AEG QX9-1-ALRG

• Test panel 8.1 jun 2020

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 18 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de AEG QX9-1-ALRG op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,2

v********@o********** 18-02-2022

Accu is zo leeg om de10 sec stop hij slechte aankoop
In handleiding heb je ook niks aan

Pluspunten

• Wendbaar

Minpunten

• Accu
  • Zuigerkracht

l**************@g******** 25-11-2021

Wat een tegenvaller.

Geschreven voor: AEG QX9-1-ALRG

Waardeloze stofzuiger als je ook honden haren wilt opzuigen. Niet van de bank af te krijgen. Slecht voetje, te groot, schuift alles op zonder het op te zuigen. Ook het aan/uit knopje zit op de meest stomme plek die je je kunt voorstellen: precies daar waar je duim zit als je aan het stofzuigen bent. Daardoor gaat hij voortdurend uit. Wat een miskoop.

Pluspunten

• lichtjes die over de vloer schijnen
  • geluid

Minpunten

• zuigt haren van de bank niet op
  • aan/uit knopje zeer onhandig geplaatst

Luke van der Loop 26-06-2020

Groot gebruiksgemak

Geschreven voor: AEG QX9-1-ALRG

Extreem gemakkelijk in gebruik ten opzichte van een conventionele stofzuiger, gewoon uit het oplaadstation halen en je kan er overal in het huis mee stofzuigen. Geen gedoe met een contact zoeken of een snoer wat overal achter blijft hangen.

Wel een korte accuduur en een opvang reservoir voor het stof, maar voor wat kleinere huishoudens is dat geen enkel probleem. Grotere huishouden zullen waarschijnlijk iets vaker moeten stofzuigen vanwege de korte accuduur en lange laadtijd(4uur)

Verder zijn de bijgeleverde opzetstukken ideaal, vooral voor ons was de draaiende borstel in twee grote opzetstukken ideaal voor alle kattenharen die overal op gaan zitten.

Pluspunten

• Roterende borstel in opzetstuk
  • Gebruiksgemak

Minpunten

• accuduur
  • klein reservoir

Serge145 26-06-2020

Voldoet zeker

Geschreven voor: AEG QX9-1-ALRG

De AEG Stofzuiger. Super luxe uitstraling, makkelijk opbergen in de standaard welke je overal kan plaatsen waar stroom is en je stofzuiger plaats je in de standaard en hij laad draadloos op. Het is zo uit de standaard te halen en op je kan direct beginnen met stofzuigen. Draadloos en gaat zo 40minuten mee. Voor mijn gevoel is het wat sneller leeg dan 40 minuten maar dat komt ik gewoon de stand in voluit heb staan. Je hebt 3 standen, super eco, en dan normaal en super kracht zuigen. Dan heb ik het nog niet over de borstels welke er bij zitten. De lange stand en het kleine (bed en bank opzetstuk) heeft een borstel welke je los kan halen en de haren eruit kan trekken en eventueel af kan wassen. De stofzuiger is als kruimeldief te gebruiken en als gewone stofzuiger (zie foto's), tevels is de opvang bak goed geschikt voor het stofzuigen van een huis met stof en dieren. Enkel is het natuurlijk wat van klein formaat omdat het ook een luxe compacte / kruimeldief / stofzuiger is. Na elke stofzuigbeurt even legen en niets meer aan doen. Wat wel een klein nadeel is aan de stofzuiger is dat het niet onder de bank of het bed kan komen door de dikte. Dus hier zal je een andere oplossing voor moeten verzinnen waaronder dus de bank wegschuiven of optillen. Er zijn misschien wel stukken te koop speciaal voor onder de bank of het bed? Dat is wel iets om nog uit te pluizen!
Al met al vergeleken met de duurdere merken is dit zeker een stofzuiger welke ze geld waard is. Geen snoeren, of grote machines. Nee compact, sterk en nog eens draadloos. Dan moet je deze echt aanschaffen!

Pluspunten

• Uitneembaar afwasbare borstels
  • Afspoelbaar filter (24u)
  • Kruimeldief en Stofzuiger in 1
  • Geen nare geurtjes en wenkbaar
  • Verstelbare zuig krachten

Minpunten

• Snel leeg voor je gevoel
  • Kan niet onder bed of bank komen zonder extra set
  • Kleine opvangbak, na elke 2 beurten wel legen.

