Braun MultiQuick 7 MQ 785 Patisserie Plus

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Braun MultiQuick 7 MQ 785 Patisserie Plus op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

reviewer 15-01-2017

compleet apparaat, minder duurzaam?

Dit apparaat gekocht als vervanger voor oude braun die na vele jaren niet meer scherp was. In eerste instantie was ik heel tevreden met dit apparaat, ook door de accessoires. Na enkele maanden dagelijks gebruik begon de vergrendeling te haperen waardoor ik steeds minutenlang moet prutsen om 'm te starten. Het mes is ook al merkbaar minder scherp. n

Pluspunten

• compleet, goede accessoires

Minpunten

• duurzaamheid

ralpharma 04-05-2014

Voor ons trouwen (3,5 jaar terug) kregen wij een vergelijkbaar exemplaar staafmixer, maar dan van Philips. Die brandde door bij het raspen van worteltjes (!) en dus diende de vervanger zich aan.

De Braun Multiquick 7 kenmerkt zich door het Smart Speed-principe waarmee de snelheid eenvoudig kan worden geregeld door de knop verder in te drukken of losser te laten. Een ideaal systeem om de snelheid af te stemmen en waar nodig bij te stellen. De staafmixer is eenvoudig te bedienen, voelt stabiel en stevig aan en is makkelijk schoon te maken.

Dan de accessoires, want die vullen een goede staafmixer aan. De garde is prima en doet precies dat waar hij voor bedoeld is: kloppen. Of het nu om eiwit of slagroom gaat, het werkt prima. Hetzelfde geldt voor de maatbeker van 1000 ml, waarbij het alleen jammer is dat de schaalverdeling niet per 100 ml is weergegeven, maar per 200 ml.

De echte winst zit hem in de 350 ml hakmolen en het keukenmachineaccessoire (1500 ml). Om met die laatste te beginnen: grof raspen, fijn raspen, schijfjes produceren of het nodige hak- en mixwerk: geen probleem. Het werkt feilloos en ook hier geldt dat de reiniging een fluitje van een cent is. De hakmolen is het verschil met de Braun MQ 775 Patisserie. Voor ons een gewild accessoire omdat er nog wel eens wat uit de Indische keuken op tafel komt en dan is niets zo makkelijk als 'even' wat kruiden mengen op relatief kleine schaal. Ook kleinere porties van guacamole of (verse) mayonaise zijn hiermee prachtig te mengen. Onderschat het hakwerk ook niet, al moet je dit zeker niet overdrijven. De grootte van het apparaatje laat prima zien waarvoor het wel en niet bedoeld is.

Verschillende materialen kunnen in de vaatwasser, zo niet alle (motorunit uitgezonderd uiteraard). Dat is voor veel mensen een pre en daarom noem ik het hier. Toch ben er zelf van overtuigd dat het beste goed met de hand moet worden schoongemaakt en daar reken ik deze staafmixer mét accessoires ook onder.