Nilfisk 128390050 wit

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 45 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Nilfisk 128390050 wit op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,8

m***********@h****** 06-10-2022

makkelijk apparaat

Een top product.

We hadden een houten parket vloer super maar het onderhoud ervan is nogal veel eisend.
Een grote boenmachine iedere 4 maand de vloer doen om hem in conditie te houden.
Vele vloeistoffen gehad om het goed te houden.

Nu de verbouwing er op zit eerst de keuken met plavuizen. Een jaar later de kamer kwamen we tot de conclusie dat een mop niet de oplossing was je verplaatst immers het vuil.{dat wil je niet }

Grondig rond gekeken en diverse oplossingen bekeken.
Dit zou het moeten worden gekocht en nu al geen spijt heb de vloer nu diverse malen gereinigd.
kunt wel iets van strepen waarnemen maar dat staat niet tot het gemak van het apparaat.
Hij is krachtig.
Maakt netjes schoon.
Een dun waterfilmpje blijft achter wat na enige tijd is opgedroogd.

Ik ben er zeer tevreden mee

Pluspunten

• 2 in 1
  • Krachtige motor
  • Eenvoudig schoon te houden
  • Doet wat je verlangt

Minpunten

• gewicht 5 kg bij het opbergen beuren
  • strepen

Sylvers 22-11-2019

Groot en lomp

Geschreven voor: Nilfisk 128390050 wit

Eenmaal bestelt blijkt de CombiWasher van Nilfisk is een indrukwekkend pakket. De nilfisk moet nog in elkaar gezet worden, wat al een puzzel op zich is want het benodigde gereedschap is niet bijgeleverd. Daarna blijkt ook de handleiding niet eenvoudig te begrijpen.

Eenmaal gevuld is het apparaat groter en zwaarder dan verwacht. Niet bepaald handzaam daardoor en til je ook niet voor je lol naar boven. Ook zeker geen apparaat die geschikt is voor de moeilijker bereikbare plaatsen. Voor de grotere vlakten werkt het apparaat goed, maar rondom de meubels is het al een stuk minder handig. Het bijgeleverde schoonmaakmiddel was na 2 wasbeurten om en daarna kun je dus het dure middel gaan bijbestellen. Ik weet niet of het verstandig is een regulier middel toe te voegen. Ook vraag ik mij af hoelang de roller mee kan gaan.

Samengevat, een groot apparaat wat vooral geschikt is voor grote en lege ruimten en niet voor de gemiddelde woonkamer met meubels.

Pluspunten

• Twee-in-één

Minpunten

• Zwaar
  • Niet wendbaar

Jackie86 19-11-2019

Nilfisk tja het idee is super maar nogsteeds tijdrovend.

Geschreven voor: Nilfisk 128390050 wit

Het idee is super maar praktisch is het niet...

Het apparaat zit snel vol, is zwaar, niet wendbaar en je komt moeilijk overal onder. Met kleine kinderen is het ideaal, om snel even te gebruiken bij ongelukjes. Het schoonmaken nadien kost echt veel tijd. Zeker met huisdieren, dat zit het hele reservaat verstopt met haren.

Pluspunten

• Snel bruikbaar
  • Maakt snel rechte oppervlakten schoon

Minpunten

• Niet wendbaar
  • Komt niet in kieren
  • Zwaar

Annebertie 15-11-2019

Goede combi stofzuiger/dweil

Geschreven voor: Nilfisk 128390050 wit

Mooi design, wat zwaar maar rolt heel soepel over de (gladde) vloer. Makkelijk in gebruik met zowel het schoonmaakmiddel van Nilfisk als met een ander middel. Mooi schoon en streeploos resultaat en vloer is nagenoeg droog. De snoer is even wennen zeker als je net als ik alles nagenoeg snoerloos hebt maar dat went snel. Het geluidsniveau is best hoog maar voor mij niet vervelend. Wel 2 minpuntjes, de zuigmond is vrij groot waardoor die niet onder meubels/bankstel kan komen. De vuilwatertank neemt zowel het droogvuil als het vieze water op, die tank schoonmaken is geen fris klusje.
Het schoonmaakresultaat is voor mijn gevoel beter dan met een gewone dweil.

Pluspunten

• Schoonmaakresultaat
  • Wentbaar

Minpunten

• Grote zuigmond
  • Geluidsnivo
  • Schoonmaken vuilwatertank

Johi84 15-11-2019

Wennen in het begin maar daarna erg handig

Geschreven voor: Nilfisk 128390050 wit

Het product is binnen 5 minuten in elkaar gezet. De handleiding lijkt vrij complex vanwege de vele afbeeldingen, iedere stap is uitgebreid beschreven. Maar dit kan zeker duidelijker.

