Philips Steelstofzuiger series 8000

• Test panel 8.7 mei 2020

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 16 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips Steelstofzuiger series 8000 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

R. Salomons 20-07-2023

Kapotte as van de borstel

Leuke stofzuiger werkt erg goed en veel plezier van.
Alleen jammer dat het net na een jaar kapot gaat.
De kunstof as van de borstel isbgebroken door dat er een lager vast was gelopen.
Kan gebeuren zeg je dan.
Opzoek naar onderdelen ja leuk nergens zo'n asje te krijgen.
Je moet gelijk een kompleet voet kopen van 75 euro.
Je doei, niet voor zo'n asje.
Heb uiteindelijk zelf een asje van staal gemaakt en de rest erop pas gemaakt.
Werkt perfect weer.
En het heeft me 5 euro gekost ipv 75.

Zou fijn zijn als ook het klein materiaal te koop zou zijn als er iets kapot gaat.

Pluspunten

• Zuigen doet hij wel
  • Gaat lang mee
  • Goed wendbaar

Minpunten

• Duur in aanschaf
  • Zitten wel wat zwarkke onderdelen in
  • Te weinig te koop aan kleine onderdelen
  • Snel kapot

Roelofsen 09-08-2022

Topper

we hebben haar nu enkele maanden. een top product van Philips. de vorige ander merk hebben we weg gedaan. is deze ooit op dan kopen we alleen nog maar een Philips. handig ook met leeghalen en schoonmaken. 10 is nog te weinig punten voor dit product.

Rene 18-05-2022

Zuigt slecht en maakt veel lawaai, miskoop

Gekocht op basis van goede reviews. Inmiddels bijna een jaar in gebruik en elke keer weer spijt dat ik geen echte stofzuiger heb gekocht want dit is een machine die slecht zuigt en tegelijkertijd veel lawaai maakt.
Blaadjes die binnenwaaien in de herfst laat ie gewoon liggen, kruimels tegen het schopbord bij het aanrecht worden niet opgezogen. Een stofvlok tussen tafelpoot en muur wordt zelfs zonder de rotatieborstel niet aangezogen.
En ja ik gebruik alleen de turbostand, want anders gebeurt er helemaal niets.
Indicatie vervuild filter? Nog nooit gezien, dus daar ligt t niet aan.
En als je hond hebt dan is een roterende borstel een drama, na elke ronde zuigen schoonmaken anders veegt en zuigt ie niets meer op.
Ik kies voortaan voor een ouderwetse met snoer enzo, die doen t tenminste.

Pluspunten

• Led verlichting in de borstel

Minpunten

• Zuigt slecht
  • Maakt veel lawaai
  • In verhouding tot snoerstofzuiger veel te duur
  • Ondanks hulpstukken niet overal stof weg te zuugen
  • Roterende borstel en hond is geen goede combi

rene ofsen 18-04-2022

Topper

Ik had eerst eentje van een ander merk en die voldeed niet. Bij Cool Blue deze gekocht. Ongelooflijk wat een zuigkracht ook in de 2e stand en mooi de verlichting zodat je ziet wat je allemaal opzuigt. De opvangbak is heel gemakkelijk te verwijderen en te legen. In de eerste stand is de motor rustig en de zuigkracht ook met kattenharen en kleine korreltjes die ze met hun staart rondstrooien na hun 'wc' is perfect. we zijn met deze steelstofzuiger echt heel tevreden.

Nick Nielsen 03-07-2020

Stofzuiger met veel mogelijkheden.

Wat een TOP product, heb altijd al een draadloze stofzuiger willen hebben en deze is boven verwachting, grote voordeel is dat je met kleine aanpassingen verschillende gebieden kunt schoonmaken.

Ligt fijn in de hand, goede zuigkracht en makkelijk te bedienen.

Pluspunten

• 360° mondstuk

Minpunten

• Levensduur Batterij

Abigail 30-06-2020

Fantastisch !

Wat een prachtige stofzuiger, met een sterke zuigkracht en stiller dan mijn eerdere stofzuiger. Met een mooie lange stang, zodat ik niet hoef te bukken. Stofzuiger beweegt goed mee. Ik vind hem niet zwaar om vast te houden. Fijn ook dat er een allergiefilter op zit, met mijn huisstofmijt allergie. Kortom: een heerlijke stoere stofzuiger. De verschillende mondstukken zijn ideaal. Ook de kruimeldieffunctie is handig voor het snelle werk.

