Braun MQ 5177 BK - Reviews

Type/soort
blender
Type
staafmixer

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 13 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

Claire 09-09-2017

waardeloze mixkom

De staafmixer is fantastisch met zijn trapsysteem!
De mix kom is waardeloos. Het klik systeem is niet stevig genoeg waardoor de deksel al gauw los schiet en je eigenlijk altijd met een hand de deksel moet vasthouden.Kan ook geen zware degen aan. Alleen geschikt voor het lichtere werk, geen dadels of selderij.
Ik heb de kom omgeruild voor een andere kleinere mixkom, waar gewerkt wordt met een schuifsysteem om de deksel vast te maken. Dit ontwerp is net zo nutteloos. Ik zou deze serie overslaan en wachten totdat er een nieuwe serie uitkomt waarbij de deksels een beter ontwerp hebben. Puree mixer is een grappige accessoire, maar net zoveel werk qua schoonmaken als een normale stamper. Wordt bij ons niet gebruikt.

Pluspunten

• 21 standen staafmixer
  • ligt lekker in de hand

Minpunten

• de deksels van de mixkommen
  • de puree stamper
  • mixkom kan geen zwaar deeg aan

Jessie 16-07-2018

Spat niet, handige accessoires

Nadat mijn ik-ga-op-kamers-en-wil-hippe-soep-en-smoothies-maken-met-een-studentbudget-staafmixer zijn meerdere moest erkennen in een bevroren aardbei en ik inmiddels een grote-mensenbaan heb, besloot ik dat het tijd was te investeren in een betere staafmixer (spoiler: dat is dus deze). Ideaal dat dit ook meteen een keukenmachine in één is. Mixer werkt duizend keer beter dan die van de hema van 10 euro (waar ik best tevreden mee was): spat niet, is stil en pureert snel. De keukenmachine werkt ook prima, alleen is het enige nadeel dat het mes/rasp/frietschijf-blad en de bovenkant van de machine best ver uit elkaar zitten. Daardoor blijft er dus altijd een stuk eenzaam voedsel achter dat tussen wal en schip belandt, rondjes draaiend in de eindeloze draaikolk van de mixer. Maar hé, als je alleen dat verloren stukje zelf hoeft te raspen/snijden/opeten of desnoods in de gft-bak moet gooien ben je nog steeds veel sneller klaar dan met een gewoon mes! En moet je je voorstellen hoeveel tranen je bespaart als je dus uiensoep gaat maken... Ik bedoel maar. Ik ben tevreden en ik ga er nu guacamole mee maken. Ciao!

Pluspunten

• Pureert snel
  • Spat niet
  • Stiller dan andere staafmixers
  • Makkelijk schoon te makken, ook met handafwas

Minpunten

• Veel losse onderdelen waarvoor geen opbergsysteem
  • Afstand mes en inwerpsluis (hoe noem je zoiets?!)

Jos 15-05-2018

Mooi complete set

Krachtige staafmixer met complete set accessoires voor het keukenmachinedeel.
Vorige staafmixer was ook van Braun, fijne kwaliteit.

Renzo 11-05-2018

Braun MQ 5177 BK veelzijdige staafmixer

Veelzijdige krachtige staafmixer met veel accesoires, voldoet aan mijn verwachtingen. Inzetbaar voor allerlij gerechten

Pluspunten

• Krachtige staafmixer
  • veel accesoires

Naomi 02-05-2018

Compact, goede kwaliteit en handig.

Ik heb deze staafmixer set voor 99 euro kunnen kopen. Ik vind de kwaliteit-prijs verhouding goed. Alles werkt erg goed, is compact en heel handig voor in de keuken. Ik gebruik het dagelijks en ben super tevreden.

Pluspunten

• Scherp
  • Compact

JYM 15-04-2018

Fijne staafmixer

Fijne staafmixer, ligt goed in de hand. Veel makkelijke accessoires die makkelijk schoon te maken zijn.

Pluspunten

• de accessoires

Minpunten

• tot nu toe nog geen

Sjoukje 04-04-2018

Gebruiksvriendelijk

Handig al jaren een Braun staafmixer. Super sterk en handig schoonmaken en handig in gebruik. Ook de motor is krachtig genoeg voor vanalles.

Pluspunten

• Handig en makkelijk schoon te maken

Minpunten

• sommige delen mogen niet in vaatwasser of sop

Petra 27-03-2018

Prettige bediening. Mooie accesoires

Goed apparaat. Mooi vormgegeven. Praktisch in het gebruik. Accessoires zeer uitgebreid voor zweer veelzijdig gebruik.

S. Damstra 10-02-2018

Heerlijke staafmixer

Doet wat ie moet doen, prettig veel accessoires en mogelijkheden. Eigenlijk geen keukenmachine meer nodig met dit apparaat.

humptidumptie 04-11-2017

Fijne complete Machine!

Deze mixersset is zeer compleet en wordt heel compact uitgerust doordat er meerdere inzetelementen gebruikt worden. dus geen grote houders maar kleinere inzetstukken in enkele houders. ook is de functie van foodprocessor erg prettig. de prijskwaliteit verhouding is ook goed. zeker omdat er gebruik gemaakt kan worden van oudere accecoires en je dus kan hergebruiken/combineren.

Pluspunten

• compleet
  • heel stil
  • uitwisselbaar
  • regelbaar

Minpunten

• geen grote verzamelbak

Claire 22-05-2017

Fantastische hulpkracht

Na veelvuldig onderzoeken welke staafmixer ik nou wilde hebben, of foodprocessor, kwam ik bij Braun uit. Uiteindelijk voor een staafmixer/foodprocessor combi gekozen, omdat als er een element stuk gaat dit makkelijker te vervangen is dan gelijk de hele foodprocessor. Ik kook graag, en wil dan ook dat mijn apparatuur goed is. Ik was bang dat de 705 watt motor de zwaardere/hardere voedselsoorten niet aan kon gaan. Dat is niet het geval. Noten gaan goed.
Ik vind de 21 snelheden prettig, en ook de pulse optie. Maakt niet veel lawaai.Ik moest even wennen aan het klipje op de deksel van de foodprocessor, dit is een veiligheidsklepje. Moet je even handigheid in krijgen.
Wat goed is om te weten is dat niet alle onderdelen in de vaatwasmachine kunnen, maar de meeste wel.
Ligt fijn in de hand. Krachtig genoeg om harde voedselsoorten te hakken.

Pluspunten

• Messen zijn zeer scherp
  • Foodprocessor heeft vele functies

Minpunten

• deeg kneder kan max 250 gram bloem aan
  • purreestamper alleen zachte groentes/fruit
  • neemt veel ruimte in de kast

Willyanne 18-05-2017

MQ5177 BK Buffet Staafmixer

Zeer fijn om mee te werken,gemakkelijk in onderhoud en je kun er echt alles mee doen.Ben er zeer tevreden over.Accessoires zeer gemakkelijk te verwisselen.Mooi compact en zeer gebruiksvriendelijk.

Pluspunten

• Kwalitijd
  • Degelijkheid

Susan 10-09-2016

Erg tevreden

De keukenmachine is makkelijk in gebruik. Er zijn vele mogelijkheden waardoor je meerdere handelingen kunt uitvoeren met 1 machine ipv verschillende machines te moeten aanschaffen.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik