Manfrotto Pro Video - Reviews

Beoordeling op basis van 1 review geschreven op Kieskeurig.nl.

Thomas R 08-01-2017 Product paar weken in bezit

Manfrotto 502AH flat base video head: degelijk voor beginner

++ No nonsense video head die zeker oké is voor beginnende / DSLR gebruiker. Degelijk en smooth in gebruik waarvoor je geen ledemaat hoeft te verkopen. In totaliteit relatief laag gewicht. Sliding plate om balans uit te levelen. Waarschijnlijk toch één van de beste koppen in dit prijssegment: ik betaalde er nieuw ongeveer 150 euro voor.

-- Heeft geen instelbare counterbalance, wat de kop toch wel limiteert tot camera's / setups van eenzelfde gewicht en grootte. Sliding plate gaat naar mijn mening erg stroef in en uit de kop. Frictie gaat niet in stappen, wat door Manfrotto als pluspunt wordt geadverteerd, maar wat ikzelf een minpunt vind. Zo maakt dat het erg moeilijk om pan- en tiltfrictie op eenzelfde sterkte in te stellen, bijvoorbeeld wanneer je de camera opnieuw hebt uitgeleveld. Pan lock is tenslotte op een belachelijke plaats: vooraan onder de 'bridge'. Zeer moeilijk om deze vast te draaien, laat staan met grote handen en zonder de kop iets te draaien.

Pluspunten

• Aantrekkelijke prijs
  • Traploze frictie
  • Bepaalde features van pro video heads

Minpunten

• Geen instelbare counterbalance
  • Traploze frictie
  • Niet-ergonomisch design: pan lock is zeer onhandig