AEG QX8-1-45CR I X POWER rood - Reviews

Type/soort
steelzuiger
Type apparaat
steel-stofzuiger

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 40 reviews die zijn achtergelaten voor de AEG QX8-1-45CR I X POWER rood op Kieskeurig.nl.

7,9

Win 07-08-2019

Nog niet perfect

Geschreven voor: AEG QX8-1-45CR I X POWER rood

Neemt de randen niet echt goed mee, had hier meer van verwacht zeker omdat AEG claimt "Verbeterde reiniging langs randen en in hoeken"
De aanknop hoef je niet ingedrukt te blijven houden. Blijft gemakkelijk rechtopstaan als dat even noodzakelijk is, Prima! Afneembare kruimeldief die de ingestelde zuigstand overneemt als je hem uit de houder neemt, goed over nagedacht! Als je het uit de houder haalt valt het zware gewicht op maar bij het zuigen dan inderdaad "Lichtgewicht in de hand".
Wat valt op: De houder heeft drie gaten om aan de muur te bevestigen maar kan door de vorm van de achterplaat niet plat tegen de muur bevestigd worden. Zou opgevuld kunnen worden met een en ander maar dat lijkt mij niet de bedoeling.

Pluspunten

• Het design
  • Is snel en makkelijk uit de houder te halen
  • Wendbaar
  • Lichtgewicht in de hand

Minpunten

• Neemt de randen niet echt goed mee
  • Mondstuk is te groot voor de kleine hoekjes
  • Geluid is wat aan de harde kant op hoogste stand.
  • Polijst effect heb ik nog niet kunnen ontdekken

Chantal Oskam - de Wit 16-08-2019

Wij zijn fan!

Geschreven voor: AEG QX8-1-45CR I X POWER rood

Sinds de eerste dag zijn wij fan van de AEG steelstofzuiger. We gebruiken deze dagelijks. Snoerloos is zo ideaal, even in de lader en weer verder. Licht in gewicht dus makkelijk mee naar boven te nemen voor even tussen extra rondje stofzuigen. Meerdere keren ook in de caravan gebruikt. De opzetborstel is ideaal voor de trap en ook op de bank neemt hij alle haten van de hond mee. Ik zou hem niet meer willen missen.

Pluspunten

• Snoerloos
  • Makkelijk in gebruik
  • Licht in gewicht
  • Snel opgeladen

elfje11 13-08-2019

Fijne toevoeging op reguliere stofzuiger

Geschreven voor: AEG QX8-1-45CR I X POWER rood

Een ontzettend fijne stofzuiger om even vluchtig je huis schoon te maken naast de reguliere stofzuig beurten. Erg makkelijk in gebruik en goeie zuigkracht. Kruimeldief makkelijk los te koppelen en werkt ook heel goed. Reinigen is niet ingewikkeld. Nadeel vind ik dat de borstelkop niet lekker rechtdoor gaat, maar zwabbert, hierdoor is het lastig om goed in de hoeken te komen. Het apparaat is verder vrij dik, waardoor ik er niet mee onder mijn bank of kast kom.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Goede zuigkracht
  • Eenvoudig te reinigen

Minpunten

• Kan niet onder bank/kast
  • Borstelkop zwabbert

G. Ek 12-08-2019

Mooi voor erbij

Geschreven voor: AEG QX8-1-45CR I X POWER rood

Al een paar weken in gebruik. Mooie vormgeving en kleur. Is goed op te bergen in mn elektriciteitskast. Ik kan niet mijn hele woning stofzuigen, wel een deel. Dus om het naast je gewone stofzuiger te hebben is ideaal. Wel jammer dat ik niet onder mijn kasten en bed kan stofzuigen ivm dat de kruimelzuiger aan de onderkant vast zit, dit is wel weer een voordeel waardoor de steelstofzuiger licht is in de bediening. Ik vind de zuigkracht prettig, ook kan ik goed in bepaalde hoeken stofzuigen door dat de mondstuk meerdere kanten op te draaien is. Ik raad het aan als stofzuiger/kruimelzuiger erbij.