Cora Maarseveen 26-06-2020

Goede steelstofzuiger

Geschreven voor: AEG QX9-1-ALRG

Deze steelstofzuiger pak ik sneller dan mijn huidige logge 'reguliere' stofzuiger. Hij staat ook in een onopvallende hoek van de kamer maar ontsiert de kamer niet. Hij is makkelijk in gebruik, wendbaar maar wel zwaar. De kruimeldief is makkelijk uit de steel te halen en heeft een goede zuigkracht (niet te vergelijken met de kruimeldieven die ik ken) en door de hulpstukken pak je deze makkelijk om bijvoorbeeld je trap te stofzuigen. Nadeel vind ik wel dat ik niet makkelijk onder bijvoorbeeld de bank kan stofzuigen en dan mis je misschien de slang van een gewone stofzuiger waardoor je verder kunt reiken.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Mooi vorm gegeven
  • Goede kruimeldief

Minpunten

• zwaar
  • duur

Rutger 25-06-2020

weldoordachte steelstofzuiger van hoge kwaliteit

Geschreven voor: AEG QX9-1-ALRG

Ik heb deze AEG mogen testen en ik ben onder de indruk. Het is een aanwinst in huis. Door de vormgeving en een accu in plaats van een snoer ben je vrij en flexibel. Je zwiert overal zo omheen of onderdoor, heerlijk! Dit kan gelden voor iedere steelstofzuiger maar deze AEG steekt met kop en schouders boven een gewone steelstofzuiger uit!

Het is een plezier om met de AEG stof te zuigen. Het ontwerp is speels en erg functioneel. Zou kun je hem erg gemakkelijk vasthouden aan het metalen frame en is de motor/kruimeldief er ontzettend makkelijk uit te halen en in terug te zetten. Wat ik daarbij indrukwekkend vind is de verdeling van gewicht van de kruimeldief waardoor hij gebalanceerd in de hand ligt en daarom niet zwaar aanvoelt. Ook de totale steelstofzuiger is goed uitgebalanceerd waardoor je hem rustig even rechtop kunt laten staan om even iets anders te doen.

De bouw is degelijk en geeft vertrouwen. Het metalen frame maakt hem stevig zonder dat hij erg zwaar is.

De stofzuiger heeft drie zuigstanden en roterende borstels in de zuigmond die in combinatie erg goed schoonmaken. Erg plezierig is dat dit op alle oppervlakken effectief is, van het laminaat tot een hoogpolig kleed op de kamer van ons zoontje. Ik heb steeds schoongemaakt in blokjes van ongeveer 20 minuten en dat haalt hij ruim. Ik deed het meeste werk op de laagste of middelste stand. Daarmee maakt hij goed en snel manier schoon. Het geluid is trouwens niet hard, zeker in vergelijking met onze gewone stofzuiger, maar ook onze eigen steelstofzuiger.

Een ander groot gebruiksgemak is het vloeroplaadstation. Je zet hem er tegenaan en hij laad op. Dit werkt erg goed, mede omdat het magnetisch is en je een klik hoort als hij er goed in staat.

De AEG in deze uitvoering is rijk uitgerust met extra accessoires, verschillende opzetstukken voor kleine hoekjes, om af te stoffen en een kleinere stofzuigmond. Met dit alles kan ik vrij makkelijk al het stofzuig en afstof werk doen. Een een goed uitgedacht klein detail is dat er op de kruimeldief een houdertje zit om het kleinste opzetstuk in te zetten, zo kun je heel soepel even wisselen van de steelstofzuiger naar de kleine om even een lastig hoekje schoon te krijgen.

Een feature waar ik van te voren wat sceptisch over was, zijn de ledlampjes op de grote zuigmond. Leek mij een beetje zonde van de energie. Toch, al moet ik zeggen in een beperkt aantal situaties, is het handig. Ik moest bijvoorbeeld even de inloopkast op zolder schoonmaken en dan zie je al het stof opeens erg goed.

