AEG LX9-3-ÖKO zwart - Reviews

Type/soort
stofzuiger
Reinigt ondergronden
tapijt, harde vloer, kale vloer

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 7 reviews die zijn achtergelaten voor de AEG LX9-3-ÖKO zwart op Kieskeurig.nl.

8,9

LeSan 20-10-2020

Mooi apparaatje

Ja, ik beveel dit product aan Deze review wordt nog gecontroleerd door Kieskeurig.nl
Geschreven voor: AEG LX9-3-ÖKO zwart

We kregen dit apparaat om te testen en toen we het apparaat uitpakte leek het veel om een voorgaande AEG die we hebben gehad. aangezien we van die voorgaande kunnen zeggen dat het geen succes was, begon ik dus enigszins sceptisch aan de test. Maar na aangenaam verrast te zijn ben ik redelijk snel bijgedraaid. In het begin hebben we wat moeite gehad met het ontdekken van alles maar als je uiteindelijk de functionaliteiten van dit apparaat hebt ontdekt... Is het echt een goed apparaat. De 3 in 1 stofzuigermond is hier een goed voorbeeld van. We hebben wel moeten zoeken naar hoe deze werkte en gebruikt moest worden maar inmiddels moet ik zeggen zeer innovatief zoals ze dit hebben samengevoegd. Het is jammer dat er geen beschrijving bij zat want we het echt zelf moeten uit dokteren. In het begin ben je dan toch wel bang om het misschien kapot te maken omdat je niet weet hoe het gebruikt moet worden. De zuigkracht is echter zeer goed. Hierover verbaasde we ons in een positieve zin erg. Boven verwachting kan je wel zeggen. We moeten nog wat dingen pogen te stofzuigen zoals de auto maar het is echt wel een positieve ervaring om dit apparaat te gebruiken.

Pluspunten

• Sterke zuigkracht

Minpunten

• maar 1 handvat

JohnKuijpers 19-10-2020

Prima stofzuiger, vooral voor harde vloeren.

Geschreven voor: AEG LX9-3-ÖKO zwart

De LXG9-3-Öko straalt meteen uit de doos pure kwaliteit uit. Degelijk, alles sluit goed op elkaar aan, geen rammelende of niet goed passende onderdelen. Echt een degelijke, stevige machine die toch niet lomp of te groot of te zwaar is. En dat merk je ook in het gebruik. De zuigkracht is echt indrukwekkend, vooral op gladde vloeren doet hij zijn werkt echt heel erg goed. Vloerbedekking kom ik zo nog even op terug waarom ik dat onderscheid maak. De lange kabel zorgt er ook voor dat je vanuit 1 stopcontact een hele verdieping kunt zuigen zonder van het ene naar het andere stopcontact te moeten manoeuvreren of de kabel de hele tijd strak te hebben staan. Ik merkte tijdens het zuigen ook geen verlies van zuigkracht, hij maakt voor een stofzuiger echt weinig geluid en je ruikt hem ook verder niet of zo dus de filters doen hun werk prima. Prima stofzuiger dus. Op de bovenverdieping heb ik echter vloerbedekking liggen, en daar viel het op een onverwachte manier wel tegen. Ik weet niet of het door de metalen zuigstang komt, maar op de vloerbedekking wordt de stofzuiger vrij snel statisch geladen, en dat ontlaadt zich als je de zuigstang aanraakt. Dat is geen pretje. Ik heb dat ook nog niet eerder met een andere stofzuiger meegemaakt. Dus voor op vloerbedekking vind ik dat echt wel een vervelende eigenschap. Ook daar verder qua zuigkracht en dergelijke geen klagen overigens, hij doet het prima. Ook het reinigen na afloop ging heel makkelijk. Geen gedoe, gewoon schoonmaken en klaar. Al met al een hele fijne stofzuiger, maar die statische lading op vloerbedekking kan wel echt vervelend zijn.

