AEG QX8-1-45SM beige

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 32 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de AEG QX8-1-45SM beige op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,8

Eva 18-08-2019

Goede accuduur en uitstekend voor dierenharen

Geschreven voor: AEG QX8-1-45SM beige

Fijn apparaat voor op onze harde vloeren en kattenharen. Op het kleed werkt deze echter niet goed. Ook komt het apparaat niet onder de bank, waardoor we nog wel een 2e stofzuiger ernaast nodig hebben. De accu gaat zeer lang mee en de stofzuiger kan op zichzelf blijven staan, dat is erg gemakkelijk. Ook hoef je het oplaadstation niet in de muur te bevestigen, deze staat gewoon op de grond en plug je in het stopcontact. Het afvalbakje is gemakkelijk te legen en de zuigkracht is erg goed. Al met al een prima apparaat!

Pluspunten

• Lange accuduur
  • Goede zuigkracht

Minpunten

• Zwaar apparaat
  • Kan niet onder lage meubels

ThomasDeTester 14-08-2019

Another one bites the dust

Geschreven voor: AEG QX8-1-45SM beige

Ik heb dit aparaat mogen testen en wat is ie fijn! Ik gebruik de stofzuiger voor erbij. De accuduur is helemaal prima! Hij gaat mee voor 1 stofzuigbeurt. En het stofbakje gaat ook vol na 1 stofzuigbeurt. Dus helemaal prima! Hij heeft een goede zuigkracht en de motorized powerbrush doet het ook helemaal goed. Hij kan prima stof, kruimels en haar opzuigen. Dus super handig voor huisdieren. Maar, er zijn ook minpunten. Het unit van de stofzuiger zit onderaan het aparaat. Waardoor hij niet goed onder meubels kan. En, als je de kruimelzuiger gebruikt. Kan het aparaat zwaar aanvoelen. Maar voor een als erbij stofzuiger is ie helemaal prima! Ik beveel 'm zeker aan! Super.

Pluspunten

• Accuduur prima
  • Goede zuigkracht

Minpunten

• Kan niet goed onder meubels
  • Kan zwaar aanvoelen

hulokime 13-08-2019

Doet wat hij belooft

Geschreven voor: AEG QX8-1-45SM beige

Sinds enkele weken hebben wij deze prachtige stofzuiger in bezit. Vanwege het mooie design laat ik hem gerust in de woonkamer staan. Met kleine kinderen is de stofzuiger er snel bij gepakt. Hij is zeer makkelijk in gebruik, qua wendbaarheid is het even wennen. Wanneer ik ergens niet makkelijk bijkom, gebruik ik de kruimeldief die je kunt loskoppelen van het apparaat. Het legen van het reservoir is erg makkelijk en moet zeker 1 a 2 x per week gebeuren. Het is een mooie aanvulling op onze snoerstofzuiger. Ideaal om even snel de woonkamervloer te zuigen. Voor een intensievere reiniging neem ik toch liever de snoerstofzuiger.

Pluspunten

• design
  • gebruiksgemak

Minpunten

• gewicht
  • komt niet in alle kieren en naden

Jela87 13-08-2019

Goede prestaties

Geschreven voor: AEG QX8-1-45SM beige

Ik vind het een fijne stofzuiger, Hij is zeer wendbaar en makkelijk in gebruik.
Het is fijn dat er geen snoer aanzit zodat je je makkelijk jn huis kunt bewegen. De accu is sterk genoeg om een goede prestatie te leveren.
De kruimelzuiger is ook erg praktisch om even snel kleine dingen op te zuigen als er wat gevallen is. Of de hond op de bank is geweest.

Pluspunten

• Zeer wendbaar
  • Goede accu
  • Makkelijk schoon te maken
  • Handig even weg te zetten
  • Geen snoer

Minpunten

• Na een tijdje stofzuigen word die wat zwaar
  • Klein reservoir
  • Ik mis accessoires

Martijn 11-08-2019

Snoerloze, wendbare stofzuiger

Geschreven voor: AEG QX8-1-45SM beige

Krachtige, stille stofzuiger. Ideaal voor harde ondergronden. Tevens erg wendbaar doordat hij snoerloos is!
Zeker een aanrader, tevens ideaal met ingebouwde kruimeldief!

