AEG QX9 zwart, grijs - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 16 reviews die zijn achtergelaten voor de AEG QX9 zwart, grijs op Kieskeurig.nl.

Walter 08-03-2020

Grootse problemen

Geschreven voor: AEG QX9 zwart, grijs

We hebben dit product in december gekocht. Na een maand ging het stuk (het hield er gewoon mee op na 15 min, motor loopt warm). Het werd hersteld. Na twee maanden precies hetzelfde: het houdt er mee op en loopt warm. Van de beloofde 55 minuten autonomie heb ik niets gezien. Ook in de beter tijden ging het hooguit 20 minuten mee

Pluspunten

• Mooie design

Minpunten

• Gebrekkige en lange service
  • Geen performance

Mark 26-12-2020

Fijne draadloze stofzuiger

Geschreven voor: AEG QX9 zwart, grijs

Een mooie stofzuiger zeker het licht bij de stofzuiger is fijn. Wij pakken hem sneller dan de oude omdat je niet telkens met een snoer hoeft te klooien.
Hij is alleen snel vol.

Renee Renee 25-11-2020

Mooie, robuuste steelstofzuiger die soepeltjes glijdt

Geschreven voor: AEG QX9 zwart, grijs

Deze stofzuiger past dankzij het kantelbare design onder vrijwel alle meubels, dit is erg handig! Dankzij de prettige grip ligt hij makkelijk in de hand, maar de stofzuiger is wel wat zwaar... Hij is makkelijk in het gebruik en beweegt heel soepeltjes.
Ik vind helaas de zuigkracht wat tegenvallen en ook is het reservoir best klein, waardoor je hem vaak moet legen. Het reservoir is wel heel makkelijk te openen en te legen. De stofzuiger maakt daarentegen niet heel erg veel lawaai. De kruimeldief is handig en haal je er makkelijk van af.
De Brush Roll Clean is een leuke toevoeging aan dit product, is handig. Verder glijdt de stofzuiger heel soepel van de lader en blijft gemakkelijk rechtop staan, neemt weinig ruimte in en is altijd klaar voor gebruik. De led verlichting voorop is grappig. Al met al een interessante stofzuiger, maar jammer genoeg niet waar wij hem voor willen gebruiken..
Ik had wel hogere verwachtingen van dit apparaat, helaas vind ik de zuigkracht wat tegen vallen en dit is erg jammer. Verder een mooi apparaat, maar niet voor ons.

Pluspunten

• Mooie vormgeving
  • Glijdt makkelijk over de vloer en onder meubels

Minpunten

• Weinig zuigkracht
  • Weinig zuigkracht

Kaat 18-11-2020

Handige steelstofzuiger

Geschreven voor: AEG QX9 zwart, grijs

Deze steelstofzuiger doet wat hij belooft. Wanneer het product nog in zijn originele verpakking zat had ik er wel graag een uitgebreidere handleiding bij gewenst. Momenteel bestaat deze enkel uit een miniboekje met tekeningen. Eventueel een QR-code met een instructiefilmpje zou gemakkelijker zijn!
De stofzuiger is licht in de hand, beweegt gemakkelijk mee en is niet zwaar bij het opheffen. Deze laadt in 4 uur volledig op. De stofzuiger gaat voor ons juist lang genoeg mee om de volledige benedenverdieping te stofzuigen op de hoogste stand. De batterijduur zou nog ietsje langer mogen meegaan, maar dan zit je waarschijnlijk met een zwaarder en lomper toestel. Belangrijk is wel dat je regelmatig het opvangreservoir ledigt en ook reinigt. Vanaf dat dit te vol raakt merk je dat de stofzuiger zijn kracht verliest en veel laat liggen.
Wij hebben een huishouden met 2 katten en daarvoor zijn de hulpstukken ideaal. De sofa, krabpaal en tafels zijn rap haarvrij gemaakt. Met het licht die de stofzuiger geeft tijdens het stofzuigen zie je ieder stofdeeltje die op de grond ligt!

