Samsung 840 Evo

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 10 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung 840 Evo op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,4

Paul de Keijzer 05-08-2015
Geschreven voor: Samsung 840 Evo

Na Windows 10 te hebben geïnstalleerd ook maar besloten een SSD kaart in mijn pc te zetten. Nou dat ik dit niet eerder heb gedaan.
I.v.m de toekomst gekozen voor een ruime opslag, dus 500 GB. Pc start echt zeer snel op. Echt geweldig en een aanrader

Paul de Keijzer 23-11-2015

Na een paar maanden nog steeds tevreden. Het lijkt wel of ik een nieuwe pc heb.

shooterboyx 25-12-2014
Geschreven voor: Samsung 840 Evo

De Samsung 840 EVO SSD 120 GB was echt een goede aankoop voor mij. De HDD van mijn iMac was kappot gegaan en heb ik simpelweg vervangen met deze SSD. De computer is hierdoor veel sneller geworden. Opstarten gaat minstens 2x zo snel. Ook games spelen makkelijker, hogere FPS en minder FPS drops. Het laden van games is sneller geworden. Dit is een aanrader als je je iMac wilt upgraden.

marcellino1903 06-12-2014
Geschreven voor: Samsung 840 Evo

nieuwe harde schijf in laten bouwen, ssd is mij aangeraden. en bestanden laten over zetten. eerst deed mijn vorige harde schijf zeker langer over , nu start ook mijn computer sneller aan en sluit binnen 15 sec af, was toen zeker langer dan 30 sec. goede keus gedaan en goed advies van my com.top

Tomgh 02-11-2014
Geschreven voor: Samsung 840 Evo

Perfecte SSD, goedkoop én goed.

Capaciteit bleek inderdaad de hoeveelheid waar ik naar op zoek was en die ik kocht! Kwam op dit gebied uitstekend zijn beloftes na!

bertito 13-10-2014
Geschreven voor: Samsung 840 Evo

Ik heb deze SSD in mijn Acer Aspire minitower geinstalleerd met de bijbehorende migratie Cd-rom. Dit was een fluitje van een cent. En toen opstarten, wow, wat een snelheid! Alles gaat nu razendsnel. In het verleden duurde het 'eeuwig' voordat de chrome browser opgestart was en nu is dat 2 seconden. De computer is ook een stuk stiller. Ik heb wel iets ingeleverd aan opslagruimte maar films en muziek kan ik net zo goed op een externe HD zetten. Voor het besturingssysteem en de programma's is meer dan genoeg ruimte. Heel tevreden met deze SSD van Samsung. Ik wil nooit geen ouderwetse HD meer.

JS2014 05-08-2014
Geschreven voor: Samsung 840 Evo

Een perfecte SSD om je "oude" Windows 7 weer supersnel te maken. Opstarten van de PC in 20-25 seconden, wat een verademing. Eenmaal opgestart is de performance van de PC ook vele malen beter.
Het ontbreken van een e-sata kabel is wat spijtig, al is de SSD ook in een andere versie verkrijgbaar inclusief kabel, bracket, etc. In plaats van het overzetten van het oude image heb ik er voor gekozen om een clean install uit te voeren op de SSD. Iets meer werk, maar dan zijn de Windows settings volledig afgestemd op de SSD schijf. Vervolgens de oude harde schijf als extra capaciteit activeren.
Overall een zeer goede aankoop waar we elke dag plezier van hebben.

Jaggy007 22-05-2014
Geschreven voor: Samsung 840 EVO

Had een lege mSATA slot in me laptop. Deze in gezet en windows 8 opnieuw geinstalleerd met mijn recovery usb. Oude HDD geformatteerd voor overige bestanden. SSD mSATA werkt uitstekend. Heel erg rap en binnen 10 sec opgestart. Name het opstarten en laden van bestanden gaat super snel. Alleen jammer dat ze geen schoef bij leveren. Heb eentje uit me laptop moeten halen om vast te zetten in de slot.

ro.es 11-05-2014
Geschreven voor: Samsung 840 Evo

Ik heb deze Samsung SSD ingebouwd in mijn HP Envy model I5 2014 met Intel haswell processor. Welnu dat is een wereld van verschil vergeleken bij de trage ingebouwde HD met 5200 rpm.

Eenmaal gewend is er geen weg terug en vind ik dit een enorme meerwaarde voor een notebook. De SSD inbouwen is een werkje van niks, net als het klonen van de C schijf naar de SSD. Op YouTube zijn genoeg filmpjes te vinden waarin word voorgedaan hoe dit te doen. Samsung levert uitstekende Data migration software. Ik zou het iedereen aanraden. Windows start heel snel op, evenals alle software.

TomHouben 12-02-2014

In een woord: geweldig!
Dit is de beste upgrade die ik mijn notebook ooit gegeven heb.
Ik heb een duurdere asus notebook van bijna 4 jaar oud. Ik merkte dat ik wat meer behoefte aan snelheid begon te krijgen maar een nieuwe notebook hoefde niet zo nodig. Omdat mijn notebook geen 6gb/s sata 3 heeft werkt de ssd maar op 50% van de max snelheid. Toch is dit een ongelofelijke verbetering.
Opstarten: eerst 4 min 48 sec. nu 53 sec.
Office: eerst 45 sec. nu klik en hij is er.
ga zo maar door. Echt een aanrader voor iedereen!
Het verlies aan geheugen van ik op door mijn oude HDD als externe schijf gebruik voor fotos en films. Dit werkt echt perfect!

Riesjat 22-02-2014

Mijn plan was ook een SSD aan te schaffen voor mijn laptop.
Echter, als ik dit zo lees, dan twijfel ik toch.

Jij geeft aan een ASUS laptop te hebben en niet de goedkoopste van 4 jaar oud en deze boot in 4m48s...en nu 53s.

Mijn Acertje, die niet zo duur was en nu 5 jaar oud boot nu al in 45s.
Office duurt de eerste keer 5s en daarna binnen 1s.

Erg veel winst valt er dan waarschijnlijk niet te bereiken.

Sparks850 10-11-2013
Geschreven voor: Samsung 840 Evo

Wat een verbetering tov mijn HD. Overzetten van de "C"schijf ging perfect met de meegeleverde software van Samsung.
Wel eerst de overbodige software en data van de C schijf ergens anders opslaan. Je wilt de 840 Evo tenslotte zo schoon mogelijk houden. De boottijd van de pc met de oude HD was 3m20. Nu met de 840Evo is dat nog maar 45 seconden.

Lexter 28-01-2014

Ik ben van plan om deze SSD in mijn laptop te zetten.
De vraag is: kan ik met de bijgeleverde software, probleemloos de hdd één op één overzetten, zonder problemen?

Agro 21-01-2014

volledig mee eens, heb wel een aparte datakabel (SATA) moeten kopen om de C:\ software over te zetten.