De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 16 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Nikon D850 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Rob D. 11-03-2021

Nog steeds een uitstekende camera

Geschreven voor: Nikon D850

Een nieuwe camera gekocht en gekozen voor deze spiegelreflex. Wordt ook nu in 2021 nog steeds aanbevolen (zie Thom Hoogan), ondanks de opmars van spiegelloze camera's. Degelijk, goed beschermd tegen water en stof. Maakt misschien minder goed video's dan een Nikon Z6 of Z7 maar ik maak niet veel video's. Handig dat deze camera een voorziening biedt voor zgn. focusstack bij macrofotografie en met een passende lens is goed bruikbaar is voor het digitaliseren van oude negatieven en dia's. Ook in Covid-19-tijd weer uitstekend geholpen bij Kamera-Express.

Pluspunten

• Bouwkwaliteit
  • Uitstekende beeldsensor met ISO tot 64
  • hoog oplossend vermogen (45,7 MP)

Minpunten

• zware camera, bijna 1 kg.
  • Vrij dure geheugenkaarten nodig.

Daan 06-12-2019

mooie camera

Geschreven voor: Nikon D850

Heb deze camera gekocht naast mijn Nikon D750. Met de eerste resultaten ben ik erg tevreden.
Bij het fotograferen met hoge ISO geeft hij weinig ruis. De scherpte ligt ook een stuk beter. veel autofocuspunten.

Pluspunten

• scherpte
  • weinig ruis
  • 153 autofocuspunten

Nikon D850 10-11-2019

Stabiele handligging, extreme beeldkwaliteit.

Geschreven voor: Nikon D850

Na de Nikon D7000 ben ik overgestapt naar de Nikon D850. Wat een feestje, stabiele en fijne handligging. De kwaliteit van het beeld is vele malen hoger, bij kroppen minimaal kwaliteits verlies.
En eerste ervaring is de snelheid, waar ik bij vorige camera veelal moest wachten bij Burst-opnames.. deze camera is supersnel! Ik ben blij. Fijn en eerlijk advies gehad bij Kamera-express in Arnhem.

Laura 31-07-2019

Goede investering voor de langetermijn

Geschreven voor: Nikon D850

Deze camera afgelopen weekend bij Kamera Express aangeschaft. Ik ben daar erg vakkundig en met een glimlach geholpen. Er werd zelfs een paar extra meters gemaakt, zodat ik de camera meteen mee naar huis kon nemen. Ook zat er nu een gratis Nikon rugzak bij de zomer actie!

Luc 17-02-2019

Nikon D850 en lens 24-120 mm F4

Geschreven voor: Nikon D850

De Nikon D850 met lens 24-120 mm F4 is een schitterende combinatie. Het fototoestel is het beste wat je op dit ogenblik op de markt kunt krijgen voor deze prijs. Ook de lens voldoet prima.

Ard 02-02-2019

Een plaatje

Geschreven voor: Nikon D850

De camera bij Kamera Express gekocht. Vriendelijk personeel die mij voorzag van goed advies. Duidelijk mensen met kennis van zaken. De Nikon bevalt uitstekend. Overgestapt van de D800 kon ik direct de favoriete settings terugvinden omdat de menustructuur onveranderd is gebleven. Kwalitatief wederom een degelijk toestel snel en schiet prachtige plaatjes en films.

Pluspunten

• Degelijk
  • Goede ruisonderdrukking
  • XQD voelt degelijk en stevig
  • Bekende menustructuur
  • Prima ISO prestatie

Minpunten

• Dure XQD
  • Twee XQD sloten had gekund

Romy 22-12-2018

Zoek je snelheid? Dit is snelheid!

Geschreven voor: Nikon D850

Hiervoor had ik de Nikon D750. Na deze verkocht te hebben omdat ik gewoon niet de snelheid eruit kreeg die ik wilde op zoek gegaan naar iets nieuws. De D850 werd mij aangeraden en daar ben ik ook voor gegaan. Deze camera is snel, luxe en gebruiksvriendelijk. De ISO knop zit op een handige plek, de verlichten toetsen is ideaal voor sterren fotografie en de touchscreen is de uitvinding van de eeuw. Zeker tijdens het filmen kan je scherpstellen door je scherm aan te tikken. Door de vele mega pixels is dit wel echt een camera die je pas moet kopen wanneer je veel kennis hebt over fotografie en hem professioneel wil inzetten. Anders kan de scherpte van deze camera je in de weg gaan zitten. Een goedkope lens zal op deze camera door de mand vallen.