Pluspunten

• Zuigkracht
  • Gebruiksgemak
  • Licht tijdens het stofzuigen
  • Blijft rechtstaan

Minpunten

• Regelmatig reinigen

RDircks 09-11-2020

Perfect gezinslid!

Geschreven voor: AEG QX9 zwart, grijs

Sinds ongeveer een week hebben wij de AEG QX9-1-ANIM in gebruik. Als gezin met 3 kinderen is het ideaal! Even snel iets stofzuigen gaat zoveel sneller dan met onze vorige stofzuiger, een traditioneel bakbeest met (altijd te kort) snoer.

Je pakt deze AEG snel van de lader (die overigens ook niet veel plaats in beslag neemt!) en kunt direct stofzuigen. Mocht het nou om iets kleins gaan, is de kruimeldief er in een wip uit. Hulde! Ouders zullen direct begrijpen wat ik bedoel. Je kunt makkelijk overal bij, hij draait moeiteloos alle kanten op. Onze middelste krijgt het voor elkaar om altijd net onder de bank te kruimelen en knoeien met van alles, het is een talent. Maar ook daar kom ik met deze AEG makkelijk bij, omdat hij zo plat kan.

Zijn er dan geen nadelen? Tuurlijk wel, ook na een week al. De verlichting in de stofzuiger is echt te confronterend. Je ziet namelijk extra goed dat er nog iets ligt. Voor de rest niets dan lof op dit moment voor ons nieuwe gezinslid!

Pluspunten

• Wendbaarheid
  • Volume
  • Gebruiksgemak

Kim2006 27-10-2020

Handige Harry

Geschreven voor: AEG QX9 zwart, grijs

Deze handige Harry heeft mijn leven de afgelopen tijd heel wat makkelijker gemaakt. Geen geknoei en gevecht meer met het snoer dat steeds in de war raakt. Geen verlies van zuigkracht en makkelijk omschakelen van de steelstofzuiger naar de handstofzuiger. Deze stofzuiger brengt me meer rust en meer tijd doordat ik hem steeds kan gebruiken tijdens het opladen door. De zuigkracht moet absoluut niet onderdoen voor een stofzuiger met snoer en dankzij de wendbaarheid van het toestel kan je overal makkelijk bij. De trap stofzuigen is een klusje van niets geworden. Ik hoef in de helft van de trap niet meer naar beneden te lopen om het snoer van stopcontact te wisselen. Ik kan rustig verder stofzuigen zonder onderbreking. Onze boven- en benedenverdieping tellen elk +/- 135m2. Ik heb nog geen enkele keer het stofzuigen moeten onderbreken om op te laden. Ik kan zonder moeite de hele boven- én benedenverdieping stofzuigen. Wanneer de kinderen iets morsen, maak ik me niet meer druk want ik weet dat ik niet meer hoef te sleuren met de zware stofzuiger. Ik neem er snel deze handige Harry bij en het vuil verdwijnt als sneeuw voor de zon. Om dan nog maar te zwijgen van het schitterende design en het feit dat hij helemaal alleen rechtop kan blijven staan zonder steun! Je kan dus gerust enkele dingen verplaatsen en ondertussen de steelstofzuiger aan de kant zetten zonder dat je ervoor moet vrezen dat hij omvalt. Voor mij zonder twijfel de aanwinst van 2020 en elke euro meer dan waard!

