Sony 7 III

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 39 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony 7 III op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,9

Jeroen Schoondergang 09-02-2022

Prima camera, goede prestaties

Geschreven voor: Sony 7 III

Overgegaan van SDLR (canon) naar spiegelloos. Na het doorspitten van talloze reviews en instructiefilmpjes gekozen voor de Sony a7 III. Erg tevreden met de aankoop. De camera is relatief eenvoudig in te stelllen en te bedienen en de prestaties zijn indrukwekkend.
Ik zou deze camera zeker aanraden aan mensen die de overstap naar spiegelloos willen maken of hun apsc of micro 4/3 willen upgraden naar full frame.

Pluspunten

• eenvoudige bediening en instelling
  • messcherpe foto's
  • Snelle autofocus met handige opties
  • indrukwekkende lichtsterkte van de sensor

Minpunten

• Sony lenzen zijn kostbaar

a**************@h********** 27-07-2021

Full-frame camera bevalt goed

Geschreven voor: Sony 7 III

camera icm sony-lens 24-105 bevalt tot nu toe goed; nog niet zolang in bezit , dus nog niet alle mogelijkheden benut. Voor het eerst een full-frame camera. Resultaat tot nu toe uitstekend.

Pluspunten

• snelle autofocus
  • fotograveren met weinig licht

Minpunten

• tot nu toe geen

PetervG 24-07-2021
Geschreven voor: Sony 7 III

Heb mijn Sony A7 Mark III met Sigma 24-70mm F2.8 lens gekocht bij Foto Groep te Heerenveen. Wat een geweldige camera en wat een professionals van Foto Groep. Deze verkopers doen echt hun best om aan jou de camera te verkopen die het best bij jouw wensen past. Zij pushen niet, maar luisteren naar de klant en denken enorm goed mee.

Pluspunten

• veelzijdig
  • betaalbare fullframe kwaliteit

Minpunten

• geen

Brightlife 28-03-2021

Veel mogelijkheden, gebruiksgemak, prachtige foto's

Geschreven voor: Sony 7 III

Een camera die zijn geld dubbel en dwars waard is. Oneindig veel mogelijkheden (en dan heb ik er nog niet eens mee gefilmd).

Pluspunten

• makkelijk scherpstellen
  • handmatig en in auto-stand gebruiksvriendelijk
  • helder scherm
  • oneindig veel mogelijkheden

Minpunten

• aanbod in betaalbare lenzen nog beperkt

Lennaert 05-03-2021

Uitstekende camera voor zowel fotografie als video

Geschreven voor: Sony 7 III

Na jaren te hebben gewerkt met mijn trouwe Canon 60D werd het nu echt tijd om over te stappen op een modernere camera. Na lang onderzoek besloten om te switchen van Canon naar de Sony A7 III. Eigenlijk op bijna alle vlakken een verbetering, behalve misschien de Canon kleuren die nog steeds fantastisch zijn. (en het eenvoudigere menu op de Canon) Maar verder grote sprong vooruit, van crop spiegelreflex naar fullframe mirrorless, dus groter dynamisch bereik, scherpere beelden, en snellere auto focus. Bij video van max 1080P 30fps naar 120fps of zelf 4k opnames. Plus een in-body stabilisatie. Plus dubbele SD-kaart slots. Ook voor manual focus met mijn vintage lenzen is er een super sterk focus systeem waarbij een duidelijke indicatie toont waar de lens scherp is. Super! Ik heb de camera nog maar een week, maar merk nu al veel verschil. Maar das ook niet zo gek in vergelijking met een 12 jaar oude camera :D. Ik geniet weer van het filmen en fotograferen. Aanrader!

Pluspunten

• Full frame
  • 1080p t/m 120 fps
  • 4K video
  • Sterke AF
  • IBS

Minpunten

• Menu onoverzichtelijk
  • LCD scherm beperkt kantelbaar

LightHuesPhotography 04-01-2021

Ongelooflijke alles kunner voor een geweldige prijs.

Geschreven voor: Sony 7 III

Na ruim drie jaar plezier gehad te hebben met mijn a6500 APS-C, kon ik niet langer wachten om over te stappen naar full frame. De A7iii is sinds dat hij uitgekomen is al geprijsd als beste all rounder en hij stelt zeker niet teleur. Zelfs nu bijna 3 jaar later is hij nog in the top of it's class. De A7RIV, de A9II en de gloed nieuwe Canon R5 overtreffen hem natuurlijk wel, maar dan praat je ook over camera's die meer dan 2 keer of zelfs bijna 3 keer zo duur zijn. De A7iii is heden namelijk zeer scherp geprijsd met ook nog eens 300€ cashback. Dat is niet te toppen. Voor meer detailed reviews echt even youtube kijken. Maar je kan niet mis gaan met deze.