Pluspunten

• snoerloos
  • wendbaar
  • krachtig

Minpunten

• gewicht

Riccarda 11-08-2019

Handige stofzuiger voor erbij

Geschreven voor: AEG QX8-1-45SM beige

Heel handige stofzuiger voor erbij maar dit omdat ik niet onder de bank kan stofzuigen. Ik heb de stofzuiger dagelijks gebruikt en ben super tevreden.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Snoerloos

Minpunten

• Accuduur
  • Zwaarder in gewicht

pippa64 10-08-2019

Fijne steelstofzuiger voor dagelijks gebruik

Geschreven voor: AEG QX8-1-45SM beige

Ik ben super tevreden over deze steelstofzuiger van AEG. Ik heb altijd een andere gehad die niet zo krachtig zuigt als deze en daarbij had die allerlei kleine wieltjes waar haren in gaan zitten en dus vastloopt. Dit is totaal niet het geval bij deze stofzuiger. En wij hebben 2 honden met lange haren waardoor ik iedere dag moet zuigen. Met dit model is het een fluitje van een cent om iedere dag even de begane grond snel van haren en zand te ontdoen. Het reservoir is klein natuurlijk maar dat leeg ik gewoon even na iedere zuigbeurt. Hij maakt wel veel lawaai, maar voor die paar minuten is dat geen enkel probleem. Ik gebruik hem nu dagelijks om even snel de woonkamer met houten vloer en een kleed netjes te maken. Je pakt hem lekker snel want hij staat gewoon in de keuken. Hij ziet er ook mooi uit dus geen enkel probleem. De kruimeldief pak je er ook makkelijk uit en is ideaal om meubilair te zuigen of bijvoorbeeld de auto. Voor mij mag deze steelstofzuiger blijven en ik kan hem zeer beslist aanbevelen!!

Pluspunten

• stijlvol
  • goede zuigkracht
  • beweegt makkelijk over de vloer

Sanne 10-08-2019

Fijne stofzuiger voor erbij

Geschreven voor: AEG QX8-1-45SM beige

Handige stofzuiger voor erbij, maar het is geen volledige vervanger voor mijn normale stofzuiger. Ideaal is de afneembare kruimeldief. De stofzuiger maakt best wel veel geluid en komt niet onder meubels zoals banken en kasten, dat vind ik een groot minpunt. 's avonds even aan de lader er hij kan er de volgende dag weer tegenaan.

Pluspunten

• Zuigkracht
  • Efficient
  • Afneembare kruimeldief
  • Eenvoudig in gebruik

Minpunten

• Hard geluid
  • Komt niet onder meubels

Leo Logister 10-08-2019

Mooi voor erbij

Geschreven voor: AEG QX8-1-45SM beige

Ik heb afgelopen weken de nieuwe AEG QX8-1-45SM mogen testen, nadat mijn huidige stofzuiger er mee opgehouden is..

Nadat ik mijn pakketje in ontvangst heb mogen nemen, ging ik thuis meteen aan de slag. Je moet hem eerst even in elkaar zetten, wat in fluitje van een cent is. 5 minuten werk en je kunt aan de slag.

Hij wordt geleverd met wat boekjes, oplader (met opbergfunctie) en extra borstel voor op de kruimeldief.

De stofzuiger moest wel nog helemaal opladen voor gebruik dit was zo gedaan ca 2 uur.

Eerst heb ik de gehele woonkamer gedaan, de stofzuiger is heel licht en wen baar. Hij komt makkelijk in alle smalle hoekjes zodat je niets hoeft over te slaan. Er zit ook een borstel in die de vloer goed schoonmaakt. En zelfs al het kleine vuil wat je niet goed ziet wordt ook goed opgezogen.

Wij hebben een hond dus veel honden haren, de AEG heeft hier helemaal geen problemen mee en zuigt ze met gemakt op.