Pluspunten

• Kan recht op staan zonder ondersteuning
  • Licht in bediening
  • Mooie uiterlijk
  • Roterende mondstuk
  • Korte laadtijd

Minpunten

• Niet onder bed/kast kunnen
  • Steel niet verstelbaar
  • Kruimelzuiger zwaar

Annebelletje 11-08-2019

Alleen geschikt voor rechte harde vloeren

Geschreven voor: AEG QX8-1-45CR I X POWER rood

Nu een maand de stofzuiger in huis, hierbij de eerste ervaring. Schoonmaakresultaten Je pakt de stofzuiger gemakkelijk tussendoor erbij voor een extra rondje. Het lijkt alsof hij alleen het stof wat precies ervoor ligt opzuigt, daardoor moet je goed kijken dat alles wel stofvrij is. Hierdoor vind ik het voor de hoeken en kieren niet gemakkelijk. Harde rechte ondergrond zuigt hij het wel heel netjes in één keer schoon. Gebruik Een groot voordeel vind ik dat je totaal geen kracht hoeft te zetten, het voelt alsof je gewoon heen en weer loopt. Voor mijn lengte (1.68) is die ook precies goed, ik kan mooi rechtop blijven staan. De oplaadtijd en de batterijduur In vier uur is hij helemaal opgeladen en voor één verdieping te zuigen gaat hij lang genoeg mee. Ontwerp Het design oogt luxe. Had wat vrienden over de vloer die gelijk de opmerking maakte dat hij er professioneel uit zag.

• 2 in 1 kruimeldief

Minpunten

• Past niet onder de tafel
  • Zuigt alleen er rechtvoor

M.Kors Gehasse 10-08-2019

Fijne steelstofzuiger

Geschreven voor: AEG QX8-1-45CR I X POWER rood

Fijne stofzuiger voor er bij, ik heb deze steelstofzuiger nu voor de zolder en bovenverdieping. Prima hoogte, ik ben zelf 1.80m en kan er prima mee stofzuigen. Het apparaat is gemakkelijk mee de trap op te nemen door zijn fijne formaat, hij is nog wel redelijk zwaar maar dat is geen belemmering met het trap lopen. Fijn dat de voet zo heerlijk wendbaar is, draaien gaat snel en eenvoudig. de kruimelzuiger met opzetstuk is ideaal voor het stofzuigen van de trap en de bank, dit opzetstuk met rollende borstel krijgt ook goed de kattenharen van de bank. Onder meubelstukken is echter niet mogelijk omdat de voet van de stofzuiger te hoog is. Met opgeladen accu kan ik de zolder en de hele bovenverdieping in een keer stofzuigen, ik gebruik de hoogste stand omdat de lagere stand me te weinig zuigkracht oplevert. Het stofreservoir is niet groot maar het heeft nog geen problemen opgeleverd, gewoon na iedere zuigbeurt even legen. Dit gaat ook eenvoudig.
Ik vind het een fijne stofzuiger, het is geen vervanging voor mijn huidige stofzuiger maar een hele fijne aanvulling voor de bovenverdiepingen in huis.

Pluspunten

• snoerloos
  • wendbaar
  • gemakkelijk te dragen
  • goeie kruimelzuiger

Minpunten

• kan niet onder meubels zuigen
  • geen acculading geneog voor hele huis

Longzeh 06-08-2019

Handig voor erbij, snoerloos doos het leven...

Geschreven voor: AEG QX8-1-45CR I X POWER rood

De Aeg is een mooi apparaat om te zien. Goede prijs-kwaliteitverhouding. Wendbaar, makkelijk in gebruik en een goede zuigkracht. De accuduur is goed. Door deze stofzuiger gebruiken wij de "echte" stofzuiger minder vaak.

-De chili red is naar mijn mening net iets te rood en had wat meer bordeaux mogen zijn zoals op de foto.
+De zuigkracht is erg goed. De grote stofzuiger blijft in de kast en de woonkamer is goed schoon met de qx8.
+Ergonomie en bediening is erg makkelijk. Rijdt erg fijn en is heel gemakkelijk te sturen. Ook langs de hoeken gaat perfect. Ik vermoed dat dit komt door de rollende lap onderin.
+Relatief korte laadtijd en gebruiksduur op een volle lading is erg goed.
+Relatief stil voor een steelstofzuiger.
+Stofbakje is makkelijk te legen, inhoud had wel iets groter mogen zijn.
+Kracht is te doseren met een druk op de knop, erg prettig.
+Laadstation handig in gebruik, zorg ervoor dat de stofzuiger rechtop blijft staan.

