Philips Performer FC9153 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 29 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips Performer FC9153 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

LCS 21-02-2016

Fijne stille en goedzuigende stofzuiger.
Jammer dat deze al na anderhalf jaar de geest gaf en niets meer deed.
waar is toch die goede oude tijd dat een stofzuiger ruim tien jaar meekon...?

arfo 06-05-2015

Ik heb hem nu meer dan een jaar in mijn bezit en ben steeds meer teleur gesteld in deze aankoop. De zuigkracht is echt niet goed te noemen, mijn 14 jaar oude AEG had meer kracht. Is toch geen aanrader en ik heb nu wel gemerkt dat je een stofzuiger beter in de winkel kan kopen om zo de zuigkracht te kunnen testen. De zuigmond (borstels) zijn volgens mij ook niet van een goede kwaliteit, hij begint nu te piepen en denk dat de haren op raken (1 persoons huidhouden)

Paul58Rdam 19-01-2014

In het begin was ik best enthousiast over deze stofzuiger maar nu is dat omgeslagen in ergenis,de hulpstukken in het handvat is een totale ramp als je ergens tegenaan stoot vliegen die in het rond.Het electrische snoer is plat wat als nadeel heeft dat het gaat torderen (draaien) wat de kans op een kabelbreuk wel erg laat toenemen en dat torderen wordt met elke oprolling erger en erger.dus Philips doe hier wat aan zet er weer een gewoon rond snoer aan en verzin iets voor de rondvliegende hulpstukken

H.Zuidema 20-01-2014

Ik ben net als u iets ontevreden over het hulpstukken handvat van deze stofzuiger omdat de hulp stukken daar steeds uitvallen dat ben ik met u eens maar verder heb ik geen klagen. Ik heb de hulp stukken eraf gehaald dan heb je ook geen ergenissen meer.

Ik heb menig stofzuiger gehad maar deze spant voor mij de kroon Ik heb trouwens geen last van een kapot snoer o.i.d rolt prima op. Hij doet wat ie moet doen. Gewoon prima stofzuiger.

arfo 23-10-2013

Keek op Kieskeurig voor de beste prijs, vreemd genoeg vond ik hem bij Modern.nl voor € 10,00 goedkoper. Fijne stofzuiger, niet te veel lawaai, draait heel soepel met je mee, zuigmond is even wennen maar werkt erg goed. Voor tapijt is de hoogste stand teveel hij trekt mn tapijt omhoog, op mijn laminaatvloer kan het wel, enorme zuigkracht dus lekker schoon. Lang snoer ik hoef niet meer van stopcontact te wisselen. Philips heeft een tijdelijke actie waardoor je nog eens 3 jaar extra garantie krijgt bij registratie

maryen65 09-08-2013

Deze stofzuiger nu eend maand in mijn bezit en ik moet zeggen dat het een goeie stofzuiger is. Voor mij zuigt hij zelfs te goed! Ik heb haast de kracht niet om te stofzuigen op tapijt zelfs niet op de laagste stand. In de keuken heb ik laminaat liggen en daar zuigt hij heerlijk op. Mijn vorige stofzuiger (Miele) had in de buis een schuifknop zitten en daar kon je de zuigkracht mee regelen Vond ik toch beter werken als dit systeem van Philips. Vond het ook jammer dat de Bobshop hem niet terug wilde nemen

BenZeeland 09-08-2013

Ik wil U niet beledigen, maar heeft U voor het zuigen op tapijt de voet wel omgeschakeld?

maryen65 11-08-2013

@Benzeeland, ja ik weet dat ik de voet om kan zetten :-)

sebastiaan_kop 06-08-2013

Voldoende zuigkracht. Handige zuigmond. Door de borstel in- of uit te klappen kan je ook je tapijt schoonmaken.

Bouwkwaliteit is slecht. De borstel op de zuigmond gaat heel vaak vanzelf omhoog of als je even ergens tegenaan tikt.

De buis is op hoogte in te stellen. Dit is prettig. Na een half jaar dit mechanisme al zo ver versleten dat de buis bij het stofzuigen al naar binnen gaat. Ik gebruik de stofzuiger op een laminaat vloer met de borstel naar beneden en op de halve zuigkracht.

Bij het achteruit bewegen van de zuigmond maakt deze een naar geluid. Alsof er een walvis gewurgd wordt. Niet iets waar je garantie op kan krijgen maar zéér vervelend.