Pluspunten

• Niet te zwaar
  • Goede zuigkracht
  • Handige hulpstukken
  • Ook als kruimeldief te gebruiken

Mark 25-05-2020

Zeer complete stofzuiger

Om te beginnen; wat een genot om zoveel mogelijkheden bijgeleverd te krijgen. Aan accessoires geen gebrek. Zeker de extra (kleine) zuig slang en de meubel reiniger zijn erg handig.

Dan het apparaat zelf.

Het uitpakken van de doos is een genot. Alles zit erg mooi en overzichtelijk verpakt en hierdoor voelt het vanaf het eerste moment aan als een premium product.
Goed stevig en en gemaakt van goede materialen. (hierdoor kan de stofzuiger wel iets zwaar in de hand voelen na langdurig gebruik.)

De zuigkracht van de stofzuiger zou ik omschrijven als zeer goed, al helemaal op de sterkste stand. En in een mum van tijd heb je een verdieping van je woning schoon.

Kleine kanttekening is dat de accu mij wat tegen viel. Na mijn beneden verdieping te hebben gezogen is de accu nog maar op ongeveer 50%. Als er (net als in mijn geval) 3 verdiepingen moeten worden schoongemaakt is een tussentijdse oplaadbeurt vereist.

Kortom een erg fijn en goed product wat zeker niet zal tegenvallen mits je het geld er voor over hebt.

Daarbij kom ik meteen aan bij het grootste minpunt voor mij betreft. Er zijn voor deze prijs veel concurrerende stofzuigers op de markt.
Maar bij een zoektocht naar een snoerloze stofzuiger met vele opties die zeer goed zuigt; zoek dan niet verder. Deze Philips zal je niet teleur stellen.

Pluspunten

• Accessoires
  • Zuigkracht
  • Mobiliteit

Minpunten

• Iets te zwaar
  • Klein reservoir
  • De prijs

Suling 23-05-2020

De steelstofzuiger

Wij hebben 3 weken Philips steelstofzuiger in huis en we willen niet anders! Met 3 kleine kinderen is dit ideale stofzuiger/kruimeldief om alle kruimels op te ruimen. Je kan ideeal huis mee stofzuigen zonder dat je tussendoor moet opladen. Met led verlichting kan je goed zien waar je nog niet bent geweest. Ook is makkelijk om bakje te legen en borstel leeg te maken

Pluspunten

• Accu gaat lang mee
  • Goed zuigkracht

Minpunten

• Kleine opvangbak
  • Past niet onder meubels

Marcel 22-05-2020

De ideale multifunctionele stofzuiger!

Wij waren op zoek naar een andere stofzuiger en kregen wij de gelegenheid deze stofzuiger te testen. Deze stofzuiger is een verademing in vergelijking met onze huidige stofzuiger. De steelstofzuiger wordt geleverd met extra hulpstukken, te gebruiken voor o.a. de plinten, de bank en de trap. De huidige stofzuiger is zwaar met een meterslang snoer. Deze steelstofzuiger is multifunctioneel (snoerloos) en zoveel makkelijker te hanteren voor een woonhuis (3 lagen), met huisdieren (2 grote honden en 1 poes). In plaats van meerdere keren te swifferen, pak je nu veel sneller de stofzuiger en is alles gelijk haar- en kruimelvrij. Met deze stofzuiger zijn de trappen ook een veel minder zware klus. Daarbij is het ook ideaal dat je de stofzuiger kunt verkleinen tot een kruimeldief. Deze stofzuiger is ook geschikt voor diverse ondergronden, je hoeft niet de borstel apart in te stellen. Zelfs stofzuigen bij schemer gaat goed vanwege de LED-verlichting op de zuigmond.
Het voordeel van een stofzuiger zonder zak, is dat het vuil nu zichtbaar is in de doorzichtige opvangbak. Deze kun je na gebruik makkelijk legen en schoonmaken. Met een stofzuigerzak ruik je vaak het stof en de haren, dat is nu niet het geval en deze stofzuiger is veel hygiënischer.
De haren zijn ook in de borstel makkelijk te verwijderen, dit moet je wel na ieder gebruik doen anders verwikkelen de lange hondenharen zich helemaal rondom de borstel.
Met een volle accu kunnen wij het hele huis in een keer stofzuigen. Echt een aanrader!

Pluspunten

• makkelijk hanteerbaar
  • multifunctioneel
  • snoerloos
  • hygiënisch
  • duur accu

Minpunten

• de prijs

Suzanne 19-05-2020

Zuigt geweldig!

