AEG QX8-1-45CR I X POWER rood

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 40 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de AEG QX8-1-45CR I X POWER rood op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,9

Michelle Duinkerken 16-08-2019
  • Product gekregen

Handig voor erbij!

Fijne stofzuiger en niet zwaar in de hand omdat de motor onder in het aparaat zit.
Makkelijk wensbaar en zuigt goed fijnstof en zand op. Komt wat lastiger in de hoeken en langs de randen maar daar heb je dan de kruimeldief met opzet stuk weer voor!

Ik vind het een zeer fijn aparaat en zal hem zeker aanraden.

Pluspunten

• Niet zwaar
  • Makkelijk wendbaar

Minpunten

• Snel leeg op turbo stand

Chantal Oskam - de Wit 16-08-2019

Wij zijn fan!

Sinds de eerste dag zijn wij fan van de AEG steelstofzuiger. We gebruiken deze dagelijks. Snoerloos is zo ideaal, even in de lader en weer verder. Licht in gewicht dus makkelijk mee naar boven te nemen voor even tussen extra rondje stofzuigen. Meerdere keren ook in de caravan gebruikt. De opzetborstel is ideaal voor de trap en ook op de bank neemt hij alle haten van de hond mee. Ik zou hem niet meer willen missen.

Pluspunten

• Snoerloos
  • Makkelijk in gebruik
  • Licht in gewicht
  • Snel opgeladen

Minpunten

• Blijft geregeld vastzitten onder de bank

Tester Anneke 15-08-2019

Handige stofzuiger voor erbij

Toen ik de stofzuiger in elkaar had gezet bleek de stofzuiger vrij zwaar te zijn. Dit merk ik vooral als ik hem in en uit de houder wil halen. Tijdens het zuigen is de voorwaartse beweging redelijk licht als ik de stofzuiger weer naar mij toe haal dan gaat dat een stuk zwaarder. De zuigkracht van de stofzuiger is goed. Wel is het opvangreservoir niet groot, deze moet redelijk vaak vervangen worden. Wat zeker heel fijn is, is dat het ook een kruimeldief is en dat je nog een extra opzetstuk daarbij hebt voor je stoelen / banken. De stofzuiger is verder heel wendbaar waardoor je bijvoorbeeld makkelijker onder het bed kan komen. Ik vind het een handige stofzuiger. Het zal nooit mijn vaste stofzuiger kunnen vervangen, maar hij is wel handig voor erbij. Ik merk dat ik hem heel makkelijk even pak om de keuken een keer extra te zuigen, voorheen deed ik dit 1x per week met mijn grote zuiger maar nu is het dus laagdrempeliger en doe ik het als er wat kruimels liggen.

Pluspunten

• Zuigkracht
  • Wendbaarheid

Minpunten

• Gewicht
  • Geluid

Vief5 14-08-2019

Goede prestatie, mooi design

Fijne steelstofzuiger voor dagelijks gebruik, goede zuigkracht en wendbaarheid. Hij is wel aan de zware kant. En onder de bank door past hij niet..
daardoor moet je toch nog even je “normale” stofzuiger gebruiken. Hondenharen haal je met gemak uit de vloerbedekking met de speciale borstel

Pluspunten

• Zuigkracht
  • Wendbaar
  • Gebruiksgemak

Minpunten

• Geluid
  • Formaat

elfje11 13-08-2019

Fijne toevoeging op reguliere stofzuiger

Een ontzettend fijne stofzuiger om even vluchtig je huis schoon te maken naast de reguliere stofzuig beurten. Erg makkelijk in gebruik en goeie zuigkracht. Kruimeldief makkelijk los te koppelen en werkt ook heel goed. Reinigen is niet ingewikkeld. Nadeel vind ik dat de borstelkop niet lekker rechtdoor gaat, maar zwabbert, hierdoor is het lastig om goed in de hoeken te komen. Het apparaat is verder vrij dik, waardoor ik er niet mee onder mijn bank of kast kom.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Goede zuigkracht
  • Eenvoudig te reinigen

Minpunten

• Kan niet onder bank/kast
  • Borstelkop zwabbert

brendavda 12-08-2019

Erg handige stofzuiger voor 'erbij'

Heel erg handige stofzuiger. Geen gesleep meer met de gewone stofzuiger naar zolder, sinds we deze steelstofzuiger hebben. Makkelijk wendbaar. Makkelijk in de oplader te klikken. Bediening met 1 knop. Handige kruimelzuiger, ingebouwd. Snoerloos.