Al met al heeft de stofzuiger een paar goede punten maar door de slechte bouwkwaliteit raad ik mensen af deze stofzuiger te kopen. Niet doen.

BenZeeland 27-07-2013

Na jaren slepen met een zware en niet rollende Philips (die het nog steeds uitstekend doet!) de lovende recensies alhier gevolgd. Eerst de goede punten: rolt uitstekend met keurig het zwaartepunt boven de grote wielen, zuigt goed, lekker lang snoer dat keurig handbediend oprolt. Het geluid: normaal en in de hoogste zuigstand voor anderen irritant. Er zijn ook minpunten: de stang is samen met de grote voet nogal zwaar, het kliksysteem onhandig, de wijze van hulpstukken opbergen is meer design dan nuttig en het hele apparaat is redelijk omvangrijk en niet goed op te bergen in een beperkte ruimte. Kleedjes zuigen is een heel gedoe omdat de zuigmond zich nogal gauw vastzuigt.
De duurzaamheid valt nog niet te beoordelen.
Al met al wel waar voor je geld, maar voor mij licht teleurstellend door de gewekte verwachtingen.

Marrie35 24-07-2013

Fijne stofzuiger. Goede zuigkracht, lang snoer, goed wendbaar. Alleen niet duurzaam: na 4 maanden is de stofzuigermond al defect, zijborstel schiet er steeds af en knop schiet naar tapijtstand bij zuigen op houten vloer.

Me Andre 10-07-2013

Mede naar aanleiding van de reviews alhier, deze stofzuiger gekocht. Bevalt me uitstekend. Positief vind ik met name de zuigkracht en gemak op zowel laminaat als tapijt, de soepele zuigkrachtinstelling (ook met voet te doen). Iemand beweerde alhier dat de steel erg kort was maar dat is onzin: met mn 1.90 geen enkel probleem. Leuk om de oude pen/gat sluting voor steel en voet weer te zien ;) Over de volgzaamheid ben ik wat dubbel ;)
Mede door de grote wielen (is t echt rubber?) volgt dit ding je overal (en over alles heen) maar de snelheid is gevaarlijk !
Dat zal ik uitleggen: Mijn vorige Miele (rotding) reed voor geen meter en moest er altijd een ruk aan geven om een meter verder te komen. Deze echter volgt echt heel makkelijk en heb 'm al een paar keer vanachter tegen mn enkels aangeknald, en dat is au ! Kwestie van wennen dus ;)
Over duurzaamheid kan ik nu nog niets zeggen maar geef voorlopig maar een 7.
Toch nog een minpuntje: De manier waarop de hulpstukken worden "opgeborgen", je klikt de houder aan de handgreep en daar kunnen dan 2 vd 3 hulpstukken in geklikt worden, vraag me af hoe lang dit heel heel blijft, en je hebt dus altijd 1 hulpstuk over maar goed die kan in je zak ;)

Al met al sublieme stofzuiger. Stofzuigen is weer leuk :D

Heb wel meteen een Philips Uitblaasfilter Accessoire
en Philips FC8031 HEPA Stofzuiger Filter meebesteld.

Me Andre 19-10-2016

Aanvulling op mijn review: Nu iets langer dan 3 jaar verder.
2 maanden terug bleek de slang gescheurd net voor handvat, gerepareerd met tape.
Afgelopen jaren telkens 1 van de 2 blauwe borsteltjes weg.
Nu sinds een week of 2 contactbreuk in stekker, soms doet ie t wel soms niet, moet dus nwe stekker op.
Al met al dus ontevreden, een stofzuiger zou toch zo snel geen mankementen mogen vertonen.
Dit was dus meteen de laatste philips die ik gekocht heb!