Al jaren hebben wij thuis een stofzuiger zonder zak, ideaal! Echter misten wij wel wat zuigkracht.

Deze stofzuiger zuigt alles goed op. Geen 2 keer over iets heen, alles verdwijnt. Alleen grotere stukken klei (kleine kids) moet je even oppakken.
Door middel van het lampje voorop de stofzuigermond zie je heel goed het stof en haren liggen. Ideaal, met name voor onder het bed:) De stofzuigermond is ook goed wendbaar, ideaal voor bijvoorbeeld langs de keukenplinten.

Het speciale opzetstuk voor bekleding is ideaal om bijvoorbeeld de autobekleding mee schoon te maken of de trap indien je hierop tapijt hebt. Voorheen een hele klus om deze schoon te krijgen met lange haren die erin vast leken te zitten, nu fluitje van een cent! Echt heel fijn.

Ook is erg handig dat je de stofuiger als 'kruimeldief' kunt gebruiken. Het valt ons ook op dat we veel vaker de stofzuiger pakken, dus geen stoffer en blik meer tussendoor. Deze stofzuiger pak je namelijk net zo snel (geen snoer in het stopcontact en weer opbergen).

Wij hebben een normale eengezinswoning van zo'n 145 woonoppervlak, maar wij kunnen prima in een keer ons huis stofzuigen, zonder dat we tussentijds hoeven bij te laden.

Tip: houd wel de borstels goed schoon door regelmatig lange haren eruit te verwijderen, dan blijft de stofzuigermond goed draaien, anders lopen deze vast.

Pluspunten

• Geen snoer
  • Lampje op de stofzuigermond
  • Goede zuigkracht

Minpunten

• Lange haren moet je regelmatig uit borstels halen

Mauserone 19-05-2020

Zilveren steel met een gouden randje

Al een tijdje zat ik te kijken naar een steelstofzuiger en heb sinds een paar weken seze Philips. Van kleur is de zuigsteel Zilver.Hij is goed draagbaar en makkelijk te bewegen over de vloer en andere objecten (auto, trap) Vooral het verplaatsen naar boven benden en op de trap een prima zuiger. Wat mij opviel was dat zelfs de kinderen (2) hun eigen kamer vrijwillig schoonmaakten met de zuiger. Voldoende zuigkracht om ook de hondenharen uit kleden en tapijt te verwijderen. Mooie doorzichtige vuilcontainer waardoor goed te zien is wat je schoonmaakt en wanneer hij eenvoudig te legen is. De accu had net iets langer mee mogen gaan. Ik kan er net niet het hele huis mee zuigen in 1 keer. (Drie verdiepingen). De zuiger is ook als "Kruimeldief" te gebruiken. Maar omdat de kinderen zelfstandig en vrijwillig hun kamer doen is het voor mij een Zilveren zuiger met een gouden rand.

Pluspunten

• Makkelijk hanteerbaar
  • Snelle een eenvoudige ingebruikname
  • zuigvermogen
  • Zichtbaarheid van opgezogen vuil in houder

