Black & Decker BHFEV182CP

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 15 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Black & Decker BHFEV182CP op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,9

Petra Bos 31-07-2021

Top steelstofzuiger van Black & Decker

Een betaalbare fijne, krachtige en goed hanteerbare stofzuiger tijdens gebruik.
Hiervoor een Bosch steelstofzuiger gehad die 2 x zo duur was. Op zich een fijne stofzuiger, maar na 2 jaar al 2 x ter reparatie op moeten sturen.
Deze Black & Decker voelt robuuster en stevig.
De accu werkt 1 uur en dat is echt fijn.
Drie zuigkracht standen, maar de eerste stand is krachtig genoeg om gladde vloer schoon te krijgen. (We hebben 2 honden en stofzuigen iedere dag). Ook de bank kan met het mondstuk goed worden gestofzuigd.
De bijgeleverde hulpstukken zijn ook fijn en kunnen aan de steel geklikt worden zodat je ze tijdens het stofzuigen altijd bij je hebt.
Het oplaadsysteem kan aan de wand worden geschroefd op een eenvoudige manier.
Kortom een heel fijne stofzuiger voor een betaalbare prijs.
Nog geen echte minpunten gevonden tijdens gebruik.

Pluspunten

• Accuwerktijd van 1 uur
  • 3 zuigstanden
  • Krachtig
  • Stevige stofzuiger
  • Hulpstukken

Minpunten

• Het stofopvangbakje

Djuulie 01-02-2020

Steelstofzuiger

De Steelstofzuiger is erg makkelijk in elkaar te zetten. Voelt aan als een stevige stofzuiger. Wel vind ik de stofzuiger behoorlijk zwaar. Ik zelf als zwangere vond het daarom niet fijn om hier mee te stofzuigen. Het Lichtje wat er in zit is erg handig, waardoor je alles ziet liggen. De borstel die ronddraait stopt gelijk zodra hij voelt dat er iets vast komt te te zitten.

Accuduur vind ik zelf ook niet heel erg lang. Het opladen duurt vrij lang en zit geen indicatie bij. Daarbij is de stofzuiger behoorlijk lawaaierig en laat het opvang bak enorm snel los. Dit is iets wat ik vaak tegen kwam tijdens het stofzuigen. Misschien mijn gebrek ;-) Al met al ben ik er niet heel blij mee.

Pluspunten

• Lichtje
  • Makkelijk in elkaar te zetten

Minpunten

• Zwaar
  • Veel lawaai
  • Opvangbak laat snel los

Reviewer 15-01-2020

Sterke stofzuiger

Deze draadloze stofzuiger kan goed dienst doen bij mij thuis. Met enkele huisdieren in huis, is het nodig om bij ons elke dag te stofzuigen. Deze stofzuiger neem je snel in de hand om alles proper te maken. De zuigkracht is op elk niveau heel goed. Op het laagste niveau kan ik er een een goed halfuur onafgebroken mee stofzuigen. Om in één beurt zowel boven als beneden te stofzuigen, dat lukt niet. Het opladen duurt daarentegen wel lang. Soms is hij twee uur aan het opladen en heb je maar één streepje extra van de batterij. Het gebruiksgemak heb je dan natuurlijk wel. Geen draad die ervoor zorgt dat je enkele plaatsen niet kan bereiken. Deze stofzuiger is makkelijk in alle hoekjes te schuiven. Hij draait goed in je handen en schuift goed mee. De opzetborstels laten het ook toe om zetels gemakkelijk te kunnen stofzuigen.
Mijn auto heb ik ook eens gestofzuigd en daar ben ik heel blij mee! De zuigkracht zet ik dan wel wat harder, wat ervoor zorgt dat de batterij sneller leegloopt.
In het algemeen een leuke, handige stofzuiger, maar de accuduur valt soms wat tegen.

Pluspunten

• Makkelijk wendbaar
  • Zuigkracht

Minpunten

• Het opladen duurt lang.

Ilse 09-01-2020

Super handige stofzuiger voor dagelijks gebruik.