Het bijvullen van het water reservoir en toevoegen van schoonmaakmiddel gaat erg vlot. Eenmaal klaar voor gebruik ben ik positief verrast over de zuigkracht. Het vuil op de keukenvloer is in een handomdraai weg. Daarna volgt de tweede stap, het schrobben werkt snel en grondig op een schone vloer. Het gewicht van het apparaat maak het stabiel maar is toch wat aan de zware kant.

Eindresultaat is een streeploze en schone keukenvloer. Ook een houten parket vloer vormt geen probleem, eerst grondig zuigen. Daarna direct direct schrobben, echt gemakkelijk in gebruik. Eindoordeel: het is even wennen maar de Combi Washer is met name in onze keuken en badkamer echt een uitkomst is. Aanvullend gebruiken we hem in de huiskamer, hal en slaapkamers.

Pluspunten

• zuigkracht
  • maakt grondig schoon

Minpunten

• niet snoerloos
  • aan de zware kant

Daisy Joy 12-11-2019

Schoon resultaat wel een extra apparaat!

Geschreven voor: Nilfisk 128390050 wit

Al geruime tijd aan het Combi Washen. Het was even wennen in het begin met in elkaar zetten ivm de beknopte handleiding, maar na een paar keer logisch kijken viel het achteraf erg mee. In het begin vond ik hem wel wat zwaar om mee te werken , maar toen ik eenmaal de wieltjes had ontdekt en de Combi Washer iets kon kantelen is hij makkelijk om te verplaatsen.
Deze elektrische dweil is wel behoorlijk luid, dat was wel even wennen, maar dat komt mede door zijn enorme zuigkracht dus het geluid neem je voor lief. Verder is hij niet draadloos, je hebt dus altijd een stopcontact nodig. Voor de trappen in huis en de bank had ik wel de ‘ gewone’ stofzuiger nodig. Je tilt de Combi Washer niet even snel op voor de moeilijke hoekjes waar je meestal lastig bij kan komen. Voor mij dus geen vervanger van de stofzuiger maar een luxe apparaat erbij. Het design vind ik erg mooi, strak en modern. Het resultaat mag er zeker wezen want de vloeren boven en beneden stralen zeker. Met de Nilfisk Combi Washer zuig je het vuil en stof op en dweil je dus meteen de vloer. Voor mij zeker een tijdwinst en een beter resultaat als dat ik het met de hand schoonmaak en zo 2x het huis door moet. De roterende rol haalt vlekken van de harde vloer en zuigt het water direct op. Het water wat de dweil opzuigt, inclusief stof en vuil, komt in een ander waterreservoir terecht zodat je altijd met schoon water dweilt. Het is gebruik vriendelijk om schoon te maken. Na het schoonmaken zet je de elektrische dweil in de standaard. Zo blijft ie netjes staan tot de volgende schoonmaak klus.

• Schoon resultaat

Minpunten

• Helaas niet snoerloos
  • Veel schoonmaak werk

brennie1966 12-11-2019

Dure vervanger voor stofzuiger en dweil

Geschreven voor: Nilfisk 128390050 wit

Recent heb ik de Nilfisk Combi Washer opgehaald en direct de benedenverdieping gedaan nadat ik eerst de online 'handleiding: in de vorm van filmpjes (via de Nilfisk website) heb bekeken.

Ik had gehoopt dat het een vervanger zou zijn voor mijn dweil maar dat is niet gebleken vanwege onderstaande redenen:

- het apparaat laat strepen achter als je schots en scheef dweilt. Volgens het reclamefilmpje stofzuigt/dweilt het apparaat alleen voor- en achteruit. Dat is niet voor niks zullen we maar zeggen. Dan zie je namelijk de strepen het minst.
Tijdens de 2e keer viel het mee met de strepen dus dat wil ik herzien.

- Zoals anderen ook ervaren kan je niet overal bij met dit apparaat.

Ik had eerst zoiets van 'als dit apparaat mijn huidige 'hand' dweil kan vervangen dan neem ik de aanschafprijs voor lief ' maar het blijkt dat zelfs mijn 'hand' dweil hetzelfde resultaat heeft als dit apparaat.
Jammer .. want ik zoek echt een vervanger die beter resultaat krijgt.