Pluspunten

• Snelheid
  • Touchscreen

Minpunten

• Aan de zwaardere kant
  • XQD kaarten zijn duur

Keessie 17-11-2018

De topper van het moment

Geschreven voor: Nikon D850

Een camera met onbegrensde mogelijkheden. Voor foto's van professionele kwaliteit. Gekocht als opvolger van een Nikon d850.

Pluspunten

• Snel
  • Lichtsterk
  • Fullframe

Minpunten

• Prijs

D850 nikon 02-07-2018

fullframe werkt

Geschreven voor: Nikon D850

ik wilde naast mn DS een fullframe proberen. de D850 was de logische keuze, hoewel de prijs wel erg hoog is als je een hobby fotograaf bent. ik heb een intro gevolgd bij kamera express en later voor mn spitsbergenreis aangeschaft. hij is wat zwaar in het gebruik, maar de foto's zijn fantastisch mooi. niet alle lenzen kan ik gebruiken omdat ik dan niet gebruik maak van de fullframe capaciteit. dus een extra lens aangeschaft, niet van nikon zelf maar de tamron. prima combi.

Pluspunten

• fullframe

Minpunten

• zwaar

Marlies 14-04-2018

Licht goed in de hand

Geschreven voor: Nikon D850

Via Kamera-Express deze prachtige camera besteld, wat later op de avond. De volgende dag echt in huis. Dat is een goede service. Vandaag met Kamera-Express gebeld over de aan te schaffen verzekering (het KE Care-plan) en een eerlijke en objectieve mening gehoord. Ik ben zeer tevreden over de Camera als de Kamera express.

Pluspunten

• Ligt lekker in de hand.
  • veel overzichtelijkere bediening dan de D3.

Monique 11-03-2018

Alles kunner

Geschreven voor: Nikon D850

Na de D850 Tour presentatie veel nagedacht of ik m zou kopen. vandaag besloten dit te doen. erg blij er mee. Tijdens de presentatie goed kunnen oefenen met diverse lenzen. Prachtig beeld en veel opties. Geluidloos erg prettig.

Pluspunten

• kan bijna alles
  • prachtig beeld kwaliteit

Minpunten

• flinke prijs
  • gewicht

Jongbloed 17-12-2017

State of the art DSLR

Geschreven voor: Nikon D850

Als je 5 jaar met een D800 gefotografeerd hebt ben je zo maar op weg met de D850. Eerste indruk is fan-tas-tisch, al zijn 48 shots nog geen statistische basis voor dikke uitspraken. Maar dat ik met deze camera verder wilde, stond bij voorbaar vast voor dit overtuigde 'Nikonijn' sinds 40 jaar.

atelier 05-12-2017

Mooie camera voor studiowerk

Geschreven voor: Nikon D850

De camera is aangeschaft voor studiowerk. ISO64 is indrukwekkend (dynamisch bereik). Tevens zijn foto’s met hogere ISO-waarden zeer goed, gezien de grootte van de sensor. Veel mogelijkheden om de camera in te stellen naar eigen smaak. Autofocus is hetzelfde als in D5 (153 punten); accu gaat lang mee. Tevreden bij deze aankoop bij Kamera Express.

Pluspunten

• Dynamisch bereik
  • Autofocus
  • Accu

Harrie 30-10-2017

Snelheidsmonster met hoog dynamisch bereik

Geschreven voor: Nikon D850

De Nikon D850 net op tijd ontvangen voor de bruidsrapportage van een vriend. Niet alleen het bruidspaar was onder de indruk van het resultaat, maar ik zelf ook. Wat een detaillering!
En ik was al verwend met de Nikon D800E.
Tijdens de ceremonie was het fijn om geluidloos te kunnen fotograferen.

Pluspunten

• zeer gedetailleerde foto's
  • accuduur
  • Kantelbaar display
  • Focus stacking

Tom 21-10-2017

Zeer fijne camera met hoog dynamisch bereik!

Geschreven voor: Nikon D850

Mooi design! Heel handig dat de "Stille modus" is ingebouwd in de Live Beeld!
Het aanraakscherm is top!