Ik gebruik de Black & Decker BHFEV182CP paars sinds een paar weken. Ik merk omdat hij snoerloos is dat je hem makkelijker even pakt om te stofzuigen. De verlichting in de voet is super makkelijk. Je ziet de stof zowel overdag als s avonds beter liggen en kan dat dus nog beter schoonzuigen. Hij is wel zwaarder voor je arm, vooral als je je huis in 1x wil zuigen. Zowel de batterij als de Twist and clean filter hou je vast. Je kan de filter heel makkelijk schoon maken en omdat het een transparent 650ml reservoir is kan je ook goed zien hoe vol hij zit en heeft het een grotere opslag voor vuil. Wat ik jammer vindis dat als je de batterij aan het opladen bent je niet ziet hoe vol hij zit of nog nodig heeft om vol te zijn. Je kan dat alleen zien als je aan het stofzuigen bent. De kleur van de stofzuiger is zeer smaak gevoelig. Ik heb hem zelf niet in mijn woonkamer hangen omdat hij kwa kleur niet past in de ruimte maar ook omdat de kleur zeer opvallend is. Jammer dat er geen neutrale kleuren in te verkrijgen zijn. Verder een makkelijke tussendoor stofzuiger.

Pluspunten

• Verlicht de grond goed
  • Snoerloos
  • Makkelijk stofzuiger verkleinen.

Minpunten

• Geen indicator bij opladen batterij
  • Belasting van arm
  • Erg opvallende kleur

Tibo 07-01-2020

Topper in huis

Heb je dieren of kinderen in huis , en heb je toch nood zoals iedereen aan een net huisje , dan is deze steelstofzuiger wel een ideaal toestel . Hij heeft een zeer goede batterij , het licht vooraan waardoor je echt alle stofdeeltjes ziet liggen , soms tot ergernis toe . De extra hulpstukken voor als je dieren hebt is handig . Wanneer je het vuil er uit wil doen , is dat via een handig bakje die meteen onderaan alles laat uitvallen . De kracht , de batterij zijn absoluut een winner .

Pluspunten

• Lichtje vooraan
  • Accuduur

droopy_kat 07-01-2020

Snoerloze stofzuiger en kruimeldief

Door deze snoerloze stofzuiger in mijn bezit te hebben neem ik nog amper stoffer en blik. Ik haal onze Blacky sneller van zijn muur bevestiging dan ik de borstel en het vuilblik ophaal. Initieel schrok ik wat van het gewicht vnl thv het handvat maar doordat het toestel zo makkelijk over de grond glijdt vergeet je dat snel. Met 1 accu oplaadbeurt kan ik ook makkelijk 3 verdiepingen huis schoon zuigen. Kleine minpuntjes zijn het geluid maar aangezien dit mijn eerste steelstofzuiger is kan ik hem niet vergelijken met soortgenoten. Het stofvergaarbakje komt ook net iets te makkelijk los. Maar anders dan deze kleine minpuntjes kan ik na 2 weken intensief gebruik niets vinden
Door de LED verlichting kan ik zelfs in het donker stofzuigen ;-) en weet ik zeker dat ik alles schoon kreeg.
Een ander groot pluspunt is het feit dat je deze stofzuiger dus ook als kruimeldief kan gebruiken en er een ophangsysteem bij zit waarmee je hem veilig uit de weg aan een muur kan ophangen.
Mij nemen ze deze handige stofzuiger, dierenhaarvreter en kruimeldief alvast niet meer af ik ben er alvast enorm door gecharmeerd.

Pluspunten

• Snoerloos gebruiksgemak
  • Accuduur en oplaadduur
  • LEDverlichting
  • Zuigkracht en beweegbaarheid
  • Stofzuiger en kruimeldief in 1

Minpunten

• Gewicht vnl thv handvat
  • Opvang bakje laat makkelijk los
  • Behoorlijk luid vnl bij hogere zuigkracht

Tamaraa 06-01-2020

Fijne stofzuiger!

