staafmixer

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 12 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de staafmixer op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Maris 06-11-2020

Kwaliteit

Geschreven voor: staafmixer

Fijn apparaat, je merkt in gebruik dat het een kwaliteitsproduct is.
Ik vind het achteraf wel jammer dat er geen garde bij zit.

Pluspunten

• Ligt fijn in de hand
  • Deksels op meegeleverde bakjes
  • Goed design
  • Weinig plastic

Minpunten

• Geen garde

Angelique 05-11-2020

Topmixer die precies doet wat ik ervan verwacht.

Geschreven voor: staafmixer

Erg fijne staafmixer. Ik gebruik m vaak, vooral voor het pureren van soepen en sauzen, maar zeker ook voor het fijnhakken van noten en Parmezaanse kaas. Dat is met de bijgeleverde hakmolen echt in een paar seconden gebeurd.

Pluspunten

• hakt makkelijk noten en harde kazen
  • snelheid aan te passen

Minpunten

• nog geen ontdekt

Klara 04-11-2020

Krachtige staafmixer

Geschreven voor: staafmixer

Ik heb dit product mogen testen via The Insiders.
Ben zeer tevreden over het krachtig mixen van noten en andere harde producten.
Je kunt met staafmixer zelf diverse standen invoeren om snel of langzamer te mixen.
Het apparaat is ook makkelijk uit elkaar te halen zonder veel kracht te moeten gebruiken.

Pluspunten

• Krachtige staafmixer
  • makkelijk te demonteren

Anbrobra 20-09-2020

Bepaal allereerst je gebruik

Geschreven voor: staafmixer

Voor een testpanel heb ik de staafmixer met maatbeker en fijnsnijder MS6CM6120 mogen proberen. Ik zal hier mijn bevindingen zetten. Graag vermeld ik hierbij dat ik ook in het bezit ben van een blender en uitgebreide keukenmachine.
Tijdens het uitpakken viel mij op dat het staafmixer best zwaar maar wel degelijk is.
Als eerste ben ik de fout ingegaan met het deksel van de fijnsnijder. Deze mag dus niet in de vaatwasser. Dit heb ik helaas wel gedaan en zat vol met water. Lang bezig geweest om het water eruit te schudden maar het is gelukt. Dit deksel maar alleen afgedaan worden met een vochtige doek. Dat is gelijk een minpunt want je mengsel wat je maakt spat hier altijd tegen en hier zit ook de aansluiting op de snijplaat aan welke dus hobbelig is. Voedsel resten blijven hangen en is dus moeilijk hygiënisch te houden.
Met de fijnsnijder heb ik uien gesneden en een bijgaand recept gemaakt voor smoothie.
Uien hiermee snijden gaat werkelijk in een paar tellen maar wij vonden ze te fijn. Mijn huisgenoten zeiden dat ik er soep van had gemaakt. Op diverse snelheden geprobeerd maar ze blijven (te) fijn. Wat ik me afvraag is of je uiteindelijk de uienlucht niet op het deksel blijft ruiken ivm niet goed schoon te maken.
De smoothie was een recept uit een bijgaand los boekje. Recept klopte niet - dit even ter zijde - maar de aangegeven hoeveelheden ( voor 2 pers.) pasten lange na niet in de snijder. Na even mengen nog wat ingrediënten toegevoegd maar niet alles kon er in. Toevoegen ging makkelijk omdat je de staafmixer motor op het deksel kon laten zitten en dan de fijnsnijder gewoon open kon maken.
De kom zat dus erg vol wat dus betekende dat ik met mijn vingers in de smoothie moest om de snijplaat er uit te halen. Niet hygiënisch.
Al met al is de snijder een leuk product wat goed werkt maar waarbij ik toch wat kanttekeningen heb. Positief zijn de zuignappen onder de kom en het afsluitdeksel om je product op te bergen.
Ook zit er een maatbeker bij. Mooie grote. Ook met afsluitdeksel om je bereid product op te bergen. Fijn dat je het niet over hoeft te gooien. Met de staafmixer mayonaise gemaakt volgens recept in gebruiksaanwijzing. Dit ging goed en was in een handomdraai gemaakt.
Er zitten 2 boekjes gebruiksaanwijzing bij welke geschikt zijn voor meerdere uitvoeringen van deze staafmixer. Ik heb echt diverse keren de boekjes erbij gepakt om info te zoeken. Dit vond ik allemaal wat rommelig omdat heel veel ook niet van toepassing was op de uitvoering die ik heb mogen testen.
Persoonlijk vind ik de set prijzig maar ik heb dan ook andere apparaten die ook geschikt zijn voor mijn gebruik. Mijn advies is om goed te kijken wat wil ik met dit apparaat en een weloverwogen keuze te maken. Hopelijk helpt mijn review u hierbij!

