Philips Avance Collection HR1673 - Reviews

Materiaal voet
kunststof
Afneembare voet
Variabele snelheid

Beoordeling op basis van 86 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Kookliefhebber 27-11-2014

Prima en krachtige staafmixer. Handig in gebruik.

Sinds een week heb ik deze staafmixer in gebruik en tot nu toe ben ik heel tevreden. Het is een krachtige mixer met een vermogen van 800 watt die zowel heel goed hakt als pureert. De mixer is relatief zwaar maar ligt goed in de hand. De accessoires zijn compleet en van goede kwaliteit en heel stevig. Het geheel ziet er ook mooi uit. Het kliksysteem werkt heel handig. Je zet de onderdelen makkelijk op de staafmixer (basisdeel) en met één knop maak je ze ook weer los. We hebben hem onder andere gebruikt om soep mee te maken, het pureren ging erg makkelijk en de soep is mooi glad geworden. Er zitten twee hakmolens bij, een grote en een kleine. Ik heb zelf noten en bloemkool gehakt en tot nu toe gaat dat snel en makkelijk. Door de rubberen ring aan de onderkant blijven de hakmolens ook goed staan op de ondergrond. De bijbehorende maatbeker is groot, stevig en heeft een handvat. Met de turboknop kan je zelf bepalen hoe hard de mixer moet gaan. Door harder te knijpen, gaat hij sneller. In het begin moet je hier even aan wennen en oppassen dat je de knop niet te hard indrukt.

Een nadeel van de staafmixer is dat weliswaar veel onderdelen in de afwasmachine kunnen, maar niet alle. Het gaat dan om het deksel van de hakmolens en de koppelunit voor de garde. Bij de waarschuwing in de gebruiksaanwijzing staat dat je ze ook niet mag afspoelen. Verder is de centrale as in de hakmolens vrij lang waardoor het lastig kan zijn om de inhoud met een spatel eruit te halen.

Conclusie
Een prima staafmixer. We maken zelf veel soepen en bakken regelmatig taart waarvoor we bijvoorbeeld noten hakken. Hiervoor is de mixer perfect en de motor krachtig genoeg.

Pluspunten:
Goede kwaliteit, Eenvoudig in gebruik, Goede prijs/kwaliteit, maakt soepen heel glad
Minpunten:
Bepaalde onderdelen mogen niet in de vaatwasser of worden afgespoeld. As is de hakmolens is vrij lang.
Oorspronkelijk gepost op philips.nl

Jolanda_1967 26-11-2014

Op 19 november 2014 ontving ik mijn Philips Staafmixer, model HR 1673/90.
Het leukste is gelijk het uitpakken en nieuwsgierig kijken naar de inhoud van de doos. Alles mooi apart verpakt in plastic zakjes en gescheiden door karton in de doos, zo komt alles mooi uit de doos en kun je gelijk beginnen. Wel eerst even alle onderdelen met warm water omgespoeld en gedroogd. Doe ik met alle nieuwe artikelen .
Daar ik licht reumatische handen heb en rugklachten, is te lang staan voor mij niet ideaal. Werk wel veel met verse producten en dat vraagt nogal wat tyd als je alles handmatig moet snijden. Vandaar dat het hoog tyd werd voor een staafmixer in de keuken.
Bij het bekijken van de onderdelen lijkt het erop dat de hakmessen niet goed in de hakmolen passen. Ze laten onderin wat ruimte over maar wanneer de deksel op de hakmolen wordt geplaatst drukt het het mes toch mooi aan. Het deksel kan er overigens makkelijk op en af. Om de unit er op te plaatsen is er ook maar 1 manier mogelijk, kortom makkelijk in gebruik. Alleen voor het gebruik van de garde heb je dan de koppelunit nodig en dat wijst ook weer voor zich. Bovendien zit er in de doos ook een gebruiksaanwijzing in vele talen welke worden verduidelijkt door de tekeningen die erin staan.
Oke, aan de slag.
Voor de lunch een eitje met ui en paprika. Ui en paprika zijn met een eenvoudige handeling te hakken. De kleinere hakmolen vullen, te beginnen met de mesunit , de halve ui en een kwart paprika in grove stukken erin, deksel erop, motorunit er op, stekker in stopcontact en druk op de knop. Binnen een minuut de ui En de paprika fijn gehakt . Geweldig, scheelt weer een snijplank in de afwas en tyd, vooral tyd. Na het hakken even een eitje erbij en met behulp van de garde is het mixen in de maatbeker ook zo gepiept. Lekker, een omeletje voor de lunch.
Bij het koken van de curry’s is voor al de XL hakmolen zeer welkom, meerdere onderdelen van verse kruiden , ui, gedroogde kruiden samen in de hakmolen en binnen no time is de basiscurry pasta klaar. Super.
Slagroom kloppen in de maatbeker is kinderspel, even de garde op de motorunit en binnen 2 minuten heerlijk verse slagroom voor op de warme chocolademelk.
Ik bak ook graag en maak dan vooral lekkere taarten. Het hakken van noten en pinda’s is met de XL hakmolen een kinderspel. Klaar voor je het weet. Door de doorzichtige hakmolen kun je gemakkelijk zien of ze fijn genoeg zijn of dat je nog even wilt doorhakken. Wel verstandig om de inhoud van de hakmolen even door te schudden voor een gelijke fijnte te hakken. Nu ontbreekt het hier wel eens aan het juiste suiker product. Veelal te grove suiker in huis om de gebruiken bij bepaalde baksels. Ik heb geprobeerd of ik mijn grovere suiker fijner kon maken met de hakmolen maar das niet echt een succes geweest. Daarvoor dus maar gewoon de juiste boodschappen in huis halen . Wat dan bijv wel weer makkelijk gin was kokosnoot in de hakmolen hakken.
Met de mixstaaf waar een titanium mesdeel inzit, kun je heel gemakkelijk hardere producten, zoals ijsklontjes crushen. Ook kun je heel gemakkelijk pureren met de mixstaaf. Tomatensoep, pompoensoep, noem maar op, alles mooi glad. Echter voor mijn smaakbeleving zal ik alleen pureren als het om een smoothie gaat. Hiervoor wel eerst appel in de hakmolen alvorens met ander zachter fruit te mengen yoghurt.

