De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 10 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de staafmixer op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

Nannie 22-09-2020

krachtige motor, en geen verspilling meer van voedsel

Geschreven voor: staafmixer

k heb de staafmixer nu een paar weken in huis. wat mij direct opvalt bij het uitpakken was de prettige grip . Je hoeft niet bang te zijn, dat hij uit je handen vliegt. Het traploos instellen van de snelheid is super fijn, zodat niet al het eten om je oren heen vliegt. De turboknop kan je direct gebruiken bij de smoothy's , die zo klaar zijn. Het vacuumsysteem werkt erg fijn, heb een halve appel zo gemakkeijk een week in de koelkast kunnen bewaren en ook bv broccolierijst kan je in de vacuumzak , zonder problemen een week bewaren. Met de vacuumdoos, heb ik even moeten stoeien, voordat ik begreep, dat het echt een tijdje duurt voordat al de lucht it een grote bewaardoos is, maar zelfs sla kan je dan langer goed houden . Ideaal voor een eenpersoonshuishouden . Al met al, bespaar je daar dan mee op huishoudkosten, wat het rechtvaardigt dat deze staafmixer iets duurder is als een simpele, maar dan ook veel pluspunten kent.enige minpunt is misschien, dat er wat extra recepten die specifiek voor de staafmixer zouden zijn, nog welkom zijn.

Pluspunten

• krachtige motor
  • makkelijk schoon
  • vacuumsysteem werkt prima

Minpunten

• wat gerichte recepten

MoBa 21-09-2020

Doet z'n werk

Geschreven voor: staafmixer

Ik heb deze mooie staafmixer nu 2 weken in bezit en ben er tevreden over; hij doet z'n werk. Ik heb er pesto en pompoensoep mee gemaakt. Verder heb ik de vacuümfunctie twee keer gebruikt voor gemarineerd vlees. Op die manier trekt de marinade sneller en beter in het vlees. De mixer krijgt alles moeiteloos fijn. Er zitten 12 standen op, maar die heb je bij het malen van groenten of kruiden niet eens nodig. Dat kan eigenlijk nog op de laagste stand. Ik weet niet hoe de mixer functioneert bij het crushen van ijs. Dan zou de hoogste stand best van pas kunnen komen. Ook het vacumeren gaat snel en doeltreffend: binnen een halve minuut zuigt de mixer met het speciale opzetstuk de lucht uit een doos of zakje. Hierna kun je je producten luchtdicht bewaren of marineren.

De mixer heeft een stijlvol en tijdloos design: RVS en zwart plastic met een ergonomische handvat. Ik vind de mixer wel vrij zwaar in de hand. Bij de mixer krijg je een maatbeker met deksel, een vacuumbakje van onbreekbaar plastic en vacuumzakjes. Alledrie zijn een mooie aanvulling op het product. Het is jammer dat je niet meer van die praktische bakjes meegeleverd krijgt, want die zijn ideaal voor het marineren van etenswaren. Ik zie dat losse bakjes erg prijzig zijn (45 euro). De losse plastic zakjes die ook vacuüm gezogen kunnen worden, zijn een mooie aanvulling. Maar eigenlijk vind ik het toch minder praktisch om die steeds uit te moeten wassen.

Een mooie mixer doet ik uit principe niet in de vaatwasser, dus ik weet niet hoe schoon hij daaruit komt. Bij het schoonmaken met de hand vind ik dat er veel gepureerd product achterblijft in de mixerkop. Bij het maken van pesto bleef er bijvoorbeeld een flinke lik pesto achter in het apparaat. Dat vind ik toch wel zonde van de ingrediënten. Ook is de mixer om die reden iets minder makkelijk schoon te krijgen.

Wat betreft het verlengen van de bewaarduur van producten heb ik niet echt een goed beeld. Ik zou vanuit Bosch wel een keer een test willen zien waar men producten mét en zonder vacuüm bewaart.

Pluspunten

• Krijgt alles makkelijk fijngemalen.
  • Eén apparaat voor mixen en vacumeren
  • Verwisselen van de opzetstukken is makkelijk.
  • Door vacumeren is marineren veel effectiever.

Minpunten

• Kracht bij 12 standen is nagenoeg hetzelfde is.
  • Bij dikke (dip)saus blijft veel product achter.
  • Losse vacuumdozen zijn bijzonder prijzig (45 euro)
  • Mixer is relatief zwaar.

