Canon EOS 200D + EF-S 18-55mm 4.0-5.6 IS STM zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 30 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Canon EOS 200D + EF-S 18-55mm 4.0-5.6 IS STM zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

john kimman 19-09-2019

spiegelreflexcamera canon EOS 200D

Het is een hele fijne camera hij ligt lekker in de hand er zit als op wat je nodig hebt ik ben er erg blij mee voor een begindeling ik ga ook zeker een foto curcus volgen dan leer ik de camera beter kennen hij is ook waard voor zijn geld

Dick Schouwenaar 23-07-2019

Mooi instapmodel in de wereld van Spiegelreflexcamera's

Overstap gemaakt van Canon Compact Camera naar een Spiegelreflexcamera. Ontzettend tevreden over de camera en echt een aanrader als instapmodel, gebruiksvriendelijk menustructuur, handig draaibaar scherm, Licht gewicht.

Pluspunten

• Groot draaibaar scherm
  • Simpel menu
  • Lichtgewicht

Minpunten

• Nog niet ontdekt

Ko 18-07-2019

Fijne camera

Ik heb geen ervaring met fotograferen. Dit is mijn eerste camera, vind hem fijn en handig in gebruik. Erg makkelijk te installeren. Fotokwaliteit is prima!

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Compact
  • Prijs/kwaliteit

Anna 14-07-2019

Makkelijk en snel goede foto's maken

Er kunnen meerdere lenzen op waardoor je meer mogelijkheden hebt. De foto's zijn makkelijk over te zetten op je mobiele telefoon. Veel mogelijkheden zoals portret, sport, kinderen, etc.
Ben er heel blij mee dat ik nu weer een stap verder kan zetten in mijn fotografie.

Pluspunten

• makkelijk in gebruik
  • snelheid
  • Goede uitleg

Aj 21-06-2019

Prima foto's

Goede testresultaten,betrouwbaar merk, ligt lekker in de hand en mooi formaat niet te groot.De recensies zijn over het algemeen zeer goed en mede daardoor en de testen hebben de doorslag gegeven deze eis 200d aan te schaffen

A. Mail*** 18-05-2019

Goede accuduur en goede kwaliteit

Na veel reviews en onderzoek online had ik toch voor deze besloten, en dat was voor mij al gouw duidelijk dat het de juiste keuze was. De batterijduur is prima zo wel als de kwaliteit, het voelt goed in je handen, zoals het hoort. De display is heel mooi en simpel te bedienen, je went overal snel aan bij zo'n camera, de prijs mocht wat minder, deze is gekocht met de standaard lens maar voor beginners heb je ook niet meer nodig voorlopig. Ik raad deze zeker aan, vooral voor beginners.

Pluspunten

• prijs
  • kwaliteit

Mevr. Sar 14-05-2019

scherpe foto's en veel mogelijkheden met veel uitleg.

Ik vind het een fijne praktische camera. De foto's kunnen heel scherp worden. Fijn dat ik mijn oude lenzen nu ook kan gebruiken. Door het hulpprogramma krijg ik meer zicht op in welke situatie ik welke instelling het best kan gebruiken.

Pluspunten

• scherpe foto's
  • gebruiksvriendelijk

Minpunten

• kwetsbaarheid uitklapbaar en kantelbaar scherm

Joop 11-05-2019

Handzame camera voor een mooie prijs

Vooraf via internet mijn keuze bepaald en op basis van deze info deze kamera gekocht.
Ben net begonnen met de ontdekkingstocht naar alle mogelijkheden.

Pluspunten

• Handzaam
  • compleet

H. Hermsen 05-05-2019

Veel kwaliteit

Na een jarenlang gebruik van systeem fotocamera’s ben ik overgestapt op een spiegelreflexcamera. De reden: hiermee zijn er meer instelmogelijkheden en hiervan is meer kwaliteit te verwachten. Aan de hand van reviews en een test valt de keuze op de Canon EOS 200D. Ik heb de camera nu ruim 2 weken en ben intensief met het gebruik ervan aan de slag gegaan. Snel blijkt dat deze camera een goede keuze is. Ik ga hierbij niet alle details herhalen die in andere reviews en in de test genoemd worden.
Opvallend voor mij zijn meteen de prachtige, heldere en kleurrijke resultaten, gemaakt vanuit de automatische instelling.
De niet-automatische bediening vraagt enige studie, maar blijkt dan goed te overzien en eenvoudig toe te passen. Ook voor de amateur. Voor mij blijkt het ‘oefening baart kunst’ principe daarbij het beste te werken. De resultaten met de niet-automatische bediening zijn van een nog hoger niveau, dan het al hoge niveau met de automatische bediening. Ik adviseer daarom niet uitsluitend met de (gemakkelijke) automatische instelling te gaan werken, maar ook de andere mogelijkheden te onderzoeken en toe te passen. Een lonende investering.
Mijn ervaringen met de camera zijn tot dusver dus gewoon plezierig, leuk en leerzaam geweest.
Als negatief punt bij de aankoop van deze camera noem ik de daarbij aanwezige, minimale uitleg over het gebruik ervan. Er zit een dik boekje in de doos waarmee in 24 talen een uiterst summiere uitleg wordt gegeven over het gebruik van de camera, waarbij met name wel veel aandacht uit gaat naar verbindingen met WiFi, smartphone en tablet. Voor meer info wordt in dat boekje verwezen naar downloads op de CANON website. Spijtig voor degene, die niet over internet beschikken. Bovendien lijken deze gedownloade en uitgebreide handleidingen geschreven te zijn door mensen, die het gebruik van de apparaat al zo goed kennen dat zij niet meer in staat zijn zich op het niveau van de beginner orienteren. Maar gelukkig zijn er beter informatieve boeken op de markt.

