Nilfisk Nilfisk Combi Washer zwart, wit - Reviews

Stofopvang
stofreservoir
Type
2-in-1 steel-/kruimelzuiger

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 34 reviews die zijn achtergelaten voor de Nilfisk Nilfisk Combi Washer zwart, wit op Kieskeurig.nl.

6,8

Filoufilou 07-11-2019

Grondige reiniging

Geschreven voor: Nilfisk Nilfisk Combi Washer zwart, wit

Eerst indruk was toch een zwaar en onhandig toestel, na wat geduld en gebruik, viel het toestel toch mee. Heel grondige reiniging, als je het afvalwater ziet is het toch schrikken hoe vuil de vloer toch was zonder je het echt zag. De vloer is vlug droog, handig het stofzuigen en toch met nat schoon te maken. Wel na het gebruik toch een heel werk om het toestel te reinigen. Heb het toestel al veel gebruikt, je hebt vlug een nette vloer

Pluspunten

• Grondige reiniging
  • Stofzuigen en dweilen samen
  • Vlug droog
  • Tijd besparen

Minpunten

• Kan niet overal in de hoekjes
  • Het reiniging van het toestel

EKroeze 07-11-2019

Mooi apparaat maar geen vervanger voor stofzuiger of dweil

Geschreven voor: Nilfisk Nilfisk Combi Washer zwart, wit

Een mooi apparaat. Ziet er stijlvol uit en fijn ook dat je hem goed neer kan zetten als je hem niet gebruikt. Na wat gepuzzel hoe het allemaal precies werkte aan de slag gegaan. Ik moet eerlijk zeggen dat ik in het begin aangenaam verrast was. Hoe fijn is het dat je in 1 keer klaar bent met je vloer (zuigen en dweilen). Er zitten alleen wel wat haken en ogen aan. Ik heb het idee dat de zuigkracht wat aan kracht heeft verloren doordat er nu ook een dweil voor zit. Hij zuigt minder goed dan mijn huidige (hele oude) stofzuiger. Daarnaast is de dweilfunctie niet zo goed dat mijn witte vloer er brandschoon uit ziet na gebruik. Vlekken moet je wat vaker met het apparaat overheen en overall is de vloer niet zo schoon als met een gewone dweil. Het apparaat zelf is best zwaar, komt lang niet in alle hoekjes en door het snoer liep ik nu de helft van de tijd over de net geboende vloer. Daarnaast vraag ik me af hoe schoon je vloer op een gegeven moment wordt met de dweil die ook net stof heeft opgezogen. Na afloop het schoonmaken van het apparaat zelf vond ik denk ik nog het meeste gedoe. Voordat je het apparaat helemaal mooi schoon hebt ben je echt wel even verder. Een heel fijn apparaat om even snel je vloer een schoonmaakbeurt te geven, maar voor mij geen vervanging voor een gewone stofzuiger of dweil.

• Slim idee dweilen en zuigen in 1
  • Makkelijk weg te zetten

Minpunten

• Zwaar
  • Niet zo handbaar, snoer vaak in de weg
  • Maakt niet heel goed schoon

Gandalfje 07-11-2019

Helaas niet wat ik gehoopt had

Geschreven voor: Nilfisk Nilfisk Combi Washer zwart, wit

De Nilfisk wordt geleverd met een handleiding in de vorm van alleen maar plaatjes zonder enige verduidelijking. Deze waren voor mij niet allemaal even duidelijk.
De dweil en zuig resultaten zijn prima, in het begin had ik wel last dat de vloer gestreept opdroogde, maar door het aanpassen van de manier hoe ik de Nilfisk gebruik was dit opgelost.

Door de vorm van de kop is de werking langs randen en in hoeken minder effectief dan een normale stofzuiger. Ook kom is niet meer onder de bank.

