AEG QX9 zwart, grijs

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 18 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de AEG QX9 zwart, grijs op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,2

i***@p********** 26-10-2021

Onvoldoende zuigkracht

Geschreven voor: AEG QX9 zwart, grijs

30-11-2020 gekocht. De aan- en uitknop was snel stuk. Werd in de garantieperiode kosteloos gerepareerd. Ben niet tevreden over dit apparaat. Grote makke is de onvoldoende zuigkracht. Had beter een .......... kunnen kopen. Duurder maar ook veel beter.

Minpunten

• Onvoldoende zuigkracht
  • Korte accuduur.

MvdG 20-06-2021

Ontevreden - onvoldoende zuigkracht

Geschreven voor: AEG QX9 zwart, grijs

In november 2020 heb ik deze stofzuiger gekocht. Ik ben er niet blij mee. Het design en dat hij draadloos is, is top maar het grootste minpunt vind ik de zuigkracht. Die is echt onvoldoende. Ik moet de helft alsnog met stofferen blik doen. Ik heb zowel boven als beneden een houten vloer. Uit de groeven neemt hij nauwelijks stof mee. Ook de kruimeldief zuigt onvoldoende/nauwelijks. Ook de batterijduur is minder. Gemiddeld na 20 minuten is ie leeg. Ook wordt hij snel warm. Ook heb ik liever een ouderwetse stofzuiger zak want dit legen vind ik onhygiënisch. Ik zit elke keer onder de stof. Helaas!

• Draadloos

Minpunten

• Zuigkracht
  • Batterijduur

Renee Renee 25-11-2020

Mooie, robuuste steelstofzuiger die soepeltjes glijdt

Geschreven voor: AEG QX9 zwart, grijs

Deze stofzuiger past dankzij het kantelbare design onder vrijwel alle meubels, dit is erg handig! Dankzij de prettige grip ligt hij makkelijk in de hand, maar de stofzuiger is wel wat zwaar... Hij is makkelijk in het gebruik en beweegt heel soepeltjes.
Ik vind helaas de zuigkracht wat tegenvallen en ook is het reservoir best klein, waardoor je hem vaak moet legen. Het reservoir is wel heel makkelijk te openen en te legen. De stofzuiger maakt daarentegen niet heel erg veel lawaai. De kruimeldief is handig en haal je er makkelijk van af.
De Brush Roll Clean is een leuke toevoeging aan dit product, is handig. Verder glijdt de stofzuiger heel soepel van de lader en blijft gemakkelijk rechtop staan, neemt weinig ruimte in en is altijd klaar voor gebruik. De led verlichting voorop is grappig. Al met al een interessante stofzuiger, maar jammer genoeg niet waar wij hem voor willen gebruiken..
Ik had wel hogere verwachtingen van dit apparaat, helaas vind ik de zuigkracht wat tegen vallen en dit is erg jammer. Verder een mooi apparaat, maar niet voor ons.

Pluspunten

• Mooie vormgeving
  • Glijdt makkelijk over de vloer en onder meubels

Minpunten

• Weinig zuigkracht
  • Weinig zuigkracht

RDircks 09-11-2020

Perfect gezinslid!

Geschreven voor: AEG QX9 zwart, grijs

Sinds ongeveer een week hebben wij de AEG QX9-1-ANIM in gebruik. Als gezin met 3 kinderen is het ideaal! Even snel iets stofzuigen gaat zoveel sneller dan met onze vorige stofzuiger, een traditioneel bakbeest met (altijd te kort) snoer.

Je pakt deze AEG snel van de lader (die overigens ook niet veel plaats in beslag neemt!) en kunt direct stofzuigen. Mocht het nou om iets kleins gaan, is de kruimeldief er in een wip uit. Hulde! Ouders zullen direct begrijpen wat ik bedoel. Je kunt makkelijk overal bij, hij draait moeiteloos alle kanten op. Onze middelste krijgt het voor elkaar om altijd net onder de bank te kruimelen en knoeien met van alles, het is een talent. Maar ook daar kom ik met deze AEG makkelijk bij, omdat hij zo plat kan.