Ik mocht de steelstofzuiger uittesten. Toen ik hem uit de doos haalde was ik al enthousiast. Wat makkelijk in elkaar te zetten en ligt erg fijn in de hand. Hij doet qua gewicht niet onder voor bijv. een Dyson (weer je veel meer geld voor uitgeeft). De zuigkracht is krachtig en verstelbaar in 2 standen.
Je ziet vooraan een display waar je kan zien hoe vol je batterij nog is. Er staat dat je ong. 55 minuten kan stofzuigen met 1 opgeladen batterij. Dit klopt wel ongeveer. Wat ik echter heb gemerkt is dat je hem ook voor kleine dingen gebruikt (met 2 kleine kruimelende kinderen is vaak enkel de keuken dagelijks nodig) en laad je niet na elk klein gebruik de accu weer op. Het is mij al regelmatig gebeurd dat ik halverwege het huis met een lege accu zat. Hier zou je nog een 2e accu voor kunnen aanschaffen.
Er zitten 2 extra opzet stukken bij, een om als kruimeldief te gebruiken en een voor haren van huisdieren. Ik miste nog een harige borsteltje om bijv. de plinten of andere objecten die snel beschadigen mee af te doen.
Al met al een prima stofzuiger maar voor mij helaas niet helemaal ter vervanging van een ‘ouderwetse’.

Pluspunten

• Ligt fijn in de hand
  • kan horizontaal, ideaal onder de bank te komen.

Minpunten

• extra accu is wenselijk
  • geen klein borsteltje voor kwetsbare objecten.

victoriadej 06-01-2020

Handige stofzuiger met licht

Deze stofzuiger heeft me positief verrast. Ik ben overgeschakeld van een "verouderd" model naar dit model om eens te zien of dit het wel waard was. De beste eigenschappen van dit product zijn dat de stofzuiger draadloos is en beschikt over een licht aan het stofzuiger "hoofd". Daardoor zie je in minder belichte ruimtes gemakkelijk waar je bezig bent. De accu is makkelijk op de laden door de bijgevoegde lader die je eenvoudig in het stopcontact kan steken. Wat wel lastiger is, is dat je dit toestel dus wel degelijk moet opladen in vergelijking met de klassieke modellen. Maar dit duurt niet lang. Het toestel beschikt over verschillende snelheden en verschillende sterktes van zuigkracht, wat wel leuk is, maar een beetje overbodig. Wat ook nog handig is aan deze stofzuiger is dat deze zeer gemakkelijk is voor als je huisdieren hebt, het stof is in een mum van tijd weg. Over het algemeen is deze stofzuiger zeker aan te raden en ziet er goed uit.

Pluspunten

• licht
  • geen draad
  • goed voor gebruik bij huisdieren

Minpunten

• op te laden

Wesley 06-01-2020

beter dan een grote stofzuiger

Na jarenlang een grote stofzuiger gebruikt te hebben om het huis stofvrij te houden ben ik overgeschakeld op een steelstofzuiger. Qua prestaties moet hij in ieder geval niet onderdoen voor de grotere broer, met zijn draaiende borstels maakt hij de matten en tapijten zelfs sneller en beter terug schoon! Dankzij het handig licht in de borstel weet je naar waar de borstel moet sturen, jammer dat ze dat jaren geleden nog niet hadden uitgevonden. De borstel is echter wel hard van structuur zodat ik al kleine deukjes heb gemaakt in de laminaat plinten boven, zal hierdoor beter opletten in de toekomst. Enig echt minpuntje is dat het stofreservoir veel te snel loskomt waardoor je gewoon terug kan beginnen, maar goed dat de batterij het toch wel even uithoudt. Het is zelfs een makkelijk vervangbare standaard B&D-batterij. Alleen voor kleinere ruimtes (auto, etc.) is het toestel toch minder geschikt!

Pluspunten

• hoge zuigkracht
  • flexibel en wandbaar
  • goede standaard B&D batterij

Minpunten

• enkel voor huisgebruik, niet voor auto etc.
  • stofreservoir komt veel te snel los

steven jans 13-11-2019

mooi design. vlotte bediening

om te beginnen vindt ik het een mooi toestel, mooie kleuren en keurig afgewerkt. de lamp onderaan schijnt ook zeer goed, je kan gewoon in het donker stofzuigen. het reservoir is ook eenvoudig leeg te maken. Is heel handig als de kinderen iets vuil gemaakt hebben, of onder tafel. De kinderen gebruiken hem ook heel graag, en is ook fijn om de haren van de hond en de katten op te stofzuigen. de batterij gaat een uur mee, maar je hebt 3 standen en op de hoogste stand gaat hij maar een half uur, maar dan zuigt hij ook krachtiger. Pas wel op met je vingers onderaan , want daar zit een borstel in die ronddraait om de haren beter te verwijderen, waar mijn vrouw eens aan wou voelen en dat heeft ze geweten. Maar je kan die borstel met een knop ook niet laten draaien. al bij al zeer tevreden van dit toestel.

