AEG QX9-1-40GG - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 15 reviews die zijn achtergelaten voor de AEG QX9-1-40GG op Kieskeurig.nl.

Stefan 29-06-2020

Handig, goede zuigkracht

Geschreven voor: AEG QX9-1-40GG

Heb de AEG nu een tijdje getest en moet zeggen dat hij mij erg bevalt.

Formaat: Hij is erg handzaam, niet te groot maar ook zeker niet te klein. Met mijn 1,83 meter hoef ik niet te bukken om hem te gebruiken. Overal waar ik niet bij kan haal ik de kruimeldief eraf. Fijn dat dit allemaal 1 systeem is.

Accuduur: Ik heb zelf een huis met 3 verdiepingen en moet zeggen dat ik erg verbaasd ben over de accuduur. Makkelijk maar ik 3 verdiepingen stofvrij. Voor het echt heel secuur stofzuigen komt hij wel wat accuduur te kort.

Opladen: Het is fijn dat het 1 systeem is (stofzuiger en kruimeldief in één). Hierdoor hoef je maar 1x op te laden en dat scheelt weer tijd. De bijgeleverde oplaadstation kan je makkelijk overal neerzetten. Stofzuiger staat erg stabiel in zijn station.

Zuigkracht: De zuigkracht is in te stellen door een knop op de stofzuiger. De zuigkracht is voldoende voor de meeste stofjes, kruimels en prulletjes maar heb wel gemerkt dat hij bijvoorbeeld een euromuntje niet kan opzuigen.

Voor de dagelijkse zuigwerkzaamheden beveel ik heb zeker aan! Je pakt hem makkelijk en zet hem ook weer makkelijk weg.

Pluspunten

• Handzaam
  • Zuigkracht
  • Oplaadsysteem

Minpunten

• soms accu net te weinig

Laura 26-06-2020

De ideale stofzuiger!

Geschreven voor: AEG QX9-1-40GG

Deze steelstofzuiger van AEG is in 1 woord geweldig!
Wij zijn een gezin met 5 personen en een hond. Er valt altijd wel iets op te ruimen. Sinds we de AEG Steelstofzuiger in huis hebben is het stofzuigen totaal geen opgave meer. Je pakt de stofzuiger echt heel snel even. Zelfs meerdere keren per dag.
Het oplaadstation is echt ideaal. Deze hoef je niet aan de muur te bevestigen maar kan je op elke gewenste plek neerzetten.
Daarnaast is de AEG Steelstofzuiger zoveel stiller dan onze huidige stofzuiger. Je wil daarna eigenlijk gelijk niet anders meer.
Qua uiterlijk valt gelijk op dat de motor onderaan is geplaatst. Daardoor voelt de AEG Steelstofzuiger ook heel licht in de hand. Er zit hierdoor wel een nadeel aan dat je nu niet onder de bank of kast kan stofzuigen. Echter, dit is makkelijk op te lossen door de kruimeldief uit de steel te klikken en het lange opzetstukje erop te plaatsen.
De kruimeldief voelt wel wat zwaar in de hand, maar is heel handig in gebruik. Ook zit er een vakje in om het borsteltje op te bergen. Handig voor de trap!
De parkeerstand is trouwens ook echt top! Als je even iets aan de kant wilt schuiven kan je de AEG Steelstofzuiger gewoon rechtop laten staan.
Daarnaast is de Brush roll clean functie echt een super uitvinding. Hiermee worden de haren die vastzitten in de borstel los gesneden en gelijk weer opgezogen door de stofzuiger. Heel handig!
De wendbaarheid is echt fantastisch. Je kan er werkelijk waar alle kanten mee op. De ledlampjes maken het helemaal af!

Pluspunten

• Wendpaarheid
  • Parkeerstand
  • Ledlampjes

Minpunten

• Steelstofzuiger komt niet onder meubels

Dennis 26-06-2020

Steelstofzuiger met vriendelijk gebruikersgemak

Geschreven voor: AEG QX9-1-40GG

De AEG steelstofzuiger is een mooi futuristisch apparaat. Die doet wat hij moet doen. We zijn een gezin met 2 opgroeiende kinderen. De functie met de kruimeldief is hiervoor ideaal. Voorheen hadden we wel eens dat de kinderen de normale stofzuiger aanzagen voor paardje rijden tijdens het stofzuigen maar dat is met de steelstofzuiger verholpen. Hierdoor een tijds winst met het stofzuiger van het huis.