Jackie27 21-09-2020

Aanrader voor maken eigen sauzen

Geschreven voor: staafmixer

Ik gebruik de staafmixer het liefst voor het maken van eigen sauzen zoals guacamole,
pesto en hummus. Dat gaat erg snel en makkelijk met deze staafmixer. Dat komt denk ik vooral door de 4 mesjes en 12 standen. In het vacuüm bakje blijft de guacamole gewoon groen! Ik zou wel meer van die vacuüm bakjes erbij willen krijgen in verschillende maten zodat ik meer kan invriezen aangezien ik graag vooruit kook. Alhoewel ik zie dat de bakjes apart vrij duur zijn. De zakjes vind ik onhandig voor sauzen. De onderdelen kunnen gewoon in de afwasmachine en worden goed schoon en droog. Makkelijk in- en uit elkaar te halen. Ik zou deze staafmixer aanraden omdat hij goed en snel werkt en makkelijk is om mee te werken. En ik vind hem mooi!

Pluspunten

• Werkt heel snel en makkelijk
  • Onderdelen kunnen in de afwasmachine
  • Guacamole blijft groen in vacuüm bakje

Minpunten

• Zakjes zijn onhandig voor sauzen
  • Zou meer bakjes in verschillende maten willen

Xenn 20-09-2020

Handige combinatie van pureren en vaccumeren

Geschreven voor: staafmixer

Ik had al een blender toen ik deze van Bosch kreeg. Daardoor kon ik goed vergelijken. Deze is relatief licht van gewicht, maar met een hele sterke motor. Soepen worden perfect gepureerd, inclusief harde groentes. Ik maak ook veel smooties en in de hoogste stand is zelf bevroren fruit geen probleem (voorheen moest ik dat eerst ondooien). Een pluspunt is dat je nu al je zelfgemaakte producten langer kan bewaren door te vaccumeren. Eten blijft langer vers en is gemakkelijk in te vriezen. Ik heb dit nooit gemist, maar wil nu niet meer zonder.

Pluspunten

• sterke motor
  • vaccumeren

Kiftkipje 19-09-2020

Krachtpatser

Geschreven voor: staafmixer

Deze staafmixer is met recht een krachtpatser (1000 Watt) en van een degelijke zware kwaliteit. Wat je ook wilt blenden, fijn malen of pureren, deze jongen krijgt alles klein. Het vacumeren werkt ook perfect en je hebt daarbij de keuze uit de box of de zakjes. Ideaal voor het marineren van vlees, kip of vis en bovendien blijft alles veel langer vers. Ook ideaal voor het zelf maken van soepen. Kortom: de Bosch MaxoMixx staafmixer MS8CM61V1 is zijn geld dubbel en dwars waard

Pluspunten

• krachtige motor
  • mooi design
  • degelijke kwaliteit
  • mogelijkheid om te vacumeren

Diana8 18-09-2020

ruime snelheidsknop

Geschreven voor: staafmixer

Perfect voor baby en peuterhapjes. Door de snelheids regelaar van puree naar puree met stukjes. ideaal in mijn kinderopvang. Smoothies en ijskoffies met ijsklontjes en bevroren fruit maakt hij moeiteloos en heerlijk schuimend.
pesto en mayonaise is perfect te maken en het losroeren van eieren met room voor een quiche gaat op stand 1 perfect.
grote hoeveelheden in 1x pureren doet hij ook heel goed
Vacuumsysteem is fijn voor restjes en diepvries producten in de zakjes. Echter is het lastig om de pomp te plaatsen. Doosje heeft weing toegevoegde waarde en is lastig schoon te maken.
bediening is minder fijn want de knop moet erg ver naar binnen geduwd worden, hierdoor is het apparaat voor mij lastig vast te houden.
Helaas zit er ook geen (kinder) beveiliging op

Pluspunten

• snel
  • veel mogelijkheden van grof naar heel fijn
  • nootjes, ijsklontjes gaan moeiteloos
  • schuimig resultaat bij shakes

Minpunten

• vacuum systeem moeilijk te plaatsen
  • doosjes lastig schoon te maken en te drogen
  • geen (kinder) beveiliging
  • knop moet te ver naar binnen geduwd worden