Pluspunten

• mooi design
  • felle lamp
  • handig leegmaken
  • wendbaar

Astrid 09-11-2019

Handige stofzuiger

De stofzuiger is eigenlijk meer dan ik er van verwacht had. Ik vind het handig in gebruik. Mede dankzij de verlichting, wat erg handig is op deze donkere dagen. Dan kan je goed zien wat je aan het doen bent. Het is in vergelijking tot een ouderwetse stofzuiger een hele verademing. Geen onhandige draden meer en het gesleep met de stofzuiger. Het maakt de vloer makkelijk en snel schoon op de laagste stand. Dit werkt prima bij mijn laminaat vloer. Ik dacht van te voren dat het wat lastig zou zijn om ergens onder te stofzuigen, maar dit gaat eigenlijk heel gemakkelijk. De stofzuiger is heel wendbaar. Hierdoor gaat de accu ook wat langer mee. Aangezien ik in een klein huis woon, is de accuduur voldoende. Deze is max. 55 minuten. De laadtijd is nogal lang. Dit is een nadeel. Een ander nadeel is dat het stofreservoir er snel vanaf stoot. Echter is deze wel makkelijk te legen. Je kunt de stofzuiger niet tegen de muur aanzetten.

Ik zou deze stofzuiger zeker aanraden als je wat meer kracht hebt. De stofzuiger is wel wat zwaarder dan een normale stofzuiger. Ook zou ik de stofzuiger aanraden bij een kleine woning en als je wat vaker haast hebt in het leven. Dan biedt deze stofzuiger een uitkomst.

Pluspunten

• verlichting
  • wendbaar
  • stofreservoir legen

Minpunten

• stofreservoir stoot er snel af
  • lange oplaadtijd
  • niet tegen de muur aanzetten

Akke85 07-11-2019

Voldoet niet helemaal aan de verwachtingen

Ik heb de kans gekregen om deze steelstofzuiger langdurig te testen. We hebben 2 kinderen in huis en een hond die veel haren verliest. Op de benedenverdieping hebben we laminaat, pvcvloer en nog 2 soorten tegelvloer. Op de bovenverdieping hebben we laminaat. De steelstofzuiger is erg makkelijk voor laminaatvloer en de pvc vloer. Er zit ook een lampje op en hierdoor kan je heel makkelijk zien of de stofzuiger alles heeft opgezogen. Dit is vooral handig gebleken onder het bed. De steelstofzuiger gaat makkelijk over tapijten, zonder dat je zoals bij een gewone stofzuiger van stand moet veranderen. Bij de tegelvloeren heeft de steelstofzuiger niet altijd genoeg zuigkracht om alles ineens op te zuigen.
Een groot minpunt aan deze stofzuiger is dat hij wel erg zwaar in de hand ligt. Als de batterij opgeladen is, kan je wel lang stofzuigen, maar het wordt dan wel erg zwaar om te hanteren. Ook drempeltjes tussen verschillende ruimtes is moeilijk voor deze stofzuiger. Dan heb ik het niet enkel over dat je de stofzuiger echt moet optillen om over dat drempeltje heen te gaan, maar ook in de voeg voor het drempeltje, krijgt de stofzuiger het vuil niet goed weg.
Het opvangbakje is redelijk klein en laat makkelijk los. Dit is zowel een plus als een minpunt. Het is dus heel makkelijk om het bakje te legen, maar tijdens het stofzuigen, moet je opletten dat je niet per ongeluk het bakje aanraakt, want dan komt ie ook gelijk los.
Als we heel eerlijk zijn, voelt deze stofzuiger voor ons meer als een luxe kruimeldief dan een echte stofzuiger. We hadden net iets meer verwacht hiervan.