Pluspunten

• zuigkracht
  • kwaliteit
  • lange kabel, dus groot bereik
  • weinig lawaai
  • goede filters

Minpunten

• statische lading op vloerbedekking

Jboz 18-10-2020

Fijne stofzuiger die doet wat belooft wordt

Geschreven voor: AEG LX9-3-ÖKO zwart

Bij ons thuis loopt er een grote langharige herder rond waardoor wij iedere dag de stofzuiger door de kamer halen. Een goede stofzuiger is dan ook een must. En een goede stofzuiger is dit ook zeker. De vele hondenharen worden met gemak opgezogen, en de stofzuiger loopt er niet in vast. De lucht die uit de stofzuiger komt stinkt niet, iets wat bij stofzuiger met zak nog wel eens voor wil komen wanneer de zak vol aan het raken is. De stofzuiger heeft erg veel zuigkracht, zoveel dat hij op de hardste stand zichzelf vastzuigt aan het vloerkleed. Wat ook een voordeel is ten opzichte van een stofzuiger met zak is dat de zuigkracht niet afneemt naarmate de bak vol raakt. De stofzuiger oogt mooi en voelt bovendien kwalitatief aan. Ook fijn is de lange uitschuifbare stang waardoor ik als lang persoon fijn met rechte kan werken. Het handvat op de stang maakt het hanteren ervan ook nog eens extra gemakkelijk.

Pluspunten

• Veel zuigkracht
  • Lange stang
  • Hanteert fijn

Esther 18-10-2020

Super zuigkracht

Geschreven voor: AEG LX9-3-ÖKO zwart

Wat een fijne stofzuiger. Hij heeft een enorme zuigkracht. Wat natuurlijk het belangrijkste is aan een stofzuiger. Maar hij is ook wendbaar, er zitten twee verschillende voeten bij, hoewel we alleen harde vloeren hebben geef ik de voorkeur aan de voet waarbij je kan wisselen tijdens het zuigen. De parketborstel vind ik niet zo prettig.
Het snoer is zo lang dat ik onze hele benedenverdieping kan zuigen zonder de stekker te hoeven wisselen.
De stand is lang, dus je hoeft niet gebogen te staan en kan hem op gewenste maat zetten.
Wat ik ook fijn vind is dat hij erg intuïtief werkt, dus makkelijk in gebruik. En geen stofzuigerzakken nodig. Voor mij een dikke plus.
Je kan de zuigkracht regelen met een schuifknop.
Enige minpunt vind ik, is het harde geluid dat hij maakt tijdens het stofzuigen.
Verder heel fijne stofzuiger, lijkt nu alsof ik jarenlang met een slechte heb gewerkt!

Pluspunten

• Super zuigkracht
  • Lang snoer
  • Stofzakloos
  • Traploos verstelbare stang

Minpunten

• Herrie

Melanie 18-10-2020

Zeer goede stofzuiger!

Geschreven voor: AEG LX9-3-ÖKO zwart

Dit is echt een hele fijne stofzuiger! Hij heeft een hele goede zuigkracht en de zuigkracht is ook instelbaar. De uitstraling van de stofzuiger is erg mooi en hij heeft een zeer lang snoer. Deze stofzuiger heeft een kliksysteem in de steel, dit is erg prettig. Bij onze vorige stofzuigers bleef de steel na een tijd gebruiken niet meer in elkaar zitten.
Deze stofzuiger is ook makkelijk te legen en heeft een grote opvangbak. Hij heeft ook een 3 in 1 opzetstuk en er zijn 2 veoetstukken bij inbegrepen, dit is erg fijn zo heb je voor elke ondergrond een ander opzetstukje! De prijs van deze stofzuiger is het dan ook zeker waard!