Gebruik:
Het gebruik van de steelstofzuiger is heel makkelijk. Hij is licht in gebruik en snel te pakken van het oplaadstation. Hij is heel wendbaar en glijd soepel over het laminaat. Ook de omschakeling naar het kleed in de woonkamer gaat heel gemakkelijk.
Het eruit klikken van de kruimeldief is ook ideaal en soepel. De hulpstukken zijn goed voor de kruimel dief voor plekken waar je minder snel bijkomt.
Ook de zelfstaande functie is makkelijk wanneer je wat spullen opzij wilt zetten voor het stofzuiger. Hierna pak je hem weer beet en kan je weer door.
De stofzuiger geeft ook een minimaal geluid bij het stofzuiger. Minder hard dan de normale stofzuigers die we hebben gehad. Dat is ook ideaal als de kids een dutje doen om dan tussendoor even snel de bende op te ruimen.

Accu:
De accu is voldoende voor een eengezinswoning te stofzuiger achter elkaar. Dit bestaat bij ons uit een begane grond, eerste verdieping en zolder. Na het complete huis te hebben gestofzuigd is hij wel aan opladen toe.

Standen:
De AEG steelstofzuiger heeft 3 standen. Wij hebben hem voornamelijk gebruikt in de middelste stand. Deze heeft genoeg zuigkracht en hiermee kan je alles gewoon netjes opzuigen. Mogelijk heb je door de hoogste stand wat minder accu duur.

Opvangbak:
Ook heeft de AEG steelstofzuiger een handige opvangbak. Hier kan je volledig zien wanneer deze vol zit. De stof wordt mooi gescheiden van het filter en is makkelijk te legen door de kruimeldief los te halen van de steel en het opvangbakje los te klikken.

Al met al is het een hele handige steelstofzuiger die we met veel plezier gebruiken. (Ook de kids zijn er dol op en willen graag de kruimels opruimen)

Pluspunten

• Gebruiksvriendelijk
  • Wendbaar
  • Weinig geluid
  • Verschillende standen
  • Verlicht mondstuk

Minpunten

• Accu had net iets langer mogen volhouden

Heidi 25-06-2020

zeer gebruiksvriendelijke steelstofzuiger

Geschreven voor: AEG QX9-1-40GG

Het is voor mij een hele nieuwe ervaring om een steelstofzuiger te gebruiken.
De vloer laadstation neemt weinig ruimte in en de stofzuiger zelf gaat soepel op het station en blijft er goed rechtop in staan. Stofzuigen zonder snoer is echt een verademing, doordat je nergens aan vast zit is hij erg wendbaar en het gewicht van de steelstofzuiger valt mij erg mee.
De kruimelzuiger is handzaam en ideaal om de trap mee te zuigen. En is gemakkelijk in en uitneembaar.
Doordat je de zuigkracht op verschillende standen kan zetten is hij voor verschillende ondergronden goed te gebruiken.
Zelfs de kattenharen worden eenvoudig verwijderd van het kleed en met de press knop zijn de haren ook snel verwijderd uit de borstel.
Met een volle accu kan je met gemak het hele huis stofzuigen.
Enige minpunt is dat er geen opbergsysteem is voor de lange zuigmond.
Kortom een fijne steelstofzuiger die je snel kunt pakken en eenvoudig in gebruik is.

Pluspunten

• wendbaarheid
  • zuigkracht
  • kruimelzuiger
  • laadstation
  • geluid

Minpunten

• kleine stofopvang

Linda 25-06-2020

degelijke steelstofzuiger

Geschreven voor: AEG QX9-1-40GG

Heb deze stofzuiger mogen testen via kieskeurig.

Ik was verbaasd over de zuigkracht van deze stofzuiger, had het hoogpolige kleed in de woonkamer eerst met de gewone stofzuiger gedaan en daarna nog een keer met deze AEG steelstofzuiger eroverheen. Stond er van te kijken wat er allemaal nog opgezogen kon worden. vooral de hondenharen.

