Bosch MS8CM6120

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 13 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Bosch MS8CM6120 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

a******@g******** 17-07-2022

Op één makke na de beste!

Geschreven voor: Bosch MS8CM6120

Degelijk apparaat, en doet in vrijwel de meeste gevallen wat 'ie doen moet. Helaas kun je er geen kaas mee malen: zelfs de kleinste stukjes komen vast te zitten tussen de mesjes en de trommel. Een verbetering zou zijn om extra mesjes erbij te leveren, die 1 cm. hoger op het staafje zitten, en 1 cm. korter zijn. Daarmee wordt dit prima apparaat dan verreweg de beste die ik ooit had.(4 st. van andere merken versleten.....)

Pluspunten

• goede materialen
  • eenvoudig schoon te maken
  • Compact op te bergen
  • prima handleiding
  • ruime sortering hulpstukken

Minpunten

• Mesjes te lang en te diep

Sofie 07-12-2020

Snel stuk.

Geschreven voor: Bosch MS8CM6120

Mixer ziet er zeer degelijk uit, maar na 2 maanden in gebruik wil de mixer niet meer in mekaar klikken. De mixer werkt nog wel op de cutter, maar de staaf lukt niet meer. Vervelend want die gebruik ik het meeste. Ik wil dit laten herstellen maar dat doen ze niet bij Bosch, alleen terugbetaling mogelijk. :(( Bah

Pluspunten

• sterke motor

Minpunten

• mixer klikt niet meer in mekaar

Marloes 23-09-2020

Staafmixer een aanrader

Geschreven voor: Bosch MS8CM6120

Ik heb deze staafmixer gekocht na een lange zoektocht voor een degelijk apparaat.
De staafmixer is gemakkelijk te gebruiken en heeft veel verschillende standen zelfs ook een turbo stand.
Het apparaat kan bijna helemaal in de vaatwasser.
Hij functioneert erg goed en je heb vrij snel alles glad gepureerd. Daarnaast heeft hij ook een mooi design wat goed in de hand ligt. Ook de accessoires zijn handig.
Hij maakt wel iets kabaal maar niet super overdreven.
Al met al is het een echte aanrader.

Pluspunten

• Makkelijk te gebruiken
  • Veel verschillende standen
  • Bijna alles kan in de vaatwasser
  • Voert snel zijn opdracht uit

Minpunten

• Bakjes van de accessoires zijn vrij klein
  • De prijs zou iets goedkoper mogen
  • Snoer mag langer zijn

Meggy 23-09-2020

Staafmixer met superkracht

Geschreven voor: Bosch MS8CM6120

Een prachtige RVS staafmixer. Je voelt direct dat je een degelijke mixer in de hand hebt. Makkelijk en handzaam in gebruik, je klikt het staafgedeelte makkelijk op het motorgedeelte. De mixer is vrijwel geruisloos.
De snelheden zijn makkelijk in te stellen en op de staaf staat duidelijk aangegeven hoever je in de te pureren materie kunt gaan.
Er zit een geaarde stekker aan het apparaat.

Pluspunten

• krachtig
  • vrijwel geruisloos
  • degelijk

Minpunten

• geen

yvootje73 20-09-2020

krachtpatser!

Geschreven voor: Bosch MS8CM6120

Wat een krachtpatser is de Maxomixx. Heb guacamole gemaakt in de hakmolen, dat ging supersnel en heb nog nooit zo;n zachte en smeuïge guacamole gehad. Ik vind het vooral erg makkelijk dat je de snelheid heel makkelijk in kunt stellen en de turbo knop is ook makkelijk te vinden en te bedienen ! met de staafmixer maakte ik in een handomdraai een lekkere smoothie van kwark, banaan en blauwe bes en ook mijn pompoensoep werd super zacht met de maxomixx. De onderdelen zijn makkelijk lost te koppelen en af te spoelen onder de kraan. En hij ziet er ook nog eens mooi en stoer uit! hij doet de naam krachtpatser eer aan!

Pluspunten

• turboknop
  • makkelijk schoonmaken
  • traploos instelbaar

YdV 15-09-2020

Veelzijdig en krachtig

Geschreven voor: Bosch MS8CM6120

Ik heb deze machine nu twee weken in gebruik en bevalt erg goed. Hij heeft een krachtige motor en met de turbostand gaat het nog een tandje beter. Perfect om bijvoorbeeld soepen glad te krijgen. Wat ook erg handig is, zijn de meegeleverde deksels die op de maatbeter en hakmolen passen, waardoor je deze makkelijk in de koelkast kan bewaren. Wat ik ook fijn vind is dat het onderste deel van RVS is gemaakt, waardoor deze niet verkleurt zoals dat bij wit plastic wel gebeurt.