Pluspunten

• snoerloos
  • makkelijke wendbaar
  • zuigt prima

G. Ek 12-08-2019

Mooi voor erbij

Al een paar weken in gebruik. Mooie vormgeving en kleur. Is goed op te bergen in mn elektriciteitskast. Ik kan niet mijn hele woning stofzuigen, wel een deel. Dus om het naast je gewone stofzuiger te hebben is ideaal. Wel jammer dat ik niet onder mijn kasten en bed kan stofzuigen ivm dat de kruimelzuiger aan de onderkant vast zit, dit is wel weer een voordeel waardoor de steelstofzuiger licht is in de bediening. Ik vind de zuigkracht prettig, ook kan ik goed in bepaalde hoeken stofzuigen door dat de mondstuk meerdere kanten op te draaien is. Ik raad het aan als stofzuiger/kruimelzuiger erbij.

Pluspunten

• Kan recht op staan zonder ondersteuning
  • Licht in bediening
  • Mooie uiterlijk
  • Roterende mondstuk
  • Korte laadtijd

Minpunten

• Niet onder bed/kast kunnen
  • Steel niet verstelbaar
  • Kruimelzuiger zwaar

Angelique1985 11-08-2019

We willen hem niet meer missen!

We gebruiken deze steelstofzuiger voor erbij en dat is super fijn! Even snel in de ochtend na het ontbijt of 's avonds na het eten door het huis heen, je pakt hem heel snel! De zuigkracht is prima, op onze laminaatvloer zuigt hij moeiteloos de broodkruimels of rijst op, ideaal met een peuter!
De steelstofzuiger is wel wat aan de zware kant, maar als je eenmaal bezig bent merk je dat niet meer vanwege de goed roterende kop.
Ook de extra kop bevalt goed voor de bekleding van de auto en de bank.

Pluspunten

• Snoerloos
  • Turbo stand

Minpunten

• Best zwaar
  • Soms moeilijk in de oplader te zetten

Arno 11-08-2019

Goede aanvulling op de gewone stofzuiger

Prima stodzuiger voor harde vloeren en als aanvulling op de gewone atofzuiger. Zit een handige opzetborstel bij voor de beklede trap en vloerkleden.
Geluid is wel hard, zeker bij het gebruik als kruimeldief. Zuigresultaat had ik iets meer van verwacht.

Pluspunten

• Opzetborstel
  • Zuigresultaat harde vloer

Minpunten

• Hard geluid

Annebelletje 11-08-2019

Alleen geschikt voor rechte harde vloeren

Nu een maand de stofzuiger in huis, hierbij de eerste ervaring. Schoonmaakresultaten Je pakt de stofzuiger gemakkelijk tussendoor erbij voor een extra rondje. Het lijkt alsof hij alleen het stof wat precies ervoor ligt opzuigt, daardoor moet je goed kijken dat alles wel stofvrij is. Hierdoor vind ik het voor de hoeken en kieren niet gemakkelijk. Harde rechte ondergrond zuigt hij het wel heel netjes in één keer schoon. Gebruik Een groot voordeel vind ik dat je totaal geen kracht hoeft te zetten, het voelt alsof je gewoon heen en weer loopt. Voor mijn lengte (1.68) is die ook precies goed, ik kan mooi rechtop blijven staan. De oplaadtijd en de batterijduur In vier uur is hij helemaal opgeladen en voor één verdieping te zuigen gaat hij lang genoeg mee. Ontwerp Het design oogt luxe. Had wat vrienden over de vloer die gelijk de opmerking maakte dat hij er professioneel uit zag.