Pluspunten

• Autofocus
  • Formaat
  • Qualiteit Foto's
  • Snel

Minpunten

• Geen flip LCD scherm
  • Menu layout

Debbie 12-12-2020

Toppertje

Geschreven voor: Sony 7 III

Wat een prachtig toestel. Maakt zeker zijn verwachtingen waar. Een bruiloft mee mogen fotograferen en dat was super! Hij ligt goed in de hand. Ik heb kleine handen en een dslr is voor mij te groot. Mooie strakke behuizing. Scherm is kantelbaar. Goede accuduur, instellingen onder sneltoetsen. Heeft weinig knoppen aan de achterzijde, een stuk minder dan een dslr, maar ze zijn wel zelf in te stellen.

Pluspunten

• Goede accu
  • twee kaartsloten
  • ligt fijn in de hand (kleine handen)
  • scherm kantelbaar
  • mooie behuizing

Minpunten

• niet alles onder knoppen te vinden, maar in menu

Dignus 29-11-2020

Sony a7iii en lens Sony FE 24-105 mm F4

Geschreven voor: Sony 7 III

Fijne camera. Veel mogelijkheden. Scherpe foto's. Mooie kleuren. Beeldstabilisatie. Eye AF. Zeer tevreden met mijn aankoop.

Lens FE 24-105 mm
Beeldstabilisatie. Snelle autofocus

Pluspunten

• Full frame
  • Eye AF mens en dier
  • Beeldstabilisatie
  • Veel mogelijkheden

Minpunten

• Lenzen zijn prijzig

arjan 26-11-2020

sony a7III

Geschreven voor: Sony 7 III

Voor zover ik het nu kan beoordelen: camera van grote klasse. Nu met alle extra kortingen is hij ook nog eens een keer extra voordelig.

Semin 01-08-2020

Scherpe foto's, veel keuze en mogelijkheden

Geschreven voor: Sony 7 III

Fantastische kamera! De foto's zijn super scherp en de kamera kan zo veel doen dat ik het nog langzaam moet ontdekken. Foto's uploaden is wel ingewikkelder gebleken dan ik had gehoopt. Je moet eerst een en ander software downloaden om de .arw bestanden kunnen bekijken en oude editing software herkent de bestanden ook niet. Allemaal op te lossen natuurlijk. Het hoort bij het ontdekproces van de kamera. Overal zeer tevreden!

Esther 20-04-2020

Zeer goede camera

Geschreven voor: Sony 7 III

Ik wilde een nieuwe lens bij mijn canon spiegelreflex camera maar kwam uiteindelijk thuis met een systeemcamera. Na deskundige uitleg in de winkel en nog wat informatie en reviews bekeken te hebben, kocht ik twee weken geleden de Sony A7 mark III.

Na wat puzzelen en uitproberen van alle knopjes en functies de camera al aardig onder de knie.
Zeer scherpe foto's en talloze mogelijkheden om naar eigen wens in te stellen.

Een echt pluspunt aan deze camera is de eye-focus.
Als ik mijn spelende kinderen fotografeer zijn ze altijd goed scherp bij de ogen!

Kortom een goede keuze gemaakt.

Pluspunten

• Compact
  • Zeer scherp
  • Gebruiksvriendelijk

S. Karnis 15-04-2020

Fijne camera

Geschreven voor: Sony 7 III

Ik ben overgestapt van Canon spiegelreflex naar Sony en geen spijt van. Een mooie camera met heel veel mogelijkheden. Wel wennen aan de instellingen en de vele mogelijkheden maar dat is kwestie van oefenen.

Pluspunten

• Animal Eye AF
  • Veel instelbaar
  • kleinere formaat

Minpunten

• Menu structuur bladeren duurt lang

Ahmed 12-03-2020

Mooie "instap" model

Geschreven voor: Sony 7 III

Voor een "instap" model van Sony, kan deze camera ontzettend veel hetzelfde wat zijn duurdere grote broers ook kunnen.

Deze camera is samen met de 24-105 mm lens van Sony aan te raden als set. Mooie walk around lens.