Zijn er dan geen nadelen? Tuurlijk wel, ook na een week al. De verlichting in de stofzuiger is echt te confronterend. Je ziet namelijk extra goed dat er nog iets ligt. Voor de rest niets dan lof op dit moment voor ons nieuwe gezinslid!

Pluspunten

• Wendbaarheid
  • Volume
  • Gebruiksgemak

Nick 18-10-2020

Super kwaliteit voor tweede stofzuiger

Geschreven voor: AEG QX9 zwart, grijs

Een handige combinatie van snoerloze steelstofzuiger en kruimeldief die je er snel even bij pakt. De stofzuiger ligt goed in de hand en is volledig kantelbaar, waardoor hij makkelijk te bedienen is. Daarnaast heeft hij een mooi design, waardoor het niet erg is als hij in de woonkamer in de lader staat. De accu gaat niet super lang mee (nog geen uur) en het reservoir moet regelmatig geleegd worden, maar dit is zo eenvoudig gedaan dat je zo weer verder kan. De kwaliteit is prima. Alles wordt opgezogen. Met de diverse opzetstukken kan je ook bijna alles prima stofzuigen. De lampjes op de steel zorgen ervoor dat je geen kruimel mist. Er zit een Brush Roll Clean functie op, waardoor haren doorgesneden worden en worden opgezogen. Dit werkt niet super. Meestal haal ik de haren zelf even weg.
Al met al een perfecte stofzuiger die je er snel even bij pakt en waarmee je kleinere oppervlaktes snel perfect schoon maakt.

Pluspunten

• Maakt perfect schoon
  • Pakt hem er snel bij

Minpunten

• Reservoir is snel vol
  • Standaard mond van kruimeldief niet ideaal

Steffie83 15-10-2020

Super als tweede stofzuiger

Geschreven voor: AEG QX9 zwart, grijs

Wat een mooi ding is dit, hij zuigt goed en hij blijft lang genoeg vol. Dat hij geen snoer heeft en gewoon overal neergezet kan worden is ook heel fijn. Ik heb 2 tieners in huis en ze pakken deze stofzuiger regelmatig om hun kamers te doen of na het eten hun kruimels op te zuigen. Minpuntje is dat hij niet onder de bank of de bedden kan dus de gewone stofzuiger moet toch ook gebruikt worden. De harenknip/zuig optie is grappig maar werkt hier niet echt ik heb de haren er zelf uit moeten trekken maar misschien werkt het met korte haren wel. Ik zou deze stofzuiger aanraden als 2e stofzuiger voor de kleinere klusjes en helemaal als je een huis met 2 verdiepingen hebt!

Pluspunten

• Zuigkracht
  • Geen snoer
  • Geen lawaai

Minpunten

• Past niet onder het bed of de bank

Tsrac 14-10-2020

Handig voor erbij,niet als vervanging stofzuiger

Geschreven voor: AEG QX9 zwart, grijs

Ik heb deze steelstofzuiger nu twee weken uitgeprobeerd. Het is handig om even erbij te pakken na een ongelukje of zo. Toch vind ik de zuigkracht maar matig. Vogelvoer aan de ene kant van de kamer opgezogen, viel er in de andere kant van de kamer weer uit. Op vloerbedekking gaat het beter dan op een gladde vloer merkte ik. Na een keer of vijf nam de zuigkracht ineens af. De filter was al verstopt. Uitkloppen en de zuigkracht was weer terug. De borstel die bij de kruimeldief hoort draait niet rond, terwijl dat volgens mij wel zou moeten. Om echt schoon te maken toch even de sledestofzuiger gepakt....