• 2 in 1 kruimeldief

Minpunten

• Past niet onder de tafel
  • Zuigt alleen er rechtvoor

M.Kors Gehasse 10-08-2019

Fijne steelstofzuiger

Fijne stofzuiger voor er bij, ik heb deze steelstofzuiger nu voor de zolder en bovenverdieping. Prima hoogte, ik ben zelf 1.80m en kan er prima mee stofzuigen. Het apparaat is gemakkelijk mee de trap op te nemen door zijn fijne formaat, hij is nog wel redelijk zwaar maar dat is geen belemmering met het trap lopen. Fijn dat de voet zo heerlijk wendbaar is, draaien gaat snel en eenvoudig. de kruimelzuiger met opzetstuk is ideaal voor het stofzuigen van de trap en de bank, dit opzetstuk met rollende borstel krijgt ook goed de kattenharen van de bank. Onder meubelstukken is echter niet mogelijk omdat de voet van de stofzuiger te hoog is. Met opgeladen accu kan ik de zolder en de hele bovenverdieping in een keer stofzuigen, ik gebruik de hoogste stand omdat de lagere stand me te weinig zuigkracht oplevert. Het stofreservoir is niet groot maar het heeft nog geen problemen opgeleverd, gewoon na iedere zuigbeurt even legen. Dit gaat ook eenvoudig.
Ik vind het een fijne stofzuiger, het is geen vervanging voor mijn huidige stofzuiger maar een hele fijne aanvulling voor de bovenverdiepingen in huis.

Pluspunten

• snoerloos
  • wendbaar
  • gemakkelijk te dragen
  • goeie kruimelzuiger

Minpunten

• kan niet onder meubels zuigen
  • geen acculading geneog voor hele huis

Stofzuiger1 10-08-2019

Praktisch en krachtige zuiger voor er bij

Het is echt een stofzuiger voor er bij en daar mee erg praktisch.
Zuigt heel krachtig en in het dagelijks gebruik pak je de zuiger er snel bij om even wat kruimels oid op te zuigen.
Ook erg makkelijk dat het draadloos is en te verkleinen tot een handzame kruimeldief want dan kan je snel de trap of de auto uitzuigen.
Enig nadeel is het geluid. Het maakt echt wel veel kabaal.

Pluspunten

• Praktisch gemak
  • Zuigkracht
  • Snoerloos

Minpunten

• Geluid

Missviss 09-08-2019

Wendbare stofzuiger

Een hele fijne stofzuiger voor er bij! Even voor de snelle schoonmaak. Een hele wendbare stofzuiger met veel mogelijkheden en accessoires. Ideaal is de steel en de aparte mogelijkheid om de kruimeldief er af te halen.
Hij maakt echter wel wat herrie en is soms wat zwaar, maar dat is geen groot probleem. En weegt zeker niet op tegen de voordelen die het apparaat heeft!

Pluspunten

• Wendbaarheid
  • Veelzijdig

Minpunten

• Geluidsniveau

Tjerk Melis 08-08-2019

Krachtige stofzuiger

Fijne krachtige stofzuiger heel erg wendbaar hierdoor kun je goed in de de hoeken zuigen. De accu duur in de hoogste stand gaat niet zo lang mee maar deze stand heb je niet altijd nodig. Met de losse zuiger kan je ook goed uit de weg. Met de opzet stukken op de losse zuiger kun je goed de vloerbedekking zuiver maken.

Pluspunten

• krachtig
  • wendbaar

Bart D 08-08-2019

Prima zuigkracht

Sterke zuigkracht om alle zooi van mijn peuter op te zuigen. Borstel is ideaal, ook het kleinere opzetstuk. Mooie vormgeving en lange accu duur.

Pluspunten

• Zuigkracht
  • Vormgeving

Minpunten

• Zwaar
  • Geluid

Sascha van der Ploeg 08-08-2019

Snoerloos in elke hoek stofzuigen

De AEG QX8-2 steelstofzuiger is in huis. Wat een feestje! Nu pas realiseren wij ons hoe onhandig een snoer en zo’n wagentje eigenlijk zijn. Stofzuigen op elke plek zonder tegen de beperking van een snoer op te lopen bevalt zeer goed. De AEG steelstofzuiger zuigt goed en gaat onverwacht lang mee als hij volledig is opgeladen. Door de afneembare kruimelzuiger pakken de overige huisgenoten (lees kids) ook sneller hun verantwoordelijkheid bij het opruimen van bijvoorbeeld de ontbijtkruimels, maar met het speciale ontstak is ook het stofzuigen van de trap een veel makkelijkere klus dan met de traditionele wagen-stofzuiger. Je kunt zeker drie kwartier zuigen als hij volledig is opgeladen. Hij haalt buitengewoon veel stof van de vloer (goede zuigkracht) en is hij goed en makkelijk wendbaar. Nadeel zou kunnen zijn dat de batterij tijdens de schoonmaak leeg raakt. Dan moet hij dus weer aan de stekker. Wij gebruiken hem dus afwisselend met de ' gewone stofzuiger' en voor erbij klussen, zoals de kruimels, trap en auto. Wij zijn zeer tevreden over deze nieuwe aanwinst in ons huishouden! Hij mag blijven!

