De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 45 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Canon 6D Mark II op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,9

d*********@h********** 06-02-2022

Canon 6D zeker een aanrader

Geschreven voor: Canon 6D Mark II

Deze camera gekocht als vernieuwing voor mijn canon 2000D en zo onwijs blij met deze vernieuwing & een hele fijne camera.
Qua prijs & kwaliteit is dit zeker een aanrader!

Bas 13-09-2021

Mooie betaalbare full frame spiegelreflexcamera

Geschreven voor: Canon 6D Mark II

Na vele jaren gefotografeerd te hebben met de 80D ben ik overgestapt naar een Canon 6D mark II. In gebruik was ik jzo op weg omdat ik reeds ervaring had met de 80D. Wat een verandering ! De camera ligt gemakkelijk in de hand en voelt niet te zwaar aan. Voor het eerst een full frame camera Echt super blij mee.

Pluspunten

• Gewicht
  • Fullframe
  • Formaat
  • Gebruik gemak

d*************@g******** 22-07-2021

Aanrader

Geschreven voor: Canon 6D Mark II

Supersnel, veelzijdig en scherp, wat wil je nog meer? Gekocht bij Foto Baron in Assen, vriendelijk personeel en veel vakkennis.

Pluspunten

• Snelheid
  • Scherpte

Minpunten

• Prijs

stijn 04-02-2021

zeer scherp

Geschreven voor: Canon 6D Mark II

scherpe en snelle camera, leuk hebbeding voor mooie herineringen. Vele opties, met een makkelijke bediening.
een echte aanrader

Pluspunten

• veelzijdig
  • scherp

Marit 30-12-2020

Goede vervanging van mijn EOS 700 D

Geschreven voor: Canon 6D Mark II

Deze camera gekocht ter vervanging van de EOS 700D en hiermee de overstap gemaakt naar fullframe.
Aangezien ik veel handbal binnen fotografeer en daar de lichtomstandigheden niet altijd even goed zijn.
Ik heb de camera eerst gehuurd en uitgeprobeerd en zag al gelijk een wereld van verschil in de kwaliteit van de foto's.

Tot op heden erg tevreden

Bos-108872 15-11-2020

Canon 6d mark 2

Geschreven voor: Canon 6D Mark II

Product ziet er net zo uit als dat ik op het internet heb gezien en gelezen. Ben erg positief over de camera heb veel puzzel werk gedaan op het internet gezocht voor een gebruikte of nieuwe camera, maar is uiteindelijk een nieuwe geworden.

Pluspunten

• Degelijk
  • Mooi afgewerkt

Minpunten

• Geen snoertjes bij vroeger wel

Iryna 06-09-2020

Canon 6D Mark II is mijn droom geweest

Geschreven voor: Canon 6D Mark II

Canon 6D Mark II is mijn droom geweest, een fatocamera voor experts: full frame, spiegel reflex, 26 megapixels. Ik heb heel grondige markt onderzoek gedaan. Door veel internationale experts was Canon hoog beoordeld, deze model was als een van het beste genoemd.

Cheryl 29-06-2020

De mooiste foto's in één klik

Geschreven voor: Canon 6D Mark II

Na heel lang twijfelen toch overgestapt van een Olympus systeemcamera naar deze spiegelreflex Canon 6d Mark ii. En nog geen seconde spijt gehad. Hoewel hij zwaarder in de hand ligt, geeft hij zoveel mooiere foto's. De mogelijkheden zijn eindeloos. Ontzettend blij met mijn aankoop.

Pluspunten

• veel focuspunten
  • goede prijs/kwaliteit

Minpunten

• zware body

Sanne 04-06-2020

Prachtige camera

Geschreven voor: Canon 6D Mark II

Fijne camera met veel mogelijkheden! Ideaal voor portretten. Mijn Canon Eos 700D vervangen voor de 6D Mark ii.

Pluspunten

• Niet te zwaar
  • Fijne bediening

Sandy 28-05-2020

Prachtige camera, superscherpe foto's

Geschreven voor: Canon 6D Mark II

Wat een mooi product, veel instellingen, scherpe foto's bij ieder weertype. Daarnaast makkelijk in gebruik en niet te zwaar.