Aangezien wij huisdieren hebben liggen er ook best veel haren op de vloer. Het nadeel van deze haren is dat als ze nat zijn dan plakken ze samen en verstoppen ze de zuigmond. Dit houd in dat tussendoor ik er niet aan ontkom om even te stoppen om deze te verwijderen en los weg te gooien

Maar dan. Na het dweilen en zuigen moet de vuilwater tank geleegd worden.
Dit water kun je (wij niet met een hond en 2 katten) niet zomaar in de gootsteen wegspoelen want alle zuigafval zit gemend door het vuilwater heen. En het schoonmaken de vuilater tank en filter aan zich is ook nog wel even een dingetje.

Bij de Nilfisk zit een handige basis plaat waar je oa de borstel op kan plaatsen om te drogen. Helaas hebben ze geen plek gelaten om de vuilwatertank en de filter te plaatsen deze liggen dus na gebruik nu in de keuken te drogen.

Al met al een prima vinding maar voor mij zitten er nog teveel kinderziektes aan en kost het in totaal meer tijd dan stofzuigen en even dweilen.

Pluspunten

• Dweilen en zuigen in 1 handeling
  • Dweilfunctie

Minpunten

• geen apparte vuilwater opslag
  • relatief zwaar in gebruik
  • Werkt niet goed langs randen en in hoekjes

Lineke 06-11-2019

2- in-1, handig!

Geschreven voor: Nilfisk Nilfisk Combi Washer zwart, wit

Ná het uitpakken begon het in elkaar zetten. De handleiding bestaat uit alleen afbeeldingen zonder afbeeldingen, deze waren niet altijd even duidelijk. De Combi Washer vervangt in principe stofzuiger én dweil. Ondertussen heb ik al 4 keer mijn vloer gedaan en kan mijn mening geven.

Mijn bevinding tot nu toe:

Pluspunten
- Het apparaat rolt soepel over de vloer.
- Na heen en weer gaan laat het een mooi schoon oppervlak achter.
- Hij is een stuk stiller dan mijn stofzuiger, dat valt niet tegen.
- Het bijgeleverde schoonmaakmiddel ruikt lekker fris. Wél is dit maar 1 klein flesje, net genoeg voor 1 ronde helaas.

Minpunten
- zoals aangegeven: het kleine flesje schoonmaakmiddel
- de borstelkop is nogal hoog is, dus daardoor kan hij niet onder lagere kasten komen.
-Het reservoir schoonmaken is wat minder praktisch. Grof vuil en vies water zit door elkaar heen.
- het zeepreservoir is niet makkelijk neer te zetten bij het vullen
-Het snoer is minder praktisch op te bergen met de twee haken waaromheen deze gewikkeld moet worden.

Mijn ervaring:
Een aanrader, ondanks wat kleine minpuntjes. Perfect voor grote vlakken, wordt dan echt schoner dan bij een stofzuiger.

Pluspunten

• Niet meer apart stofzuigen en dweilen
  • Ruikt lekker fris
  • Maakt goed schoon

Minpunten

• Reservoir niet goed neer te zetten

Gwenny 06-11-2019

Makkelijk stofzuigen en dweilen in één

Geschreven voor: Nilfisk Nilfisk Combi Washer zwart, wit

Ik vind het principe van stofzuigen en dweil in 1 toestel we super. Het toestel doet z'n werk, maar er zijn enkele minpunten zoals de kabel en de beweegbaarheid van het toestel, het toestel kan ook niet onder lage meubels of onder het bed. Het toestel maakt ook vrij veel lawaai.

