Numatic Henry Plus rood

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 10 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Numatic Henry Plus rood op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,2

najiha 02-02-2018

Ik vind het wel jammer dat de buis steeds los schiet.

Geschreven voor: Numatic Henry Plus rood

jammer van het los schieten van de buis.Verder een prima stofzuiger.Hij heeft wel een goede zuigkracht.

Minpunten

• los komen van de buis

abrand71 15-04-2017

Valt tegen

Geschreven voor: Numatic Henry Plus rood

Na jaren een Dyson gehad te hebben, deze stofzuiger aangeschaft. Hoofdreden was de mindere kwaliteit van de kunststof onderdelen van Dyson (we hebben 4x de handgreep moeten vervangen in 10 jaar tijd). Ik heb erg spijt van deze keuze. De stofzuiger stinkt verschrikkelijk, eigenlijk al vanaf het eerste moment. Ik had deze bedenking bij de verkoper ook aangegeven, maar die gaf aan dat met deze nieuwere filters dat geen probleem zou moeten zijn. Echter, een kwartier na het zuigen kan ik nog ruiken dat er gezogen is. De zuigkracht gaat erg snel achteruit. Daarnaast zit de buis erg snel verstopt. Waar ik met de Dyson van alles en nog wat kon opzuigen, moet ik hier eerst alle papiersnippers e.d. van de grond halen. Niet prettig in een gezin met jonge kinderen, omdat er nogal eens een snipper op de grond ligt. Het lange snoer is wel prettig, evenals de lange stang.

Pluspunten

• lang snoer
  • lange buis voor lange mensen

Minpunten

• zuigkracht neemt snel af
  • geur
  • buis snel verstopt

Numatic Henry Plus 27-03-2017

Numatic Henry plus

Geschreven voor: Numatic Henry Plus rood

Ik heb nu twee maanden een Numatic Henry Plus. Wat heb ik een spijt van dit apparaat. Met name de goede zuigkracht wat sommigen beweren is echt niet terecht. Tijdens de verkoop werd daar erg de nadruk op gelegd. Het grote zaksysteem zou de goede zuigkracht van dit apparaat langer behouden, ten opzichte van andere stofzuigers. Dit is achteraf voor mij een mooi verkooppraatje geweest. Ik heb zelf altijd een Miele stofzuiger gehad en de Henry kan daar echt in veel opzichten niet aan tippen. Al is de zak van een Henry stofzuiger leeg, meteen bemerk je het grote verschil in zuigkracht tussen een Miele en een Henry en al bij aanvang was ik teleurgesteld en dat voelt niet prettig als je net meer dan 200 euro hebt uitgegeven. Daarbij behoudt de zuigkracht van een Henry echt niet langer zijn zuigkracht door het grote zaksysteem. Voor mij is het enige positieve over de Henry, het lange snoer. Alleen het oprolsysteem welke je zelf moet uitvoeren is ook niet zo gemakkelijk als beweerd werd. Ik zou iedereen die het niveau van bijvoorbeeld een Miele gewend is, de Henry stofzuiger niet voor zijn thuissituatie aanraden. Ik heb meer dan 200 euro uitgegeven en betrap me erop dat ik binnenkort echt weer een Miele haal, omdat ik me iedere keer erger als ik ga stofzuigen. Ik heb mezelf om laten praten en daar ben ik zelf bij geweest. Daarom wil op deze manier eerlijk mijn mening richting anderen delen. Ben je altijd het niveau van een Miele gewend, twijfel dan niet om dit apparaat te kopen. Dit apparaat kan echt niet tippen aan een de degelijkheid en zuigkracht van een Miele.

Pluspunten

• Lang snoer (maar dat is ook echt het enige)

Minpunten

• Minder degelijk (kopstukken etc)
  • Niet veel zuigkracht
  • Stoot makkelijk tegen muur, dus beschadiging

ldc 29-08-2015
Geschreven voor: Numatic Henry Plus rood

DEEL 2: Nog steeds een goede stofzuiger niet kapot te krijgen of ik ben heel voorzichtige als dit Miele Bosch Philips stofzuiger was waren de koolborstel al lang kapot {1 van de belangrijkste onderdelen van stofzuigermotor trouwens}.
Ja hij weegt wat meer maar kijk ook eens naar de kwaliteit van dit product.
Nogmaals het is van de beste stofzuiger die er is dat is een feit.

Mr. Proper 24-07-2015
Geschreven voor: Numatic Henry Plus rood

Uiterst doordacht ontwerp wat deze zuiger voor zowel professioneel als voor thuisgebruik geschikt maakt.

De machine is lekker stil en zelfs in de turbostand maakt deze weinig herrie voor een stofzuiger.
Thuis gebruik ik een simpele Princes stofzuiger van 2000 watt, op mijn werk gebruik ik de Numatic en die is in de turbostand slechts 1200 watt. In de praktijk wint de stille Numatic.

Toch heeft het consumentenmodel een nadeeltje en dat is de turboschakelaar met autosave, want die gaat snel stuk, althans de print eronder.
Dit model is ook leverbaar zonder die lastige autosave functie, want het is namelijk ook behoorlijk irritant om elke keer als je hem aanzet en je wilt op vol vermogen zuigen dat je de schakelaar in moet drukken, vooral in een professionele kantooromgeving waarbij je dankzij het 'te krap bemeten snoer' regelmatig moet ompluggen in een ander stopcontact is dit zwaar lastig. De versie zonder autosave heeft een gewone schakelaar en die blijft wel heel en start gelijk op vol vermogen en dat scheelt toch weer tijd.

Het 12,5 meter lange snoer is lang zat voor thuis, maar in een professionele kantooromgeving is het al snel te kort en biedt een verlengsnoer soelaas.