Het geluid is zeker wel minder als de normale stofzuiger en je kunt nog praten tijdens het zuigen, maar om nu te zeggen dat deze echt een heel stuk stiller is, is wat overdreven.

Het apparaat is zeer wendbaar, door de flexibele kop, alleen kun je niet overal bij, zoals onder de bank, omdat hij daarvoor te dik is. Maar voor even een tussendoor beurt, is deze zeer handig.
Wel is het zo dat het opvangreservoir best snel vol is. dus bij een grote beurt door het huis heen, zal je hem regelmatig moeten legen.
De led strip is ook handig, zo zie je veel beter wat er ligt aan stof op de grond
Ook merk ik dat ik hem eerder pak om iets op te ruimen bijvoorbeeld in de auto. Anders zou ik de grote stofzuiger moeten pakken, verlengsnoer, enz. Dat doe je niet zo snel. Nu lag er wat aarde in de kofferbak en heb het gelijk met de kruimeldief die er aan zit opgeruimd.

Er zit bij deze stofzuiger ook een verlengstukje met borsteltje. Deze is makkelijk om even de vensterbank af te nemen. je kunt dit verlengstukje in de stofzuiger klemmen, wanneer je het niet gebruikt, maar ik merk dat je dit stukje wel snel verliest.

Fijn is ook dat je hem zo op het oplaadstation kunt zetten. Staat rechtop, waardoor het niet te veel ruimte in neem en zo snel weer opgeladen is.

Al met al best een fijn apparaat, welke je snel even pakt om op te ruimen. de vormgeving zorgt er voor dat je hem ook goed met je andere hand erbij op kunt pakken om bijv. even de bank te stofzuigen. Met 1 hand is dit anders best wel zwaar.
Op de zuigkop zit ook een functie waardoor je de borsteltjes beter over de vloer kunt laten borstelen, bijvoorbeeld bij iets dat een beetje vast zit aan de vloer. Echter is dit wel meer geschikt voor linkshandige mensen. aangezien ik rechts ben en de je die functie ook rechts zit, die je kunt indrukken met je voet, zul je hem in mijn beleving eerst in de linkerhand moeten nemen.

Pluspunten

• wendbaarheid
  • led strip
  • snel te pakken
  • snel opgeladen
  • verschillende zuigkracht opties

Minpunten

• accesoire valt er snel vanaf
  • extra borstelfunctie

Naomi 23-05-2021

Slechte zuigkracht

Geschreven voor: AEG QX9-1-40GG

Stof pakt ie prima, maar dat is dan ook alles.
Als je m optilt bij een drempel oid valt alle vuil er weer uit.
Echt spijt van helaas

Chris 14-05-2021

Een steel die je snel pakt

Geschreven voor: AEG QX9-1-40GG

We hebben een relatief klein appartement. Deze kunnen wij zonder problemen helemaal stofzuigen op de krachtigste stand voordat de accu op is. Doordat deze bij ons altijd voor het grijpen staat, is ons huis nooit zo opgeruimd geweest. Zeker met een parkiet erg handig.

Één knop voor het veranderen van de snelheid/kracht vind ik zelf onhandig. Een indicatie van welke stand is ook gewenst.

Verder een fijne stofzuiger met een zeer beweegbare kop.

Lo 10-04-2021

Blij schoonmaken

Geschreven voor: AEG QX9-1-40GG

Net binnen, maar voor ons voldoende om in 1 keer het huis door te gaan. Ideaal om er even bij te pakken met kruimels of een hond!

Anoniem 29-01-2021

Huishoudwonder

Geschreven voor: AEG QX9-1-40GG

De steelstofzuiger van. AEG is echt een huishoudwonder, altijd bij de hand als er iets gemorst is, snel dan even de stofzuiger erover en klaar is kees.
Ik ben er zeer tevreden over!!

Ronald 23-12-2020

Werkt prima

Geschreven voor: AEG QX9-1-40GG

Mooi apparaat, zuigt goed. Zuigt ook hondenharen goed uitstekend op. De brush clean functie werkt hierbij redelijk: de hele lange haren worden helaas niet stuk gesneden. Accu capaciteit is ook voldoende. Stuk prettiger en stiller in gebruik dan de Dyson die we hiervoor hadden. Parkeerstand ook superhandig

Francesca 22-12-2020

Zuig goed en is makkelijk in Gebruik

Geschreven voor: AEG QX9-1-40GG

Ik ben blij met mijn nieuwe steelstofzuiger van AEG. De stofzuiger doet goed zijn werk en is vrij licht en makkelijk in gebruik. Enige min punt is dat de batterij raak snel op, na ongeveer 15 -20 minuten.