Pluspunten

• stofzuigen en dweilen in 1
  • dweilt goed, zonder strepen

Minpunten

• kabel
  • dweilt niet in de hoeken

Ruud 06-11-2019

Zwaar en omslechtig

Geschreven voor: Nilfisk Nilfisk Combi Washer zwart, wit

De gebruiksaanwijzing is voor verbetering vatbaar, maar met wat goede wil is hier wel overheen te komen. Zo ingewikkeld was het nu ook weer niet.
Eerste indruk van het apparaat zelf is dat het er stevig uit ziet. Vraag me wel af dat wanneer je per ongeluk de steel laat vallen (we zijn per slot van rekening mensen) of het waterreservoir dan niet gelijk stuk is.
Het vullen van het waterreservoir is niet moeilijk, maar het was gemakkelijker geweest als je het rechtop kan zetten (zonder te hoeven vasthouden)om het detergent toe te voegen. Pluspunt is dat er een lang snoer aan zit, maar is gelijk ook een klein nadeel dat het in de weg kan zitten.
Dan het gebruik. Vandaag de eerste keer. Wat een zwaar ding zeg. Wel een gemak dat het tegelijkertijd zuigt en boent. Helaas toch een dweiltje gebruiken om op de, voor het apparaat, moeilijker te bereiken plaatsen te reinigen. Onder banken, hoeken etc.
Na gedaan te hebben (hal, living, badkamer en keuken) is het reservoir bijna leeg, dus geen extra vulling nodig gehad. De slaapkamers boven doe ik op de oude manier omdat het apparaat iets te zwaar is om naar boven te sjouwen met de kans dat het uit je handen valt. Zou ik dit wel doen dan is een tweede vulling nodig.
Het resultaat dan maar.... Het doet wat het belooft; stofzuigen en dweilen in één. Het wordt proper, maar laat toch hier en daar een streepje achter van de zijkant van de zuig/dweilmond. Voel wel mijn rechterarm een beetje...hoop niet dat ik hier meer spieren ga kweken dan mijn andere arm -:). Dan het schoonmaken...niet moeilijk, wel een beetje omslachtig.

RLDH1 05-11-2019

Goed resultaat

Geschreven voor: Nilfisk Nilfisk Combi Washer zwart, wit

Dit apparaat heb ik nu een aantal weken in huis en ben zeer tevreden. Ik gebruik 'm niet als gewone stofzuiger, maar als aanvulling. Een extra beurt voor het huis eens in de zoveel weken, daar knapt alles lekker van op. Keuken , douche en ook het laminaat in de woonkamer heb ik er mee gedaan! ( wel oppassen voor te veel water).
Tegels knappen er enorm van op.
Het reinigen gaat makkelijk, als je het eenmaal hebt gedaan, gaat alles gesmeerd! Er staan hele gemakkelijke 'vulstreepjes' op het reservoir, waardoor ook dat niet mis kan gaan.

Pluspunten

• makkelijk reinigen
  • eenvoudig doseren

Minpunten

• bereikbaarheid hoekjes

melissa 05-11-2019

goede uitvinding, maar nog wat verbeter punten

Geschreven voor: Nilfisk Nilfisk Combi Washer zwart, wit

Na het starten van het toestel, zei mijn vriend al direct, dat deze zeer veel lawaai maakte en dit niet aangenaam was. Het kuisen op zich ging vlot, rolde vlotjes over de vloer, goed vochtig maar niet te nat, ook al liet ik de waterknop continu aan staan. Er kwamen wel wat strepen, maar na het drogen waren deze weg.
Het viel wel op dat hij niet tegen de muur gaat of in de hoekjes, dus er bleef telkens een streep achter waar het niet nat werd. Doordat hij zo dik is vanonder, geraakte ik niet onder de trap en niet onder de verwarming.
De draad is ook wel lastig, deze zat telkens in de weg (draadloos zou beter zijn).

Na alles was gekuist en na het drogen, zag alles er wel proper uit. Het toestel heeft een goede zuigkracht. Stofjes, kleine honden haren, mensen haren en zand waren allemaal weg en zaten in het afvalreservoir.
Dit was wel wat onhandig om uit te kuisen. Alle stofjes en haartjes bleven plakken en moest je een paar keer uitspoelen.
Kort samengevat, ik snap de handigheid hiervan wel, in 1 keer stofzuigen en dweilen. Handig en tijdbesparend. Maar er zijn zeker nog werk puntjes aan. Geluid, draadloos, gewicht, grootte, ...

