AEG QX8-1-45CR I X POWER rood - Reviews

Type/soort
steelzuiger
Type apparaat
steel-stofzuiger

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 40 reviews die zijn achtergelaten voor de AEG QX8-1-45CR I X POWER rood op Kieskeurig.nl.

7,9

Win 07-08-2019

Nog niet perfect

Geschreven voor: AEG QX8-1-45CR I X POWER rood

Neemt de randen niet echt goed mee, had hier meer van verwacht zeker omdat AEG claimt "Verbeterde reiniging langs randen en in hoeken"
De aanknop hoef je niet ingedrukt te blijven houden. Blijft gemakkelijk rechtopstaan als dat even noodzakelijk is, Prima! Afneembare kruimeldief die de ingestelde zuigstand overneemt als je hem uit de houder neemt, goed over nagedacht! Als je het uit de houder haalt valt het zware gewicht op maar bij het zuigen dan inderdaad "Lichtgewicht in de hand".
Wat valt op: De houder heeft drie gaten om aan de muur te bevestigen maar kan door de vorm van de achterplaat niet plat tegen de muur bevestigd worden. Zou opgevuld kunnen worden met een en ander maar dat lijkt mij niet de bedoeling.

Pluspunten

• Het design
  • Is snel en makkelijk uit de houder te halen
  • Wendbaar
  • Lichtgewicht in de hand

Minpunten

• Neemt de randen niet echt goed mee
  • Mondstuk is te groot voor de kleine hoekjes
  • Geluid is wat aan de harde kant op hoogste stand.
  • Polijst effect heb ik nog niet kunnen ontdekken

Longzeh 06-08-2019

Handig voor erbij, snoerloos doos het leven...

Geschreven voor: AEG QX8-1-45CR I X POWER rood

De Aeg is een mooi apparaat om te zien. Goede prijs-kwaliteitverhouding. Wendbaar, makkelijk in gebruik en een goede zuigkracht. De accuduur is goed. Door deze stofzuiger gebruiken wij de "echte" stofzuiger minder vaak.

-De chili red is naar mijn mening net iets te rood en had wat meer bordeaux mogen zijn zoals op de foto.
+De zuigkracht is erg goed. De grote stofzuiger blijft in de kast en de woonkamer is goed schoon met de qx8.
+Ergonomie en bediening is erg makkelijk. Rijdt erg fijn en is heel gemakkelijk te sturen. Ook langs de hoeken gaat perfect. Ik vermoed dat dit komt door de rollende lap onderin.
+Relatief korte laadtijd en gebruiksduur op een volle lading is erg goed.
+Relatief stil voor een steelstofzuiger.
+Stofbakje is makkelijk te legen, inhoud had wel iets groter mogen zijn.
+Kracht is te doseren met een druk op de knop, erg prettig.
+Laadstation handig in gebruik, zorg ervoor dat de stofzuiger rechtop blijft staan.

Pluspunten

• Accuduur
  • zuigkracht
  • wendbaarheid

Minpunten

• kleur chili red is gewoon rood, niet mijn kleur.

lipvis87 01-08-2019

Prima tweede stofzuiger, onhandig voor het hele huis

Geschreven voor: AEG QX8-1-45CR I X POWER rood

Superfijn dat hij snoerloos is: geen gedoe meer met snoeren die ergens achter blijven haken en ook makkelijk om de trap op en af te gaan. Goed wendbaar door 180graden-knop. Helaas ook flink wat minpunten voor als je de stofzuiger als enige stofzuiger in huis wil gebruiken: vooral het kleine opvangreservoir werkte hier niet (eengezinswoning met 2 katten en een kleuter).

Kortom: prima stofzuiger om erbij te hebben. Eentje die je pakt als je snel wat kruimels of haren weg wil hebben, maar niet mijn voorkeur om het hele huis mee te doen. En voor alleen die snelle kruimels kun je eigenlijk net zo goed een (goedkopere) kruimeldief kopen.