Wispi 15-06-2013

De stofzuiger is handzaam niet zo zwaar zoals de vorige Philips stofzuiger die 15 jaar is meegegaan maar nu zijn gebreken vertoond. Maar zuigen doet hij nog als de beste stofzuigslang nooit hoeven te vervangen, daarvoor ga ik nu weer voor een Philips Je kunt de stofzuiger op twee manieren optillen als het nodig is makkelijk voor op de trap. Rijd makkelijk en soepel over drempeltjes en is zeer wendbaar. Makkelijk hulp stukken op te bergen in het handvat van steel. Kun je ook af koppelen als je dat niet nodig hebt. Steel is van degelijk zwaar materiaal en variabel langer of korter te maken. Als je de steel helemaal uit zou trekken is die veel te lang voor me, ben 180 cm. De borstel voor de vloer kun bij alle hoekjes en kantjes komen zeer gebruiksvriendelijk en is instelbaar voor gladde vloeren of vloerbedekking. Stofzuiger zak is makkelijk te verwisselen. Motor van stofzuiger maakt een stuk minder geluid als de vorige stofzuiger. Wat het meeste geluid maakt is de lucht die opgezogen wordt. Stofzuiger is makkelijk weg te zetten. Als je de stofzuiger omhoog zet kun je de steel aan de stofzuiger koppelen en als je hem gewoon neerzet ook. Er zitten twee lucht filters in. Een er van moet je om de twee jaar verwisselen. En natuurlijk heeft de stofzuiger een zeer krachtige zuigkracht. Ben er zeer tevreden mee. Goede stofzuiger voor een redelijke prijs. Goede Prijs kwaliteitsverhouding.

H.Zuidema 18-05-2013

Een werkelijk zeer goede stofzuiger met een zeer goede regelbare zuigkracht, en het mondstuk is uniek. Wij hebben huisdieren hij zuigt haren zeer goed op en is reukloos. Al met al een Super stofzuiger beter kan niet. We hebben Bosch en Miele ook al gehad maar Philips steek er met kop en schouder ver boven uit.

debeer100 07-04-2013

Net in het bezit van deze stofzuiger. Zeer goede zuigkracht, lange steel voldoende voor mijn lengte 1.93, zeer lang snoer en weinig geluid. Daarnaast is er een opbergmechanisme aan de bovenzijde van de steel bevestigd waarin 2 opzetstukken zitten. Handig zodat je deze altijd bij de hand hebt en niet hoeft te bukken.

Hacer 23-03-2013

Ik heb de stofzuiger bijna 3,5 jaar. Na bijna 2 jaar werd de zuigkracht steeds minder. Ik heb de stofzuiger letterlijk 3x op moeten sturen naar philips voordat hij gemaakt was. Elke keer werd er gezegd dat hij aan de normen voldeed. Na de 3de keer opsturen werd er eindelijk iets vervangen en deed de stofzuiger het weer prima. Nu anderhalf later heb ik weer hetzelfde probleem en ga ik een nieuwe stofzuiger aanschaffen. Maar dus nooit meer dit model!! Absoluut geen duurzame stofzuiger!

Officiele reactie van Philips Nederland 26-03-2013

Beste Hacer,

Bedankt voor je review van de FC9153. Vervelend te horen dat de zuigkracht achteruit is gegaan. Er zitten filters in de stofzuiger die eens per jaar vervangen moeten worden. We weten niet of je dit al gedaan hebt, maar je zou hier eens naar kunnen kijken.

We willen je aanraden om het HEPA filter te vervangen. Deze is aan te schaffen via:

Philips Webcare

Overige contactgegevens kan je vinden op: http://www.support.philips.com/support/contact/contact_page.jsp?userLanguage=nl&userCountry=nl

Hacer 27-03-2013

De HEPA-filter kreeg de vorige keer ook de schuld, maar vervangen haalde niets uit. De 3de dat ik hem opgestuurd heb is er een printplaat vervangen. Dat is nu hoogstwaarschijnlijk weer het probleem. De zuigkracht is sterk afgenomen net als de vorige keer. Dus ik ga er geen geld meer aan besteden. Ik koop liever een ander merk stofzuiger.

PKrabshuis 10-03-2013

Prima stofzuiger voor een schappelijke prijs. Is een stuk stiller dan onze vorige (Bosch) en rijdt beter door de grote wielen. Zeer lang snoer, en gelukkig geen automatisch oprolmechanisme bij maar gewoon dmv een knop.

Zuigkracht genoeg, wij hebben laminaat en hij staat meestal op 50-60% vermogen. Het is handig dat de twee meest gebruikte hulpstukken aan het handvat vastzitten, zo kun je wisselen zonder te bukken (meestal zitten de hulpstukken in de stofzuiger onder een klepje). Voor iemand van mijn lengte (1.93m) zijn de buizen lang genoeg.

Over de duurzaamheid is nog niet veel te zeggen, maar de Philips maakt een degelijke indruk.