Pluspunten

• tijdbesparend
  • waterbesparing
  • 2 in 1

Minpunten

• lawaai
  • niet draadloos
  • geraakt niet overal

Mell 05-11-2019

Minder dan de verwachtingen

Geschreven voor: Nilfisk Nilfisk Combi Washer zwart, wit

Ik was ontzettend benieuwd naar dit product! Stofzuigen en dweilen in 1, wie wilt dat nou niet?

Het in elkaar zetten heeft iets meer voeten in de aarde dan gedacht, maar in elkaar is in elkaar en je hoeft het tenslotte maar 1x te doen. Toen ging ik aan de slag met de machine. Het viel mij direct op dat het een best gewichtig apparaat is. Hij voelt log aan. Dit is natuurlijk ook omdat je in mijn geval normaal gesproken een reguliere stofzuiger gebruikt. Toen aan de gang met eerst een stukje stofzuigen. Dit ging prima. Toen een stukje stofzuigen en dweilen te gelijk. Ik zag gelijk al een hoop strepen waarvan ik bang was dat die niet netjes op zouden klaren. Ook kan je de hoeken en randen niet goed bereiken waardoor dat stuk dus niet meegenomen wordt met schoonmaken. Even gewacht en de strepen bleven.

Zijn wij ook nogal kritisch als het over schoonmaken gaat dus snel tevreden zijn wij niet. Ik merk toch dat je het meeste schoonmaakwerk op de 'ouderwetse' manier het beste schoon krijgt. Echter zorgt het gemak en de snelheid van veel apparaten toch voor de aanschaf ervan. Bij de Nilfisk kon ik helaas geen snelheid en/of gemak vinden. Je krijgt niet alles schoon, er blijven strepen zichtbaar en het apparaat is log. Daarnaast moeten de onderdelen gereinigd worden na het gebruik van de machine wat ook tijd kost.

Ik hou het lekker op mijn 'ouderwetse' stofzuiger en dweil. Ben ik ervan overtuigd dat deze machine met een aantal aanpassingen een super apparaat kan worden.

Pluspunten

• Schrobt goed schoon

Minpunten

• Log
  • Strepen
  • Kan de hoeken en randen niet bereiken

ChrisinNL 05-11-2019

Prima voor grote oppervlakken

Geschreven voor: Nilfisk Nilfisk Combi Washer zwart, wit

Heb vandaag eindelijk de Nilfisk in huis gehaald. Na aardig wat puzzelen omdat de handleiding alleen in het Turks meer dan plaatjes bevat, had ik alles voor elkaar om te kunnen beginnen. Zelf heb ik een hele grote woonkamer die hiermee super snel en makkelijk schoon te maken is. Dus de grote oppervlakken, waar ik anders lang bezig ben met stofzuigen en dweilen, zijn zo gedaan. Nadeel is alleen dat de grofste vlekken niet in een keer weg gaan en ik ook niet in de hoeken of onder meubels kom omdat de Nilfisk te groot en hoekig is. Dus ook in de wc kom je helaas niet onder de pot. Ook zit het snoer vaak in de weg. Aan de andere kant maakt hij wel super goed schoon. Ik heb een baby en twee katten in huis en al het vuil waren geen probleem. Het werkt zelfs beter dan met een gewoon dweil doordat al het vuil in het reservoir komt en na afloop allemaal uitgespoeld kan worden. Bij een dweil blijven dingen nog wel hangen. Het reinigen van het apparaat na afloop is best te doen en gaat snel. Het is echt fijn, dat alles goed schoon te maken is. Samenvattend een prima apparaat voor grote oppervlakken; niet zo handig als je veel hoeken of kleine kamers hebt. Update: bij vaker gebruik gaat het wel makkelijker met de snoer en de dosering van het schoonmaakmiddel.

Pluspunten

• Maakt snel schoon
  • Goed te reinigen

Minpunten

• Hoekig, komt niet overal
  • Alleen met schoonmaakmiddel van Nilfisk

Slik 05-11-2019

Goed concept, mist finesse

Geschreven voor: Nilfisk Nilfisk Combi Washer zwart, wit

Het concept spreekt me enorm aan: wat een tijdrovend gedoe om beide handelingen los te doen! Dus ik ontving de Nilfisk Combi Washer met open armen. Helaas waren we geen match made in heaven. Het is een degelijk apparaat en doet zijn ding, maar toont toch wat gebreken in de uitwerking. Vaak staat mijn vloer (een zwarte gietvloer) vol witte strepen en gezien de grootte van het apparaat mis je nogal wat stukjes die je vervolgens handmatig moet doen. Iets teveel gedoe en dan ben je nog niet van je 'normale' stofzuiger en dweil af. Fijne machine voor tussendoor met een druk huishouden, maar voor kleine oppervlaktes waar je met twee man woont mist het toch een beetje zijn doel.

Pluspunten

• Door twee handelingen in één te doen win je tijd
  • Fijn om tussendoor toch even snel te dweilen

Minpunten

• Is niet goed wendbaar waardoor je niet overal komt
  • Laat strepen achter op zwarte gietvloer

Ysta 05-11-2019

Goed schoon

Geschreven voor: Nilfisk Nilfisk Combi Washer zwart, wit

Maakt goed schoon. Sterkte zuigkracht, rommeltjes worden goed opgezogen en daarna wordt de vloer meteen gedweild. De vloer is echt mooi schoon. Het apparaat is stevig, blijft goed rechtop staan. Nadeel is dat hij wel best zwaar is en veel lawaai maakt. Het snoer is lang genoeg.

Pluspunten

• goed schoon
  • makkelijk in gebruik

Minpunten

• veel lawaai
  • zwaar

Senorita81 05-11-2019

Vloer brandschoon - wel veel gedoe

Geschreven voor: Nilfisk Nilfisk Combi Washer zwart, wit

Dit apparaat maakt mijn vloer heel goed schoon. Daar ben ik erg tevreden over. Helaas vervangt het stofzuigen niet want je kunt er niet mee in hoekjes e.d. komen. Het schoonmaken van de onderdelen is veel werk. De vuilwatertank bevat ook stof e.d. dus je kunt dit niet simpel weggieten in de gootsteen. Alle andere onderdelen (de borstel, de stofzuigermond e.d.) worden ook erg vies en dat is lastig schoon te maken. Het apparaat is zwaar en maakt veel lawaai.
Ondanks alle nadelen ben ik er toch tevreden mee omdat mijn vloer zo schoon wordt.

Pluspunten

• Mijn vloer (plavuizen) wordt erg schoon
  • Twee in een

Minpunten

• Duur
  • Zwaar en lawaaig
  • Komt niet in hoekjes
  • Onderdelen schoonmaken is veel werk

van dijk 04-11-2019

dweilen en stofzuigen in 1

Geschreven voor: Nilfisk Nilfisk Combi Washer zwart, wit

Handig stofzuigen en dweilen in 1. Ben verbaasd over de hoeveelheid vies water er van de vloer afkomt nooit gemerkt met dweilen. Heb dan ook het idee dat de vloer schoner wordt. Zelfs al i van te voren stofzuig met de gewone stofzuiger.
Snoer is lang genoeg wordt geleverd met een simpele handleiding.
Dweilborstel is gemakkelijk te reinigen .
Nadelen dat je niet zo makkelijk in de hoekjes en onder de bank kan komen, en het apparaat behoorlijk zwaar .
Ik heb het product gebuikt op een pvc vloer en in de douche.