Pluspunten

• Batterijduur
  • Zuigkracht
  • Kan blijven staan

Minpunten

• handstofzuiger is aan de zware kant

Hanneneir 21-10-2020

Handige stofzuiger

Geschreven voor: AEG QX9 zwart, grijs

De steelstofzuiger is voorzien van een uniek en licht design. Je gaat liever gaan stofzuigen, doordat je niet meer moet sleuren en onnodig bukken. Al het haar en vuil neem je gemakkelijk weg door de lichtjes aan de voorkant van de zuiger. Je ziet ook wanneer je nog eens extra over iets moet gaan.
De stofzuiger is voorzien van een turbostand, deze gaat beter wanneer je huis ook vuil is met bv. aarde; Het design is zeer mooi en de kruimeldief neem je gemakkelijk af. De verschillende opzetstukken zorgen ervoor dat je ook zetels, stoelen, werkbladen ed. kan kuisen.
Een minpunt is dat de stofzuiger niet onder het bed kan en andere lage kieren. Vergeet ook niet de haren die vastzitten los te knippen en op te zuigen om maximale kracht te behouden.
Prima toestel!

Nick 18-10-2020

Super kwaliteit voor tweede stofzuiger

Geschreven voor: AEG QX9 zwart, grijs

Een handige combinatie van snoerloze steelstofzuiger en kruimeldief die je er snel even bij pakt. De stofzuiger ligt goed in de hand en is volledig kantelbaar, waardoor hij makkelijk te bedienen is. Daarnaast heeft hij een mooi design, waardoor het niet erg is als hij in de woonkamer in de lader staat. De accu gaat niet super lang mee (nog geen uur) en het reservoir moet regelmatig geleegd worden, maar dit is zo eenvoudig gedaan dat je zo weer verder kan. De kwaliteit is prima. Alles wordt opgezogen. Met de diverse opzetstukken kan je ook bijna alles prima stofzuigen. De lampjes op de steel zorgen ervoor dat je geen kruimel mist. Er zit een Brush Roll Clean functie op, waardoor haren doorgesneden worden en worden opgezogen. Dit werkt niet super. Meestal haal ik de haren zelf even weg.
Al met al een perfecte stofzuiger die je er snel even bij pakt en waarmee je kleinere oppervlaktes snel perfect schoon maakt.

Pluspunten

• Maakt perfect schoon
  • Pakt hem er snel bij

Minpunten

• Reservoir is snel vol
  • Standaard mond van kruimeldief niet ideaal

Steffie83 15-10-2020

Super als tweede stofzuiger

Geschreven voor: AEG QX9 zwart, grijs

Wat een mooi ding is dit, hij zuigt goed en hij blijft lang genoeg vol. Dat hij geen snoer heeft en gewoon overal neergezet kan worden is ook heel fijn. Ik heb 2 tieners in huis en ze pakken deze stofzuiger regelmatig om hun kamers te doen of na het eten hun kruimels op te zuigen. Minpuntje is dat hij niet onder de bank of de bedden kan dus de gewone stofzuiger moet toch ook gebruikt worden. De harenknip/zuig optie is grappig maar werkt hier niet echt ik heb de haren er zelf uit moeten trekken maar misschien werkt het met korte haren wel. Ik zou deze stofzuiger aanraden als 2e stofzuiger voor de kleinere klusjes en helemaal als je een huis met 2 verdiepingen hebt!

Pluspunten

• Zuigkracht
  • Geen snoer
  • Geen lawaai

Minpunten

• Past niet onder het bed of de bank

CindyV 14-10-2020

Mooi design en leuke aanvulling bij dagelijkse schoonmaak

Geschreven voor: AEG QX9 zwart, grijs

een handige steelstofzuiger dat je zeker helpt bij het dagelijks netjes houden van je huis. Het licht helpt je om stofdeeltjes enz goed te zien. Jammer genoeg is motor onderaan te dik om onder de zetel of kast te kunnen. Met een kind en verschillende huisdieren in huis is deze stofzuiger eigenlijk een goede aanvulling om dagelijks even snel al het vuil op te ruimen. Ook de brush roll clean om de hondenharen te verwijderen is zeker een pluspunt. Het design is ook zeker een pluspuntje en de dochter neemt nu zelf ook de stofzuiger af en toe ter hand. Dus ook door kinderen goed te gebruiken. Alleen het kleine opvang reservoir is een minpuntje. Maar door regelmatig te ledigen kan je snel terug aan het werk.