Jacq 02-02-2013

Viel tegen! Op basis van de ervaringen hier met veel enthousiasme aangeschaft. Bij het uitpakken bleek dat de telescoopbuis niet echt lang uitgeschoven kan worden. Is voor ons echt te kort. Het systeem om de telescoopbuis in en uit te schuiven is ook niet echt prettig. Ook zit er geen schuifje op om de zuigkracht even tijdelijk te regelen. Het ontgrendelingsknopje om de telescoopstang los te koppelen om zodoende een hulpstukje aan te koppelen is ook erg onhandig.

Ik heb gelukkig gebruik kunnen maken van de 2 maanden op proef periode, dus hij gaat weer terug. Jammer, want hij heeft wel een lang snoer en rijdt soepel.

Bij deze beoordeling wilde ik bij duurzaamheid NVT invullen, omdat dat niet van toepassing is. Maar die optie wordt niet geaccepteerd vreemd genoeg. Dat maakt de beoordeling dus niet helemaal juist.

-------
In dat geval de beoordeling gewoon leeglaten.
Ik heb het aangepast.
redactie

H.Zuidema 03-02-2013

Ik weet niet wat u hebt gekocht maar onze stofzuifger steel is bijna 2 meter lang een prima stofzuiger en geen problemen

H.Zuidema 01-02-2013

Super goede stofzuiger we hebben geen betere gehad.
Hij blaast warme lucht aan de achterzijde {daar was een vraagje over}
Mooie regelbare zuigkracht, prima mondstuk en zuigt veel beter dan normale mondstukken.
Zakken zijn zeer goed ook voor huisdieren verkrijgbaar dus geen luchtjes mee kosten maar 7,50 voor 5 stuks originele zakken van Philips geen andere gaan gebruiken.Erg mooi lang snoer rolt makkelijk op.

H.Zuidema 29-12-2012

Formidalbel wat een goede Philips FC 9153 stofzuiger.De stofzak houder is geweldig en compact kan nooit los schieten zoals bij de hele dure Bosch Pro dat was een zeer slechte contructie.
De stofzakken zijn ook nog eens in verhouding veel goedkoper 5 zakken voor 7.99 en dan heb ik ook nog de duurdere stofzak voor huisdieren want die laat geen geurtjes door.
Prima regelbare zuigkracht en mooi design en rol zeer makkelijk achter je aan want de lewngte van het snoer is 9 meter. Wij zijn uitermate tevreden.

zonnetje52 31-01-2013

Hallo, ik heb een vraagje. Kunt u mij ook zeggen aan welke kant van de stofzuiger de hete lucht komt? Ik heb nu een stofzuiger waarbij de hete lucht aan de voorkant uitkomt dus als je aan het stofzuigen bent voel je constant die hete lucht. Erg hinderlijk. Deze stofzuiger lijkt mij prima maar die hete lucht is nog wel even een ding.
Ik hoop van u te horen en alvast bedankt.

Vriendelijke groet, Yvonne Zonneveld

dafpam 26-05-2013

Hallo H. Zuidema

Bedankt voor deze mooie beoordeling.Ik wil deze stofzuiger ook gaan aanschaffen.Ik had een vraagje.De zakken zijn 7,99 euro dat is een mooie prijs.Zou u mij kunnen vertellen waar deze te koop zijn.

gr. F.Dortland.

poldermeisje 07-12-2012

Helemaal blij met deze stofzuiger, ook ik heb een aantal keren een goedkoop model gebruikt, maar dat was de achterdeur uit, ik zie weer een mooie vloerbedekking, en op de harde vloer, kurk, werkt hij ook uit de kunst. Ik kan tot nu toe geen negatieve dingen vinden.

zjemmie 13-11-2012

We hebben deze stofzuiger nu ongeveer een half jaar en hij bevalt prima. De zuigkracht is echt ongelofelijk en de stofzuiger is goed handelbaar en rijd soepel.
Er zitten veel assesoires bij en de snoer is best lang. De steel is lekker lang en is snel en gemakkelijk in te korten.
Kortom we zijn erg tevreden over deze stofzuiger. De Duurzaamheid ziet er goed uit maar is na een half jaar nog niet te zeggen.

