De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 10 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de AEG LX9-3-ÖKO op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

Gullie 11-11-2020

Prima stofzuiger

Geschreven voor: AEG LX9-3-ÖKO

Ik heb de afgelopen maand de AEG LX9-3-OKO stofzuiger mogen testen.
Aan de hand van de foto's had ik verwacht dat het best een compacte stofzuiger zou zijn, maar dit viel best tegen. De stofzuiger is van gemiddelde formaat en ook het gewicht is te vergelijken met andere stofzuigers van hetzelfde type.
De steel ziet er goed uit en ik vind het handig dat er een handvat in zit. De stofzuiger heeft een lange snoer zoals beloofd, dus ik hoefde niet vaak van stopcontact te wisselen. De groene snoer als accent ziet er overigens ook erg leuk uit. De stofzuiger is soepel, heeft prima zuigkracht en maakt niet extreem veel herrie. Ik moet toegeven dat ik het een middelmatige stofzuiger vind. In ieder geval goed te vergelijken met onze huidige stofzuiger. De filters vind ik het belangrijkst, en de uitgeblazen lucht ruikt schoon, maar ik kan hier nog geen uitspraken over doen binnen een maand. Dit zal te pas merken zijn op de lange termijn. Ik had eigenlijk meer van verwacht van de deze stofzuiger gezien de informatie op de website. Wat ik wel opvallend vind, is het kunnen zien van de stofwolk in de zakloze container. Wel een gave toevoeging. Prijs kwaliteit verhouding is matig

Pluspunten

• Leuke groene snoer
  • Handige steel met handvat

Minpunten

• Middelmatig

Cloosterman 02-11-2020

Super krachtige en handzame stofzuiger

Geschreven voor: AEG LX9-3-ÖKO

Ik heb deze stofzuiger mogen ontvangen om te testen en ik moet zeggen dat dit zeer goed is bevallen. Ik stond versteld van de zuigkracht van de stofzuiger en het feit dat er verschillende borstels bij zitten maakt het dat deze geschikt is voor alle vloeren. Wij hebben zelf voornamelijk pvc in huis dus we gebruiken de parket borstel. Nu ben ik nooit echt fan van een parket borstel maar deze bevalt wel. In verschil met mijn oude stofzuiger wordt mijn vloer echt schoon zonder meerdere malen over hetzelfde stukje te moeten gaan. Doordat de stofzuiger beschikt overeen lang snoer hoef ik niet tussentijds van stopcontact te wisselen waardoor ik gewoon door kan gaan en kan je makkelijk grote oppervlakten doen. Het 3 in 1 hulpstuk is makkelijk op de slang te bevestigen en handzaam in gebruik. Het meubelstuk is echter wat fragiel, maar wel makkelijk weer in elkaar te zetten. Echter zuigt deze wel wat valse lucht als je hem niet goed recht op het te zuigen oppervlakte plaatst. Waar heel prettig is, is dat de stang in hoogte te verstellen is en ook lang genoeg is zodat je niet gebukt hoeft te stofzuigen. Doordat hij niet zwaar is, is de stofzuiger ook makkelijk te tillen zodat de trap ook geen zware opgave meer is.

Pluspunten

• verstelbare zuigkracht
  • tijdens stofzuigen komt er schone lucht uit
  • makkelijk te legen en op te bergen
  • wendbaar
  • slang snoer

Minpunten

• slang is soms niet goed wendbaar
  • ophanghaakje stang is niet heel stevig

Syl 01-11-2020

Fijne, wendbare stofzuiger met lang snoer

Geschreven voor: AEG LX9-3-ÖKO

Wat een fijne stofzuiger! Ben deze nu enkele weken aan het testen en ben erg tevreden! Vooral het lange snoer is erg fijn waardoor ik mijn hele huis door kan. Daarnaast rijdt de stofzuiger erg gemakkelijk. En niet geheel onbelangrijk; hij zuigt ook goed!

Pluspunten

• Lang snoer
  • Geluid

Minpunten

• Haakje waarin de stang klikt niet heel sterk

JohnKuijpers 19-10-2020

Prima stofzuiger, vooral voor harde vloeren.