Een zeer groot pluspunt vind ik het technische ontwerp en het bijbehorende filter, want er kan letterlijk niks in de motor komen, ik ken een hoop merken waarbij dit vele malen minder doordacht is.
Ook de grote van de stofzak bevalt mij prima van deze zuigers.

Voor de rest een zeer uitstekende serieuze stofzuiger afkomstig uit de professionele schoonmaakwereld en is iig een heel stuk degelijker dan de meeste consu-zuigers.

Rutger AB 06-07-2015
Geschreven voor: Numatic Henry Plus blauw

Typisch dat voor het belangrijkste aspect, zuigkracht, geen beoordeling gegeven kan worden. Ik heb al een aantal jaren de Henry Rood. Hij is stil, heeft een enorm bereik maar hij zuigt voor geen meter!! Nu ik de specificatie zie snap ik dat ook: reinigingsklasse D voor tapijt. De stofzuiger is oerdegelijk dat zonder meer en ontzettend stil. Hij wordt veel gebruikt in de proffesionele reiniging. Dat is meteen het manco voor thuisgebruik. In de professionele reiniging staan er vele reinigingsmethode en machines ter beschikking. Voor elk type reiniging een andere machine. Daarnaast is in de professionele reiniging Arbo wetgeving zeer belangrijk. Met deze stofzuiger kun je rustig 8 uur zuigen zonder gehoorschade. Voor thuis zoek je een meer diverse machine en zijn de Arbo aspecten niet van belang: je zuigt immers maar een (aantal?) uur per week. Mijn advies: voor thuis gebruik ongeschikt!!

Mr. Proper 24-07-2015

"Hij is stil, heeft een enorm bereik maar hij zuigt voor geen meter!!"

Dit ligt aan de meegeleverde zuigmond ;)
Ik werk zelf in de schoonmaak en met de standaard zuigmond is het lastig zuigen, maar zodra je hier een los verkrijgbare plavuizen borstel op zet, zuigt deze oerdegelijke zuiger als een raket ;)

bandiet78 17-01-2015
Geschreven voor: Numatic Henry Plus rood

Het is nu al een fijne stofzuiger en dat vertel ik dan ook graag aan iedereen.
lang snoer werkt heerlijk 1 keer inpluggen en de hele verdieping kun je zuigen.
lekkere lang steel met langere slang werken ook super.
degelijke ketel en degelijke schakelaars.
wij gaan hebben gebruiken met een lach, dat mag gezegd worden.

tinoz 10-11-2014
Geschreven voor: Numatic Henry Plus rood

Ik heb helaas minder goede ervaringen met stofzuigers van Miele, Bosch en Philips, vandaar dat ik jullie graag op de hoogte wil stellen over mijn ervaring met de Numatic Henry plus stofzuiger. Door zijn opvallende uiterlijk lijkt hij geen eerste keus te zijn, maar wees openminded en kijk verder dan dat :)

De pluspunten: degelijk, duurzaam merk (dit merk is ook bij schoonmaakbedrijven zeer populair) grote en goedkope stofzak, zeer lang snoer en lange slang (bij een gemiddeld appartement hoef je niet van stopcontact te wisselen) maakt weinig herrie (de helft minder dan normaal!), turbo stand, standaard verbruik 600watt, voldoet aan de nieuwe energieverbruik eisen. Motor aan de bovenkant, filter zal niet snel verstoppen vergeleken met verticaal geplaatste filters bij slede stofzuigers. 6 jaar garantie op de motor!

De minpunten: dit stevige apparaat weegt meer dan een gemiddelde stofzuiger. door de ronde vorm zal een trap stofzuigen wat lastiger gaan, vermoed ik. Uiterlijk van het apparaat zal niet iedereen bekoren.

Samengevat, ik ben tot nu toe zeer tevreden met deze duurzame stofzuiger. Over een jaar zal ik weer een update plaatsen.

Frank Timmerman 03-04-2014
Geschreven voor: Numatic Henry Plus rood

De henry is een stille maar krachtige stofzuiger. Lange slang en een voor mij (1,90m lang) lange steel. Door het lange snoer kan het hele onderhous gedaan worden zonder van stopcontact te wisselen. De grote stofzuigerzag kan veel hebben en gaat door zijn inhoud lang mee, ideaal! Enige minpunt is het gewicht, door de stofzag kan het gewicht namate hij gevuld is redelijk zwaar worden. Reken op een kilo of 4.

ldc 20-11-2013
Geschreven voor: Numatic Henry Plus rood

Een heel goede stofzuiger ander merken kunnen niet op tegen deze kwaliteit prijs verhouding, simpel onderdelen die bijna niet stuk te krijgen zijn de motor is gewoonweg heel goed gebouwd [hoor je ook eens van een electro monteur] ander merken hebben deze kwa;iteit niet om dat allemaal wegwerp stozuigers zijn geworden en daar doet Numatic niet aan mee.
Wat is verschil met het vorig model dit is model 2013 de knopjes van de bediening zit vooraan de draad is ook langer geworden en heeft ook een parkeerstand achter de stofzuiger gekregen om de voet zuigmond aan vast te klikken en hij is niet meer zo bolachtige.
Wat ook opvalt is de lach en de ogen van deze stozuiger die ano 2013 3D verschijning is maar er is nog iets anders Numatic is een engels merk en dat laten ze graag zien hij kijkt ook links en lacht ook links heel typisch.
ik heb deze stofzuiger van 16-10-2013 en behoorlijke goed getest elke dag en ik moeten zeggen hij gewoonweg heel goed is ik ken geen enkel stofzuiger die zo goed zuigd als deze.
Wild u lange levens duur stofzuiger hebben denk niet te veel na dit is hem.