Pluspunten

• Snoerloos
  • Krachtige zuiger
  • Hulpstukken + kruimeldief

Minpunten

• Tot 45 minuten zuigen
  • Aan de prijs

Ruben86 08-08-2019

Ideale stofzuiger en kruimeldief voor kleine klusejes

Ik was al een tijd aan het zoeken naar een steelstofzuiger of kruimeldief voor naast onze robotstofzuiger. Met deze AEG heb ik hem gevonden.
Hij is mooi, super krachtig en flexibel. Je pakt hem er snel even bij om even wat te zuigen. Accu gaat wel wat snel leeg (15min op hoogste stand), maar daar heb ik persoonlijk nog nooit last van gehad. Kleine kanttekening is wel dat hij niet mega stil is.

Pluspunten

• Flexibel
  • Krachtig

Minpunten

• Accu
  • Lawaai

Win 07-08-2019

Nog niet perfect

Neemt de randen niet echt goed mee, had hier meer van verwacht zeker omdat AEG claimt "Verbeterde reiniging langs randen en in hoeken"
De aanknop hoef je niet ingedrukt te blijven houden. Blijft gemakkelijk rechtopstaan als dat even noodzakelijk is, Prima! Afneembare kruimeldief die de ingestelde zuigstand overneemt als je hem uit de houder neemt, goed over nagedacht! Als je het uit de houder haalt valt het zware gewicht op maar bij het zuigen dan inderdaad "Lichtgewicht in de hand".
Wat valt op: De houder heeft drie gaten om aan de muur te bevestigen maar kan door de vorm van de achterplaat niet plat tegen de muur bevestigd worden. Zou opgevuld kunnen worden met een en ander maar dat lijkt mij niet de bedoeling.

Pluspunten

• Het design
  • Is snel en makkelijk uit de houder te halen
  • Wendbaar
  • Lichtgewicht in de hand

Minpunten

• Neemt de randen niet echt goed mee
  • Mondstuk is te groot voor de kleine hoekjes
  • Geluid is wat aan de harde kant op hoogste stand.
  • Polijst effect heb ik nog niet kunnen ontdekken

Leeuw57 07-08-2019

AEG steelstofzuiger QX8-1-45CR

Prima steelstofzuiger die precies doet waarvoor je deze aanschaft namelijk zuigen. Opladen gaat gemakkelijk en de zuiger werkt 4 uur op een volle accu.

Pluspunten

• Zuigt prima
  • Makkelijk op te laden
  • Accuduur van 4 uur

Minpunten

• Te korte steel voor lange mensen
  • Dikke accu, onder de bank zuigen gaat niet

Lijojo 07-08-2019

Zeer wendbaar

Je pakt de steelstofzuiger er erg makkelijk bij als je snel iets wil stofzuigen. Hij is zeer wendbaar waardoor je in elk hoekje komt. De accu is erg krachtig je kunt er het hele huis mee doen. De stofzuiger blijft overal staan en met de extra borstel is het ook makkelijk om de trap te stofzuigen en onze boxspring van stof.

Pluspunten

• Wendbaar
  • 2 in 1
  • Accuduur
  • Makkelijk schoontemaken

Minpunten

• Extra borstel erop maakt het wel wat zwaarder
  • Geluid is best aanwezig

Rachel Hard 06-08-2019

goede stofzuiger, mooie aanvulling

Een paar dagen geleden de AEG QX8 steelstofzuiger ontvangen. Makkelijk in elkaar gezet, opgeladen en aan de slag.
Wat meteen opvalt is het mooie design. Het apparaat is een stuk zwaarder dan je zou verwachten, maar in gebruik kom je erachter dat het bedienen heel licht gaat. Juist door de zwaarte is hij heel robuust en stevig. Hij is zeer wendbaar en zuigt erg goed. Reservoir is simpel schoon te maken. Er zit nog twee kleinere opzetstukken bij en die zijn heel handig om bv de bank te zuigen.
Momenteel staat de steelstofzuiger in de keuken. Daardoor merk ik dat je de stofzuiger erg snel pakt. Dat is trouwens ook voorwaarde, het werkt het beste als je weinig moeite hoeft te doen om hem te pakken.
Er zit een handstofzuiger geintegreerd en dat heeft een voor- en een nadeel. Super is dat je de kruimeldief zo los klikt waardoor je bv je keukenkastjes uit kan zuigen, nadeel is dat door de kruimeldief het apparaat dikker is dan een normale stofzuigerslang waardoor je moeilijker onder kasten kan zuigen.
Maar al met al ben ik tevreden over dit apparaat. Het is een mooie aanvulling op een standaard stofzuiger.