Pluspunten

• snel en krachtig
  • goede kwaliteit

Minpunten

• schoonmaken deksel fijnsnijder
  • kleine kom van de fijnsnijder

LoesK 16-09-2020

Tevreden over moderne, gebruiksvriendelijke staafmixer

Geschreven voor: staafmixer

Fijne, moderne staafmixer welke prettig in de hand ligt. Is krachtig en gemakkelijk harder of zachter te zetten. Los klikken van de mixstaaf van de motor gaat moeiteloos met 1 hand. Hij pureert of mixt bevroren fruit, soep of een smoothie met gemak. Extra lange snoer zorgt ervoor dat je veel meer bewegingsvrijheid hebt in je keuken. De handige dekseltjes voor op de bakjes zijn prettig wanneer je het voedsel niet gelijk nodig hebt.

Pluspunten

• Gebruiksvriendelijk
  • Krachtig
  • Vaatwasser besteding

Joshi 16-09-2020

Solide, krachtige & veelzijdige staafmixer

Geschreven voor: staafmixer

Na een lange tijd gebruik gemaakt te hebben van een budget-staafmixer kwamen we er al snel achter dat deze toch vaker gebruikt werd dan op voorhand verwacht! Tijd voor een upgrade dus, deze Bosch staafmixer maakt dit direct waar.

Je merkt gelijk dat het een solide apparaat is, wat je ook van Bosch gewend bent, met de nodige kwalitatieve accessoires.

Inmiddels hebben we deze een tijdje in huis en al voor veel verschillende dingen gebruikt. Van het pureren van de verse soep(en) tot aan het versnipperen van ui, pepers, groente en noten in de hakmolen. Met de verschillende standen op de staafmixer pas je eenvoudig de snelheid aan voor als je bijvoorbeeld niet ‘te fijn’ wilt snijden. Na gebruik eenvoudig te reinigen, bijna alles kan in de vaatwasser. Let wel op dat je de deksel van de hakmolen niet in de vaatwasser doet, hier blijft veel water in achter !

We gaan er nog veel plezier aan beleven, echte aanrader!

Pluspunten

• Veelzijdig in gebruik
  • Makkelijk schoon te maken
  • Krachtig & verschillende standen
  • Beschikbare accessoires

Woutertje 15-09-2020

Mooi en vooral scherp apparaat.

Geschreven voor: staafmixer

Ik heb het artikel gekregen om te testen. Mijn huidige staafmixer was is redelijk tevreden over. Maar nu ik deze in mijn pan met soep stak en aanzetten wist ik meteen dat dit mij nieuwe werd. Wauw wat een kracht en hoe stil. De knop die boven op zit kan je makkelijk bedienen voor harder en zachter. Het fijne er aan is dat het vloeiend gaat. En niet dat het een klik systeem is. Nadat de soep er mooi en glad uit zag haalde ik de staafmixer er uit en zaten er ook geen resten meer tussen de schroefkop. Dit had ik voorheen wel altijd. De accessoires zijn erg handig. Ik maakte voor bij de soep een tapenade en gebruikte hiervoor zongedroogde tomaten en pijnboompitten enz.. Nou binnen notime een mooie tapenade zonder nog te grote stukjes. Heb hem ook nog stukken wortel, courgette en paprika laten hakken en ook dit gaat zonder moeite. Dus hij mag blijven en ben er echt blij mee.