Pluspunten

• 2in 1
  • makelijk uit eklaar halen en schoonmaken
  • lang snoer
  • makkelijk weg te zetten

Minpunten

• zwaar
  • rustig werken anders geeft het strepen

SamD 04-11-2019

Snel en gemakkelijk poetsen

Geschreven voor: Nilfisk Nilfisk Combi Washer zwart, wit

Mijn eerste indruk van de Nilfisk Combi Washer is redelijk positief. Het toestel is makkelijk in gebruik. Ik heb makkelijk de eerst verdieping van mijn woning kunnen kuisen en dit in minder dan 30 minuten. Het reinigen van het toestel verliep ook zeer vlot, je hoeft geen moeilijke handelingen te doen om het weer proper en gebruiksklaar te maken. Na een inspectie van mijn vloer (stenen vloer) was ik zeer blij van het resultaat, er waren geen strepen en al het stof en hondenhaar was verdwenen ook de plekken die gemaakt werden door de hondenpoten waren verdwenen. Er zijn echter ook enkele minpuntjes, zo vind ik het gewicht van het toestel nogal zwaar en maakt hij veel lawaai. Maar dit weegt niet op tegen de tijdwinst van dit toestel.

Pluspunten

• snel
  • efficient
  • gemakkelijk

Minpunten

• zwaar
  • luid

Piekeltje 04-11-2019

Lomp en zwaar

Geschreven voor: Nilfisk Nilfisk Combi Washer zwart, wit

Zwaar apparaat, goede zuigkracht, heeft een snoer en dit is erg onhandig omdat het redelijk kort is. Ingedroogde vlekken gaan er niet af. Zuigt het vuil en ook het water op, dit maakt het reinigen van de tank weer onpraktisch. Je komt er niet mee onder de bank en hoekjes zijn ook niet haalbaar met deze stof/dweilzuiger. Het idee is goed maar de uitvoering niet. Verbetering zou al zijn als hij niet zo lomp en zwaar was en met accu was.

Pluspunten

• goede zuigkracht
  • stofzuigen en dweilen in 1

Minpunten

• zwaar
  • kort snoer
  • moeilijk schoon te maken

Elkedc 04-11-2019

Aanrader!

Geschreven voor: Nilfisk Nilfisk Combi Washer zwart, wit

Ik gebruik de Nilfisk nu al een paar weken en ben er ongelofelijk tevreden van. In het begin was het wat zoeken en oefenen, maar uiteindelijk was ik er wel snel mee weg. Het is echt iets om naar uit te kijken, wetende dat ik stofzuig én dweil tegelijk, dit spaart ZO veel tijd uit! Ik neem ook al sneller eens het toestel erbij om tussendoor het huis wat op te frissen (klein kindje in huis, twee katten, herfstweer dus vuile schoenen, natte jassen...) . Het toestel is vrij wendbaar, dus ik kan er vrij goed mee aan alle oppervlakken. Qua gewicht valt dit zeker ook goed mee, rekening houdend dat je een dweil én een stofzuiger vast hebt. Het is wat oefenen en wennen in het begin, maar dit went snel (zeker eens je beseft hoeveel tijd dit toestel je bespaart!). Ik ben fan!

Pluspunten

• tijdbesparend

Minpunten

• bereikt moeilijk kleine hoekjes

Anita 04-11-2019

Handig hulpje

Geschreven voor: Nilfisk Nilfisk Combi Washer zwart, wit

Wij zijn een huis aan het verbouwen, dit betekend veel stof en vuil op de vloeren. Omdat ik veel last heb van mijn schouders kon ik maar beperkt dweilen, na een paar meter heb ik geen kracht meer en ben ik de vloer meer aan het aaien dan aan het dweilen. Met de Nilfisk Combi Washer heb ik afgelopen week voor het eerst alle vloeren kunnen dweilen, wat een heerlijk gevoel. Als je op je gemak dweilt dan werkt hij perfect. Alleen jammer dat je niet langs de randen en in de hoeken kunt dweilen, deze moet je achteraf nog met de hand nalopen. Voor mij was hij echter perfect voor de rest van de vloer. Deze heeft nog nooit zoveel geblonken. De Nilfesk voelt zwaar aan maar laat zich gemakkelijk manouvreren, de kop draaid gemakkelijk met je mee, daardoor hoef je hem niet steeds op te tillen. Alsje hem toch optilt dan laat hij wel wat water achter op de vloer, maar dit kun je gemakkelijk weer op stofzuigen.