Pluspunten

• ziet er prachtig uit
  • snoerloos
  • zonder stofzuigerzak
  • wendbaar

Minpunten

• klein opvangreservoir
  • neemt niet alles goed mee
  • vrij zwaar
  • batterijduur

Rdh1985 01-08-2019

Prettige aanvulling op de gewone stofzuiger

Geschreven voor: AEG QX8-1-45CR I X POWER rood

Inmiddels heb ik de steelstofzuiger van AEG een week in huis en al regelmatig gebruikt. Wat ik hoopte maakt hij waar: het is een ideaal apparaat om even snel te pakken voor het tussendoor stofzuigen. Je hebt er veel meer aan dan een kruimeldief maar hij is wel net zo snel te pakken. Hij is ook erg wendbaar dus je vliegt er zo het huis mee door, ideaal! Wij gebruiken hem bijna dagelijk om even snel de losse stofjes, kruimeltjes etc. op te ruimen.
Wel is hij wat aan de zware kant en behoorlijk luidruchtig. De zachte randen van de borstel glijden mooi over de vloer, maar houden tegelijkertijd veel stof vast. Dit moet je dus later met de losse kruimeldief er nog vanaf halen. De sjieke rode kleur van de verpakking haalt het helaas niet bij het origineel. Hij is absoluut niet lelijk, maar ik was wel teleurgesteld met de goedkope rode kleur van het origineel.

Pluspunten

• wendbaar
  • krachtig
  • handzaam
  • makkelijk in gebruik

Minpunten

• zwaar
  • luidruchtig
  • randen borstel houden het stof vast
  • kleur in het echt niet zo mooi

Michelle Duinkerken 16-08-2019
  • Product gekregen

Handig voor erbij!

Geschreven voor: AEG QX8-1-45CR I X POWER rood

Fijne stofzuiger en niet zwaar in de hand omdat de motor onder in het aparaat zit.
Makkelijk wensbaar en zuigt goed fijnstof en zand op. Komt wat lastiger in de hoeken en langs de randen maar daar heb je dan de kruimeldief met opzet stuk weer voor!

Ik vind het een zeer fijn aparaat en zal hem zeker aanraden.

Pluspunten

• Niet zwaar
  • Makkelijk wendbaar

Minpunten

• Snel leeg op turbo stand

Chantal Oskam - de Wit 16-08-2019

Wij zijn fan!

Geschreven voor: AEG QX8-1-45CR I X POWER rood

Sinds de eerste dag zijn wij fan van de AEG steelstofzuiger. We gebruiken deze dagelijks. Snoerloos is zo ideaal, even in de lader en weer verder. Licht in gewicht dus makkelijk mee naar boven te nemen voor even tussen extra rondje stofzuigen. Meerdere keren ook in de caravan gebruikt. De opzetborstel is ideaal voor de trap en ook op de bank neemt hij alle haten van de hond mee. Ik zou hem niet meer willen missen.

Pluspunten

• Snoerloos
  • Makkelijk in gebruik
  • Licht in gewicht
  • Snel opgeladen

Minpunten

• Blijft geregeld vastzitten onder de bank

Tester Anneke 15-08-2019

Handige stofzuiger voor erbij

Geschreven voor: AEG QX8-1-45CR I X POWER rood

Toen ik de stofzuiger in elkaar had gezet bleek de stofzuiger vrij zwaar te zijn. Dit merk ik vooral als ik hem in en uit de houder wil halen. Tijdens het zuigen is de voorwaartse beweging redelijk licht als ik de stofzuiger weer naar mij toe haal dan gaat dat een stuk zwaarder. De zuigkracht van de stofzuiger is goed. Wel is het opvangreservoir niet groot, deze moet redelijk vaak vervangen worden. Wat zeker heel fijn is, is dat het ook een kruimeldief is en dat je nog een extra opzetstuk daarbij hebt voor je stoelen / banken. De stofzuiger is verder heel wendbaar waardoor je bijvoorbeeld makkelijker onder het bed kan komen. Ik vind het een handige stofzuiger. Het zal nooit mijn vaste stofzuiger kunnen vervangen, maar hij is wel handig voor erbij. Ik merk dat ik hem heel makkelijk even pak om de keuken een keer extra te zuigen, voorheen deed ik dit 1x per week met mijn grote zuiger maar nu is het dus laagdrempeliger en doe ik het als er wat kruimels liggen.