Wim 27-11-2020

Stijlvolle kwaliteit

Geschreven voor: AEG QX9-1-40GG

Deze steelstofzuiger heeft een zeer stijlvol design en zoals van aeg verwacht mag worden is de kwaliteit uitstekend en de gebruiksvriendelijkheid uitmuntend.

Aleyna 12-11-2020

2 in 1 steelstofzuiger

Geschreven voor: AEG QX9-1-40GG

Ik vind deze product super handig omdat ik gewoon snel over heel het huis ga met de steelstofzuiger en mijn huis er direct al stukken beter uitziet. Ik heb een peutertje en als hij koekjes eet op de bank dan kruimelt het tussen de banken en dan neem ik de steelstofzuiger zijn kruimeldief en zuig ik snel de kruimeltjes uit de bank. De steelstofzuiger is handig van greep alleen de aan knop is te dicht bij de handgreep en daardoor klik je snel Per ongeluk op de Aan en uit knop maar voor de rest is het super handig. Je kan hem in 3 zuigkrachten zetten. Bij de steelstofzuiger heb je van onder een knop waar je op klikt en dan snijd de steelstofzuiger de haartjes dIe vastzitten in de borstel eruit en zuigt ze direct op. Zeker een aanrader als je van een snel gekuist huis houd.

Pluspunten

• Licht
  • Handig
  • Snel
  • Gemakkelijk
  • Sterke zuigkracht

Minpunten

• Steel

Els 09-11-2020

Testproduct

Geschreven voor: AEG QX9-1-40GG

Het is een gemakkelijk stofzuiger en licht in gebruik. De kruimeldief is een krachtig toestel. Wanneer je s’avonds de stofzuiger wilt gebruiken, dan branden er lichtjes op het zuigstuk en zie je de kruimels goed liggen. Laat snel op.

Pluspunten

• Krachtig kruimeldief

Michelien 24-10-2020

Voorzichtig tevreden

Geschreven voor: AEG QX9-1-40GG

Ik was heel tevreden toen ik hoorde dat ik dit product mocht testen. Ik was al even op zoek naar een snoerloze stofzuiger.
Positief:
- het 2 - 1 model komt heel handig van pas. Je bent aan het stofzuigen en kan de handstofzuiger er gewoon uithalen en bijv. iets op hoogte stofzuigen. Hij blijft uiteraard aan want de motor vd stofzuiger zit in de handstofzuiger
- het reservoir is relatief gemakkelijk te legen
- opladen gaat redelijk snel en handig op te volgen a.d.v.h. lichtindicatie
- lichtje aan de zuigmond komt van pas in donkere hoekjes
- reinigen van borstels is handig
- stofzuiger kan zonder hulp rechtstaan
- gebruiksduur is goed (kan volledige benedenverdieping v +/- 100m2 doen op hoogste stand)

Negatief:
- ik kan onder geen enkel meubel stofzuigen want de stofzuiger is te dik vanwege de locatie vd handstofzuiger
- de locatie van de aan- en uit-knop (hierdoor kan je hem soms afzetten tijdens het stofzuigen)
- is niet in hoogte verstelbaar
- reservoir is klein + Soms moet je wel wat extra kracht gebruiken om de filter eruit te halen. Dit kan soms wat stof verspreiden.
- hoogpolige kleine tapijten zijn moeilijk te stofzuigen

Kimmeke 23-10-2020

Top product voor jong en oud

Geschreven voor: AEG QX9-1-40GG

Bij het openen van dit product viel het mij meteen op dat deze zeer licht is. Dit vroeg van mijn kant wat aanpassingen. Doordat deze zo licht is kunnen ook mijn kinderen (10 en 8) er vlot mee overweg. Bij het stofzuigen glijdt dit toestel heel gemakkelijk over de tegelvloer. De aan-uit knop is wel gevoelig waardoor ik hem soms per ongeluk tijdens het stofzuigen uit doe. De uitneembare handstofzuiger is heel gemakkelijk in en uit de machine te halen. Voor één van de onderdelen is er een handig opbergvakje. Jammer genoeg niet voor beide hulpstukken die zijn meegeleverd. Hij is gemakkelijk leeg te maken. De handleiding die werd meegeleverd is wel erg minimaal en enkel in pictogrammen waardoor niet alles even snel duidelijk is. Maar al bij al ben ik best tevreden over dit product.