Pluspunten

• Accuduur
  • zuigkracht
  • wendbaarheid

Joop 03-08-2019

Krachtige multi-functionele accustofzuiger

1. Installatie
Na het uitpakken bleek dat de steel in twee delen geleverd was en deze moest, via een simpele handeling met 1 schroef, in elkaar gezet worden tot 1 geheel. De laadstandaard kan eenvoudg op de grond gezet worden en de stroomadapter aangesloten. De stofzuiger kan zeer eenvoudig en rechtop in de lader/houder geplaatst worden en neemt daardoor weinig ruimte in. Het opladen kan gevolgd worden door 4 LED's aan de voorkant van de stofzuiger. Als de accu vol is gaan alle lampjes uit en lichten daarna heel af en toe even op.
2. Gebruik
De stofzuiger kan ook zonder de steel gebruikt worden doordat het met een klikmechanisme aan de steel verbonden en. Met een druk op de knop kan het dus als een handstofzuiger dienen. Na gebruik kan hij weer aan de steel geklikt worden om op te laden. Als laatste is er nog een apart opzetstuk meegeleverd dat aan de handstofzuiger te bevestigen is. Deze bevat een gemotoriseerde rol met borsteltjes zodat vuil makkelijker de stofzuiger in gaat.
3. Zuigresultaat
Qua zuigresultaat op harde vloeren moet ik zeggen dat dit perfect gaat. De steelstofzuiger is makkelijk in gebruik en gaat soepeltjes over de vloer en pikt alles op door de roterende borstel. De handstofzuiger is uit te breiden met een apart opzetstuk waarin ook nog een roterende borstel is geintegreerd die de stroom uit de handunit krijgt. Deze combinatie werkt prima op een vloerbedekking of op een stoffen stoel. Op deze manier zijn haren of veren van dieren snel op te zuigen. Ook dit gaat erg goed! De stofzuiger laat zijn zuigkracht goed zien.
4. Gebruiksgemak
Als laatste kan ik zeggen dat de bak waar het vuil in terecht komt, makkelijk is af te nemen en leeg te maken. In minder dan een minuut is de stofzuiger na lediging weer operationeel.
5. Accuduur
Tot nu toe is de accuduur prima gebleken (heb niet getest hoe lang je kunt stofzuigen voordat de accu leeg is).

Pluspunten

• Gewicht
  • Zuigkracht
  • Gebruiksgemak

lipvis87 01-08-2019

Prima tweede stofzuiger, onhandig voor het hele huis

Geschreven voor: AEG QX8-1-45CR I X POWER rood

Superfijn dat hij snoerloos is: geen gedoe meer met snoeren die ergens achter blijven haken en ook makkelijk om de trap op en af te gaan. Goed wendbaar door 180graden-knop. Helaas ook flink wat minpunten voor als je de stofzuiger als enige stofzuiger in huis wil gebruiken: vooral het kleine opvangreservoir werkte hier niet (eengezinswoning met 2 katten en een kleuter).

Kortom: prima stofzuiger om erbij te hebben. Eentje die je pakt als je snel wat kruimels of haren weg wil hebben, maar niet mijn voorkeur om het hele huis mee te doen. En voor alleen die snelle kruimels kun je eigenlijk net zo goed een (goedkopere) kruimeldief kopen.

Pluspunten

• ziet er prachtig uit
  • snoerloos
  • zonder stofzuigerzak
  • wendbaar

Minpunten

• klein opvangreservoir
  • neemt niet alles goed mee
  • vrij zwaar
  • batterijduur

Rdh1985 01-08-2019

Prettige aanvulling op de gewone stofzuiger

Geschreven voor: AEG QX8-1-45CR I X POWER rood

Inmiddels heb ik de steelstofzuiger van AEG een week in huis en al regelmatig gebruikt. Wat ik hoopte maakt hij waar: het is een ideaal apparaat om even snel te pakken voor het tussendoor stofzuigen. Je hebt er veel meer aan dan een kruimeldief maar hij is wel net zo snel te pakken. Hij is ook erg wendbaar dus je vliegt er zo het huis mee door, ideaal! Wij gebruiken hem bijna dagelijk om even snel de losse stofjes, kruimeltjes etc. op te ruimen.
Wel is hij wat aan de zware kant en behoorlijk luidruchtig. De zachte randen van de borstel glijden mooi over de vloer, maar houden tegelijkertijd veel stof vast. Dit moet je dus later met de losse kruimeldief er nog vanaf halen. De sjieke rode kleur van de verpakking haalt het helaas niet bij het origineel. Hij is absoluut niet lelijk, maar ik was wel teleurgesteld met de goedkope rode kleur van het origineel.

Pluspunten

• wendbaar
  • krachtig
  • handzaam
  • makkelijk in gebruik

Minpunten

• zwaar
  • luidruchtig
  • randen borstel houden het stof vast
  • kleur in het echt niet zo mooi

C.M. 25-02-2021

Handige stofzuiger voor elk moment

Geschreven voor: AEG QX8-1-45CR I X POWER rood

De stofzuiger is makkelijk in gebruik, iets zwaarder dan verwacht, maar ik kan de hele benedenverdieping in 1 x stofzuigen. Sommige plaatsen zijn wat lastiger om bij te komen, maar dit kan weer met de kleine voet of de kruimelzuiger.

