleed probleemloos. De schoonloopmat achter de voordeur is met deze stofzuiger voor de eerste keer echt schoon. Heerlijk stofzuigen zonder lawaai, is heerlijk stil.

Pluspunten

• zuigkracht
  • geluidsniveau

MTTHS1 16-12-2019

Een must voor ieder huishouden

Geschreven voor: Bosch BCS81EXC wit

Aan het begin was ik redelijk sceptisch over de steelstofzuiger. Hoe kan zo'n apparaat nou een grote stofzuiger vervangen? Nou dat kan hij dus wel. I.c.m. de turboborstel wordt zelfs het tapijt schoon. Voor het gebruik op parket gebruik ik wel te turbostand, zodat hij goed tussen de groeven schoonmaakt. In de turbostand maakt hij ook wel aardig wat lawaai, normale stand lekker rustig. Wordt ook vaak gebruikt als kruimeldief, mis hier alleen wat geschikte opzetstukjes voor. Samenvattend vind ik het ideaal om het hele huis door te gaan zonder snoer en apparaat achter je aan te trekken. In mijn ogen een must voor ieder huishouden.

Pluspunten

• Relatief stil
  • Mobiel
  • Goede zuigkracht

Minpunten

• Haren in turboborstel
  • Turbostand veel geluid

Yvette 14-12-2019

Draadloos stofzuigen is heerlijk

Geschreven voor: Bosch BCS81EXC wit

Ik gebruik deze stofzuiger nu ruim drie weken. Hij is makkelijk in gebruik en wendbaar. Ideaal om "even" te pakken als er wat geknoeid is, maar ook voor het grote werk prima. De opvangbak vind ik was klein en gepruts om te legen. Ook de roterende borstel aan de onderkant draait haren in zijn borstel, welke er moeizaam uit te trekken/knippen zijn.

Pluspunten

• Makkelijk te pakken
  • Wendbaar

Minpunten

• Roterende borstel schoonmaken
  • Opvangbak legen