De stofzuiger is wel echt alleen voor gladde en harde vloeren, tapijt kan je vergeten. Dat werkt totaal niet. Maar daar is deze ook niet voor gemaakt.

Je hebt ook een afneembare kruimeldief erop zitten. Die je makkelijk met 1 klik eraf klikt. Hierin zit ook de motor van de gehele stofzuiger. De kruimeldief doet wat hij moet doen, alleen vindt ik zelf dat hij geen fijne zuigmond heeft, vrij klein en hard. Er zit wel een opzet stukje bij, maar hier heb je niets aan.

Ons appartement is ca 60m2 groot, ik kan met 1 accu ongeveer 2x het hele huis stofzuigen. En dit op standje max. je hebt ook nog een zachtere eco stand. Maar die gebruik ik nauwelijks.

Voor de rest is het een prima aanvulling op je verzameling stofzuigers, echter blijft een stofzuiger met een zak toch wel noodzakelijk voor de bank, tapijten etc.

Ik zou dit product zeker aanraden!

Pluspunten

• Handzaam
  • compact

Minpunten

• gewone stofzuiger ernaast nog nodig

Marjolein 09-08-2019

Makkelijk in gebruik en perfect op harde vloer

Geschreven voor: AEG QX8-1-45SM beige

De stofzuiger lijkt in eerste instantie wat zwaar, maar doordat hij heel makkelijk en soepel of de grond glijd, merk je daar eigenlijk niks van, alleen als je bv een treetje omlaag of omhoog moet, moet je m even goed oppakken. De zuigkwaliteit vind ik geweldig. Ik heb een houtenvloer met flink wat butsen, gaten en gleuven en alles komt er netjes tussenuit. Hij is op de steel ook heel makkelijk even neer te zetten en ook makkelijk op de oplader te zetten, ik vind het fijn dat je m niet hoeft op te hangen. De kruimeldief zelf vind ik wat minder fijn, dan best zwaar en het opzetstuk zit in de houder weggewerkt, dus je moet eerst hele steel pakken, opzetstuk er onder vandaan en dan de kruimeldief uit de steel. Het resevoir vind ik ook wat klein, met 2 honden en een kind, moet ik m halverwege vaak legen en dat wel paar handelingen. Accu werkt voldoende lang. Hij start automatisch op vol vermogen, maar ook dan kan ik prima hele woonkamer doen. Dus voor dagelijkse (in mijn geval paar keer per dag) snel de vloer haar en zand vrij te maken echt ideaal, je pakt m makkelijk en veel sneller dan hele stofzuiger met snoer en is meteen weer netjes.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Je kan m even neerzetten
  • Zuigt goed op vloer en tussen kieren in vloer

Minpunten

• Kleine opvangbak
  • Lawaai
  • Als kruimeldief zwaar
  • opzetstuk onhandig te pakken

SmallBrother 08-08-2019
  • Product gekregen

Goede zuigkracht, lekker wendbaar

Geschreven voor: AEG QX8-1-45SM beige

Deze kleine zuiger nu een week of 3 in huis, ideaal ding!
Na het eten even snel onder de tafel door om kruimels, hagelslag en meer "zooi" wat kinderen tijdens het eten laten vallen weg te zuigen.
Om daar een grote stofzuiger voor te pakken is vaak net te veel werk, maar deze AEG maakt het je super makkelijk.
Het apparaat ligt goed in de hand en is lekker wendbaar, de zuigkracht is super!
Leegmaken van het stof reservoir is super makkelijk en in een handomdraai gedaan.
Het geheel staat stevig in de oplader.
In de oplader zit ook nog een kleine zuigmond voor de losse zuiger.

Het feit dat je de zuiger uit de steel kan nemen is ideaal om bv even snel de bank te doen.
Er zit ook een knop op om zachter te zuigen, persoonlijk zie ik daar het nut niet van in, maar er zullen vast mensen zijn die dat wel handig vinden.

Als "min" punt kan ik eigenlijk alleen het oplaadlampje verzinnen; Als de accu vol is gloeit deze om de zoveel tijd op, had voor mij niet gehoeven.