Dan over het apparaat zelf:

- het is makkelijk hanteerbaar
- wel iets zwaar
- maakt herrie
- snoer is lang genoeg maar lastig te hanteren tijdens het bewegen van het apparaat
- het 500ml reservoir is goed voor ongeveer 35 vierkante meter
- het schoonmaken van alle onderdelen vind ik niet bezwaarlijk. Mijn handdweil en emmer moet ik ook schoonmaken maar deze losse onderdelen zijn makkelijker en minder zwaar dan mijn handdweil.

Conclusie: als de prijs lager was geweest had ik het apparaat er wel bij willen nemen.
Het is namelijk wel makkelijk..je pakt het apparaat erbij, vult de tank , en dweilen maar . Jammergenoeg levert deze Nilfisk hetzelfde resultaat als mijn eigen dweil.

Toch een tweede poging gewaagd om mijn mening te herzien maar ik blijf erbij dat dit voor ons niet de oplossing is voor een vervanger van de huidige dweil/stofzuiger.
De tweede keer heb ik toch de stofzuiger erbij moeten pakken om op plekken te komen waar de Nilfisk niet kan komen.
Het dweilen is wel makkelijk maar al met al te veel gedoe om dit in ons huishouden te gebruiken.

Pluspunten

• Makkelijk voor grote lege oppervlakken
  • Stofzuigt prima

Minpunten

• Zwaar
  • Maakt herrie
  • Niet handig voor volle ruimten

Joppa 12-11-2019

Tegenvaller

Geschreven voor: Nilfisk 128390050 wit

Het product valt ons tegen. Allereerst lastig in elkaar zetten. Maakt niet goed schoon, kan moeilijk om meubels heen, onder meubels of in hoeken.

Pluspunten

• Model

Minpunten

• Onhandig

EKroeze 07-11-2019

Mooi apparaat maar geen vervanger voor stofzuiger of dweil

Geschreven voor: Nilfisk 128390050 wit

Een mooi apparaat. Ziet er stijlvol uit en fijn ook dat je hem goed neer kan zetten als je hem niet gebruikt. Na wat gepuzzel hoe het allemaal precies werkte aan de slag gegaan. Ik moet eerlijk zeggen dat ik in het begin aangenaam verrast was. Hoe fijn is het dat je in 1 keer klaar bent met je vloer (zuigen en dweilen). Er zitten alleen wel wat haken en ogen aan. Ik heb het idee dat de zuigkracht wat aan kracht heeft verloren doordat er nu ook een dweil voor zit. Hij zuigt minder goed dan mijn huidige (hele oude) stofzuiger. Daarnaast is de dweilfunctie niet zo goed dat mijn witte vloer er brandschoon uit ziet na gebruik. Vlekken moet je wat vaker met het apparaat overheen en overall is de vloer niet zo schoon als met een gewone dweil. Het apparaat zelf is best zwaar, komt lang niet in alle hoekjes en door het snoer liep ik nu de helft van de tijd over de net geboende vloer. Daarnaast vraag ik me af hoe schoon je vloer op een gegeven moment wordt met de dweil die ook net stof heeft opgezogen. Na afloop het schoonmaken van het apparaat zelf vond ik denk ik nog het meeste gedoe. Voordat je het apparaat helemaal mooi schoon hebt ben je echt wel even verder. Een heel fijn apparaat om even snel je vloer een schoonmaakbeurt te geven, maar voor mij geen vervanging voor een gewone stofzuiger of dweil.

• Slim idee dweilen en zuigen in 1
  • Makkelijk weg te zetten

Minpunten

• Zwaar
  • Niet zo handbaar, snoer vaak in de weg
  • Maakt niet heel goed schoon

Lineke 06-11-2019

2- in-1, handig!

Geschreven voor: Nilfisk 128390050 wit

Ná het uitpakken begon het in elkaar zetten. De handleiding bestaat uit alleen afbeeldingen zonder afbeeldingen, deze waren niet altijd even duidelijk. De Combi Washer vervangt in principe stofzuiger én dweil. Ondertussen heb ik al 4 keer mijn vloer gedaan en kan mijn mening geven.

Mijn bevinding tot nu toe:

Pluspunten
- Het apparaat rolt soepel over de vloer.
- Na heen en weer gaan laat het een mooi schoon oppervlak achter.
- Hij is een stuk stiller dan mijn stofzuiger, dat valt niet tegen.
- Het bijgeleverde schoonmaakmiddel ruikt lekker fris. Wél is dit maar 1 klein flesje, net genoeg voor 1 ronde helaas.