Pluspunten

• de beweegbaarheid en wendbaarheid
  • brush roll cleaner

Minpunten

• klein reservoir
  • dat hij niet onder kasten of zetels kan

Tsrac 14-10-2020

Handig voor erbij,niet als vervanging stofzuiger

Geschreven voor: AEG QX9 zwart, grijs

Ik heb deze steelstofzuiger nu twee weken uitgeprobeerd. Het is handig om even erbij te pakken na een ongelukje of zo. Toch vind ik de zuigkracht maar matig. Vogelvoer aan de ene kant van de kamer opgezogen, viel er in de andere kant van de kamer weer uit. Op vloerbedekking gaat het beter dan op een gladde vloer merkte ik. Na een keer of vijf nam de zuigkracht ineens af. De filter was al verstopt. Uitkloppen en de zuigkracht was weer terug. De borstel die bij de kruimeldief hoort draait niet rond, terwijl dat volgens mij wel zou moeten. Om echt schoon te maken toch even de sledestofzuiger gepakt....

• Verlichting

Minpunten

• Zuigkracht, geen opbergvak accessoires
  • Filter snel verstopt

Femke 14-10-2020

Wendbaar, goede accuduur maar net iets te dik...

Geschreven voor: AEG QX9 zwart, grijs

De AEG X9-1-ANIM is een zeer wendbare steelstofzuiger dewelke ons dagelijks bijstaat bij het netjes houden van ons huis. Het licht helpt je om al de verloren vuiltjes op te sporen in de hoeken of onder de kasten. Het is een verademing om een snoerloze stofzuiger in huis te hebben. Ook is het zeer handig dat je de steelstofzuiger, eender waar, even kunt parkeren. Jammer genoeg is de kruimeldief, dewelke onderaan de steelstofzuiger zit, net iets te dik om onder onze zetel te kunnen waardoor we wekelijks nog met onze “gewone” stofzuiger aan de slag moeten. De batterijduur is zeker voldoende, we kunnen op de hoogste modus een volledige verdieping stofzuigen alsook met de kruimeldief een volledige auto stofzuigen. Met een kleuter en een langharige hond in huis is deze stofzuiger eigenlijk een must! Ook de brush roll clean om de hondenharen te verwijderen, werkt tot op heden zeer goed. Er zijn ook voldoende opzetstukken voor diverse taken. Voor ons zeker een topper, enkel jammer dat hij niet onder de zetel kan.

Pluspunten

• accuduur
  • wendbaarheid
  • 2-in-1 functie
  • makkelijk te ledigen

Minpunten

• past net niet onder onze zetel
  • gevoelige aan- en uitknop

Esther 13-10-2020

Geweldig

Geschreven voor: AEG QX9 zwart, grijs

Ik was al een tijd aan het rondkijken voor een steelstofzuiger op accu. Vanwege veel keus en een hoge prijs heb ik het nog even vooruit geschoven. Nu kon ik dit product testen voor een maand. Ideale gelegenheid om eens grondig onderzoek te doen. Mijn eerste indruk na 1 keer stofzuigen was super! De steelstofzuiger ligt lekker in de hand. Rolt prettig over de vloer en kost daarom geen kracht. Je komt overal goed bij met de stofzuiger. De verschillende kopjes zijn erg prettig voor in hoekjes of op de bank.
Met de stofzuiger over de mat en/of kleed gaat ideaal, geen zwaar werk en wel een schone mat/kleed!
De accu gaat precies mee voor 150m2.
Ik ben erg benieuwd hoelang de accu op volledige kracht blijft werken. Hopelijk wordt deze niet snel minder.

