Manfrotto Pro Video

Bekijk 1 andere uitvoering

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Manfrotto Pro Video op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,7

Bert 08-12-2019

Stevig

Geschreven voor: Manfrotto Pro Video

Ik heb hem nog niet kunnen gebruiken, maar ik heb wel al mijn camera met telelens gemonteerd en uitgebalanceerd.
De bewegingen gaan zeer vloeiend. Ze worden nooit schokkerig, ook niet wanneer de weerstand maximaal is ingesteld.
Je moet wel de camera met grote tele goed in balans zetten, anders zakt het geheel naar voor of achter. Zelfs bij maximaal ingestelde weerstand.
Het monteren gaat minder vlot dan ik verwachtte.
Ik veronderstelde dat je de camera sneller kon monteren (bij vogelfotografie nuttig als er zich onverwacht een kans voordoet) omdat Je de moer om de slede vast te zetten maar een kwartslag moet verdraaien, maar het inschuiven van de slede vergt dan weer enige aandacht. Het gaat niet blindelings, en ondertussen kan je je onderwerp niet in het oog houden. (lukt misschien wel na enige oefening)
Jammer dat enkele schroeven (blokkeren slede, pan lock) er helemaal uit gedraaid kunnen worden. Nu moet je steeds opletten dat je ze niet verliest.

Pluspunten

• stevig
  • Vloeiende bewegingen

Minpunten

• Montage van camera kan (nog) niet blindelings
  • enkele schroeven kunnen er volledig uit

Jan Silvertand 19-03-2019

Vrij grote en ook stevige Videokop

Geschreven voor: Manfrotto Pro Video

Ik had al een goed Manfrotto statief, maar met de videokop daarvan was niet handig te werken. Dus kwam ik nu bij MHV502AH van Manfrotto terecht. Op de foto's lijkt het wel mee te vallen; maar het is een vrij grote kop. Met de camera er op, ziet het toch wel prima uit. Alles voelt heel degelijk aan. Het aanbrengen van de camera met de slede loopt wel iets stroef, maar dat is nog even wennen. Daarna zit hij wel als een huis.

Pluspunten

• Heel stevige videokop.
  • fijne bediening

Minpunten

• Pan-arreteer knop ligt niet al te handig.

Thomas R 08-01-2017

Manfrotto 502AH flat base video head: degelijk voor beginner

Geschreven voor: Manfrotto Pro Video

++ No nonsense video head die zeker oké is voor beginnende / DSLR gebruiker. Degelijk en smooth in gebruik waarvoor je geen ledemaat hoeft te verkopen. In totaliteit relatief laag gewicht. Sliding plate om balans uit te levelen. Waarschijnlijk toch één van de beste koppen in dit prijssegment: ik betaalde er nieuw ongeveer 150 euro voor.

-- Heeft geen instelbare counterbalance, wat de kop toch wel limiteert tot camera's / setups van eenzelfde gewicht en grootte. Sliding plate gaat naar mijn mening erg stroef in en uit de kop. Frictie gaat niet in stappen, wat door Manfrotto als pluspunt wordt geadverteerd, maar wat ikzelf een minpunt vind. Zo maakt dat het erg moeilijk om pan- en tiltfrictie op eenzelfde sterkte in te stellen, bijvoorbeeld wanneer je de camera opnieuw hebt uitgeleveld. Pan lock is tenslotte op een belachelijke plaats: vooraan onder de 'bridge'. Zeer moeilijk om deze vast te draaien, laat staan met grote handen en zonder de kop iets te draaien.

Pluspunten

• Aantrekkelijke prijs
  • Traploze frictie
  • Bepaalde features van pro video heads

Minpunten

• Geen instelbare counterbalance
  • Traploze frictie
  • Niet-ergonomisch design: pan lock is zeer onhandig