Minpunten

• aanschafprijs

Stephan uit Den Haag 18-05-2020

Makkelijk te pakken en handige stofzuiger

In ons huis hebben we 2 papegaaien en dus stofzuigen we 2x per dag. Stofzuiger uit de kast halen, snoer helemaal uittrekken, 2 minuten stofzuigen, snoer weer laten oprollen, weer een knoop, handje helpen. En stofzuiger weer opbergen. Kost meer tijd om te pakken en weer op te bergen dan het stofzuigen zelf. Dat is met deze stofzuiger allemaal verleden tijd. Bij ons hangt hij in de trapkast, aan de muur naast een wandcontactdoos. Zodat hij altijd is opgeladen. Je pakt hem en hij doet het. Geen snoer meer. Heerlijk. Ook de rolborstel in de verschillende opzetstukken werken perfect. Waar je met een "normale" stofzuiger de zuigmond nog wel eens moest optillen om alles op te zuigen kan je met de Philips er gewoon overheen gaan en de borstels doen de rest. Er zitten 3 standen op, maar alsof ik er op ga letten in welke stand ik hem zet? Je schuift de knop blind naar voren. In de verste stand, standje turbo, gaat de stofzuiger 28 minuten mee. Wanneer wij grote schoonmaak houden en we alle vloeren van ons huis stofzuigen (wij wonen in een 6-kamer woning) kunnen we in de turbostand net aan voldoen met 1 enkele acculading. Maakt wel wat meer herrie, maar ja, wij hadden al een vrij oude stofzuiger en die maakt net zoveel herrie. In de laagste stand gaat de accu 1uur en 27 minuten mee. Ik heb de stofzuiger anderhalf uur onafgebroken aan laten staan en de motor wordt niet heet. Hij blijft koele lucht uitblazen. De stofafvangbak is niet erg groot, maar is makkelijk los te maken om te legen. De koplampen op de zuigmond zijn handig wanneer je 's-avonds laat nog wil stofzuigen en je niet al je TL-verlichting wil aanzetten. De meegeleverde opzetstukken zijn eenvoudig te wisselen en kun je voor verschillende doeleinden gebruiken. Zo is er een opzetstuk voor kleding, een opzetstuk voor kleine (smalle) oppervlakken en een opzetstuk met flexibele slang om ergens makkelijk bij te kunnen zoals in de richeltjes van je autostoel. Met deze stofzuiger ben je ook wat eerder geneigd om je auto wat vaker te stofzuigen. Met net geen 3 kg vakt het gewicht ook wel mee, maar de prijs daarentegen is wel aan de hoge kant. Dat zou ik er zelf niet aan uitgeven, maar deze stofzuiger is die prijs wel waard.

Pluspunten

• gemakkelijk gepakt en opgeborgen
  • goede zuigkracht
  • goede accuduur

Minpunten

• Lawaai
  • hoge prijs

Geanne 14-05-2020

Geweldige Stofzuiger!

Ik ben super tevreden met deze snoerloze stofzuiger van Philips! Het is een krachtige stofzuiger welke niet zijn zuigkracht verliest . Er zit een gewone stand en een turbo stand op. Beide standen zijn super krachtig, zonder al te veel lawaai te maken. Alle extra accessoires die erbij zitten zijn ontzettend handig. Het switchen van de accessoires gaat heel makkelijk. Ik was een beetje sceptisch over de led verlichting.. Of dat wel echt toegevoegde waarde had. Maar dit is echt handig, soms mis je wel eens een stukje maar nu kun je daadwerkelijk zien dat er nog stof of andere rommeltjes liggen, die je normaal echt niet zou zien. De stofzuiger is super wendbaar en niet zwaar. Makkelijk ook om de trap te zuigen. En doordat je onder vrij lage objecten kunt zuigen hoef je niet alles van zijn plaats te halen.. plinten... Spinrag... De trap... De auto ... Even snel de kruimels van de tafel... Het is in een oogwenk schoon. Het legen van de opvang bak is ook zo gedaan.

Ben echt super tevreden en zou niet meer zonder willen!

Pluspunten

• Goede zuigkracht
  • Turbo stand
  • Led verlichting
  • Accessoires
  • Wendbaarheid

Martijn Kompanje 14-05-2020

Handzame en uitgebreide stofzuiger

Deze stofzuiger enkele weken getest. Waar hij voor bedoeld is doet hij zeer goed. Er zijn 3 standen voor zuigkracht en zelfs met de eco stand voldoet hij op gladde ondergronden prima. Mede door de roterende borstels in de zuigmond. Op deze stand heeft hij ook de langste stand-by tijd. De fabrieksopgave van 70 minuten haalde ik met deze stand. Zodra je de hogere standen aanzet gaat deze stand-by tijd uiteraard naar beneden. Maar dan heb je nog voldoende tijd om je huis te stofzuigen. Opladen duurt van helemaal leeg tot 100% zo'n 5 uur. Dit wordt met een display duidelijk aangegeven.

Er worden verschillende accesoires meegeleverd. Deze zijn makkelijk aan de stofzuiger te klikken. Zo kan je een kleine zuigmond ( met ook roterende borstels) ook voor verschillende oppervlakken gebruiken.

De grote zuigmond heeft voorop LED verlichting. Eerst denk je wat het nut zou kunnen zijn, maar het werkt echt heel handig. Onder een tafel of een kast is duidelijk te zien of er nog stof of iets anders ligt.

Het reservoir is zeer makkelijk schoon te maken. Even het filter er af klikken en je kan hem zelfs onder de kraan schoonmaken. Geen gedoe meer met stofzuigerzakken.

De prijs is aardig aan de hoge kant. Aan de andere kant krijg je wel waar voor je geld. Makkelijk in gebruik.