Verder hebben we nog ons eigen kipgehakt gemaakt. Naar aanleiding van een plaatje in de bijgesloten handleiding, hebben we de gok gewaagd en waren er zeer tevreden over. Wel dien je hier op te letten dat je niet te lang, te fijn hakt want dan gaat de smaak verloren.

Huisvrouw vriendelijk is de HR 1673/90 zeker, gemakkelijk in gebruik en gemakkelijk schoon te maken. Handig, als je bijv de hakmolen handmatig wilt reinigen, eerst wat warm water er in en dan even de hakmolen gebruiken. Op dezelfde wijze kun je ook makkelijk de garde en het staafmixer gedeelte de eerste schoonmaak geven. De messen uit de hakmolen, de hakkommen, de garde en de maatbeker mogen allen in de vaatwasser. De overige onderdelen NIET, beter met een vochtige doek reinigen.

Al met al, krijgt deze staafmixer van mij een dikke 9,5. Nog net geen 10 omdat ik toch een ophang systeem mis waar je de mixer op kunt hangen zodat je hem sneller ziet en dus sneller gebruikt. Ben dolblij dat we hem wel hebben en hij ligt wel voor het grijpen in de keukenkast!!

Margriet42 26-11-2014

Ideale krachtige staafmixer!

Sinds een week gebruik ik deze staafmixer en ik ben er heel erg blij mee! Met gemak maakt hij mijn pompoensoep en bloemkoolsoep helemaal glad en zonder te spetteren. Het ziet er allemaal erg luxe en mooi uit en het kliksysteem is super handig. Je zet alle onderdelen heel makkelijk op de staafmixer (basisdeel) en met een handige knop haal je m weer los. Er zitten twee verschillende hakmolens bij, een grote en een kleine. Ik heb zelf uien en noten gehakt tot nu toe en dat gaat heel snel en makkelijk. Door het rubber aan de onderzijde van de twee hakmolens blijven ze goed op het aanrecht staan. Met de garde kan je snel slagroom kloppen of bijvoorbeeld sausjes maken. En de maatbeker die erbij zit is best groot, dus daar kan aardig wat in. En wat helemaal fijn is: alle onderdelen die vies worden kunnen in de afwasmachine.

Met de turboknop kan je zelf bepalen hoe hard de mixer moet gaan. Door harder te knijpen gaat hij sneller. Even wennen in het begin, maar na een paar keer gaat het perfect! Wel is de staafmixer aan de zware kant. Dat komt natuurlijk door de krachtige motor, maar hij is best zwaar. Voor mij geen probleem, maar voor mensen met bijv. reuma misschien iets om rekening mee te houden.

Conclusie
Voor mij is deze staafmixer ideaal. Ik maak zelf veel soepen en daarvoor is deze staafmixer perfect! Door de krachtige motor wordt alles heel mooi glad. Ook voor het hakken van groente, noten etc en het kloppen van bijv. slagroom werkt hij super goed. Ondanks dat de staafmixer zelf wel redelijk zwaar is, vind ik ‘m echt een aanwinst in mijn keuken!
Oorspronkelijk gepost op philips.nl

margriet35 26-11-2014

ton342 23-11-2014

De staafmixer ligt goed in de hand en de veerknop is handig in de bediening. Je kunt met de veerknop zelf de snelheid bepalen, dit is zeer handig omdat je hiermee kan bepalen hoe grof/fijn je wilt malen/hakken. De staafmixer heeft een krachtige motor van 800 watt. Bij de compacte en XL hakmolen zit aan de onderkant een rubberen rand, hierdoor blijft deze goed staan op de ondergrond. De hakmolens en de garde zijn makkelijk vast en los te maken. De onderdelen zijn ook makkelijk schoon te maken. De waarschuwing voor de scherpe messen is zeer terecht! De hoge maatbeker is, bij het gebruik van de garde, heel handig: geen gespetter. Ik ben erg tevreden over deze staafmixer, hij is krachtig en makkelijk in gebruik. Dit is een uitstekende aankoop.

Margamerks 23-11-2014

Handig zijn de 2 verschillende maten bakjes en de ruime, hoge maatbeker, waarin je ook kunt kloppen of pureren. De Mixer is razend snel en met de extra turbo knop heb je geen moeite met wat hardere ingrediënten. Tomatensoep wordt zo een fluitje van een cent.Handig apparaat voor alle dagelijkse dingen (zoals ui snipperen, saus maken, soep pureren, slagroom kloppen).
Strakke vormgeving, en mooie kleuren.
Wat ik mis is een ophangsysteem voor de staafmixer.Lastig is echter dat je weer drie bakjes/bekers ergens moet opbergen, want je kunt ze niet in elkaar zetten/passen.