Pluspunten

• veel kwaliteit
  • mogelijkheden goed te overzien en toepasbaar

Minpunten

• beperkte info over gebruik.

reend 21-04-2019

uitgebreide camera zeer geschikt voor beginners

Camera nu 3 weken in bezit en al aardig uit kunnen proberen. Goede camera ook voor iemand met weinig ervaring. Het grote scherm met touch screen maakt het gemakkelijk om gemaakte opnamen te bekijken en snel informatie op te vragen over de vele functies.
Onder diverse omstandigheden foto's gemaakt zowel binnen als buiten en deze waren van zeer goede kwaliteit.
Zelfs met een extra telelens van 55 -250 mm is de camera goed te handteren om goede foto's te maken.
Via de app is het eenvoudig bestanden over te halen naar een smartphone en de camera te bedienen voor het maken van foto's op afstand.

Pluspunten

• licht in gewicht
  • veel mogelijkheden
  • kantelbaar aanraak scherm
  • goede kwaliteit foto's

Minpunten

• niet voor mensen met grote handen

de Rooij 18-04-2019

fijne gebruiksvriendelijke camera

Fijne camera. Gemakkelijk in gebruik.
Handige digitale tips op camera.
Het touchscreen scherm is draaibaar en werkt dus heel gemakkelijk.
Geweldige service van Kamera Express Eindhoven

Pluspunten

• handige tips op camera
  • gemakkelijk in de hand
  • zoeker
  • licht
  • maakt mooie foto's

Minpunten

• nog niet ontdekt

A Heijnekamp 13-04-2019

Complete gebruiksvriendelijke camera

Camera nu 1 week in bezit, gekocht bij Kamera Express Arnhem, zeer professioneel geholpen en goed advies gekregen, had deze camera al online uitgezocht obv testen en reviews. De keuze werd bevestigd in de winkel. Toch handig om eerst de camera in een winkel te kunnen testen. De camera is licht en erg makkelijk in het gebruik, heeft een erg goede prijs/kwaliteit verhouding. Geeft hele mooie foto's in auto stand, ga de komende tijd spelen met de vele mogelijkheden die dit toestel geeft. Ben erg blij met de aankoop.

Pluspunten

• gebruiksgemak
  • bouwkwaliteit
  • kwaliteit foto's
  • mogelijkheden

Demi 13-04-2019

Gebruiksvriendelijke camera

Dit product is heel erg gebruiksvriendelijk. Alles wordt goed uitgelegd. Dit is erg handig als je een beginner bent. Er zitten veel verschillende opties op de camera. De wifi-functie werkt erg goed, hiermee kan je de foto’s gemakkelijk overzetten naar een ander apparaat. De kwaliteit van de camera is super. Ik ben erg tevreden met het product!

Pluspunten

• Touchscreen
  • Wifi
  • Goede kwaliteit
  • Compact
  • Veel mogelijkheden

Leon 31-03-2019

Simpelweg uitstekend!

Ik was op zoek naar een degelijke, makkelijk bedienbare alleskunner met wat snufjes voor een democatrische prijs. Ik heb gevonden waarnaar ik zocht!

Pluspunten

• prijs/kwaliteit
  • snelheid
  • makkelijke bediening
  • schitterende foto's
  • connectiemogelijkheden

Minpunten

• geluid interne microfoon

Marco 17-03-2019

Makkelijke bediening

Ik heb deze fotocamera gekocht bij Kamera Express. Camera is makkelijk te gebruiken en maakt mooie foto’s op verschillende manieren en standen.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Hoge kwaliteit
  • Prijswaardig

Mars 02-03-2019

Fijne compacte instap camera

Gekocht voor mijn dochter als beginnende fotografe.
Lekker lichte camera waarbij je alles kunt instellen. Hulp bij de belichtingsinstellingen en dergelijke, ideaal voor de beginnende spiegelreflexfotograaf. Vanwege de compacte omvang is deze goed te bedienen en hanteerbaar.