Pluspunten

• prima zuigkracht
  • werkt op meerdere ondergronden
  • LED verlichting
  • makkelijk te reinigen

Minpunten

• redelijk hoge prijs

Jesper Rolink 14-05-2020

Goede vervanger voor de echte stofzuiger

In ons huis is een gewone Miele stofzuiger niet echt handig, de woonkamer is net te groot voor het bereik van het snoer.

Uiteraard heb je dat probleem niet met een draadloze stofzuiger.
De stofzuiger heeft een super goede zuigkracht, in eerste instancie dachten we dat de lampjes voorop onzinnig waren en lachten we er om, nu kom je er achter dat er vaak donkere hoekjes zijn waar je nu, dankzij het licht, beter kan schoonmaken.

De auto uitzuigen gaat met de verschillende opzet stukken ook erg goed.
Nadeel is misschien wel met de flexible slang dat je het apparaat niet rechtop kan neerzetten zonder dat hij heel snel omvalt.

Tevens is de borstel in de mond makkelijk te verwijderen maar zit er een vaste klip aan 1 kant waar nogal wat langere haren in blijven zitten, deze is niet los te maken. Jammer maar niet ondragelijk.

Zuigkracht, flexibiliteit en gebruiksvriendelijkheid zijn echt goed.
Geluid is vs onze normale Miele absoluut niet storend.

Wij kunnen de woonkamer, gangen en keuken in een keer stofzuigen zonder bij te laden.
Dat is ongeveer 150m2

Houder voor aan de muur had wat mooier/steviger gekunt maar werkt prima.

Pluspunten

• Goede zuigkracht
  • Lichtjes op de borstel mond
  • accu duur
  • design
  • Reservoir makkelijk te legen / schoon te maken

Minpunten

• Vast kant bij de borstel waar haren in blijven
  • Houder voor aan de muur had mooier gekunt
  • Valt om

van den Brink 14-05-2020

Veelzijdige en krachtige steelstofzuiger

Waarom een steelstofzuiger
Het grote voordeel van een steelstofzuiger is dat je deze dan binnen handbereik hebt om even snel wat kruimels, stof of haren weg te halen. Hierdoor blijft het de hele week netjes in huis. Daarvoor deed ik één keer in de week het hele huis de vloeren van onder tot boven stofzuigen maar wel tussendoor ergerde ik me aan alles wat zich op de grond ophoopt maar het was te weinig om dat logge apparaat onder uit de kast te trekken.

Verschil met een traditionele stofzuiger
De overgang van een traditionele stofzuiger, met snoer en zak, naar deze steelstofzuiger is toch wel een andere beleving van het stofzuigen. Er is geen snoer meer wat je steeds ergens anders opnieuw moet aansluiten omdat het net te kort is of weer eens naar binnen schiet. Er is ook geen log beest meer wat je achter je aan sleept. In plaats daarvan een licht en handzaam apparaat wat je met één hand bedient. Hij heeft een zuigmond die gemakkelijk om allerlei kleine hoekje kan draaien en ook het vuil aanzuigt via de zijkanten.
Doordat je de steel er eenvoudig af kunt klikken heb je een (iets wat grote en logge) kruimeldief waarmee je zonder moeite ook hogere oppervlaktes meteen mee kunt zuigen. Je neemt de vensterbank, een tafel of stoel gelijk in dezelfde moeite mee.
Omdat hij licht van gewicht is til je hem ook zo de trap op en zuig je de trap zelf ook gemakkelijk van onder tot boven.

Verschillen met andere steelstofzuigers
Er worden veel accessoires met diverse zuigmondjes bijgeleverd maar ze zitten niet vast aan de standaard steel, wat sommige andere wel hebben, maar verdwijnen onder in de kast waardoor je die niet direct tot je beschikking hebt. Hierdoor gebruik je in de meeste gevallen alleen de standaard steel of kruimeldief stand maar dit is meestal ook afdoende.
Een nadeel vind ik wel dat als je hem even opzij wilt zetten dat hij niet op zichzelf kan blijven staan. Hierdoor moet je hem ergens stevig tegenaan zetten zonder dat hij wegglijdt of je moet hem neerleggen wat niet handig is. Andere type steelstofzuigers hebben deze functionaliteit wel maar daarbij zit dan het zwaartepunt ook lager op de steel doordat de motor onderaan de steel zit. Deze hebben dan weer als nadeel dat ze niet onder de kast kunnen zuigen. Deze kan dat wel. Hij kan helemaal plat op de grond, hierdoor zijn plekken die eerst niet bereikbaar waren, zoals onder de bank of onder kasten, nu wel bereikbaar geworden.