Pluspunten

• Lang snoer
  • Verschillende snelheden

Tineke 16-10-2020

Super

Geschreven voor: AEG LX9-3-ÖKO zwart

Ik heb dit product ontvangen om te testen en ben heel tevreden.
Allereerst vind ik het een mooi design. Een strakke, stijlvolle stofzuiger. De wielen vallen wel op, die zijn aan de grote kant maar dat is zeker niet storend.
Dan het gebruik. Ook daarover ben ik erg enthousiast. Wat een zuigkracht! Onze ‘oude’ stofzuiger is in de loop der jaren wel wat aan kracht verloren, en dat verschil werd nu nog duidelijker. Wat ben ik zo snel klaar ben zuigen! Echt, wat een verschil. Wat ook een groot voordeel aan deze stofzuiger is, is het langs snoer. Ik doe hem in het midden van de kamer in een stopcontact en kan de hele kamer zuigen zonder te hoeven verzetten. Ideaal.
Ik vond hem wel wat veel geluid maken. Het klinkt alsof de borstel haast vacuüm trekt op onze houten vloer.
Nou moet ik wel zeggen dat ik dat zelf wel voor lief neem. Liever iets meer herrie en gelijk goed schoon dan geluidloos en 5 keer over 1 stukje vloer moeten.
Ik zou het product zeker wel aanschaffen en dus ook aanraden.

Pluspunten

• Lang snoer
  • Enorme zuigkracht

Minpunten

• Beetje veel herrie

Missy 16-10-2020

De beste stofzuiger ooit

Geschreven voor: AEG LX9-3-ÖKO zwart

Onze oude stofzuiger was echt aan vervanging toe. Belangrijk bij het zoeken naar een stofzuiger was dat deze stofzuiger een goed energielabel had en dat hij gebruiksvriendelijk is.
Het voordeel aan deze stofzuiger is dat je niet bang hoeft te zijn dat je geen stofzuigerzakken meer thuis hebt. Dit scheelt een hoop tijd en het is een goede kostenbesparing. Je leegt hem gemakkelijk en hij is lekker stil. Wat ook een voordeel is van deze stofzuiger is dat hij een combizuigmond heeft. Zo kunnen wij door het hele huis gebruik maken van één zuiger. Ideaal is het dat er extra borsteltjes bij geleverd zijn. Zo wordt het gemakkelijker om de plinten en gordijnen schoon te houden.

Pluspunten

• Lange slang van 12 meter
  • Als ik stofzuig komt er schone lucht uit de filter
  • De zuigkracht is geweldig
  • Het is stofbakje is makkelijk te legen.

Peter 16-10-2020

Wat een heerlijk apparaat

Geschreven voor: AEG LX9-3-ÖKO zwart

Omdat ik in een oud huis woon was ik al een tijdje op zoek naar een upgrade van mijn stofzuiger deze heb ik gevonden in de mooie krachtpatser van AEG.waarom ik deze review schrijf is omdat ik echt verbaasd ben met deze machine. Hij is heerlijk mobiel en komt in alle kleine hoekjes in huis .ook heeft hij een mooi kracht regel systeem waardoor je het tapijt makkelijker schoon krijgt maar ook geen problemen op de harde laminaat vloer. Wel 1 tip check de zuigmond af en toe om krassen te voorkomen .mijn huis voelt een stuk frisser met deze eko filter in de machine er komt geen vieze stoflucht uit de machine en hij is muisstil.maar wat het stofzuigen echt top een makkie maakt is de ergonomie van de stofzuigerslang deze is traploos te verstellen en elke fabrikant zou zo een mooi handvat als Aeg aan de slang moeten maken echt super ook om met losse slang iets op te zuigen. Dus ik raad deze optie graag aan mensen aan omdat ik er erg blij mee ben vooral dat schoonmaken makkelijker is geworden en echt schone lucht ipv half gefilterd

Pluspunten

• Ergonomie slang
  • Frisse lucht
  • Wendbaarheid

Minpunten

• Borstel checken op scherpe randjes