Pluspunten

• Autofocus
  • Snelheid
  • Low light opties
  • Prijs

Minpunten

• Soms ingewikkeld te vinden wat je zoekt

Ine Corstiaensen 10-03-2020

super fijne camera, geeft zeer scherpe beelden

Geschreven voor: Sony 7 III

Ik wilde een nieuwe lens bij mijn canon spiegelreflex camera maar kwam uiteindelijk thuis met een systeemcamera. Na deskundige uitleg in de winkel en nog wat informatie en reviews bekeken te hebben, kocht ik een maand geleden de A7 mark III.
Zeer scherpe foto's en talloze mogelijkheden om naar eigen wens in te stellen. Nu heb ik nog 1 accu die vanaf de camera opgeladen moet worden. Gaat wel lang mee. Kortom een goede keuze gemaakt.

Rob 19-02-2020

Prima Camera

Geschreven voor: Sony 7 III

Ik was opzoek naar een telelens voor mijn Olympus E620, Wat blijkt Olympus volledig gestopt met spiegelreflexcamera’s. Nu zit ik dus met 2 E620 camera’s en diverse lenzen en een onderwaterhuis met toebehoren waar voor dom weg niets meer te krijgen is. Met dank aan Olympus.
Ik ben op zoek gegaan naar een goede camera en een camera die wel in deze tijd past, ik ben na veel zoeken, vragen en lezen uitgekomen op de systeem camera van Sony A7 Mark 3 met een SEL 24240 en een SEL200600 lens, de foto’s die ik tot nu toe er mee heb gemaakt zijn van zeer hoge kwaliteit de camera kan erg snel focussen en de beelden zeer snel verwerken en omdat de camera full frame is zijn de foto’s echt super strak. De camera heeft veel instel mogelijk heden en is echt een camera van deze tijd en de toekomst, de camera doet veel meer dan dat ik er van had verwacht. Ik ben erg blij met deze camera.

Pluspunten

• Snelle focus
  • Snelle beeldverwerking

Minpunten

• grip wat klein

Een hobbyfotograaf 02-01-2020

Super fijne camera

Geschreven voor: Sony 7 III

Camera aangeschaft i.c.m. een Tamron 28-75mm lens. Super gedetailleerde foto's, ook bij mindere lichtomstandigheden. Heel fijn is de animal Eye autofocus waarmee we mooie portretfoto's kunnen maken van onze hond. Het is even zoeken in de uitgebreide menu's, maar de vele voorkeursopties maken dat je snel de juiste instellingen kunt selecteren.

Pluspunten

• Kwaliteit foto's
  • Snelheid autofocus
  • Animal Eye AF
  • Stevige behuizing
  • Accuduur

Minpunten

• Menustructuur
  • Prijzige objectieven

Morris 01-01-2020

Geweldige all round full frame camera!

Geschreven voor: Sony 7 III

Van een Sony a6000 de overstap gemaakt naar de Sony a7iii. Twijfelend tussen de a7ii en a7iii toch de a7iii gekozen. Maar wat een verschil! Het is echt fantastisch. De accuduur is geweldig, de eye focus werkt super goed (ook op dieren)! De 2 sloten voor sd kaartjes is heel fijn.

Pluspunten

• Lange accuduur
  • Full frame
  • Eye focus
  • Ligt fijn in de hand
  • Uitgebreid menu is erg aanpasbaar naar eigen wens

Minpunten

• Als je geen Sony gewend bent, een uitgebreid menu

Toin 25-12-2019

goede accuduur. Vowassen full-frame systeemcamera

Geschreven voor: Sony 7 III

Fijne Camera, met legio custom instelbare knoppen, om m je eigen te maken. Al veel reviews van gezien, veel tevreden mensen. In combi met Tamron 28-75, f2.8 gekocht. Super ervaring. Ga ik veel plezier aan beleven. eye auto-focus werkt super. Camera en lens hadden bij aankoop al de laatste firmware. Hoefde zelf niet ermee aan de slag. ook fijn.

Pluspunten

• Handzaam
  • veel instelbaar

Minpunten

• nog geen

Mahoed 07-12-2019

Uitgebriede gebruiksmogelijheden

Geschreven voor: Sony 7 III

Gekozen vanwege mogelijkheid oude lenzen optimaal te gebruiken. Via lensadapters kan je oude lenzen nieuwe techniek bieden.

