De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 40 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Virtufit Etappe 1 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

v*************@h********** 13-11-2022

Goeie fiets voor weinig geld

Geschreven voor: Virtufit Etappe 1

Goeie fiets, gemakkelijk in elkaar te stoppen.
Ook voor mensen boven de 100kg kan je alle oefeningen met deze fiets gerust doen.
Goeie fiets voor weinig geld

t********@i********* 10-11-2022

Prima

Geschreven voor: Virtufit Etappe 1

Prima spinningbike met een voldoende zwaar vliegwiel. Het monteren van de fiets was echt eenvoudiger dan ik dacht. Zelfs voor een niet al te handig
Iemand is het een makkie .
Fietst ook erg goed. Prima mogelijkheden voor zwaar of licht verzet . Weinig tot geen lawaai. Ik ben er heel tevreden mee.

Marto Uno 10-11-2022

Goed laten informeren, bestel hem en Go For It

Geschreven voor: Virtufit Etappe 1

Ik heb dit produkt direkt bij Virtufit besteld, nadat ik bij de winkel in Helmond had mogen uitproberen.
Met de bestelling ging wel vlot en goed gecommuniseerd, hoe en wanneeer het apparaat geleverd wordt.
Met eenbeetje technische inzicht en goede handleiding heb ik het apparaat binnen 1 uur gemonteerd.
De pedalen meteen vervangen door klikpedalen. De gratis 1 maand proefperiode van CycleMaster direkt geprobeerd en inmiddels (heb nu al 4 weken) heb ik al 8 bergetappes gedaan, met categorie 4 / 5. De fiets is geruisloos en erg soepel, en met hartslagband worden alle metingen getoond op de fietscomputer. Ik heb vele spinningsmarathon gedaan o.a in Tilburg (Basic Fit), in Mill / Uden (Fitland)
Ik weet dat bij ieder spinningles/spinningmarathon, ieder keer maar moeten afwachten, wat de kwaliteit is van de fiets, en nu heb ik mijn eigen spinningfiets wat betaalbaaren zeer goede kwaliteit. Voor een Spinning Freak, zou ik zeggen " Laat je goed informeren in de winkel, bestel hem en GO FOR IT. Ik train nu 3 keer per week 1 les samen met Cycle Master, en volgend jaar 2 lessen per keer. In voorjaar ga ik mijn eigen spinningmarathon in elkaar zetten, 4 uur/ 5 uur.
Ik ben enorm blij, dat ik hem gekocht heb en hoop dat iemand anders op mijn revieuw over de streep kan trekken om het ook aan te schaffen.
Never Regret Anything That Made You Smile

n*****@x******** 10-11-2022

Prima spinningfiets

Prima spinningfiets.
Goede prijs-kwaliteitsverhouding
Stil
Ziet er sportief uit maar bescheiden qua in beslagname ruimte
Eenvoudig te monteren dankzij heldere stapsgewijze handleiding

Pluspunten

• Stil
  • Sportief
  • Makkelijk te installeren

Minpunten

• Display is slecht leesbaar

Henk M 03-01-2022

Fijne fiets maar instellen is een gedoe

Geschreven voor: Virtufit Etappe 1

We hebben de spinfiets gekocht om elke dag 20 minuten te kunnen bewegen. De fiets ziet er prachtig uit en je kunt je hem goed instellen. Ook heb ik kritiek op de manier van instellen. De "knoppen" zijn een drama. Je moet ze er voor een deel uitdraaien en dan een indrukken om de pen uit de zadelpen en of stuur-pen te krijgen. Ik heb zelf, tgv ME / CVS heel weinig kracht in mn handen en is het een ramp om dit elke keer te doen. Dat laatste komt omdat alle huisgenoten er gebruik van maken en een andere instelling hebben. Ik ben van mening dat de knop niet de juiste is en dat er een update van moet komen.

Pluspunten

• Prachtige uitstraling
  • Volledig in te stellen

Minpunten

• Lastig in te stellen
  • Display is niet helder.

Ronald 03-01-2022

Te lage weerstand, slechte kwaliteit

Geschreven voor: Virtufit Etappe 1

In eerste instantie leek dit een hele aardige aankoop maar na 2 maanden gebruik bleek de kwaliteit nogal tegen te vallen. Met het vilt-remsysteem kun je de weerstand niet echt hoog zetten (je moet sowieso heel veel draaien om de weerstand een beetje aan te passen), en er zit geen beveiliging op de weerstand-knop dus die had ik al snel dol gedraaid. Ik heb hem daarna snel ingewisseld voor een bike met een magneet-weerstandsysteem en kreeg (2 maanden na aankoop!!) nog maar een fractie van de aankoopprijs terug met de opmerking van de verkoper 'we kunnen hem aan de straatstenen niet kwijt, de kwaliteit is echt slecht en wij verkopen hem dan ook niet meer'.

Minpunten

• Geen hoge weerstand in te stellen
  • Geen beveiliging op weerstandknop
  • Snel kapot

Team VirtuFit 17-01-2022

Beste Ronald,

Hartelijk dank voor uw feedback!

Fijn dat we nog even contact hebben gehad over u ervaring met het product. Wij kunnen klanten bij problemen met hun toestel altijd helpen bij het oplossen hiervan. Wij hebben service en klanttevredenheid namelijk hoog in ons vaandel staan!

Heeft u nog vragen, kunt u ons altijd bereiken.