Pluspunten

• verlichting
  • draadloos
  • gaat makkelijk over tapijt
  • goed voor lamnaat en pvcvloer
  • goede accesoires

Minpunten

• batterij laadt erg traag op
  • redelijk zwaar
  • opvangbakje laat snel los

Janwar 01-11-2019

Super handig

Deze stofzuiger is voor mij superhandig en makkelijk in gebruik, ik heb veel last van rugpijn en met deze stofzuiger is het geen zware klus meer. De batterij is uitwisselbaar wat leuk is als je nog black and decker producten hebt. De hulpstukken zijn handig, makkelijk te gebruiken en zitten netjes opgeruimd op de steel. De stofzuiger beschikt ook over een krachtige led waardoor je echt het laatste beetje vuil goed mee ziet liggen. De stofzuiger is ook makkelijk als handstofzuiger te gebruiken, als kan makkelijk om gestoken worden, zeer handig om de auto te stofzuigen. De lader is makkelijk aan de muur te bevestigen waardoor de stofzuiger tijdens het laden netjes opgeruimd is. De accu gaat lang genoeg mee, de opvangbak is zeer makkelijk verwijderbaar en kan uitmekaar om te kunnen schoonmaken. De ronddraaiende borstels in de voet zijn makkelijk aan en uit te schakelen met een druk knop boven op het toestel, super handig dus. Na deze stofzuiger in gebruik te hebben zal ik nooit nog eentje met een snoer gaan gebruiken, daar ben ik wel zeker van. Samengevat: ik raad dit product zeker aan.

Pluspunten

• Draadloos
  • Accu is uitwisselbaar
  • Kan aan de muur bevestigd
  • om te bouwen naar hand stofzuiger

Minpunten

• Opvangbak mocht iets groter
  • Duurd wel even voor hij volledig op geladen is
  • Hij maakt ook wel wat veel lawaai

Amsterdammertje81 27-10-2019

Black+Decker Steelstofzuiger

De Black+Decker steelstofzuiger is echt een waanzinnig apparaat wat er ten eerste heel stijlvol uitziet en daarnaast ook nog eens super praktisch is in gebruik. Met alle bijgeleverde extra’s zoals de speciale borstel om hondenharen te verwijderen en een opzetstuk waarmee je makkelijk boven je macht de stofzuiger kunt gebruiken. Omdat hij zo licht is en weinig ruimte inneemt is het een ideaal apparaat wat je snel even pakt om de kruimels op te zuigen. Met zijn drie standen is hij als het even moet mega krachtig maar op standje 1 of 2 kom ik al een heel eind. Alles is binnen een mum van tijd weer stofvrij en zowel op de houten vloeren als het tapijt doet deze steelstofzuiger van Black+Decker wat hij belooft! Wat ik persoonlijk een leuk extraatje vind is het lichtje in de mond van de stofzuiger. S avonds een glas laten vallen in duizend stukjes? Met dit licht vergeet je geen scherfje en ook onder de banken of het bed is het lichtje een absolute pre! Het filter is makkelijk te legen en schoon te maken. De batterij gaat lang genoeg mee om ons hele huis te zuigen en het gemeenschappelijke trappenhuis is met deze snoerloze vriend ook binnen no time weer helemaal schoon. Ik zou deze stofzuiger aan iedereen aanraden!

De Jong 26-10-2019

Black+decker steelstofzuiger

Toen wij nog in een appartement woonden hebben wij een gewone traditionele stofzuiger gekocht. Ondertussen verhuist naar een huis met twee verdiepingen, een poes en een kind rijker gingen we ons soms toch wel ergeren aan onze stofzuiger. Toen kwam de Black+Decker powerseries steelstofzuiger op ons pad en deze gebruiken wij nu een tijdje. De traditionele stofzuiger slijt zijn dagen tegenwoordig in de trapkast. Het is super fijn om het hele huis inclusief trappen te kunnen stofzuigen zonder geklooi met een snoer en stopcontacten. Het enige onhandige is dat wij geen stopcontact hebben in de gangkast en wij er dus op tijd aan moeten denk om de steelstofzuiger op te laden. De voet heeft een lampje dus dan kan je extra goed zien waar de stof ligt op de vloer. Op de steel kan je de twee bijgeleverde hulpstukken bevestigen zodat je die altijd bij de hand hebt. Onze fluwelen bank wordt goed haarvrij bij het gebruik van de dierenharenborstel. Er wordt nog wel eens geknoeid met eten door onze dochter en dan kan je de stofzuiger heel makkelijk ombouwen tot kruimeldief. Dus het is snel weer netjes rond de kinderstoel na de maaltijd.

Pluspunten

• Behendig
  • Dierenharenborstel
  • Twee keuzes in zuigkracht
  • Accuduur

Minpunten

• In turbostand maakt hij veel lawaai
  • Vrij zwaar in gewicht