Pluspunten

• zuigt goed
  • wendbaar
  • snoerloos
  • mooi design

Minpunten

• dik waardoor je moeilijk onder kasten komt

Longzeh 06-08-2019

Handig voor erbij, snoerloos doos het leven...

De Aeg is een mooi apparaat om te zien. Goede prijs-kwaliteitverhouding. Wendbaar, makkelijk in gebruik en een goede zuigkracht. De accuduur is goed. Door deze stofzuiger gebruiken wij de "echte" stofzuiger minder vaak.

-De chili red is naar mijn mening net iets te rood en had wat meer bordeaux mogen zijn zoals op de foto.
+De zuigkracht is erg goed. De grote stofzuiger blijft in de kast en de woonkamer is goed schoon met de qx8.
+Ergonomie en bediening is erg makkelijk. Rijdt erg fijn en is heel gemakkelijk te sturen. Ook langs de hoeken gaat perfect. Ik vermoed dat dit komt door de rollende lap onderin.
+Relatief korte laadtijd en gebruiksduur op een volle lading is erg goed.
+Relatief stil voor een steelstofzuiger.
+Stofbakje is makkelijk te legen, inhoud had wel iets groter mogen zijn.
+Kracht is te doseren met een druk op de knop, erg prettig.
+Laadstation handig in gebruik, zorg ervoor dat de stofzuiger rechtop blijft staan.

Pluspunten

• Accuduur
  • zuigkracht
  • wendbaarheid

Minpunten

• kleur chili red is gewoon rood, niet mijn kleur.

Fees 06-08-2019

Handig voor erbij

Een hele fijne stofzuiger om er even snel bij te pakken en de kamer schoon te zuigen. Hij is wat zwaar maar wel heel wendbaar en makkelijk in gebruik. Vooral de handstofzuiger wordt hier veel gebruikt met kleine knoeiende kids. Ik vind het geen vervanger van mijn gewone stofzuiger maar wel heel handig voor erbij!

Pluspunten

• Snoerloos
  • Wendbaarheid

Minpunten

• Veel geluid
  • Korte accuduur

bloesem75 06-08-2019

Zeer praktische krachtige steelstofzuiger

Het is een hele fijne krachtige steelstofzuiger die je gemakkelijk tussendoor even pakt. De accu gaat lang mee en je kan hem zeer praktisch op de oplader opbergen wat weinig ruimte in beslag neemt. Uiteraard is de kruimeldieffunctie ook ideaal, met de turboborstel voor in de auto, meubels etc.

Pluspunten

• Accu gaat lang mee
  • Turboborstel super handig
  • Makkelijk op te bergen
  • Zeer krachtig

Minpunten

• Borstel wat minder makkelijk schoon te maken
  • mis een tuit opzet stukje voor de hoekjes

NienkeBS 06-08-2019

goede toevoeging in het huishouden

Ik heb de stofzuiger nu een paar weken in huis. Hij is erg prettig in gebruik, maar om te hem nou echt stofzuiger te noemen... Het is meer een goede kruimeldief met verlengstuk zodat je niet hoeft te bukken. Je pakt hem makkelijk en hij glijdt goed door de kamer. Maar onder banken en kasten komt hij niet, daar is een gewone stofzuiger toch echt veel beter voor. Het is een goede toevoeging naast een gewone stofzuiger. Na het koken en eten is ie zo gepakt om even de kruimels op te doen, op de trap is de kruimeldief met opzetstuk erg handig,geen gesjouw meer met een log apparaat.

Pluspunten

• wendbaar
  • snoerloos
  • makkelijk in gebruik
  • stofzuiger en kruimeldief in 1

Minpunten

• vrij prijzig
  • minder zuigkracht dan een gewone stofzuiger