Pluspunten

• Compatibiliteit
  • Kwaliteit

Minpunten

• Voor de ervaren fotograaf of iemand die wil leren

Jolanda van de Logt 23-05-2020

Top camera!~nog beter dan de oude 6D

Geschreven voor: Canon 6D Mark II

Ik heb een jaar of 7 geleden de canon 6d gekocht na honderdduizenden klikken, dus zeer intensief gebruik begaf mijn camera het. Ik was zo zeer tevreden dat ik eigenlijk exact dezelfde camera wilde kopen maar deze is niet meer te koop. Nu ik in het bezit ben van de canon 6D MarkII vind ik dat niet meer zo erg, wat een prachtige, kwalitatieve foto's kan je maken met deze camera. Ik had nooit gedacht dat er nog zoveel betering mogelijk was. Ik ben ontzettend blij met deze camera

Renata 11-01-2020

Weinig ruis, mooie beelden

Geschreven voor: Canon 6D Mark II

Ik heb het product nog niet zo heel lang maar ervaar nu al veel kwaliteitsverschil met mijn oude camera. Hij ligt fijn in de hand en is makkelijk in te stellen

Pluspunten

• weinig ruis
  • makkelijk in te stellen

Peterv 12-12-2019

Mooie instap Fullframe camera

Geschreven voor: Canon 6D Mark II

Overgestapt van APS-C (D550) naar de Fullframe 6D Mark II. Goed geholpen bij Kamera Express in Capelle a/d IJssel. de medewerker nam alle tijd om advies te geven.
Gelijk thuis een aantal foto's gemaakt en erg onder de indruk van de scherpte en lichtsterkte van de camera. Ik gebruik de camera in combinatie met een Tamron 35-150 2.8-4.0 lens, wat ik een ideale allround combinatie vind.
Ten opzichte van de Canon D550 is dit een enorme stap vooruit. Verder vind ik het draaibare LCD scherm en Wifi een grote plus: ik zal hier vaak gebruik van maken.

Pluspunten

• Fullframe voor acceptabele prijs
  • Draaibaar LCD scherm
  • Wifi
  • Gebruiksgemak

Minpunten

• Interne Flitser ontbreekt (Ga ik m missen?)

Jo Kleijnen 16-11-2019

Verbeterde gebruiksmogelijkheden

Geschreven voor: Canon 6D Mark II

Ik heb de Canon 6D, met diverse Canon lenzen, gedurende 6 jaar met erg veel plezier gebruikt. Omdat ik toe was aan gemakkelijkere bediening, zoals draaibaar scherm, touch bediening en 6,5 foto's per seconce, heb ik de opvolger EOS 6D II gekocht. Het eerste gebruik bevalt uitstekend, ik ben er erg bij mee.

Pluspunten

• kantelbaar scherm
  • 26,2 Megapixels
  • 6,5 foto's per seconde
  • full frame sensor

Berdien 08-10-2019

Fantastische camera

Geschreven voor: Canon 6D Mark II

Afgelopen week een Canon EOS 6d Mark II gekocht bij de Kamera Express Superstore in Almelo. Hij is wel wat zwaarder dan een gemiddelde systeemcamera, maar wat een super gave fullframe camera. Hij heeft veel opties, zo kun je na het maken van een foto, de foto gelijk doorsturen naar je telefoon en de foto delen! Het bedienen via het touchscreen gaat zeer makkelijk. De foto's die ik tot nu toe met deze camera heb getrokken zijn letterlijk haarscherp. Ook in het donker kun je mooie foto's maken door de goede ruisprestaties en de grote sensor. Een enorme aanrader wanneer je eens wilt overgaan op een fullframe camera, ook omdat de bediening van de camera makkelijk te leren is.
Ik ben helemaal tevreden!

Pluspunten

• haarscherpe foto's
  • WiFi
  • makkelijke bediening
  • touchscreen

Minpunten

• zwaarder dan een systeemcamera

Gerdi Oonk 11-08-2019

Perfect instapmodel van Crop Sensor naar Full Frame

Geschreven voor: Canon 6D Mark II

Ik twijfelde tussen de 6D Mark II en de 5D mark IV toen ik wilde overstappen van crop sensor naar full frame. Het kantelbare scherm en de prijs hebben de doorslag gegeven, samen met vele filmpjes op YouTube. Vanaf de eerste foto zag ik flink verschil (natuurlijk) met mijn vorige camera (7D). Ik heb de camera nu 2,5 maand in mijn bezit en ik kan niet anders zeggen dan dat ik heel blij ben met mijn keuze. Het handboekje heb ik niet doorgelezen, dus ik kom nog steeds nieuwe functies tegen. Super.