Pluspunten

• Stil
  • Scherp
  • Makkelijk schoon te maken

M Buit 15-09-2020

Verfijnde mixer

Geschreven voor: staafmixer

Na een aantal weken deze mixer gebruikt te hebben weet ik zeker dat ik voorlopig geen nieuwe mixer nodig heb. In de laatste jaren heb ik er drie versleten die het dagelijks gebruik niet aankonden. Deze Bosch voelt nu al een stuk degelijker dan de vorige.

Hij is super krachtig , enorm stil en bijzonder makkelijk in gebruik.

Soepen/ sauzen (en zelfs smoothies) worden een stuk beter gepureerd dan menig andere mixer in deze prijs categorie.

Ik kook veel in het weekend en probeer zoveel mogelijk sauzen (zowel warm als koud) zelf te maken. Mayonaise is in één handomdraai gemaakt.
Bij soepen blijven er vaak stukjes achter die sommige blenders niet kapot krijgen. Heb nu 2 keer soepen gemaakt en het lijkt wel of ze gezeefd waren zo goed waren de producten geblenderd.

Pluspunten

• Krachtig
  • Goede kwaliteit

Anouk 11-09-2020

Krachtige staafmixer met punten van aandacht

Geschreven voor: staafmixer

Deze staafmixer heb ik nu enkele weken in gebruik en vergeleken met mijn vorige Bosch ErgoMixx (600 watt). Ik merk vooral hoeveel prettiger 1000 watt is in gebruik. Alles is in een handomdraai fijn gehakt én dat met veel minder geluid. Toch merk ik ook een aantal aandachtspunten. De zwarte kleur zorgt ervoor dat vuil minder zichtbaar is en net zoals het vorige model kunnen niet alle onderdelen in de vaatwasser. Het bakje van de hakmolen moet je echt stevig aandrukken wil hij stabiel blijven staan op het aanrecht. Allemaal een kwestie van wennen denk ik, maar wat voor mij niet went is dat de metalen omlijsting lijkt te verschuiven bij gebruik. Daardoor voelt deze Bosch ErgoMixx helaas minder solide aan dan mijn vorige welke volledig uit plastic was gemaakt.

Pluspunten

• Krachtig
  • Weinig geluid

Minpunten

• Niet alle onderdelen vaatwasbestendig
  • Niet solide

Wsnoepie 11-09-2020

Mooie staafmixer

Geschreven voor: staafmixer

Staafmixer die pureert hakt enz in een snel tempo . Door verschillende standen kan je zelf instellen hoe je het wilt. Rvs look en mooie vormgeving . Kan in vaatwasser wat ik zelf wel fijn vind .

Pluspunten

• Vormgeving
  • Sterke motor

Minpunten

• Geen garde standaard bijgeleverd

Freek 11-09-2020
  • Product gekregen

Erg krachtige en stille staafmixer

Geschreven voor: staafmixer

Ik heb dit product nu een aantal weken kunnen testen en ik vind het een erg prettige staafmixer. De bouwkwaliteit is degelijk, en hij produceert niet veel geluid.

Pluspunten

• Krachtig
  • Stil

MarcTour 11-09-2020

Stille krachtpatser

Geschreven voor: staafmixer

De titel 'stille krachtpatser' dekt in een keer de lading. Met 1000W en 12 standen is het apparaat krachtig genoeg voor meerdere toepassingen: van soepen tot het hakken van nootjes (in de meegeleverde minihakker). Daarbij is de staafmixer echt superstil!
Door de combinatie van stevig kunststof en RVS voelt het apparaat heel degelijk aan. Met een beveiliging klikt de staafmixer op het hakmolentje en is daarmee veilig te gebruiken. Alle onderdelen kunnen in de vaatwasser.
Nadelen? De staafmixer is vrij zwaar, te wijten aan de stevige constructie. Verder? Een aanwinst in de keuken!

Pluspunten

• Krachtig
  • Stil
  • Degelijk
  • Veilig

Minpunten

• Gewicht