Pluspunten

• glijdt gemakkelijk over de vloer
  • licht toestel

Minpunten

• aan/uit knop gevoelig
  • minimale handleiding

Martine 24-10-2020

U zou de stofzuiger aanraden maar geeft ‘m een 4, dat is vrij laag. Klopt die 4 wel?

tsjoepke 23-10-2020

Getest !

Geschreven voor: AEG QX9-1-40GG

Een zeer goed en gebruiksvriendelijk toestel. De dubbele functie (stofzuiger- kruimeldief) is een troef en maakt dat je het toestel vaker gebruikt. Handig om het reservoir te legen . Het toestel is zeer wendbaar en kan gemakkelijk onder kasten, bed, ...gebruikt worden.

Pluspunten

• wendbaarheid
  • gebruiksgemak

Minpunten

• positie aan/uitknop
  • klein reservoir

Merel 17-10-2020

Eindelijk

Geschreven voor: AEG QX9-1-40GG

Eindelijk van die zware klus af. Stofzuigen doe ik nu zonder morren en ik zweet er niet eens bij! Geen snoer waar ik over struikel, geen slang die tegen de witte muur schuurt, geen gevecht om stofzuigerzak te wisselen, geen gesjouw de trap op. Kortom een voordeel van deze moderne tijd waarin techniek ons mooi kan helpen het onontkoombare huishouden te doen!

Joke 09-10-2020

Heel oke!

Geschreven voor: AEG QX9-1-40GG

Ik ben heel erg blij met mijn nieuwe stofzuiger. Wat ik er zo aangenaam aan vind is dat hij zo super wendbaar is, ik geraak ermee op plekken waar de andere stofzuigers totaal niet geraken. Dit geeft dat ons huis veel properder is dan het voordien was! Een ander fijn pluspunt is dat hij ook heel
Licht is in vergelijking met de sledestofzuiger die we vroeger hadden. Dit maakt dat ik er met een zere rug veel minder tegenop kijk om te stofzuigen, dus ook weer een properder huis en blije huisgenoten 😀 wat de kids er tof aan vinden zijn de leuke lichtjes. Dit is inderdaad ‘spacy’, maar ook toch wel heel praktisch, want zo kan je die donkere plekjes onder de zetels ook wel extra goed stofzuigen.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Wendbaar

Andrew 08-10-2020

Boven verwachting

Geschreven voor: AEG QX9-1-40GG

Ik heb best wel even getwijfeld of een steelstofzuiger in deze prijsklasse wel een goed investering zou zijn. Maar ik ben om. Als nieuwe bezems schoonvegen, dan geldt dat zeker voor de AEG QX9-1-40GG. Uit de doos meteen in gebruik genomen. En ik was aangenaam verrast. Hij laat niks liggen. Zelfs om lastige hoekjes, zoals tafelpoten, doet dit apparaat driftig zijn werk. Alle accessoires die erbij zitten spreken voor zich en laten zich moeiteloos plaatsen. Ook het legen van het stofreservoir kost nauwelijks moeite. De accuduur is voor mij voldoende om in één keer de hele benedenverdieping te doen op de middelste stand. Je moet dus misschien je huishoudelijke klusjes iets anders plannen. De kruimeldief ligt lekker in de hand en met het opzet borsteltje heb je een uitstekend stuk gereedschap voor de plinten en de bovenkant van schilderijen. Door zijn mooie design is het geen sta-in-de-weg. Dat hij rechtop blijft staan als je even iets anders moet doen zie ik als een groot voordeel. De behuizing oogt en voelt zeer degelijk. Ik heb niet het idee dat er dingen kunnen afbreken vanwege beperkte kwaliteit. Kort en goed: ik heb me laten overtuigen door dit doordachte en prettig werkende apparaat.