Pluspunten

• wendbaar
  • losse zuiger
  • zuigkracht

Minpunten

• oplichtend acculampje

A. van Hecke 08-08-2019

Handige mooie stofzuiger

Geschreven voor: AEG QX8-1-45SM beige

Echt een makkelijke, mooie stofzuiger om erbij te hebben. De afneembare kruimeldief is zeer handig om bv de trap te stofzuigen. Ik kom net rond met een volle batterij om de beneden- en bovenverdieping te doen. Ik verbaas me toch telkens over de hoeveelheid stof die ik opzuig, ondanks dagelijks stofzuigen. Zelfs op een laagpolig tapijtje zuigt hij bijzonder goed. Opletten dat er geen snoeren tussen de rolletjes komen. Het ontwerp van de AEG mag er ook zeker zijn ! Schoonmaken van de rolletjes is zo gepiept en stofreservoir ledigen is zeer makkelijk.
Enige minpunt is dat hij niet onder kasten/banken kan.

Pluspunten

• wendbaar
  • accuduur
  • design
  • krachtig

Minpunten

• kan niet onder kast/bank

Marita 08-08-2019

Prima voor erbij

Geschreven voor: AEG QX8-1-45SM beige

Fijne stofzuiger om erbij te hebben. Je pakt de stofzuiger snel voor kleine klusjes. Dat doet hij prima. Ook de hele verdieping zuigen is geen probleem voor de stofzuiger. Helaas kun je er de auto niet mee uitzuigen, daarvoor heeft hij te weinig kracht, wellicht dat het met de speciaal verkrijgbare hulpstukken beter gaat.

Pluspunten

• Wendbaar
  • Handig
  • Ook voor lange mensen prima

Minpunten

• Filter moeizaam schoon te maken

ycoje86 08-08-2019

Makkelijk voor de snelle stofzuigbeurten

Geschreven voor: AEG QX8-1-45SM beige

De steelstofzuiger de afgelopen weken goed getest en ik ben er tevreden over. Hij is makkelijk in gebruik, snel te pakken, waardoor je sneller even stukken schoonmaak. De kruimeldief is ook een fijne toevoeging voor de kleine knoeipartijen. Vooral met kleine kinderen in huis erg praktisch!
Het design is mooi en van goede kwaliteit. We vinden het alleen jammer dat hij niet onder de bank of lage kasten kan en dat hij relatief snel leeg is.

Pluspunten

• mooi design
  • degelijke kwaliteit
  • combi steelstofzuiger/kruimeldief
  • zuigt krachtig
  • makkelijk in gebruik

Minpunten

• kan niet onder bank/lage kasten / snel leeg

Chantal Haag 08-08-2019

Fijne krachtige stofuiger voor erbij

Geschreven voor: AEG QX8-1-45SM beige

Hele fijne stofzuiger voor erbij.

De stofzuiger is licht, zeer wendbaar en laad snel en gemakkelijk op.

De stofzuiger is krachtig en komt gemakkelijk in alle hoeken.

Een nadeel vind ik dat de stofzuiger door het ontwerp met de kruimelzuiger op de steel niet onder meubels past .