Pluspunten

• Zuigkracht
  • Wendbaarheid

Minpunten

• Gewicht

Vief5 14-08-2019

Goede prestatie, mooi design

Geschreven voor: AEG QX8-1-45CR I X POWER rood

Fijne steelstofzuiger voor dagelijks gebruik, goede zuigkracht en wendbaarheid. Hij is wel aan de zware kant. En onder de bank door past hij niet..
daardoor moet je toch nog even je “normale” stofzuiger gebruiken. Hondenharen haal je met gemak uit de vloerbedekking met de speciale borstel

Pluspunten

• Zuigkracht
  • Wendbaar
  • Gebruiksgemak

• Formaat

elfje11 13-08-2019

Fijne toevoeging op reguliere stofzuiger

Geschreven voor: AEG QX8-1-45CR I X POWER rood

Een ontzettend fijne stofzuiger om even vluchtig je huis schoon te maken naast de reguliere stofzuig beurten. Erg makkelijk in gebruik en goeie zuigkracht. Kruimeldief makkelijk los te koppelen en werkt ook heel goed. Reinigen is niet ingewikkeld. Nadeel vind ik dat de borstelkop niet lekker rechtdoor gaat, maar zwabbert, hierdoor is het lastig om goed in de hoeken te komen. Het apparaat is verder vrij dik, waardoor ik er niet mee onder mijn bank of kast kom.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Goede zuigkracht
  • Eenvoudig te reinigen

Minpunten

• Kan niet onder bank/kast
  • Borstelkop zwabbert

brendavda 12-08-2019

Erg handige stofzuiger voor 'erbij'

Geschreven voor: AEG QX8-1-45CR I X POWER rood

Heel erg handige stofzuiger. Geen gesleep meer met de gewone stofzuiger naar zolder, sinds we deze steelstofzuiger hebben. Makkelijk wendbaar. Makkelijk in de oplader te klikken. Bediening met 1 knop. Handige kruimelzuiger, ingebouwd. Snoerloos.

Pluspunten

• snoerloos
  • makkelijke wendbaar
  • zuigt prima

G. Ek 12-08-2019

Mooi voor erbij

Geschreven voor: AEG QX8-1-45CR I X POWER rood

Al een paar weken in gebruik. Mooie vormgeving en kleur. Is goed op te bergen in mn elektriciteitskast. Ik kan niet mijn hele woning stofzuigen, wel een deel. Dus om het naast je gewone stofzuiger te hebben is ideaal. Wel jammer dat ik niet onder mijn kasten en bed kan stofzuigen ivm dat de kruimelzuiger aan de onderkant vast zit, dit is wel weer een voordeel waardoor de steelstofzuiger licht is in de bediening. Ik vind de zuigkracht prettig, ook kan ik goed in bepaalde hoeken stofzuigen door dat de mondstuk meerdere kanten op te draaien is. Ik raad het aan als stofzuiger/kruimelzuiger erbij.

Pluspunten

• Kan recht op staan zonder ondersteuning
  • Licht in bediening
  • Mooie uiterlijk
  • Roterende mondstuk
  • Korte laadtijd

Minpunten

• Niet onder bed/kast kunnen
  • Steel niet verstelbaar
  • Kruimelzuiger zwaar

Angelique1985 11-08-2019

We willen hem niet meer missen!

Geschreven voor: AEG QX8-1-45CR I X POWER rood

We gebruiken deze steelstofzuiger voor erbij en dat is super fijn! Even snel in de ochtend na het ontbijt of 's avonds na het eten door het huis heen, je pakt hem heel snel! De zuigkracht is prima, op onze laminaatvloer zuigt hij moeiteloos de broodkruimels of rijst op, ideaal met een peuter!
De steelstofzuiger is wel wat aan de zware kant, maar als je eenmaal bezig bent merk je dat niet meer vanwege de goed roterende kop.
Ook de extra kop bevalt goed voor de bekleding van de auto en de bank.