Minpunten
- zoals aangegeven: het kleine flesje schoonmaakmiddel
- de borstelkop is nogal hoog is, dus daardoor kan hij niet onder lagere kasten komen.
-Het reservoir schoonmaken is wat minder praktisch. Grof vuil en vies water zit door elkaar heen.
- het zeepreservoir is niet makkelijk neer te zetten bij het vullen
-Het snoer is minder praktisch op te bergen met de twee haken waaromheen deze gewikkeld moet worden.

Mijn ervaring:
Een aanrader, ondanks wat kleine minpuntjes. Perfect voor grote vlakken, wordt dan echt schoner dan bij een stofzuiger.

Pluspunten

• Niet meer apart stofzuigen en dweilen
  • Ruikt lekker fris
  • Maakt goed schoon

Minpunten

• Reservoir niet goed neer te zetten

RLDH1 05-11-2019

Goed resultaat

Geschreven voor: Nilfisk 128390050 wit

Dit apparaat heb ik nu een aantal weken in huis en ben zeer tevreden. Ik gebruik 'm niet als gewone stofzuiger, maar als aanvulling. Een extra beurt voor het huis eens in de zoveel weken, daar knapt alles lekker van op. Keuken , douche en ook het laminaat in de woonkamer heb ik er mee gedaan! ( wel oppassen voor te veel water).
Tegels knappen er enorm van op.
Het reinigen gaat makkelijk, als je het eenmaal hebt gedaan, gaat alles gesmeerd! Er staan hele gemakkelijke 'vulstreepjes' op het reservoir, waardoor ook dat niet mis kan gaan.

Pluspunten

• makkelijk reinigen
  • eenvoudig doseren

Minpunten

• bereikbaarheid hoekjes

Mell 05-11-2019

Minder dan de verwachtingen

Geschreven voor: Nilfisk 128390050 wit

Ik was ontzettend benieuwd naar dit product! Stofzuigen en dweilen in 1, wie wilt dat nou niet?

Het in elkaar zetten heeft iets meer voeten in de aarde dan gedacht, maar in elkaar is in elkaar en je hoeft het tenslotte maar 1x te doen. Toen ging ik aan de slag met de machine. Het viel mij direct op dat het een best gewichtig apparaat is. Hij voelt log aan. Dit is natuurlijk ook omdat je in mijn geval normaal gesproken een reguliere stofzuiger gebruikt. Toen aan de gang met eerst een stukje stofzuigen. Dit ging prima. Toen een stukje stofzuigen en dweilen te gelijk. Ik zag gelijk al een hoop strepen waarvan ik bang was dat die niet netjes op zouden klaren. Ook kan je de hoeken en randen niet goed bereiken waardoor dat stuk dus niet meegenomen wordt met schoonmaken. Even gewacht en de strepen bleven.

Zijn wij ook nogal kritisch als het over schoonmaken gaat dus snel tevreden zijn wij niet. Ik merk toch dat je het meeste schoonmaakwerk op de 'ouderwetse' manier het beste schoon krijgt. Echter zorgt het gemak en de snelheid van veel apparaten toch voor de aanschaf ervan. Bij de Nilfisk kon ik helaas geen snelheid en/of gemak vinden. Je krijgt niet alles schoon, er blijven strepen zichtbaar en het apparaat is log. Daarnaast moeten de onderdelen gereinigd worden na het gebruik van de machine wat ook tijd kost.

Ik hou het lekker op mijn 'ouderwetse' stofzuiger en dweil. Ben ik ervan overtuigd dat deze machine met een aantal aanpassingen een super apparaat kan worden.