Kaj123 15-09-2020

prachtige staafmixer,echt een mooi design!

Geschreven voor: Bosch MS8CM6120

Kwalitatief voelt hij zeer goed aan,de onderdelen passen goed op en in elkaar en op de motorunit na kan je alles in de vaatwasser stoppen, wat een genot.
Deze fraaie staafmixer heeft een zeer krachtige motor, zeker in vergelijking met mijn oude staafmixer van 10 jaar oud.
De staafmixer vind ik zeer prettig in gebruik,dit komt mede door de gesloten kop. Zo kan er niets “ontsnappen: Ook kun je verschillende snelheden instellen,deze kun je aanpassen door een simpele handeling.
Soep maken gaat als een speer,kind kan de was doen.
Ook de hakmolen is erg prettig in gebruik,hij maalt van alles in enkele seconden fijn.
De hakmolen bouwt de snelheid op wat ik als zeer prettig ervaar,zeker bij kleinere hoeveelheden is dit erg fijn.
Van de bijgeleverde maatbeker heb ik nog geen gebruik gemaakt,ik zie het nut er ook niet van in.
Voor mij is het een zeer prettig handzaam apparaat.

Pluspunten

• gebruikers gemak
  • design
  • krachtige motor

DaniZH 14-09-2020

Topper, maar mis de garde

Geschreven voor: Bosch MS8CM6120

Ik heb dit apparaat voor een lage prijs gekregen om een review te schrijven: Wát een mooi en fijn apparaat is dit. Hij ligt lekker in de hand, voelt robuust aan en werkt als een trein. Waar anderen aangeven het apparaat wat zwaar te vinden heb ik dit niet als een probleem ervaren. Pesto, hummus, maakt allemaal niet uit. Deze staafmixer kan het prima aan met niet al teveel lawaai en een goede opbouw in snelheden. Wat ik jammer vind, is dat bij dit model geen garde zit. Hiervoor moet ik nu alsnog mijn oude versleten voorganger uit de kast trekken. Vreselijk jammer natuurlijk, want nu heb ik twee staafmixers staan. Ik geloof dat er ook soortgelijke sets zijn mét een garde, wat ik in dat geval wel aanraad als je ooit ergens een mixer doorheen wil halen. Hoe dan ook, al met al ben ik er erg tevreden mee en misstaat hij niet in onze keuken.

Voor de geïnteresseerde: de aparte garde heb ik inmiddels bijbesteld via https://www.bosch-home.nl/shop/00753124.

Pluspunten

• Ziet er goed uit
  • Werkt goed
  • Maakt niet teveel geluid

Minpunten

• Geen garde

Marianne 13-09-2020

Ergonomisch houvast

Geschreven voor: Bosch MS8CM6120

Tot op heden heb ik altijd gewerkt met een relatief simpele staafmixer. De overstap naar deze staafmixer heeft aan alle verwachtingen voldaan. Het klein maken van kazen, tomaten voor de soep of noten ging makkelijk. In tegenstelling tot de oude mixer klemt/zuigt deze staafmixer zich niet vast aan de bodem van bijvoorbeeld een pan. Het apparaat is gebruiksvriendelijk en is fijn vast te houden. Er hoeft niet veel kracht te worden uitgeoefend om hem te gebruiken. Doordat hij eenvoudig te demonteren is, is hij makkelijk schoon te houden. Het enige nadeel is dat je iets meer moeite moet doen om het onder de messen schoon te maken. Hiervoor gebruik ik een kleine borstel en kom ik overal makkelijk bij. Ik heb hem zelf niet in de vaatwasser gezet, maar het is mogelijk. Wellicht dat het vuil dat makkelijker onder de bladen vandaan komt. Zeker een aanrader!