Karbar 25-01-2021

Blij met de steelstofzuiger

Geschreven voor: AEG QX8-1-45CR I X POWER rood

Heerlijk zo een lichtgewicht en makkelijk te pakken stofzuiger. Minder belasting voor mijn polsen. Het apparaat is zeer wendbaar, de zuigkracht is voldoende. De functie als kruimeldief en speciaal het mondstuk voor de meubels bevalt erg goed. Kattenharen zijn zo weg.

dettie 21-01-2021

super apparaat

Geschreven voor: AEG QX8-1-45CR I X POWER rood

geen last meer van snoeren,neemt nauwelijks ruimte in,niet meer de trap op met een loodzwaar apparaat,accuduur boven verwachting lang,we kunnen ons hele huis(je) er mee zuigen.

Donnee 19-01-2021

Super mooi cadeau

Geschreven voor: AEG QX8-1-45CR I X POWER rood

Met uitpakken krijg je al zin om te stofzuigen. Werkt goed, omschrijving is duidelijk. Kwa geluid is prima te doen. Ik hoor velen klagen over het geluid, maar gewoon zoals een stofzuiger hoort te zijn. Met optillen is iets zwaarder dan verwacht, maar als het om het stofzuigen gaat, gaat alles mooi soepel.

Maartenmx4 12-01-2021

Eindelijk een steelstofzuiger.

Geschreven voor: AEG QX8-1-45CR I X POWER rood

Heel lang gewacht tot onze sledestofzuiger kalopt ging. Helaas nog steeds niet stuk, maar tich de knoop doorgehakt om een steelstofzuiger te kopen. Sinds 2 jaar wonen we in een appartement en hebben dus eigenlijk geen behoefte meer aan een zware normale stofzuiger, hooguit voor de grote schoonmaak. De nu door ons aangeschafte steelstofzuiger vinden we geweldig. Je pakt hem ook sneller dan dat zware ding. Wij zijn tevreden.

Roger 08-01-2021

Fijne degelijke steelstofzuiger

Geschreven voor: AEG QX8-1-45CR I X POWER rood

Fijne stofzuiger die goed zuigt. Makkelijk schoon te houden. Alleen het geluid is een beetje aan de hoge kant. Voor de rest geen op of aanmerkingen. Prijs is ook goed en passend bij deze stofzuiger.

Anoniem 30-12-2020

beste aankoop van dit jaar

Geschreven voor: AEG QX8-1-45CR I X POWER rood

mooi design,grote zuigkracht,geluidsarm en vooral makkelijk in gebruik, zeker voor mijn echtgenote die met zware rugklachten kampt

DCK 07-12-2020

Groot gemak

Geschreven voor: AEG QX8-1-45CR I X POWER rood

Reuze handig om even een kamer en/of meubels schoon te maken. Het apparaat is zeer gebruiksvriendelijk als je eenmaal doorhebt hoe het allemaal werkt. Op harde vloer zuigt hij perfect. Op een tapijt met haren van de hond is het resultaat wat minder. Eén vraagje: wat en waar is de animal nozzle die erbij vermeld stond maar die ik niet heb ontvangen?

Bram 18-11-2020

Buikpijn

Geschreven voor: AEG QX8-1-45CR I X POWER rood

Tot voor kort nam ik met ergernis en buikpijn de stofzuiger ter hand maar met de nieuwe AEG steelstofzuiger is het leed geleden. Hij zuigt prima, ook de spleten tussen de planken van de vloer, de capaciteit is ruim voldoende en het geluid is acceptabel. Het design.....Hij mag in de huiskamer blijven staan.

Willem 12-10-2020

Een kanjer

Geschreven voor: AEG QX8-1-45CR I X POWER rood

Als gewone stofzuiger gebruiken we al jaren een Dyson. Deze AEG hebben we erbij gekocht omdat je hem ook snel als kruimeldief kan gebruiken.
We hebben hem ook gebruikt op plekken war we al gezogen hadden met de Dyson en het was verbluffend wat er nog opgezogen werd.
Of dit door de roterende kop gebeurd weet ik niet, maar het werkt.
Nadeel is wel dat de afneembare stofbak wat klein is en snel geleegd moet worden.
Verder is het jammer dat deze alleen in de grote steel opgeladen kan worden. Had graag een adapter gezien die de machine kan opladen.