Pluspunten

• Schrobt goed schoon

Minpunten

• Log
  • Strepen
  • Kan de hoeken en randen niet bereiken

ChrisinNL 05-11-2019

Prima voor grote oppervlakken

Geschreven voor: Nilfisk 128390050 wit

Heb vandaag eindelijk de Nilfisk in huis gehaald. Na aardig wat puzzelen omdat de handleiding alleen in het Turks meer dan plaatjes bevat, had ik alles voor elkaar om te kunnen beginnen. Zelf heb ik een hele grote woonkamer die hiermee super snel en makkelijk schoon te maken is. Dus de grote oppervlakken, waar ik anders lang bezig ben met stofzuigen en dweilen, zijn zo gedaan. Nadeel is alleen dat de grofste vlekken niet in een keer weg gaan en ik ook niet in de hoeken of onder meubels kom omdat de Nilfisk te groot en hoekig is. Dus ook in de wc kom je helaas niet onder de pot. Ook zit het snoer vaak in de weg. Aan de andere kant maakt hij wel super goed schoon. Ik heb een baby en twee katten in huis en al het vuil waren geen probleem. Het werkt zelfs beter dan met een gewoon dweil doordat al het vuil in het reservoir komt en na afloop allemaal uitgespoeld kan worden. Bij een dweil blijven dingen nog wel hangen. Het reinigen van het apparaat na afloop is best te doen en gaat snel. Het is echt fijn, dat alles goed schoon te maken is. Samenvattend een prima apparaat voor grote oppervlakken; niet zo handig als je veel hoeken of kleine kamers hebt. Update: bij vaker gebruik gaat het wel makkelijker met de snoer en de dosering van het schoonmaakmiddel.

Pluspunten

• Maakt snel schoon
  • Goed te reinigen

Minpunten

• Hoekig, komt niet overal
  • Alleen met schoonmaakmiddel van Nilfisk

Slik 05-11-2019

Goed concept, mist finesse

Geschreven voor: Nilfisk 128390050 wit

Het concept spreekt me enorm aan: wat een tijdrovend gedoe om beide handelingen los te doen! Dus ik ontving de Nilfisk Combi Washer met open armen. Helaas waren we geen match made in heaven. Het is een degelijk apparaat en doet zijn ding, maar toont toch wat gebreken in de uitwerking. Vaak staat mijn vloer (een zwarte gietvloer) vol witte strepen en gezien de grootte van het apparaat mis je nogal wat stukjes die je vervolgens handmatig moet doen. Iets teveel gedoe en dan ben je nog niet van je 'normale' stofzuiger en dweil af. Fijne machine voor tussendoor met een druk huishouden, maar voor kleine oppervlaktes waar je met twee man woont mist het toch een beetje zijn doel.

Pluspunten

• Door twee handelingen in één te doen win je tijd
  • Fijn om tussendoor toch even snel te dweilen

Minpunten

• Is niet goed wendbaar waardoor je niet overal komt
  • Laat strepen achter op zwarte gietvloer

Ysta 05-11-2019

Goed schoon

Geschreven voor: Nilfisk 128390050 wit

Maakt goed schoon. Sterkte zuigkracht, rommeltjes worden goed opgezogen en daarna wordt de vloer meteen gedweild. De vloer is echt mooi schoon. Het apparaat is stevig, blijft goed rechtop staan. Nadeel is dat hij wel best zwaar is en veel lawaai maakt. Het snoer is lang genoeg.

Pluspunten

• goed schoon
  • makkelijk in gebruik

Minpunten

• veel lawaai
  • zwaar

Senorita81 05-11-2019

Vloer brandschoon - wel veel gedoe

Geschreven voor: Nilfisk 128390050 wit

Dit apparaat maakt mijn vloer heel goed schoon. Daar ben ik erg tevreden over. Helaas vervangt het stofzuigen niet want je kunt er niet mee in hoekjes e.d. komen. Het schoonmaken van de onderdelen is veel werk. De vuilwatertank bevat ook stof e.d. dus je kunt dit niet simpel weggieten in de gootsteen. Alle andere onderdelen (de borstel, de stofzuigermond e.d.) worden ook erg vies en dat is lastig schoon te maken. Het apparaat is zwaar en maakt veel lawaai.
Ondanks alle nadelen ben ik er toch tevreden mee omdat mijn vloer zo schoon wordt.

Pluspunten

• Mijn vloer (plavuizen) wordt erg schoon
  • Twee in een

Minpunten

• Duur
  • Zwaar en lawaaig
  • Komt niet in hoekjes
  • Onderdelen schoonmaken is veel werk

van dijk 04-11-2019

dweilen en stofzuigen in 1

Geschreven voor: Nilfisk 128390050 wit

Handig stofzuigen en dweilen in 1. Ben verbaasd over de hoeveelheid vies water er van de vloer afkomt nooit gemerkt met dweilen. Heb dan ook het idee dat de vloer schoner wordt. Zelfs al i van te voren stofzuig met de gewone stofzuiger.
Snoer is lang genoeg wordt geleverd met een simpele handleiding.
Dweilborstel is gemakkelijk te reinigen .
Nadelen dat je niet zo makkelijk in de hoekjes en onder de bank kan komen, en het apparaat behoorlijk zwaar .
Ik heb het product gebuikt op een pvc vloer en in de douche.