Geschreven voor: AEG LX9-3-ÖKO

De LXG9-3-Öko straalt meteen uit de doos pure kwaliteit uit. Degelijk, alles sluit goed op elkaar aan, geen rammelende of niet goed passende onderdelen. Echt een degelijke, stevige machine die toch niet lomp of te groot of te zwaar is. En dat merk je ook in het gebruik. De zuigkracht is echt indrukwekkend, vooral op gladde vloeren doet hij zijn werkt echt heel erg goed. Vloerbedekking kom ik zo nog even op terug waarom ik dat onderscheid maak. De lange kabel zorgt er ook voor dat je vanuit 1 stopcontact een hele verdieping kunt zuigen zonder van het ene naar het andere stopcontact te moeten manoeuvreren of de kabel de hele tijd strak te hebben staan. Ik merkte tijdens het zuigen ook geen verlies van zuigkracht, hij maakt voor een stofzuiger echt weinig geluid en je ruikt hem ook verder niet of zo dus de filters doen hun werk prima. Prima stofzuiger dus. Op de bovenverdieping heb ik echter vloerbedekking liggen, en daar viel het op een onverwachte manier wel tegen. Ik weet niet of het door de metalen zuigstang komt, maar op de vloerbedekking wordt de stofzuiger vrij snel statisch geladen, en dat ontlaadt zich als je de zuigstang aanraakt. Dat is geen pretje. Ik heb dat ook nog niet eerder met een andere stofzuiger meegemaakt. Dus voor op vloerbedekking vind ik dat echt wel een vervelende eigenschap. Ook daar verder qua zuigkracht en dergelijke geen klagen overigens, hij doet het prima. Ook het reinigen na afloop ging heel makkelijk. Geen gedoe, gewoon schoonmaken en klaar. Al met al een hele fijne stofzuiger, maar die statische lading op vloerbedekking kan wel echt vervelend zijn.

Pluspunten

• zuigkracht
  • kwaliteit
  • lange kabel, dus groot bereik
  • weinig lawaai
  • goede filters

Minpunten

• statische lading op vloerbedekking

Jboz 18-10-2020

Fijne stofzuiger die doet wat belooft wordt

Geschreven voor: AEG LX9-3-ÖKO

Bij ons thuis loopt er een grote langharige herder rond waardoor wij iedere dag de stofzuiger door de kamer halen. Een goede stofzuiger is dan ook een must. En een goede stofzuiger is dit ook zeker. De vele hondenharen worden met gemak opgezogen, en de stofzuiger loopt er niet in vast. De lucht die uit de stofzuiger komt stinkt niet, iets wat bij stofzuiger met zak nog wel eens voor wil komen wanneer de zak vol aan het raken is. De stofzuiger heeft erg veel zuigkracht, zoveel dat hij op de hardste stand zichzelf vastzuigt aan het vloerkleed. Wat ook een voordeel is ten opzichte van een stofzuiger met zak is dat de zuigkracht niet afneemt naarmate de bak vol raakt. De stofzuiger oogt mooi en voelt bovendien kwalitatief aan. Ook fijn is de lange uitschuifbare stang waardoor ik als lang persoon fijn met rechte kan werken. Het handvat op de stang maakt het hanteren ervan ook nog eens extra gemakkelijk.

Pluspunten

• Veel zuigkracht
  • Lange stang
  • Hanteert fijn

Esther 18-10-2020

Super zuigkracht

Geschreven voor: AEG LX9-3-ÖKO

Wat een fijne stofzuiger. Hij heeft een enorme zuigkracht. Wat natuurlijk het belangrijkste is aan een stofzuiger. Maar hij is ook wendbaar, er zitten twee verschillende voeten bij, hoewel we alleen harde vloeren hebben geef ik de voorkeur aan de voet waarbij je kan wisselen tijdens het zuigen. De parketborstel vind ik niet zo prettig.
Het snoer is zo lang dat ik onze hele benedenverdieping kan zuigen zonder de stekker te hoeven wisselen.
De stand is lang, dus je hoeft niet gebogen te staan en kan hem op gewenste maat zetten.
Wat ik ook fijn vind is dat hij erg intuïtief werkt, dus makkelijk in gebruik. En geen stofzuigerzakken nodig. Voor mij een dikke plus.
Je kan de zuigkracht regelen met een schuifknop.
Enige minpunt vind ik, is het harde geluid dat hij maakt tijdens het stofzuigen.
Verder heel fijne stofzuiger, lijkt nu alsof ik jarenlang met een slechte heb gewerkt!

Pluspunten

• Super zuigkracht
  • Lang snoer
  • Stofzakloos
  • Traploos verstelbare stang

Minpunten

• Herrie

Melanie 18-10-2020

Zeer goede stofzuiger!