• Verlichting

Minpunten

• Zuigkracht, geen opbergvak accessoires
  • Filter snel verstopt

Esther 13-10-2020

Geweldig

Geschreven voor: AEG QX9 zwart, grijs

Ik was al een tijd aan het rondkijken voor een steelstofzuiger op accu. Vanwege veel keus en een hoge prijs heb ik het nog even vooruit geschoven. Nu kon ik dit product testen voor een maand. Ideale gelegenheid om eens grondig onderzoek te doen. Mijn eerste indruk na 1 keer stofzuigen was super! De steelstofzuiger ligt lekker in de hand. Rolt prettig over de vloer en kost daarom geen kracht. Je komt overal goed bij met de stofzuiger. De verschillende kopjes zijn erg prettig voor in hoekjes of op de bank.
Met de stofzuiger over de mat en/of kleed gaat ideaal, geen zwaar werk en wel een schone mat/kleed!
De accu gaat precies mee voor 150m2.
Ik ben erg benieuwd hoelang de accu op volledige kracht blijft werken. Hopelijk wordt deze niet snel minder.

Pluspunten

• Licht gewicht
  • Losse kruimeldief
  • Rolt prettig over de vloer
  • Prettig op een mat/kleed
  • Standaard van de stofzuiger

Minpunten

• Duur van de accu had iets langer mogen zijn.
  • Kleine opvangbak, na iedere zuigbeurt legen

Nikki 07-10-2020

Ideale aanvulling om het huis gemakkelijk schoon te houden

Geschreven voor: AEG QX9 zwart, grijs

In ons huishouden is de X9-1-ANIM STEELSTOFZUIGER een ideale aanvulling als tweede stofzuiger én kruimeldief. Door het mooie design hebben wij 'm gewoon in de keuken staan, waardoor hij er gemakkelijk bij te pakken is. Op de lader is hij compact in een hoekje te zetten en is hij altijd voor gebruik. De LED verlichting is een handige extra, zo zie je goed waar nog wat ligt. Deze stofzuiger heeft een goede zuigkracht die in te stellen is in 3 standen. De zuigkracht is ook krachtig genoeg voor kattengrind of kattenhaar in de deurmat. Geen gedoe met stofzuigerzakken die op zijn, maar makkelijk te legen reservoir. Het apparaat zelf is ook goed schoon te maken o.a. met Brush Roll Clean om tussendoor gemakkelijk de haren in de borstel te verwijderen, maar de stofzuiger is ook gemakkelijk uit elkaar te halen om reservoir, filters en dergelijke schoon te maken. Maakt minder lawaai = minder stressvol voor de katten. Soepel wendbaar en gemak van snoerloos stofzuigen. Handige opzetstukken.
Helaas ook een paar minpuntjes.. De accu is te snel leeg om het hele huis (eengezinswoning) in één keer te doen en het reservoir is vrij klein en moet dus regelmatig geleegd worden. Door de geïntegreerde kruimeldief kun je niet onder alle meubels komen. Kortom vooral minpunten voor als je het als enige stofzuiger wilt gaan gebruiken!

Pluspunten

• Mooi Design
  • LED verlichting
  • 2-in-1 geïntegreerde kruimeldief
  • Stiller dan gewone stofzuiger
  • Gemak van snoerloos

Minpunten

• Te snel leeg om hele huis in één keer te doen
  • Reservoir is vrij klein en moet vaak geleegd
  • Niet zo geschikt om onder meubels te zuigen

Walter 08-03-2020

Grootse problemen

Geschreven voor: AEG QX9 zwart, grijs

We hebben dit product in december gekocht. Na een maand ging het stuk (het hield er gewoon mee op na 15 min, motor loopt warm). Het werd hersteld. Na twee maanden precies hetzelfde: het houdt er mee op en loopt warm. Van de beloofde 55 minuten autonomie heb ik niets gezien. Ook in de beter tijden ging het hooguit 20 minuten mee

Pluspunten

• Mooie design

Minpunten

• Gebrekkige en lange service
  • Geen performance
  • Prijs