Nog een kleine handigheid is een optie om stof/haren te verwijderen van de borstels in de zuigmond. Hiervoor zit er een knopje op de stofzuiger. De borstels in de zuigmond gaan de heel hard draaien en een mesje scheid het stof wat wordt opgezogen. Erg handig maar schrik de eerste keer niet van het geluid.

Een heel belangrijke specificatie van deze steelstofzuiger is de Hepa filter erg plezierig met huisdieren en familie met allergie.

Er zijn natuurlijk kleine dingen die beter uitgedacht hadden kunnen worden. De meest belangrijke vind ik dat er geen visuele aanduiding is in welke stand je hem hebt staan. Je kunt het aan het geluid horen en daar een je aan maar dit had iets mooier gekund. Ook is het opvangbakje voor het stof niet extreem groot.

Dit zijn hele kleine puntjes bij een steelstofzuiger die echt goed uitgedacht is, kwaliteit erg goed is, een Hepa filter heeft, veel leuke en handige extra's heeft die je leven makkelijk maken en dat met een prima accuduur. De kwaliteit in combinatie met de zo goed uitgedachte functies en vormgeving zijn de reden waarom ik zo enthousiast ben over deze steelstofzuiger

Pluspunten

• vormgeving
  • zuigkracht
  • nuttige extra functies
  • Hepa flter
  • geluidsniveau

Minpunten

• geen indicatie zuigstand
  • opvangbakje niet erg groot

natasja1 24-06-2020

Fijne stofzuiger

Geschreven voor: AEG QX9-1-ALRG

Ik heb de mogelijkheid gekregen om deze stofzuiger te testen. Kind in de ballenbak was ik. Zelf vind ik de stofzuiger fijn in gebruik, niet zwaar in vergelijking met eentje die ik ooit eens had van Philips. Er zitten 3 zuigkracht standen op, erg ideaal. Alle hondenharen waren in no time weg. Het enige wat jammer is, is dat het opvangbakje snel vol zit.. Over de accuduur ben ik tot nu toe nog zeer tevreden. Ik vind het ook ideaal dat er een lichtje in het voetstuk zit, zo kan ik zelfs als het wat donkerder is stofzuigen.

Pluspunten

• Zuigkracht
  • Zuigt de kleinste dingetjes op
  • Licht in de hand
  • Wendelbaar
  • Lampje in voetstuk

Minpunten

• Opvangbakje snel vol

Monique 22-06-2020

Grote zuigkracht

Geschreven voor: AEG QX9-1-ALRG

Ik kreeg de mogelijkheid om deze steelstofzuiger te mogen testen binnen mijn huishouden met 2 kleine kinderen, honden en katten.
Het zuigvermogen verbaasde mij.
Geen enkel stofje, kruimeltje of dierenharen ontsnapte aan deze steelstofzuiger van AEG
Heel handig waren de verschillende opzetstukken en borstels.
De wendbaarheid is zeker prima en ook onder de bank of kast zuigen is geen probleem.
Deze AEG QX9 heeft een aparte mini turbo borstel die je kunt gebruiken voor het stofzuigen van bv de bank of je matras van je bed. Door dat deze breder is dan het normale kleine zuigmondje, wat standaard bij je stofzuiger zit, ben je zo klaar met zuigen van je bankstel. Daarbij is de roterende borstel van de mini turbo borstel, een aanwinst om de dierenharen te verwijderen.
Wat voor mij wel tegen viel was het gewicht. ik vindt hem vrij zwaar, ook als je alleen de kruimeldief gebruikt. Het geluid in de hoogste stand zou ook wat minder mogen.
Maar al met al een prima steelstofzuiger die doet wat hij beloofd.

Pluspunten

• Grote Zuigkracht
  • Stofopname
  • Fijne accessoires

Minpunten

• Gewicht

Wilma 21-06-2020

Snoerloos, wendbaar en praktisch

Geschreven voor: AEG QX9-1-ALRG

De eerste indruk is positief. Ik vind het een mooi vormgegeven apparaat. De bijgeleverde accessoires zijn zoals ik bij een stofzuiger verwacht. Een smalle zuigmond voor de hoeken en kieren bij bijvoorbeeld de verwarmingsbuizen, een opzetborsteltje voor kwetsbare oppervlakken, een grotere borstel die ik zelf niet zal gebruiken en een “mini turbo borstel” voor aan de kruimeldief.