Met sportieve groet,
Team VirtuFit

Ronald-66 07-01-2022

Aanvulling: na plaatsing van dit review heeft VirtuFit contact met mij gezocht. Zij stellen dat de verkoper mij eerst naar hen had moeten verwijzen voor service omdat het probleem met de weerstand-knop eenvoudig door hen opgelost had kunnen worden, en dat de verkoper ook een beter aanbod had moeten doen m.b.t. de inruiling. De betreffende verkoper is geen dealer meer van VirtuFit. Ik ben het met VirtuFit eens dat deze verkoper hier tekort is geschoten.

j********************@g******** 07-12-2021

Fijne fiets voor thuis gebruik!

Geschreven voor: Virtufit Etappe 1

Fijne fiets voor thuisgebruik! Maakt geen herrie, is makkelijk op een andere plek te zetten door de wielen aan de voorkant en je hebt wel het gevoel op een stevige fiets te zitten.

Nadeel vind ik dat de telling op het display standaard is. Hij gaat niet mee op weerstand en hij is niet verlicht. De draaiknop van de weerstand werkt af en toe wat stroef.

John 29-11-2021

Prima singlets voor thuis

Geschreven voor: Virtufit Etappe 1

Prima en degelijke fiets voor een eerlijke prijs. Prima zadel, jammer dat het display niet verlicht is. Stuur is helaas alleen in hoogte verstelbaar.

Pluspunten

• Zadel
  • Degelijkheid

Minpunten

• Display niet verlicht
  • Stuur alleen in hoogte verstelbaar

Jose Beunen 27-11-2021

Virtufit Etappe 1

Geschreven voor: Virtufit Etappe 1

Hele fijne spinningfiets. Na mijn opzegging bij de sportschool wilde ik graag blijven spinnen.
Met de Virtufit Etappe 1 gaat dat prima! Ook mijn man met zijn knieklachten kan nu in de winter ook blijven trainen. Erg tevreden!

Pluspunten

• Stabiele fiets
  • Loopt heerlijk soepel
  • Goed instelbaar naar wens
  • Makkelijk zelf te monteren

Minpunten

• Kabeltje van de digitale unit is vrij kort

Ron 26-11-2021

Perfecte bike om aan je conditie te werken

Geschreven voor: Virtufit Etappe 1

Gesloten sportscholen , thuis werken en toch de nodige beweging willen hebben naast het dagelijkse blokje om , is deze spin bike het ultieme middelen om de hartslag omhoog te krijgen en eens weer lekker te zweten . Door de slanke bouw geen sta in de weg, voor de thuiswerker en diegene die graag wat actiever is een prima alternatief voor de sportschool

Pluspunten

• Slank model
  • Vlot in facts stellen naar lengte

Minpunten

• Batterijduur van boordcomputer
  • Hard zadel

r***********@g******** 26-11-2021
Geschreven voor: Virtufit Etappe 1

Fijne fiets voor thuis! Heel veel plezier van, ik heb er wel spd pedalen bijgekocht voor het comfort.

Jessica 31-12-2020

Goede prijs-kwaliteit

Geschreven voor: Virtufit Etappe 1

Onze keuze viel op deze fiets vanwege de goede reviews en omdat deze er degelijker uitzag dan de fietsen die net iets goedkoper waren. En degelijk is hij zeker! Hij weegt aardig wat en dat maakt dat hij stevig staat en je niet zit te wiebelen op de fiets (wat ik bij het testen van goedkopere versies wel een paar keer had). Makkelijk in elkaar te zetten en bijna alles is af te stellen op je lengte. De draaiknop voor weerstand was voor mij even wennen omdat het een wieltje is en ik ben in de sportschool een grote knop gewend, maar deze fiets is een hele goede keuze voor thuisgebruik en de prijs zeker waard!

Pluspunten

• Degelijk
  • Makkelijk in elkaar te zetten

Minpunten

• Bekerhouder is niet zo stevig

Rouslan 24-10-2020

Stabiel toestel

Geschreven voor: Virtufit Etappe 1

Ik ben 194 cm/100kg daarom was ik ongerust of het toestel stabiel genoeg zou zijn voor mij. Na veel onderzoek te hebben gedaan besliste ik om dit toestel te kopen.
Mijn ervaringen zijn heel positief. Toestel is heel stabiel zelfs als ik op de pedalen sta, heel stil en comfortable in gebruik.
Montage ging ook vlot.

Pluspunten

• Stabiel
  • Stil
  • Stylisch
  • Montage

Minpunten

• Montage van pedalen

Hendrik 21-10-2020

Super spinningbike

Geschreven voor: Virtufit Etappe 1

Zeer goede prijs kwaliteit verhouding. Werking is perfect en duidelijke beschrijving.
Ben zeer tevreden met deze aanschaf.

Peter 21-10-2020

prettig apparaat om gevarieerd te trainen

Geschreven voor: Virtufit Etappe 1

Op de zoektocht naar een spinbike ben ik uiteindelijk uitgekomen bij de VirtuFit Etappe 1 Spinbike. Het apparaat voldoet aan de verwachtingen en aan mijn wensen. Als actief sporter voldoet de spinbike aan mijn behoefte om gevarieerd te kunnen trainen. De spinbike is stabiel, stil en eenvoudig te verplaatsen. Een goede aanschaf.

Pluspunten

• stevig en stabiel
  • geruisloos
  • weerstand redelijk goed instelbaar