Pluspunten

• Licht gewicht
  • Losse kruimeldief
  • Rolt prettig over de vloer
  • Prettig op een mat/kleed
  • Standaard van de stofzuiger

Minpunten

• Duur van de accu had iets langer mogen zijn.
  • Kleine opvangbak, na iedere zuigbeurt legen

barteke 13-10-2020

Elegante Stofzuiger

Geschreven voor: AEG QX9 zwart, grijs

we hebben voor een steelstofzuiger gekozen omdat met een standaard stofzuiger het altijd een heel gesleur was.
Deze steelstofzuiger is zeer wendbaar in gebruik en gemakkelijk uit zijn handige oplaadstation te halen.
Hij ziet er niet alleen goed uit maar werkt, met zijn 3 standen, ook super.
Met de brush roll clean functie, die je gemakkelijk met je voet bedient, cleant hij zelf zijn borstel.
Hoewel hij niet altijd alle haren los krijgt, is dit wel een leuke functie.
Met de Led-lichtjes vooraan aan de borstel zie je goed het vuil liggen en zuig je deze makkelijk op.
De ingewerkte uitneembare kruimeldief doet met het opzetstuk ook goed zijn ding, alleen is deze een beetje aan de zware kant. Dit komt omdat hier de motor/batterij in zit verwerkt.
Om het hele huis te stofzuigen kom ik met de accu niet toe, ook omdat ik deze soms een stand hoger moet zetten.
Maar door de gemakkelijkheid om hem uit het station te halen, doe ik meerdere keren per week stukjes van het huis waardoor het huis proper blijft.
Onder meubels geraak je met de zuigmond maar niet verder omdat deze te dik is door de kruimeldief.
Ik raad deze zeker aan, veel handiger in gebruik dan een standaard stofzuiger en zelfs leuk om te gebruiken.

Pluspunten

• zeer wendbaar
  • LED-verlichting vooraan
  • handig oplaadstation

Minpunten

• accuduur
  • geraakt niet onder sommige meubels
  • iets zwaardere kruimeldief

Essie01 12-10-2020

Super prettig!

Geschreven voor: AEG QX9 zwart, grijs

Ik heb de stofzuiger nu 2 weken in gebruik en de eerste ervaringen zijn geweldig!
De stofzuiger laat handig op in zijn standaard die je overal kan neerzetten en dus niet ergens aan een muur hoef te monteren.
Het zuigen van het huis lukt net aan op de een volle accu (ongeveer 150m2).
De stofzuiger werkt erg goed op een mat of kleed. Normaal trek je het kleedje mee maar nu blijft het liggen en zuigt het kleed wel helemaal schoon!
Het is ideaal om de stofzuiger even tussendoor te pakken bij kruimels op de grond of stof.
Het kost geen kracht om te zuigen, het apparaat rolt prettig over de grond, alleen nog sturen en het gaat vanzelf!
Zwaar is het apparaat dus niet. De kruimeldief is ook erg handig met bijvoorbeeld de trap stofzuigen. De verschillende opzet borstels zijn ook handig voor hoekjes of de bank.
Tot nu toe erg tevreden over de stofzuiger. Ik ben benieuwd hoe lang de accu mee gaat en of deze niet te snel minder wordt en dus sneller aan oplader moet.

Britt 12-10-2020

Handige stofzuiger

Geschreven voor: AEG QX9 zwart, grijs

Deze AEG steelstofzuiger is het perfecte toestel om snel je huis, of 1 kamer te stofzuigen.

Hij ziet er niet alleen mooi uit, hij is ook erg handig in gebruik. Doordat de stofzuiger zelf zich onderaan in de steel bevind weeg hij niet veel tijdens het stofzuigen.

De Accu gaat voldoende lang mee. Ik heb nog niet moeten stoppen met stofzuigen omdat de accu leeg is.

Ik kan maar 1 nadeel opnoemen, en dat is dat je rekening moet houden met de richting waarin je het vuil opneemt. Langs de voorkant van de borstel gaat dit perfect, langs de achterkant niet altijd.