Pluspunten

• Zeer wendbaar
  • Laad snel op
  • Krachtig

Minpunten

• Past niet onder meubels

Magicalgirlpowpow 08-08-2019

Fijn als extraatje

Geschreven voor: AEG QX8-1-45SM beige

Ik heb nu de 1-45SM een paar weken in huis. Het uitpakken en in elkaar zetten was niet moeilijk, de handleiding legde genoeg uit en na ongeveer 10 minuten stond hij in de oplader. Fijn dat de oplader nergens aan bevestigd hoeft te worden. Ik heb de stofzuiger maar gewoon laten staan om te opladen en heb hem de volgende dag er even bij gepakt. 1e gebruik was prima, ik kwam er iets te laat achter dat er een karton zat voor de borstel, maar dat was zo gefixed. Het keren en wenden van de kop gaat super fijn, ik kan hem heel makkelijk door het appartement heen rollen. Ik had dus ook heel snel de vloer gedaan, veel sneller dan met de gewone stofzuiger. De "turbo" stand gaat automatisch aan en met de "eco" stand heb ik wel minder het gevoel dat hij goed stofzuigt, dus dan maar in de "turbo" gelaten. Voor vlakke vloeren is hij heel fijn in gebruik, ik heb 2 kamers met tapijt en daar zuigt hij wel een stuk minder goed helaas. Ik kan hem ook niet even snel gebruiken om de bank te doen, waar kattenharen op zitten. Dat is toch wel een teleurstelling, want hij is fijn om er even snel bij te pakken. De kruimeldief, die er overigens heel makkelijk af te halen is, heb ik eigenlijk vooral met het opzet stukje gebruikt wat je erbij krijgt. Klein en makkelijk is deze fijn voor de computerschermen, de toetsenborden en het bureau in het algemeen. Voor enige kruimels op de vloer, pak ik toch eerder de volledige set. Dan hoef ik namelijk ook niet te bukken. Wel merk ik dat er in het opzetstukje al snel stof blijft zitten en de borsteltjes snel verbuigen. Al in al vind ik het zeker een fijne stofzuiger voor erbij, maar ik zou hem zelf niet hebben aangeschaft omdat de bank voor ons toch wel een punt is die goed gezogen moet worden en niet kan met deze versie. Wat voor mij ook belangrijk was, was het verwijderen van lange haren. Deze bleven wel om de borstelkop heen zitten, maar waren makkelijk los te knippen en daarna op te zuigen. Ook bleven ze niet ergens aan de zijkant vasthaken, wat wel bij mijn andere draadloze stofzuiger gebeurde.

Pluspunten

• Wendbaarheid
  • Kruimeldief is fijn
  • Staande oplaadpunt is fijn

Minpunten

• Niet handig voor stoffen meubels

Kelly de Groot 07-08-2019

Makkelijke stofzuiger in gebruik

Geschreven voor: AEG QX8-1-45SM beige

Super handige stofzuiger voor erbij. Je pakt de steelstofzuiger sneller omdat hij gelijk te gebruiken is. Geen gedoe met snoeren en een stofzuiger die je achter je aan moet meeslepen. Enige nadeel vind ik dat er geen klein borsteltje bij zit om bv de bank mee te doen. Als dat zo was zou deze mijn “gewone” stofzuiger vervangen
Al met al een fijne stofzuiger waar zelfs mijn man gebruik van maakt ;-)

Pluspunten

• Wendbaar
  • Draadloos
  • Goede zuigkracht

Minpunten

• Geen extra (kleine) borstel voor bv bank

Wtrbrg 07-08-2019

Gemak van snoerloos stofzuigen

Geschreven voor: AEG QX8-1-45SM beige

Wat een fijne stofzuiger. We hebben 2 katten met veel haar, nu pak je sneller even de stofzuiger of ingebouwde kruimeldief. Ook handig om snel je harde vloer of vloerkleed te zuigen.
Snoerloos, zakloos en gemak!

Pluspunten

• Snoerloos
  • Zakloos
  • Wendbaar

Minpunten

• Opzetborstels zouden handig zijn

Marcel 07-08-2019

Goede draadloze stofzuiger

Geschreven voor: AEG QX8-1-45SM beige

Ben nu enkele weken eigenaar van deze AEG snoerloze stofzuiger. Ik heb 2 katten en was wat sceptisch maar de haren worden perfect opgezogen. Ook ander vul en kattenbakkorrels gaan moeiteloos de opvangbak in, wat tevens een kruimeldief is. Ik ben zeer tevreden, enige echte nadeel is dat ik niet onder m'n bed en bank kan dus daar nog de gewone stofzuiger voor nodig. Maar deze draadloze stofzuiger pak ik veel vaker dan een gewone dus het huis is schoner de laatste weken.