Taartenmiep 18-09-2020

Krachtige staafmixer

Geschreven voor: staafmixer

Ik heb deze staafmixer nu een aantal weken en ben er erg tevreden over. Het is een krachtige staafmixer, robuust en mooi design van een 1000 Watt. Hij mixt met gemak je soepen en sauzen tot een gladde massa. Maakt wel redelijk wat geluid. Wat mij verbaasde is de goede vacumeer mogelijkheid die je hier mee hebt. Met een druk op de knop wissel je van staafmixer naar vacumeren.Zeker het bijgeleverde bakje en herbruikbare zakken zijn van zeer goede kwaliteit en houden aantoonbaar de verse spullen veel langer houdbaar maar ook gewoon nog lekker fris.
Jammer dat er geen mogelijkheden tot mixen in de vorm van een garde bij zit, dat had het voor mij compleet gemaakt.

Pluspunten

• Sterk
  • Kwaliteit
  • Vacumeren

Minpunten

• Geen mixgedeelte

Mjammi 17-09-2020

Fijne staafmixer

Geschreven voor: staafmixer

Dit is een fijne staafmixer. Hij ligt fijn in de hand en heeft een krachtige motor. Soep en pesto maken gaat er prima mee. Heel fijn dat alle onderdelen in de afwasmachine kunnen. Ook de vacuüm fuctie is erg handig. Restjes eten en brood of crackers blijven zo veel langer vers dan in een gewoon zakje. Het werkt ook super simpel gewoon even het apparaat op het ventieltje zetten, aanzetten en klaar. Alleen met vloeistof in de zakjes moet je even opletten dat er geen vloeistof door het ventiel komt. Maar dit is prima te regelen als je wat handigheid met het apparaat hebt.

Pluspunten

• Vacuüm functie
  • Mag in de vaatwasser
  • Krachtige motor

Minpunten

• Weinig accessoires

Dennis 16-09-2020

Goed werkend apparaat

Mooi apparaat werkt goed
Het vacuüm trekken gaat ook simpel
Nadeel is dat er maar 1 bakje bij zit.
Al veel gerechten mee bewaard en het werkt echt

Pluspunten

• Stille motor
  • Kan er alles mee

Bosbes 13-09-2020

Krachtig systeem

Geschreven voor: staafmixer

Tijdens het testen viel mij op dat de mixer iets krachtiger was dan mijn oude apparaat. Hij is wel ook iets groter. Ik heb het gedeelte met de mixer er aan schoongemaakt in de vaatwasser en je moet oppassen wanneer je hem daar uit pakt want er gaat water inzitten dat anders over de grond valt. Het vacuüm systeem werkt gemakkelijk. Je hoeft geen kracht te zetten. Zorg wel dat de sluiting van de zakken heel goed dichtzitten anders werkt het niet. Zelfs een heel klein gaatje zorgt voor problemen. Door het vacumeren sluit de zak zich helemaal om het eten en neemt het heel weinig plaatst in beslag. Als er geen rauw vlees of vis of gevogelte in heeft gezeten kun je de zak uitwassen en goed laten drogen en hergebruiken. Kijk goed naar het plaatje in de handleiding om de bak te openen want dat was voor mij even een puzzel. Je moet aan het rode rubbertje trekken en niet aan de sluiting. Het eten proefde voor mij niet anders na een paar dagen in de koelkast. De meegeleverde kan is blijkbaar niet geschikt om in te mixen want daar raakt hij beschadigd van. Die is alleen geschikt voor een garde die je erbij kunt kopen. Naar mijn mening zijn een stapel nieuwe zakken en bakken, die je wellicht nodig hebt met een gezin best prijzig. Ik vond het wassen van de zakken geen fijn klusje. Daarna moet je ze ook ergens te drogen leggen. Kreeg er niet echt een fijn gevoel van qua hygiëne. Twee voordelen zijn dat er op de bakken ringen zitten waarmee je de datum dat je het product vacumeerde kunt aangeven. Dus geen gedoe met zelf gemaakte briefjes. In de bewaarbak zit ook een roostertje waar je het eten op legt. Zo wordt overtollig vocht gescheiden van het eten.

Pluspunten

• Krachtig systeem

Minpunten

• Schoonmaken zakken is niet fijn