Pluspunten

• Snoerloos
  • Turbo stand

Minpunten

• Best zwaar
  • Soms moeilijk in de oplader te zetten

Arno 11-08-2019

Goede aanvulling op de gewone stofzuiger

Geschreven voor: AEG QX8-1-45CR I X POWER rood

Prima stodzuiger voor harde vloeren en als aanvulling op de gewone atofzuiger. Zit een handige opzetborstel bij voor de beklede trap en vloerkleden.
Geluid is wel hard, zeker bij het gebruik als kruimeldief. Zuigresultaat had ik iets meer van verwacht.

Pluspunten

• Opzetborstel
  • Zuigresultaat harde vloer

Minpunten

• Hard geluid

Annebelletje 11-08-2019

Alleen geschikt voor rechte harde vloeren

Geschreven voor: AEG QX8-1-45CR I X POWER rood

Nu een maand de stofzuiger in huis, hierbij de eerste ervaring. Schoonmaakresultaten Je pakt de stofzuiger gemakkelijk tussendoor erbij voor een extra rondje. Het lijkt alsof hij alleen het stof wat precies ervoor ligt opzuigt, daardoor moet je goed kijken dat alles wel stofvrij is. Hierdoor vind ik het voor de hoeken en kieren niet gemakkelijk. Harde rechte ondergrond zuigt hij het wel heel netjes in één keer schoon. Gebruik Een groot voordeel vind ik dat je totaal geen kracht hoeft te zetten, het voelt alsof je gewoon heen en weer loopt. Voor mijn lengte (1.68) is die ook precies goed, ik kan mooi rechtop blijven staan. De oplaadtijd en de batterijduur In vier uur is hij helemaal opgeladen en voor één verdieping te zuigen gaat hij lang genoeg mee. Ontwerp Het design oogt luxe. Had wat vrienden over de vloer die gelijk de opmerking maakte dat hij er professioneel uit zag.

• 2 in 1 kruimeldief

Minpunten

• Past niet onder de tafel
  • Zuigt alleen er rechtvoor

M.Kors Gehasse 10-08-2019

Fijne steelstofzuiger

Geschreven voor: AEG QX8-1-45CR I X POWER rood

Fijne stofzuiger voor er bij, ik heb deze steelstofzuiger nu voor de zolder en bovenverdieping. Prima hoogte, ik ben zelf 1.80m en kan er prima mee stofzuigen. Het apparaat is gemakkelijk mee de trap op te nemen door zijn fijne formaat, hij is nog wel redelijk zwaar maar dat is geen belemmering met het trap lopen. Fijn dat de voet zo heerlijk wendbaar is, draaien gaat snel en eenvoudig. de kruimelzuiger met opzetstuk is ideaal voor het stofzuigen van de trap en de bank, dit opzetstuk met rollende borstel krijgt ook goed de kattenharen van de bank. Onder meubelstukken is echter niet mogelijk omdat de voet van de stofzuiger te hoog is. Met opgeladen accu kan ik de zolder en de hele bovenverdieping in een keer stofzuigen, ik gebruik de hoogste stand omdat de lagere stand me te weinig zuigkracht oplevert. Het stofreservoir is niet groot maar het heeft nog geen problemen opgeleverd, gewoon na iedere zuigbeurt even legen. Dit gaat ook eenvoudig.
Ik vind het een fijne stofzuiger, het is geen vervanging voor mijn huidige stofzuiger maar een hele fijne aanvulling voor de bovenverdiepingen in huis.