Wat natuurlijk direct opvalt is dat je met deze stofzuiger heel flexibel bent. Ik pak ‘m er heel makkelijk even bij. Geen gedoe met een log apparaat en 7m snoer afrollen, maar direct aan de slag. In het gebruik merk ik wel dat de zuigkracht iets minder is. Echter, deze is nog steeds goed genoeg voor ons laminaat en het tapijt op de trap, de stofopname is voldoende. Het zegt dus vooral iets over de zeer sterke zuigkracht van onze gewone stofzuiger. Als je de middelste unit uit het apparaat haalt fungeert dit als kruimeldief. Handig voor de kleine stukjes. Wel valt het gewicht me dan wat tegen, hij voelt vrij zwaar.

De zuigmond is wat smaller dan ik gewend ben, waardoor het stofzuigen iets minder efficiënt verloopt. Wel is het geheel vele malen wendbaarder, wat prettig werkt. In de grote zuigmond zit een aantal LED-lampjes verwerkt. Die voegen voor mij niets toe. Vergeleken met onze gewone stofzuiger maakt dit apparaat ook minder geluid. Toch krijg ik nog steeds commentaar als ik begin terwijl de kids TV kijken en de kat loopt ook liever een stukje om.

Eenmaal klaar heb je 2 opties: de stofzuiger in het laadstation plaatsen of gebruikmaken van de “zelfstaande functie”. Toch zou ik het apparaat dan goed in een hoek wegzetten, want als iemand er net verkeerd tegenaan stoot, gaat ‘ie alsnog om. Daarom heb ik de voorkeur voor het laadstation, waarin de stofzuiger steviger staat. Daarin laad de accu in ongeveer 4 uur op. Daarna kan je de stofzuiger ongeveer een half uur gebruiken op de middelste van de 3 zuigstanden.

Legen van de stofopvang en reinigen van de filters is zo gedaan. Door dit regelmatig te doen blijft de werking ook optimaal en dat is nu dus geen probleem. Bij onze gewone stofzuiger doe ik dit veel minder vaak, simpelweg omdat het meer werk is.

Pluspunten

• Praktisch in gebruik
  • Zuigkracht is voldoende
  • Extreem wendbaar

Minpunten

• Aanschafprijs
  • Stofopvang niet al te groot
  • Accu eenmaal leeg, kan je even niets meer

Mark39 18-06-2020

Handige stille snoerloze stofzuiger

Geschreven voor: AEG QX9-1-ALRG

Ik heb voor dit product gekozen omdat ik altijd aan het heen en weer lopen was met de stofzuiger van boven naar beneden...en als ik dan aan het stofzuigen was en toch net dat hoekje om wilde...was het snoer te kort. En nu nergens meer last van, wil ik even snel boven stofzuigen zo gedaan, en dat hoekje mee pakken lukt nu ook want geen er is geen snoer.
En hoe makkelijk is het om de kruimeldief te gebruiken met diverse opzet stukken.
Het opvang bakje zit in de kruimel zuiger ( tevens is dit de accu) het is niet groot en je moet zorgen dat je het op tijd leegt voor oa de zuig kracht maar als je ziet wat voor stof je opzuigt ondanks dat je denkt dat het schoon is..daar sta je van te kijken! Je merkt echt dat het ook voor allergieën is!
De kracht van het zuigen heeft drie standen , hoe langer je zuigt op de sterkte stand hoe sneller je accu op gaat. Gemiddeld gaat de accu 60 minuten mee.
Stofzuigen op donkere plekken geen probleem er zitten kleine led lichtjes in het mond stuk! Ideaal
Wil je de stofzuiger opladen of opbergen zet hem dan in zijn oplader standaard, vlak bij een stopcontact zo maak je het voor je zelf ook een stuk gemakkelijker.

Pluspunten

• Snoerloos
  • Handige opzet stukken
  • Allergieën
  • Erg wenkbaar
  • Makkelijke oplader

Minpunten

• Opvang bakje snel vol
  • Accu is zelf best zwaar
  • Dik mondstuk