Pluspunten

• 2in 1
  • makelijk uit eklaar halen en schoonmaken
  • lang snoer
  • makkelijk weg te zetten

Minpunten

• zwaar
  • rustig werken anders geeft het strepen

Piekeltje 04-11-2019

Lomp en zwaar

Geschreven voor: Nilfisk 128390050 wit

Zwaar apparaat, goede zuigkracht, heeft een snoer en dit is erg onhandig omdat het redelijk kort is. Ingedroogde vlekken gaan er niet af. Zuigt het vuil en ook het water op, dit maakt het reinigen van de tank weer onpraktisch. Je komt er niet mee onder de bank en hoekjes zijn ook niet haalbaar met deze stof/dweilzuiger. Het idee is goed maar de uitvoering niet. Verbetering zou al zijn als hij niet zo lomp en zwaar was en met accu was.

Pluspunten

• goede zuigkracht
  • stofzuigen en dweilen in 1

Minpunten

• zwaar
  • kort snoer
  • moeilijk schoon te maken

Miranda 04-11-2019

Prima aanvulling op de stofzuiger

Geschreven voor: Nilfisk 128390050 wit

Ik heb de Nikfisk nu een aantal weken in huis en ben erg blij met de resultaten. We gebruiken de combiwasher voor een hardhouten vloer, een laminaatvloer en een tegelvloer. Alle vloeren worden streeploos schoon. We gebruiken voor elke vloer wel een speciaal schoonmaakmiddel. Ik vind het wel een nadeel dat de Nikfisk niet onder een kast of een bank kan, omdat je deze niet vlak genoeg kan houden. En nog een minpunt is dat het apparaat wel wat zwaar is. Hij rolt wel heel soepel, dus als hij eenmaal staat gaat het prima.

Pluspunten

• Maakt goed schoon
  • Goede aanvulling op de stofzuiger

Minpunten

• Kan niet onder de kast
  • Is wat zwaar

Benjamin 04-11-2019

Maakt goed schoon. Niet super praktisch.

Geschreven voor: Nilfisk 128390050 wit

Het is een mooi en degelijk apparaat. Hij voelt sterk en lijkt duurzaam te zijn. Echter is het nog te kort dag om daar een uitspraak over te doen.

Na het uitpakken kom je er al snel achter dat de gebruiktaanwijzing te wensen over laat. Er is wel een gebruiksaanwijzing met illustraties maar alleen op de Deense versie staat er tekst bij. Voor andere talen moet je gokken wat er precies bedoelt wordt. Nu wijst dit zich voor het grootste gedeelte gelukkig vanzelf. Het in elkaar zetten van het apparaat is dan ook erg gemakkelijk. Echter bij het in gebruiknemen had ik graag wat extra informatie gehad. Nu denk je dat je weet wat je moet doen, maar zeker weten doe je het niet. Achteraf had ik het goed gedaan dus blijkbaar zijn de illustraties wel duidelijk genoeg. Toch is het een irritatie die erg makkelijk verkomen had kunnen worden als er op zijn minst ook een engelse versie bij zat.

De Nilfisk Combi Washer doet zijn werk goed! Hij maakt goed schoon en, als je de juiste zeep/water verhouding gebruikt, volledig streeploos. Let wel, het geadviseerde schoonmaakmiddel van Nilfisk zelf is moeilijk verkrijgbaar en prijzig. Doordat ik hem alleen online kan bestellen en daardoor ook nog verzendkosten daar weer bovenop moet betalen is het echt te duur nog. Hopelijk wordt de beschikbaarheid hier snel beter van en zakt de prijs nog. De Nilfisk Combi Washer is voor sommige mensen wellicht iets aan de zware kant maar hier heb ik persoonlijk totaal geen last van gehad. Het snoer is lekker lang en als je een beetje oplet heb je er geen last van. Wat ik wel een groot nadeel vind is dat hij niet volledig plat kan liggen. Je kan dus niet goed, of helemaal niet onder sommige meubels komen.(bv een bed of hangend dressoir) Als je dan te plat gaat til je de kop omhoog en werkt hij niet meer. Ook zijn bochten maken niet heel makkelijk. Rechte vloeren ben je zo mee klaar. Mocht je wat meer inhammetjes en/pf obstakels hebben dan gaat het al snel een hoop extra tijd kosten.