Pluspunten

• kantelbaar scherm
  • goede prijs
  • touchscreen

Minpunten

• 1 card slot

John 07-08-2019

Fijne camera met veel mogelijkheden.

Geschreven voor: Canon 6D Mark II

Na heel veel jaren trouwe dienst doet mijn Canon EOS 300D nog steeds wat hij moet doen. Toch ben ik toe aan een nieuwer en krachtiger model. Na vergelijking van reviews in fotografie-vakbladen is mijn keuze gevallen op de Canon EOS 6D Mark II.

Pluspunten

• Fraai uiterlijk
  • Veel mogelijkheden
  • Licht fijn in de hand
  • Compatibel met de flitser die ik al heb
  • Goede kwaliteit/prijs verhouding

Robin 03-08-2019

Mooie opvolger van de Mark I

Geschreven voor: Canon 6D Mark II

Wanneer je over wilt stappen van een crop camera naar een fullframe camera, dan is dit naar mijn mening de beste keuze. Uiteraard heb je de Canon Rp welke in dezelfde prijsklasse zit. En ook daar is weinig slechts over te vertellen. Ondanks vind ik het fijn meer body vast te hebben. En voorheen de 6D Mark I gebruikt te hebben is dit op het dynamisch contrast na een prima opvolger. Het kantelbare scherm i.c.m. de touch screen heb je niet nodig, maar went snel en voordat je het weet wil je niet meer zonder.

Pluspunten

• Kantelbaar scherm
  • Stevige body

Minpunten

• Minder groot dynamisch bereik dan 1e model

Floor van de Wiel 12-06-2019

kantel scherm

Geschreven voor: Canon 6D Mark II

Ik vindt de canon EOS 6D Mark II zo fijn, omdat hij als enige full frame camera een 'flip screen' heeft. Ik fotografeer zelf vaak newborns, waarbij ik van bovenaf foto's maak. Een flipscreen is daarbij heel prettig!

Linda 04-05-2019

Canon EOS 6D Mark II zwart

Geschreven voor: Canon 6D Mark II

Zelf was ik erg tevreden over de Canon 700D maar wilde nu toch overstappen naar de fullframe camera. Ik wilde dan ook graag een fullframe spiegelreflex camera met kantelbaar scherm en wifi, dit bracht mij dan ook bij mijn keuze voor de Canon 6D mark II
Ik ben inmiddels 3 weken in het bezit van de Canon 6D mark II en de camera bevalt mij ontzettend goed. De camera stelt snel scherp waardoor het een genot is om met deze fullframe camera te werken. Daarnaast is de camera prettig in het gebruik door de verschillende instel mogelijkheden. Echt een aanrader!!

Pluspunten

• Wifi
  • kantelbaar scherm
  • Instel mogelijkheden
  • stabilisator

Demi 28-04-2019

Precies wat ik nodig heb

Geschreven voor: Canon 6D Mark II

Ik heb lang gespaard voor mijn eerste full-frame camera en heb veel onderzoek gedaan voordat ik heb besloten welke camera ik zou kiezen. Ik ben uiteindelijk voor de Canon EOS 6D Mark II gegaan en daar heb ik tot nu toe zeker geen spijt van! De camera voldoet aan mijn eisen, weinig zichtbare ruis bij hogere ISO-waarden en een groot gebruiksgemak. Ik heb de camera bij Foto de vakman in Wijchen gekocht en ik ben erg blij met de keuze mijn aankoop daar te doen. De service was uitstekend: de mensen gaven je goed advies, zonder zich te veel met je keuze te bemoeien. Ook de communicatie via de telefoon verliep erg soepel en was duidelijk. Erg fijn! Zowel de camera als de winkel Foto de vakman zijn een echte aanrader!

Pluspunten

• Weinig ruis bij hoge ISO
  • Mooie foto's bij weinig licht
  • Uitklapbaar touchscreen scherm
  • Goede service bij Foto de vakman
  • Ligt lekker in je hand

Jelle Koopman 23-04-2019

Gebruiksvriendelijk

Geschreven voor: Canon 6D Mark II

Het product werkt zoals elk canon product fantastisch. Zeer gebruiksvriendelijk en buitengewoon goede bouwkwaliteit. Zeker een aanrader!