Geschreven voor: AEG LX9-3-ÖKO

Dit is echt een hele fijne stofzuiger! Hij heeft een hele goede zuigkracht en de zuigkracht is ook instelbaar. De uitstraling van de stofzuiger is erg mooi en hij heeft een zeer lang snoer. Deze stofzuiger heeft een kliksysteem in de steel, dit is erg prettig. Bij onze vorige stofzuigers bleef de steel na een tijd gebruiken niet meer in elkaar zitten.
Deze stofzuiger is ook makkelijk te legen en heeft een grote opvangbak. Hij heeft ook een 3 in 1 opzetstuk en er zijn 2 veoetstukken bij inbegrepen, dit is erg fijn zo heb je voor elke ondergrond een ander opzetstukje! De prijs van deze stofzuiger is het dan ook zeker waard!

Pluspunten

• Lang snoer
  • Verschillende snelheden

Tineke 16-10-2020

Super

Geschreven voor: AEG LX9-3-ÖKO

Ik heb dit product ontvangen om te testen en ben heel tevreden.
Allereerst vind ik het een mooi design. Een strakke, stijlvolle stofzuiger. De wielen vallen wel op, die zijn aan de grote kant maar dat is zeker niet storend.
Dan het gebruik. Ook daarover ben ik erg enthousiast. Wat een zuigkracht! Onze ‘oude’ stofzuiger is in de loop der jaren wel wat aan kracht verloren, en dat verschil werd nu nog duidelijker. Wat ben ik zo snel klaar ben zuigen! Echt, wat een verschil. Wat ook een groot voordeel aan deze stofzuiger is, is het langs snoer. Ik doe hem in het midden van de kamer in een stopcontact en kan de hele kamer zuigen zonder te hoeven verzetten. Ideaal.
Ik vond hem wel wat veel geluid maken. Het klinkt alsof de borstel haast vacuüm trekt op onze houten vloer.
Nou moet ik wel zeggen dat ik dat zelf wel voor lief neem. Liever iets meer herrie en gelijk goed schoon dan geluidloos en 5 keer over 1 stukje vloer moeten.
Ik zou het product zeker wel aanschaffen en dus ook aanraden.

Pluspunten

• Lang snoer
  • Enorme zuigkracht

Minpunten

• Beetje veel herrie

Missy 16-10-2020

De beste stofzuiger ooit

Geschreven voor: AEG LX9-3-ÖKO

Onze oude stofzuiger was echt aan vervanging toe. Belangrijk bij het zoeken naar een stofzuiger was dat deze stofzuiger een goed energielabel had en dat hij gebruiksvriendelijk is.
Het voordeel aan deze stofzuiger is dat je niet bang hoeft te zijn dat je geen stofzuigerzakken meer thuis hebt. Dit scheelt een hoop tijd en het is een goede kostenbesparing. Je leegt hem gemakkelijk en hij is lekker stil. Wat ook een voordeel is van deze stofzuiger is dat hij een combizuigmond heeft. Zo kunnen wij door het hele huis gebruik maken van één zuiger. Ideaal is het dat er extra borsteltjes bij geleverd zijn. Zo wordt het gemakkelijker om de plinten en gordijnen schoon te houden.

Pluspunten

• Lange slang van 12 meter
  • Als ik stofzuig komt er schone lucht uit de filter
  • De zuigkracht is geweldig
  • Het is stofbakje is makkelijk te legen.

Peter 16-10-2020

Wat een heerlijk apparaat

Geschreven voor: AEG LX9-3-ÖKO

Omdat ik in een oud huis woon was ik al een tijdje op zoek naar een upgrade van mijn stofzuiger deze heb ik gevonden in de mooie krachtpatser van AEG.waarom ik deze review schrijf is omdat ik echt verbaasd ben met deze machine. Hij is heerlijk mobiel en komt in alle kleine hoekjes in huis .ook heeft hij een mooi kracht regel systeem waardoor je het tapijt makkelijker schoon krijgt maar ook geen problemen op de harde laminaat vloer. Wel 1 tip check de zuigmond af en toe om krassen te voorkomen .mijn huis voelt een stuk frisser met deze eko filter in de machine er komt geen vieze stoflucht uit de machine en hij is muisstil.maar wat het stofzuigen echt top een makkie maakt is de ergonomie van de stofzuigerslang deze is traploos te verstellen en elke fabrikant zou zo een mooi handvat als Aeg aan de slang moeten maken echt super ook om met losse slang iets op te zuigen. Dus ik raad deze optie graag aan mensen aan omdat ik er erg blij mee ben vooral dat schoonmaken makkelijker is geworden en echt schone lucht ipv half gefilterd

Pluspunten

• Ergonomie slang
  • Frisse lucht
  • Wendbaarheid

Minpunten

• Borstel checken op scherpe randjes