Al met al ben ik er redelijk tevreden mee. Functioneel gezien werkt hij gewoon goed maar praktisch gezien zitten er voor mij toch iets te veel nadelen aan om hem volmondig aan te kunnen bevelen.

Pluspunten

• Maakt goed schoon
  • Degelijk

Minpunten

• Moeilijk manoeuvreerbaar
  • Schoonmaakmiddel is duur

Esther Scholten 03-11-2019

Uittesten van de Nilfisk combiwasher

Geschreven voor: Nilfisk 128390050 wit

Vandaag kon ik de combi washer van Nilfisk ophalen. Natuurlijk wilde ik hem meteen uitproberen ! Mijn boodschappen lagen vergeten op het aanrecht, want dit apparaat moest getest ! Het gebruiksklaar maken van dit apparaat vond ik even lastig. De gebruiksaanwijzing is Enkel opgebouwd uit plaatsjes en geen extra uitleg. Nu ben ik niet echt goed met plaatjes.. dus ik zat ff flink te hannesen met het in elkaar klikken van de steel. Verder waren de plaatjes over de opties heel helder, zelfs voor een type zoals ik. Ik heb het apparaat gevuld met water en het bijgevoegde flesje vloerreiniger. Daarna de stekker in het stopcontact gedaan.. en ik kon aan de slag. Het apparaat werkt super simpel. Wanneer je de knop aan de achterkant bij je hand indrukt maak je schoon met water en stofzuig je meteen. Wil je alleen stofzuigen dan druk je niet op die knop. Wil je de hele vloer dweilen dan kun je de knop op slot zetten met een schuifje. Wil je stofzuigen en een vlek verwijderen dan druk je kort op de knop. De combiwasher is wel echt even wennen als je gewend bent aan een stofzuiger. De washer is minder wendbaar. Naar voren werken gaat super licht en de washer gaat haast vanzelf. Naar achter is wat zwaarder. Je kunt de washer niet even van de vloer tillen, dan krijg je een natte plek en wat zeepresten. Om mijn kleed en banken heen was dus even lastig manoeuvreren. De vloer is mooi schoon geworden in relatief weinig tijd en simpele handelingen. Ik was verbaasd over hoe vies het water was dat ik weggooide uit het reservoir... dit ding werkt ! Het apparaat is heel makkelijk te reinigen en zeer gebruiksvriendelijk. De combiwasher maakt iets meer lawaai dan mijn stofzuiger, maar niet hinderlijk. Mijn hond was er dan ook niet van onder de indruk. 😁 Het apparaat zet je makkelijk weg en neemt weinig ruimte in. Conclusie: deze combiwasher is zeker wat voor ons ! Met 3 kids en een hond gaat dit apparaat mij veel tijd schelen in ons huishouden. Misschien krijg ik zelfs mijn man of pubers wel zo gek om de vloer te doen met dit toffe apparaat .

Pluspunten

• Snel te gebruiken
  • Bespaart tijd

Minpunten

• Maakt soms strepen
  • Niet flexibel

Bananadaan 01-11-2019

Maakt echt schoon!

Geschreven voor: Nilfisk 128390050 wit

Als aanvulling op je stofzuiger, een prima vloerreiniger. Het is even wennen, want het voelt echt anders, maar deze twee in een combi washer doet waar hij voor is. Oké, de hoeken en randen kan hij niet schoonmaken, maar mij bespaart het enorm veel tijd om met de combi washer de vloer te doen. Zowel de houten vloer, maar ook de grindvloer die ik in de keuken heb wordt schoon. Wellicht zal de borstel eerder vervangen moeten worden, maar zoveel heb ik em nog niet gebruikt. Daar waar ik voorheen op de knieën de keukenvloer met borstel aan het schrobben was en niet goed wist hoe ik het water weg moest krijgen, schrobt en zuigt de machine in 1 keer. Dit apparaat bespaart mij zoveel tijd dat het niet erg is om de randen en de hoeken dan even met de hand te doen. Het enige nadeel is het gewicht. Het kost best wat kracht om het ding heen en weer te bewegen. Uiteraard heeft dit ook een voordeel, want je doet gelijk een workout. Zuigkracht is prima, de het is stofzuigen en schrobben in een. Je hoeft dus niet eerst te stofzuigen. Kortom...tijdsbesparing alom. Het snoer had van mij wat langer gemogen en je moet er wel mee opletten, het snoer in je hand houden werkt beter dan het los te laten hangen.