Pluspunten

• Mooi
  • Perfect voor hobby en beginnend prof.

Minpunten

• Geen 4k video

Marieke Mamarazzi 12-04-2019

Super aankoop!

Geschreven voor: Canon 6D Mark II

Ontzettend blij dat ik eindelijk de stap heb genomen naar een fullframe.
Mijn vorige camera (600D) had ook een kantelbaar schermpje, maar deze heeft ook nog een touchscreen! Hoe handig! Als je even niet weet hoe je een instelling kunt wijzigen kun je dit op deze manier makkelijk regelen. Ik mis wel een ingebouwde flitser, ondanks dat ik deze eigenlijk zelden tot nooit gebruik.

Hoe dan ook, ik ben superblij met mijn Canon 6D Mark II!

Pluspunten

• Kantelbaar scherm
  • Touchscreen
  • Intuitief menu
  • Gewicht

Minpunten

• Geen ingebouwde flitser

Agnes 20-03-2019
  • Product gekregen

Perfect vervanging voor mijn eos 50D

Geschreven voor: Canon 6D Mark II

Na een aantal jaren een canon 50D te hebben gehad, nu een full frame camera voor mijn verjaardag gekocht. Verschil is groot en kan niet wachten om deze camera op reis mee te nemen.
De bediening is echt makkelijk door het touchscreen.
Een kleine puntje is dat om de vol potentieel van deze camera te bereiken, moet man de duurdere serie objectieven aanschaffen en niet alle objectieven zijn compatibel.
Voldoet aan alle mijn verwachtingen

Pluspunten

• full frame
  • betaalbaar
  • touchscreen
  • makkelijk in gebruik
  • niet zwaar

Minpunten

• niet alle objectieven canon zijn compatibel

Janice 14-03-2019

Mooie Full-Frame camera voor de liefhebber

Geschreven voor: Canon 6D Mark II

Na lang twijfelen om een Full-Frame camera aan te schaffen, toch gekozen om de Canon EOS 6D MarkII te nemen. Het is een ware verademing om met een Full-Frame camera te fotograferen, de lenze komen mooier uit en vangen veel meer licht dan met mijn oude APS-C camera (EOS 7D MarkII) hoewel die wel sneller is en beter bruikbaar voor sportfotografie.

Deze 6D MarkII heeft alles in zich om een eerste stap te zetten in de Full-Frame wereld. Lekkere beproefde Canon bediening waardoor alles vertrouwd overkomt en snel in te stellen is. Het kantelbare scherm komt zeker van pas bij Macro opnamen waarbij het ook nog eens een touchscreen is. Dat is even wennen, maar als je het door hebt vraag je jezelf af waarom het niet op alle camera's zit.

Connecties kun je ook heel makkelijk maken met de ingebouwde NFC, Bluetooth en WiFi en zo je foto's meteen door te sturen naar je telefoon om op Instagram of Facebook te gebruiken. Een super handige functie.

Het scherpstellen gaat razendsnel en het aantal frames per seconde stelt je in staat om snelle onderwerpen super scherp vast te leggen, hoewel de EOS 7D MarkII daar nog beter in presteert, maar het kan wel met de 6D MarkII.

Wel rekening houden dat je alleen de EF (L-serie) lenzen kan gebruiken, dus niet de EF-S voor de APS-C camera's.

Voor mij is het een perfecte camera die me erg verbaasd heeft aangaande kwaliteit van de foto's. Zeer goed, mooie kleuren, scherpe plaatjes zijn wel de kernwoorden voor deze camera. Ik twijfelde over een EOS 5D Mark IV, maar omdat het nogal een behoorlijk prijsverschil is, en ik de camera hobbymatig gebruik, toch voor de EOS 6D MarkII gegaan en geen seconde spijt van gehad, wat de professionele reviews ook zeggen.

Met de EOS 6D MarkII heeft Canon gewoon een lekker camera in de markt gezet waarmee je de komende jaren mooie plaatjes mee kan schieten!

Pluspunten

• Full-Frame
  • Lekkere houwvast
  • Bekende Canon menustructuur
  • Mooie kleuren en scherpe foto's
  • Op dit moment voor een mooie prijs

Minpunten

• Geen 4K, but who cares?
  • Geen USB kabeltje meegeleverd