Pluspunten

• Veelzuiigheid

Minpunten

• Duur

Colinda 01-11-2019

licht, handig, goede foto's, geen crop functie

Geschreven voor: Sony 7 III

Pluspunten:
- licht in gewicht!!!
- full frame
- automatische iso
- lenzen die ik er op heb zetten: Sony FE 100-400mm F/4.5-5.6 GM OSS en Sony FE 35mm F/1.8 (SEL35F18F).
- vele mogelijkheden (ook foto's via bluetooth op tel zetten) maar moet er nog wel handig in worden.

Nadelen:
- kan foto's niet bewerken in het systeem van de camera (dus niet croppen). Dat kan dus alleen als je edge imaging download.
- je moet binnen 5 weken een review schrijven dan krijg je 5 jaar garantie. Dat ik 5 jaar garantie kreeg was mij wel verteld, bij aanschaf, dat ik daar nog een review voor moest schrijven niet. Net handig.

Camera is wel super fijn. Ik heb een Larmor V screenprotector Sony erbij gekocht, maar die is niet nodig. Er komt een zonnekap bij die zo sterk is (magnetisch) dat hij de screenprotector eraf trekt. Kamera express was wel zo vriendelijk om mij meteen een nieuwe screenprotector te geven, maar de zonnescherm van sony is dus zinloos.

Maar ja ik heb mijn nikon set (D5100 met lenzen) dus ook omgeruild. Gewicht is absoluut pluspunt.

Pluspunten

• licht gewicht
  • full frame
  • auto iso

Minpunten

• geen crop functie op camera
  • zonnekap scherm is niet nodig

Bogers X 15-10-2019

Top camera, super accuduur en razend snel

Geschreven voor: Sony 7 III

Deze camera nu al gebruikt voor een aantal opdrachten en ik ben niets dan lovend over deze camera! Batterij gaat lang mee en kwaliteit is super. Sony heeft een uitgebreid menu, een veel knopjes, maar je kan je camera wel zo helemaal zelf personaliseren wat je zelf prettig vind.
Niks dan lovend over deze camera. Enig min puntje er wordt geen oplader bijgeleverd, je kunt de camera alleen opladen dan via de camera zelf ( camera is dan niet te gebruiken) dus je bent wel genoodzaakt om een losse oplader te kopen.

Pluspunten

• licht van gewicht
  • razendsnel
  • lange accu duur

Minpunten

• geen losse oplader standaard bijgeleverd.

Kenny A 13-10-2019

Fijne camera voor professioneel en hobby fotografen,

Geschreven voor: Sony 7 III

Heb de camera gekozen toch een die kleiner en lichter is, maar ook een Full Frame Waar ik toch net mooier beter/makkelijker de fotos kon maken vooral als ik aan de wandel ben met die hond als ik wat zie in bos/stad/ gewoon super , en een andere reden is de Focus gedeelde op ogen van mens en dieren, en het werkt ook nog een super even wennen maar eenmaal gewend wil ik niks ander meer, voor iemand die ervoor een canon spiegelreflex had:).

Pluspunten

• Focus punten op de ogen, zowel mens als dier
  • Gewicht/formaat/2cardslots/

Minpunten

• batterijduur had iets langer gemogen.

Daisy 31-08-2019

Schitterende service bij Konijnenberg Turnhout

Geschreven voor: Sony 7 III

Ik was op zoek naar een nieuw toestel ter vervanging van mijn oude Canon. Ik twijfelde voor een systeemcamera, maar de deskundige uitleg van de verkoper in de winkel overtuigde me ruimschoots dat een systeemcamera de beste keuze was. Na lang wikken en wegen kocht ik uiteindelijk de A7 mark III zodat ik naar de toekomst toe een supertoestel bezit waar we ons kunnen uitleven.

Wim 24-05-2019

Scherp en acuraat

Geschreven voor: Sony 7 III

Ik heb de camera met een LA-EA4 adapter gekocht omdat ik A-vatting lenzen heb. Werkt prima samen. Klein minpuntje, de eye-autofocus werkt niet en ook niet alle autofocuspunten. Verder een fantastische scherpte en AF, ook met adapter.

Pluspunten

• scherpte
  • Autofocus

Minpunten

• met adapter voor A geen eye-AF
  • met adapter voor A niet alle AF-punten

FotografieElst 06-05-2019

Haarscherpe foto's. Helder scherm.

Geschreven voor: Sony 7 III

Een wereld aan mogelijkheden. Haarscherp resultaat. Voldoet aan alle verwachtingen.
Helder scherm waardoor kijken door de zoeker niet noodzakelijk is.