Pluspunten

• lang snoer
  • maakt goed schoon

Minpunten

• zwaar

Miranda 04-11-2019

Prima aanvulling op de stofzuiger

Geschreven voor: Nilfisk Nilfisk Combi Washer zwart, wit

Ik heb de Nikfisk nu een aantal weken in huis en ben erg blij met de resultaten. We gebruiken de combiwasher voor een hardhouten vloer, een laminaatvloer en een tegelvloer. Alle vloeren worden streeploos schoon. We gebruiken voor elke vloer wel een speciaal schoonmaakmiddel. Ik vind het wel een nadeel dat de Nikfisk niet onder een kast of een bank kan, omdat je deze niet vlak genoeg kan houden. En nog een minpunt is dat het apparaat wel wat zwaar is. Hij rolt wel heel soepel, dus als hij eenmaal staat gaat het prima.

Pluspunten

• Maakt goed schoon
  • Goede aanvulling op de stofzuiger

Minpunten

• Kan niet onder de kast
  • Is wat zwaar

Benjamin 04-11-2019

Maakt goed schoon. Niet super praktisch.

Geschreven voor: Nilfisk Nilfisk Combi Washer zwart, wit

Het is een mooi en degelijk apparaat. Hij voelt sterk en lijkt duurzaam te zijn. Echter is het nog te kort dag om daar een uitspraak over te doen.

Na het uitpakken kom je er al snel achter dat de gebruiktaanwijzing te wensen over laat. Er is wel een gebruiksaanwijzing met illustraties maar alleen op de Deense versie staat er tekst bij. Voor andere talen moet je gokken wat er precies bedoelt wordt. Nu wijst dit zich voor het grootste gedeelte gelukkig vanzelf. Het in elkaar zetten van het apparaat is dan ook erg gemakkelijk. Echter bij het in gebruiknemen had ik graag wat extra informatie gehad. Nu denk je dat je weet wat je moet doen, maar zeker weten doe je het niet. Achteraf had ik het goed gedaan dus blijkbaar zijn de illustraties wel duidelijk genoeg. Toch is het een irritatie die erg makkelijk verkomen had kunnen worden als er op zijn minst ook een engelse versie bij zat.

De Nilfisk Combi Washer doet zijn werk goed! Hij maakt goed schoon en, als je de juiste zeep/water verhouding gebruikt, volledig streeploos. Let wel, het geadviseerde schoonmaakmiddel van Nilfisk zelf is moeilijk verkrijgbaar en prijzig. Doordat ik hem alleen online kan bestellen en daardoor ook nog verzendkosten daar weer bovenop moet betalen is het echt te duur nog. Hopelijk wordt de beschikbaarheid hier snel beter van en zakt de prijs nog. De Nilfisk Combi Washer is voor sommige mensen wellicht iets aan de zware kant maar hier heb ik persoonlijk totaal geen last van gehad. Het snoer is lekker lang en als je een beetje oplet heb je er geen last van. Wat ik wel een groot nadeel vind is dat hij niet volledig plat kan liggen. Je kan dus niet goed, of helemaal niet onder sommige meubels komen.(bv een bed of hangend dressoir) Als je dan te plat gaat til je de kop omhoog en werkt hij niet meer. Ook zijn bochten maken niet heel makkelijk. Rechte vloeren ben je zo mee klaar. Mocht je wat meer inhammetjes en/pf obstakels hebben dan gaat het al snel een hoop extra tijd kosten.

Al met al ben ik er redelijk tevreden mee. Functioneel gezien werkt hij gewoon goed maar praktisch gezien zitten er voor mij toch iets te veel nadelen aan om hem volmondig aan te kunnen bevelen.

Pluspunten

• Maakt goed schoon
  • Degelijk

Minpunten

• Moeilijk manoeuvreerbaar
  • Schoonmaakmiddel is duur