Deze stille stofzuiger voldoet volledig aan de verwachting van een steelstofzuiger.

• Snelle ombouw naar kruimeldief

Minpunten

• Borstel niet zo breed

Fietje2 12-10-2020

Superhandig !

Geschreven voor: AEG QX9 zwart, grijs

Het eerste wat mij opviel is het mooi design van de stofzuiger. Ook zeer eenvoudig in elkaar te steken. Ik was ook heel verbaasd over het gewicht van de stofzuiger; echt licht om mee te werken wat het stofzuigen alleen maar aangenamer maakt.
Ook de uitneembare kruimeldief is een absoluut pluspunt. Je kan deze ook meteen gebruiken zonder veel andere stukken te verbouwen!
De zuigkracht is redelijk goed, hangt af van de stand die je selecteert. Hier is het wel jammer dat je niet visueel ziet op welke stand je aan het werken bent, je kan dit enkel horen aan het geluid van de motor.
De batterij gaat ook redelijk lang mee al laad ik hem wel na elk gebruik op.
Superhandig dus om snel te stofzuigen zonder kabel !

Pluspunten

• gewicht
  • gebruiksgemak

Minpunten

• geen zicht op de zuigstand

Nikki 07-10-2020

Ideale aanvulling om het huis gemakkelijk schoon te houden

Geschreven voor: AEG QX9 zwart, grijs

In ons huishouden is de X9-1-ANIM STEELSTOFZUIGER een ideale aanvulling als tweede stofzuiger én kruimeldief. Door het mooie design hebben wij 'm gewoon in de keuken staan, waardoor hij er gemakkelijk bij te pakken is. Op de lader is hij compact in een hoekje te zetten en is hij altijd voor gebruik. De LED verlichting is een handige extra, zo zie je goed waar nog wat ligt. Deze stofzuiger heeft een goede zuigkracht die in te stellen is in 3 standen. De zuigkracht is ook krachtig genoeg voor kattengrind of kattenhaar in de deurmat. Geen gedoe met stofzuigerzakken die op zijn, maar makkelijk te legen reservoir. Het apparaat zelf is ook goed schoon te maken o.a. met Brush Roll Clean om tussendoor gemakkelijk de haren in de borstel te verwijderen, maar de stofzuiger is ook gemakkelijk uit elkaar te halen om reservoir, filters en dergelijke schoon te maken. Maakt minder lawaai = minder stressvol voor de katten. Soepel wendbaar en gemak van snoerloos stofzuigen. Handige opzetstukken.
Helaas ook een paar minpuntjes.. De accu is te snel leeg om het hele huis (eengezinswoning) in één keer te doen en het reservoir is vrij klein en moet dus regelmatig geleegd worden. Door de geïntegreerde kruimeldief kun je niet onder alle meubels komen. Kortom vooral minpunten voor als je het als enige stofzuiger wilt gaan gebruiken!

Pluspunten

• Mooi Design
  • LED verlichting
  • 2-in-1 geïntegreerde kruimeldief
  • Stiller dan gewone stofzuiger
  • Gemak van snoerloos

Minpunten

• Te snel leeg om hele huis in één keer te doen
  • Reservoir is vrij klein en moet vaak geleegd
  • Niet zo geschikt om onder meubels te zuigen

Bakker 06-06-2020

Toppertje

Geschreven voor: AEG QX9 zwart, grijs

Heb hem als bijstofzuiger. Na het eten of bezoek van kleinkinderen even over de vloer en klaar is kees

Harm 24-05-2020

Een fijne en gemakkelijke stofzuiger.

Geschreven voor: AEG QX9 zwart, grijs

Deze stofzuiger heeft een sterke zuigkracht, geen snoer dus geen stopcontact nodig en je kan overal makkelijk bijkomen, enigszins lastig is het leegmaken.