Pluspunten

• Eenvoudig uit elkaar te klikken
  • Goed schoon te houden
  • Vaatwasbestendig

Minpunten

• Vuil onder het mes

Jeroen31 13-09-2020

Heerlijk hakken en mixen

Geschreven voor: Bosch MS8CM6120

Ik heb de Bosch MaxoMixx MS8CM6120 een aantal weken mogen testen. Bij het uitpakken viel meteen het prachtige design op, en ook dat hij wat zwaarder is dan mijn twintig jaar oude staafmixer. Je merkt aan alles dat er gebruik is gemaakt van kwalitatief goede materialen. De onderdelen klikken makkelijk in en uit elkaar, en het fijne is dat alle onderdelen behalve de motorunit in de vaatwasser mogen. Gemak dient de mens! En wat gemak betreft: deze staafmixer heeft een zeer krachtige motor, en dat merk je in het gebruik. Pureren en het maken van soepen gaat heel gemakkelijk, en vooral de bijgeleverde hakmolen is briljant! Groenten, noten, alles was in een paar seconden fijngemalen. Aan de maatbeker heb je echter - voorzover ik heb kunnen achterhalen - niets, tenzij je de garde er los bij koopt.

Pluspunten

• Kwaliteit materialen en motor
  • Fijne hakmolen
  • Onderdelen vaatwasserbestendig

BvZijp 13-09-2020

Krachtige staafmixer gecombineerd met hakmolen.

Geschreven voor: Bosch MS8CM6120

Ik mocht deze staafmixer testen en moeten zeggen dat ik er erg tevreden over ben.
Hij ligt stevig in de hand. Is makkelijk uit elkaar te halen en bijna alle onderdelen kunnen in de vaatwasser. Er zitten twee deksels bij voor de bakjes zodat je je ingrediënten niet over hoeft te scheppen. Wel jammer dat dat weer allemaal plastic is en ik vind het wel lastig opbergen.

De staafmixer heeft 12 standen in trappen van 2. Dat hadden er van mij een paar minder mogen zijn. Ik heb de hoogste standen nog niet gebruikt.

Voordeel van deze staafmixer is ook dat hij niet spettert als je hem rustig gebruikt door bijvoorbeeld tomatensoep. Ik zat eens een keer niet onder de spetters.
De hakmolen werkt ook prima met noten. Met een ui moet je zelfs oppassen dat hij niet te klein gesneden wordt waardoor je ui papperig wordt. Je houdt bij deze hakmolen ook niet zo veel grote stukken over. Het resultaat is vrij gelijkmatig.

Pluspunten

• Gebruiksgemak
  • Snel
  • Degelijk
  • Spat niet

Minpunten

• Prijs
  • Veel plastic onderdelen

Daan Boon 13-09-2020

De alleskunner voor de keuken

Geschreven voor: Bosch MS8CM6120

De Bosch staafmixer ziet er stevig uit. Ligt fijn in de hand, en heeft een krachtige motor. Er zitten voldoende standen op om voor elk product een mooie snelheid in te stellen. De hakmolen werkt super, ideaal voor tapenades en hakken van noten. Onderdelen zijn makkelijk schoon te maken, en klikken goed in elkaar. Een fijne toevoeging voor de keuken.

Pluspunten

• Stevig
  • Sterke motor

Minpunten

• Snoer

Jolanda 08-09-2020

Topper!!

Geschreven voor: Bosch MS8CM6120

Het product voldoet exact aan wat het zou moeten kunnen. Nadat mijn vorige staafmixer stuk is gegaan, ben ik lange tijd op zoek geweest naar een vervangend exemplaar. Ik durf te zeggen dat dit een goed exemplaar is. Het apparaat is gemakkelijk in gebruik. Het klikt soepel vast en los. Dit in tegenstelling tot mijn vorige apparaat. Deze moest met licht geweld vast en los geklikt worden. Daarnaast is het design ook mooi en makkelijk schoon te houden. Er zitten weinig randjes aan waar etensresten achter kunnen blijven haken. De enige plek waar ik moeilijk de etensresten van verwijderd kreeg waren het mesje in de hakmolen. Maar ook dit is goed schoon te spoelen. Als je het apparaat aanzet gaat het ook niet gelijk naar de volle snelheid, maar dit wordt opgebouwd. Dit ervaar ik zelf als prettig omdat het apparaat dan eerst de te malen goederen in beweging kan krijgen voordat het gelijk met volle kracht er tegenaan gaat. De maatbeker heb ik zelf nog niet gebruikt, maar dit deed ik bij de vorige ook niet. De staafmixer werkt ook fijn. Door de gesloten kop kan voedsel ook niet 'ontsnappen'. Wel is een nadeel dat de kop vrij diep is, waardoor het pureren van kleinere hoeveelheden (eerste hapje baby) wat moeizamer gaat.

Pluspunten

• Kracht
  • gebruiksgemak
  • stil
  • design

Minpunten

• diepte van de kop van de staafmixer