Pluspunten

• Wendbaar
  • Goed met kattenharen
  • Kruimeldief inclusief

Minpunten

• Maakt iets teveel herrie
  • Past niet onder bed en bank

miertje83 07-08-2019

Fijne stofzuiger

Geschreven voor: AEG QX8-1-45SM beige

Heb de stofzuiger nu een aantal weken in gebruik en tot nu toe bevalt hij goed! Pluspunten; Makkelijk in gebruik Wendbaar Mooi design Zuigt alles goed op Accuduur is goed Opzetborstel handig voor op de bank /auto Neemt niet veel ruimte in beslag.
Minpunten Kan niet onder de bank/kasten stofzuigen door roller Stofzuiger is wat zwaar in de hand Lak stofzuiger beschadigt snel.

Mireille 06-08-2019

Zuigkracht is uitstekend!

Geschreven voor: AEG QX8-1-45SM beige

De steelstofzuiger zuigt boven verwachting goed. Veel beter dan de Philips steelstofzuiger met dweilfunctie, die ik al had. Nadeel is dat je er niet mee onder de kasten kunt stofzuigen (tenzij je op je knieën ervoor gaat liggen. Ook spinnerag aan het plafond kun je hier niet mee verwijderen, voor tussendoor stofzuigen is hij perfect.

Pluspunten

• Krachtig in zuigkracht
  • GEmakkelijk te hanteren

Minpunten

• Niet onder de kasten
  • NIet aan het plafond

MH 11 06-08-2019

Handig voor snelle stofzuig ronde

Geschreven voor: AEG QX8-1-45SM beige

De stofzuiger is gemakkelijk te pakken en wendbaar, zeer geschikt voor harde ondervloer en zuigt zeker naden heel goed schoon.
Nadeel is dat hij niet goed onder meubels kan

Pluspunten

• Wendbaar
  • Snel gepakt
  • Zonder snoer
  • Goede zuigkracht

Minpunten

• Moeilijk onder meubels

Petra 06-08-2019

Krachtige steelstofzuiger

Geschreven voor: AEG QX8-1-45SM beige

Deze steelstofzuiger ziet er erg mooi uit.
Er zitten 2 zuigstanden op. Bij de sterkste zuigt de stofzuiger zonder moeite kattengrind op. Zelfs nog beter dan mijn gewone stofzuiger.
Op de sterkste stand, kan ik een rondje in ons huis doen, na 25 minuten is hij dan leeg.
Als je hem minder krachtig laat zuigen gaat hij langer mee, 40 minuten ongeveer.

Ik zou hem voor een gewoon huishouden met dieren meer als tweede stofzuiger zeer aanbevelen.
Min:
Hij is wat dikker, dus onder kastjes gaat hij niet
Wat zwaar en steel vrij laag.
Filter snel vol

Plus:
Sterke zuigkracht
Makkelijk wendbaar
Zonder snoer
Ook kruimeldief
Mooi design

Pluspunten

• Sterke zuigkracht
  • Ook kruimeldief

Minpunten

• Zwaar
  • Snel leg bij sterkste zuigstand.
  • Filter snel vol

Mascha 05-08-2019

Makkelijk voor erbij

Geschreven voor: AEG QX8-1-45SM beige

Mooie stofzuiger om te zien. Neemt lekker weinig plek in. Je pakt hem er makkelijk bij en bent dus snel klaar met stofzuigen. Je kan helaas niet onder meubels zuigen, verder is hij wel goed wendbaar

Pluspunten

• Lekker snel
  • Wendbaar

Minpunten

• Je komt nergens onder

Bertds3 05-08-2019

Goede tweede stofzuiger

Geschreven voor: AEG QX8-1-45SM beige

Deze stofzuiger is gemakkelijk in elkaar te zetten als je deze uit de doos haalt. Het lage gewicht is erg prettig.
Grootste pluspunt is dat deze te gebruiken is als "kruimeldief" en als steelstofzuiger. Maar een stofzuiger moet wel goed kunnen zuigen.

Pluspunten

• Te gebruiken als kruimeldief en steelstofzuiger
  • Geringe gewicht

Minpunten

• zuigkracht
  • Vrij prijzig