Pluspunten

• snoerloos
  • wendbaar
  • gemakkelijk te dragen
  • goeie kruimelzuiger

Minpunten

• kan niet onder meubels zuigen
  • geen acculading geneog voor hele huis

Stofzuiger1 10-08-2019

Praktisch en krachtige zuiger voor er bij

Geschreven voor: AEG QX8-1-45CR I X POWER rood

Het is echt een stofzuiger voor er bij en daar mee erg praktisch.
Zuigt heel krachtig en in het dagelijks gebruik pak je de zuiger er snel bij om even wat kruimels oid op te zuigen.
Ook erg makkelijk dat het draadloos is en te verkleinen tot een handzame kruimeldief want dan kan je snel de trap of de auto uitzuigen.
Enig nadeel is het geluid. Het maakt echt wel veel kabaal.

Pluspunten

• Praktisch gemak
  • Zuigkracht
  • Snoerloos

Missviss 09-08-2019

Wendbare stofzuiger

Geschreven voor: AEG QX8-1-45CR I X POWER rood

Een hele fijne stofzuiger voor er bij! Even voor de snelle schoonmaak. Een hele wendbare stofzuiger met veel mogelijkheden en accessoires. Ideaal is de steel en de aparte mogelijkheid om de kruimeldief er af te halen.
Hij maakt echter wel wat herrie en is soms wat zwaar, maar dat is geen groot probleem. En weegt zeker niet op tegen de voordelen die het apparaat heeft!

Pluspunten

• Wendbaarheid
  • Veelzijdig

Minpunten

• Geluidsniveau

Tjerk Melis 08-08-2019

Krachtige stofzuiger

Geschreven voor: AEG QX8-1-45CR I X POWER rood

Fijne krachtige stofzuiger heel erg wendbaar hierdoor kun je goed in de de hoeken zuigen. De accu duur in de hoogste stand gaat niet zo lang mee maar deze stand heb je niet altijd nodig. Met de losse zuiger kan je ook goed uit de weg. Met de opzet stukken op de losse zuiger kun je goed de vloerbedekking zuiver maken.

Pluspunten

• krachtig
  • wendbaar

Bart D 08-08-2019

Prima zuigkracht

Geschreven voor: AEG QX8-1-45CR I X POWER rood

Sterke zuigkracht om alle zooi van mijn peuter op te zuigen. Borstel is ideaal, ook het kleinere opzetstuk. Mooie vormgeving en lange accu duur.

Pluspunten

• Zuigkracht
  • Vormgeving

Minpunten

• Zwaar

Sascha van der Ploeg 08-08-2019

Snoerloos in elke hoek stofzuigen

Geschreven voor: AEG QX8-1-45CR I X POWER rood

De AEG QX8-2 steelstofzuiger is in huis. Wat een feestje! Nu pas realiseren wij ons hoe onhandig een snoer en zo’n wagentje eigenlijk zijn. Stofzuigen op elke plek zonder tegen de beperking van een snoer op te lopen bevalt zeer goed. De AEG steelstofzuiger zuigt goed en gaat onverwacht lang mee als hij volledig is opgeladen. Door de afneembare kruimelzuiger pakken de overige huisgenoten (lees kids) ook sneller hun verantwoordelijkheid bij het opruimen van bijvoorbeeld de ontbijtkruimels, maar met het speciale ontstak is ook het stofzuigen van de trap een veel makkelijkere klus dan met de traditionele wagen-stofzuiger. Je kunt zeker drie kwartier zuigen als hij volledig is opgeladen. Hij haalt buitengewoon veel stof van de vloer (goede zuigkracht) en is hij goed en makkelijk wendbaar. Nadeel zou kunnen zijn dat de batterij tijdens de schoonmaak leeg raakt. Dan moet hij dus weer aan de stekker. Wij gebruiken hem dus afwisselend met de ' gewone stofzuiger' en voor erbij klussen, zoals de kruimels, trap en auto. Wij zijn zeer tevreden over deze nieuwe aanwinst in ons huishouden! Hij mag blijven!

Pluspunten

• Snoerloos
  • Krachtige zuiger
  • Hulpstukken + kruimeldief

Minpunten

• Tot 45 minuten zuigen
  • Aan de prijs