Pluspunten

• compacte camera
  • uitgebreide mogelijkheden qua instellingen
  • wifi, NFC, Bluetooth
  • licht gewicht en daardoor makkelijk handzaam

Minpunten

• nog niet tegen gekomen

hans 28-02-2019

perfect om mee te beginnen

In mijn zoektocht naar een spiegelreflexcamera om als beginner mee aan de slag te gaan, kwam ik bij deze camers uit. Ik geraak verrassend goed wegwijs dankzij de tips die de camera meegeeft op het scherm en met de handleiding erbij leer ik snel en makkelijk met de camera omgaan. Super tevreden!

Pluspunten

• ligt goed in de hand
  • scherminfo
  • makkelijk mooie opnames

Bianca 27-02-2019

Ligt goed in de hand, makkelijk instelbaar en duidelijk menu

Als beginnend fotografe was ik op zoek naar een ander toestel. Ik had nog de Canon EOS 300D. Dit toestel is een hele mooie opstap meer net wat meer mogelijkheden maar toch met het zelfde gebruiksgemak. Ik ben goed geïnformeerd en blij met deze keuze.

Pluspunten

• Licht
  • Duidelijk menu

Bruce 02-02-2019

Perfect instapmodel voor beginner

Een hele fijne camera die lekker licht is en fijn in je handen licht. Een instapper voor een beginner omdat er nog heel veel te ontdekken valt en voor een hele tijd een uitdaging zal zijn. Dit model gekozen omdat prijs en kwaliteit mij erg aanstond. De automatische instellingen maken het voor mij ook erg makkelijk om zonder veel poespas haarscherp een foto te maken.

Pluspunten

• gewicht
  • draadloze verbindingen
  • makkelijk in gebruik
  • prijs en kwaliteit

Renate 31-01-2019

Hele mooie camera!

Ik ben super blij dat ik deze camera heb gekocht. De kwaliteit van het beeld is super goed en ik kan er hele mooie foto's mee maken, ook al ben ik nog maar een beginnend fotograaf. Alles wordt duidelijk uitgelegd, stap voor stap eigenlijk. Zeer tevreden!

Pluspunten

• mooie compacte camera
  • goede en duidelijk instructies
  • camera ziet er mooi uit
  • zeker niet te zwaar
  • makkelijk voor beginners

Peter G 27-01-2019

Een echte multi spiegelreflexcamera!

Deze camera is precies wat ik van een camera verwacht. Een duidelijke uitleg op het scherm bij elke instelling waardoor je gedurende het fotograferen steeds meer van je toestel leert. Al met al een mooie camera voor een beginnend fotograaf welke je helpt naar het maken van het perfecte plaatje!

Pluspunten

• Licht van gewicht
  • Duidelijk menu
  • Ligt goed in de hand
  • Opties

Minpunten

• Wifi verbinding

Annemiek 13-01-2019

Meer dan een instapmodel

De camera is voor een beginner goed te begrijpen door de handige uitleg op het scherm bij elke instelling. Zonder de basis cursus van Kamera Express al een aantal mooie foto’s kunnen schieten, met cursus dus hopelijk nog beter! Samen met de lens een mooie camera voor de beginnende fotograaf, maar zeker meer dan een instapmodel!

Pluspunten

• Ligt goed in de hand
  • Licht van gewicht
  • Duidelijk menu en korte uitleg over functies

Jolanda 06-01-2019

Ligt lekker in de hand

Mooie compacte spiegelrefexcamera, ligt lekker in de hand met goede grip. De eerste foto's zien er veelbelovend uit, als beginner is dit een perfecte camera.

Pluspunten

• Grip
  • Compact

Bob 02-01-2019

Gemakkelijk te bedienen camera

Gemakkelijk te bedienen, lichtgewicht camera met veel opties. Makkelijk te koppelen aan de telefoon en laptop, zodat je de foto's direct door kunt sturen. Het menu is ook erg duidelijk en neemt je aan de hand mee om als beginner prima foto's te maken.

Pluspunten

• Lichtgewicht
  • makkelijke bediening

alex 26-12-2018

Canon EOS 200D gekocht bij Kamera Express

Goede spiegelreflexcamera, eenvoudige bediening. Verschillende standen voor bijvoorbeeld het instellen van de sluitertijd of het vervagen van de achtergrond. Met name dat laatste is een optie waarvan ik erg gecharmeerd ben. Handig touchscreen die in verschillende standen gebruikt kan worden. Goed geadviseerd bij Kamera Express.

Pluspunten

• biedingsgemak
  • touchscreen
  • voldoende opties