Sony α 7 III zwart - Reviews

1.2 inch scherm
Kleur(en)
zwart

A. Barel 21-03-2018

Beste alround-camera van dit moment

Ik was mij een tijdje aan het verdiepen in verschillende camera's voor met name videografie. Ik zat te twijfelen tussen een Sony A7S en een A7S II, omdat deze juist voor videografie geschikt zouden zijn. Na het huren van de A7S om uit te testen (wat me erg beviel), werd ik in de winkel gewezen op de A7 III die pas net een week uit zou zijn. Een medewerker van Sony was toevallig toen ook in de winkel (Kamera-Express) aanwezig om een demo te geven. Uiteindelijk ben ik dus voor dit model gegaan, omdat deze de goede sensor heeft van de A9, ook goed genoeg is in low-light en ook ingebouwde beeldstabilisatie heeft. Daarbij is het ook mogelijk om intern op te nemen in 4K-kwaliteit. Dit waren een aantal punten die de A7S II ook had, maar qua prijs voor mij net te duur was. De Sony A7 III zat qua prijs tussen de twee A7S-modellen in. Ik was meteen verkocht.
Ik heb de camera nu een kleine week en ben zeer tevreden. De beeldstabilisatie is goed (handheld) en alle video's (en foto's) zien er super scherp uit (zelfs al in HD). Ook leuk dat er een standaard functie op zit om in slow motion op te kunnen nemen. Ook is de display met touch screen waarmee je met een druk op het display de scherptediepte aan kan 'tikken'. Ik vind het echt een aanrader!

Pluspunten

• Goede kwaliteit foto's en video's
  • Goed in low-light situaties
  • Kan 4K intern opnemen
  • Ingebouwde beeldstabilisatie
  • touch screen display voor scherptediepte

Minpunten

• af en toe even zoeken in de menu's