Pluspunten

• Stofzuigt en dweilt in 1 keer
  • Tijdsbesparing
  • Maakt goed schoon
  • Ook op grindvloer werkzaam

Minpunten

• Gewicht
  • Snoer

LBoere 01-11-2019

Valt erg tegen!

Geschreven voor: Nilfisk 128390050 wit

Het leek een ideaal product voor mijn kinderopvang, stofzuigen en dweilen ineen.
Maar het apparaat is erg zwaar en lomp. Je komt er niet mee in hoeken of tegen plinten en manoeuvreren is bijna niet te doen. Dus ook niet bruikbaar als je om en rond kinderstoelen moet schoonmaken, want je hebt alsnog iets nodig om de randen schoon te maken.
Wel moet gezegd worden dat waar je wel kan komen het echt goed schoon wordt.
Eigenlijk is het dus alleen bruikbaar op grote oppervlakken, als je bv in een flinke bungalow zou wonen met weinig meubels.
Over het schoonmaken is ook niet goed nagedacht. Los vuil en dweilwater komen in hetzelfde reservoir terecht en dat is echt bijzonder goor! Je hebt er een vuilwaterafvoer voor nodig. Kortom, voor gemiddelde en kleine huishoudens raad ik het sterk af. Los stofzuigen en dweilen is minder tijdrovend en geeft geen/minder rugklachten of pijn in je handen.

Pluspunten

• Rechte stukken worden echt heel goed schoon

Minpunten

• Komt niet verder dan ongeveer 15 cm van de muur
  • Apparaat is erg zwaar en moeilijk wendbaar

pokey 01-11-2019

perfect resultaat, maar omslachtig in gebruik

de duo zuiger.
uitpakken en in elkaar zetten ging makkelijk. echter de gebruiksaanwijzing mbt de reservoirs en de dweilborstel en opbergen en onderhoud is zwaar bedroevend (tenzij je van rebus puzzelen houdt..
dan aan het werk er mee.
snoer is in mijn huis prima lang genoeg kan vanuit 1 stopcontact de hele benedenverdieping bereiken. Echter is het snoer niet automatisch opte bergen. je moet het om twee haakjes handmatig oprollen.
Je moet langzame halen heen en weer maken, zodat de dweil goed z’n werk doen kan en mede al het vuil te pakken krijgt. Beweeg je te snel pakt ie niet alle kruimels mee.
Het apparaat is aan de zware kant maar rolt soepel. Zou m niet de trap op sjouwen, dat is net te lomp. Er zitten geen mondstukjes of slangetjes bij dus alleen voor de grote oppervlakten geschikt. hoekjes en langs plinten en onder de bank kom je niet. dus de gewone stofzuiger moet er naast gebruikt worden op n ander moment in de week bijv.

Het eind resultaat is wel verbazingwekkend goed. De vloer oogt veel schoner dan na de normale zuiger en dweil beurt. De vloer is snel droog, het dweilwater wordt goed opgezogen. Het opgezogen water is wel erg vies, maar dat komt ook omdat het stof en vuil wat je normaal in je stofzuiger opzuigt ook in het vuil water reservoir komt. Hierdoor is het leeggooien niet handig, want alle haren en stofvlokken door je gootsteen gieten is vragen om verstoppingen. Dus sta je te klooien met een zeef.
Ook het schoonmaken van de beschermkap om de dweilrol (die er elke keer uit moet om te drogen) is nog best een klusje.
Al met al tevreden over het zuig en dweil resultaat, maar niet tijdbesparend vanwege het omslachtige schoonmaken en opbergen.

Pluspunten

• lang snoer
  • goede zuigkracht
  • rolt soepel
  • goed eindresultaat

Minpunten

• geen auto oproepsysteem snoer
  • water reservoir is ook de stofzak
  • redelijk zwaar
  • schoonmaken/opbergen is bewerkelijk
  • komt niet in hoekjes

Karin214 31-10-2019

Een snel tussendoortje

Geschreven voor: Nilfisk 128390050 wit

Vind het een fijn product om even snel alles mee te zuigen en wat vlekken weg te werken. Wij hebben 6 katten en hebben veel jaren. Hij heeft genoeg zuigkracht om dit allemaal op te zuigen. Vind het jammer dat je alleen niet goed in de hoekjes kan komen. Ook is het makkelijk dat je meteen kunt dweilen en dit niet weer met iets aparts moet doen. Dit bespaard super veel tijd.

Pluspunten

• Makkelijk
  • Snel
  • Goede zuigkracht

Minpunten

• Pakt geen hoekjes