kasparlinda 13-11-2012

Deze stofzuiger nu 2 weken in huis. Hoewel hij een stuk groter is dan onze vorige stofzuiger (Siemens VS06G1832/03) is hij toch lichter. De wielen zien er erg oversized uit maar rollen daardoor perfect door over het pakket en vormt het kleed geen enkel obstakel. De zuigkracht is eenvoudig te regelen via een soort scroll-knopje, waarbij de stofzuiger zelfs op het laagste niveau prima zuigt. De borstel op pakket-stand zetten is wel echt noodzakelijk anders zuigt hij zich vast aan de vloer. Op het hoogte niveau zuig je voor je gevoel zelfs de laatste huisstofmijt uit je kleed of tapijt. Nadeel, voor de OCD-types onder ons ;-) ,is wel dat de borstel zelf op de tapijt-stand vegen achterlaten, waardoor je precies de heen en weer bewegingen van het stofzuigen op het kleed kunt zien zijn. Op het laagte niveau is de stofzuiger echt super stil. Het geluid bij een hogere zuigkracht neemt wel flink toe maar is niet vervelend scherp of fluitend. Fijn is dat je het snoer niet eerst hoeft uit te trekken voordat je gaat stofzuigen, want dit gebeurt gewoon automatische. Ook rol het snoer snel op zonder dat je bang hoeft te zijn dat de stekker met hoge snelheid tegen je enkels aam knalt.
Nadelen: Het plastic lipje dat aan de stang vast zit waarmee je de stang vast kunt zetten aan de stofzuiger (bij het opbergen) nu al slijtage begint te vertonen. Het afbreken van het lipje zal dan ook niet heel veel langer meer duren. Verder is de stofzuiger niet echt compact bij het opbergen. Vooral de slag heeft een eigen wil en neemt veel ruimte in beslag. Slechts twee van de 3 hulpstukken kunnen in/bij de stofzuiger worden opgeborgen de derde vreemd genoeg niet. En het bij het aanzetten van de stofzuiger of het oprollen van het snoer kunt je niet zomaar in het midden op de knop drukken (want dan doet hij het niet) maar echt een beetje op hoek. Dit is wel wat vreemd. De nadelen zijn ons inziens echter allemaal goed mee te leven en is dit de fijnste en beste stofzuiger die wij tot nog toe hebben gehad.

PRooijers 07-11-2012

Na jaren goedkope stofzuigers te hebben gekocht.hier een keuze gemaakt n.a.v. de reviews,deze stofzuiger gekocht, wat een fijn produkt,ik kan nu vanuit 1 stopcontact het hele huis bereiken,maakt weinig lawaai,degelijke buizen die in elkaar klikken.duurzaamheid kan ik nog niet beoordelen

Anko1968 06-11-2012

Dit is wat je verwacht van een stofzuiger.
Geweldige zuigkracht, lang snoer en wendbaar.
Zo wordt stofzuigen weer leuk.

WillemF 22-09-2012

Sinds een week deze stofzuiger in bezit. Gekocht na goede reviews op deze site. En, ik heb geen spijt want het voldoet aan mijn verwachtingen. De stofzuiger zuigt krachtig en de motor maakt weinig lawaai. Het meeste lawaai komt van de zuigmond af. Er worden 3 hulpstukken bij de stofzuiger geleverd maar je kunt er maar 2 kwijt in de houder bovenaan de slang. Soms valt er een hulpstuk uit. Het zit niet zo goed geklemd en dat is wel jammer. Verder merk ik op dat de prijs in 1 week sterk is gestegen, waarom weet ik niet. Ik betaalde bij internetshop 116 euries. Duurzaamheid weet ik nog niet maar ik moest het invullen anders wordt deze review niet geplaatst.

Amarens78 14-08-2012

Sinds vorige week heb ik deze stofzuiger en ik betrap mezelf erop dat ik stofzuigen ineens leuk vind :)

Nadat we 3 Miele stofzuigers hebben versleten in 10 jaar, toch overgestapt naar een ander merk. Wat een verademing! De stofzuiger rolt goed. Het snoer is lekker lang. De zuigkracht is hoog. Het geluid is prima. De opbergmogelijkheden zijn goed. De mond is heel fijn door de extra zijborstels. Kortom: niet twijfelen, deze is echt super!

moordje 03-09-2012

Hoi mag ik even vragen waar je de stofzuiger hebt gekocht en wat was de prijs? bij voorbaat dank.
Vriendelijke groet van aannekke

Cathy123 16-07-2012

deze stofzuiger is een basisstofzuiger waar mijns inziens helemaal niets mis mee is. het snoer is fijn lang: 12 meter. het mondstuk is praktisch voor allerlei hoekjes waar ik eerder speciale mondstukken voor moest gebruiken. is nu niet meer nodig. prijs kwaliteit verhouding is goed.