Ondergronden
Op grote gladde oppervlaktes komt hij het allerbeste tot zijn recht, door de wieltjes in de voet kun je snel meters maken en dat al op standje 1. Hij zuig heel krachtig en het meeste zuigt hij meteen de eerste keer al op.
De 3 felle lampjes in de voet zijn echt een groot pluspunt, je ziet direct wat je opzuigt en waar er voor je nog iets ligt. Ik had niet verwacht dat dat dit zo handig zou zijn.

Alleen voor hoogpolig tapijt gebruik ik de extra krachtige turbo stand, hiermee zuigt hij zeer grondig en diep alle kruimels eruit maar ook (dieren)haren ondanks dat ze diep in het tapijt zitten. De haren komen vast te zitten in een rol in de zuigmond. Deze rol klik je er zo uit en na het verwijderen, wegknippen is het makkelijkste, van alle haren klik je hem er zo weer terug in en kun je weer verder. Het bewegen van de stofzuiger op hoogpolig tapijt is wel zwaar en het liefst zou je dit met twee handen doen maar dat houd niet lekker vast. Dit voel je wel in je armen maar het resultaat mag er dan ook wel wezen, mijn 3 jaar oude krachtige (bedrade) stofzuiger kreeg het niet zo schoon. Doordat de motor hier extra hard op moet werken gaat de batterij wel snel leeg, 20% van de acculading is zo weg bij het grondig zuigen van een formaat woonkleed van 4x4.
Met een laagpolig tapijt zal hij geen moeite hebben en veel minder verbruiken.
Het geluidsnivo vind ik zelf niet storend hard helemaal omdat de meeste tijd je aan stand 1 of 2 meer dan genoeg hebt.

Accu
Doordat hij werkt op een accu kan ik nu helaas niet meer het hele huis in één keer achter elkaar doen. Nog maar 80% en dan is hij leeg. Gelukkig kun je wel via een display in de handgreep zien hoe vol hij nog is. Het opladen, in het algemeen van steelstofzuigers, gaat niet snel, 4 tot 5 uur duurt het om hem van 0 tot 100 op te laden. Dus een andere aanpak was hierdoor wel nodig. Tussendoor links en rechts kleine dingen wegzuigen en de ene dag beneden uitgebreid en een andere dag boven lost dit probleem wel op. Het opladen gaat via een draadloos magnetisch blokje wat je aan de onderkant klikt. Of met het bijgeleverde ophangsysteem kun je hem tegelijk netjes ophangen aan de muur en begint hij meteen met opladen net zoals dat werkt met een kleine kruimeldief. Je haalt hem er ook zo weer af en kunt meteen zuigen. Bij andere merken moet je de accu verwijderen en los opladen, hier dus niet.

Afval
De vuilopvangbak is doorzichtig waardoor je exact kunt zien wanneer je hem moet legen en wat je hebt opgezogen. Dit gaat heel eenvoudig via een kliksysteem waardoor je hem zo kunt legen in de prullenbak en desnoods onder kraan kunt naspoelen. Ook de extra filters die hierin zitten zijn uitwasbaar, hierdoor heb je totaal geen bijkomende kosten aan dit apparaat.

Conclusie
Ik ben erg blij met deze stofzuiger je kunt merken dat dit niet de eerste versie van dit model is. Hij is degelijk gebouwd en er zitten veel praktische handigheidjes op de stofzuiger die het gebruik vergemakkelijken.
Om dan toch een punt te noemen wat beter kan is naast de grootte van de kruimeldief en het niet zelfstandig kunnen laten staan de grip. Er zitten klein opliggend randjes aan, juist voor grip maar ik krijg er bij langdurig gebruik een rode hand van. Dit komt doordat het handvat dan warmer wordt door de motor eronder en doordat je over de ribbels schuurt door het zuigen op ruwe ondergronden.
De prijs is ook niet mis, voor dat geld kun je ook 2x een hele goede traditionele merk stofzuiger kopen maar stofzuigen wordt er wel een heel stuk leuker door!

Pluspunten

• krachtig zuigvermogen
  • lampjes op de zuigvoet
  • hoogpolig tapijt is geen probleem
  • makkelijk reinigen

Minpunten

• kan niet op zichzelf blijven staan
  • prijzig
  • geen fijne grip bij langdurig gebruik