Canon EOS 77D + 18-55mm F4.0-5.6 IS STM zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Canon EOS 77D + 18-55mm F4.0-5.6 IS STM zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Docent 15-11-2019

touchscreen top, goede basis, makkelijke bediening

De camera is een goede basis om er in mijn werk les mee te geven, om studenten de basis van fotografie aan te leren, met een camera met een heel makkelijke bediening.
Zo is het een uitkomst om met het touchscreen je camera te bedienen, en je niet verzeild raakt in een wirwar van knoppen en functies die veel van je aandacht vragen.
Bij mijn sony A68 schakelt de camera automatisch over wanneer ik van liveview door de zoeker ga kijken, ik maak nu elke x een foto omdat ik met mijn neus het touchscreen raak! Dat mis ik wel!

Pluspunten

• touchscreen
  • bedieningsgemak
  • goede basis om te leren fotograferen

Minpunten

• aan/uit knop is wat lastig te bedienen

Mcverhelst 23-10-2019

Top

Lichte camera met genoeg functies. Het mooie is dat die WiFi en Bluetooth heeft. Zo is het makkelijker om alles te delen. Echt top

Pluspunten

• Lichte camera
  • Compact
  • WiFi en Bluetooth

Minpunten

• Kan altijd beter

Lionel 15-07-2019

Geweldige camera met veel opties

De EOS 77D is in mijn optiek een ideale camera voor de gadget freak die niet met een instapmodel wil starten, maar ook niet gelijk met een expert model wil starten. Deze zit daar keurig tussenin. Heeft heel veel opties die je met tijd kan leren gebruiken. Vind het fijn dat deze camera je door de opties heen lijdt. Kantelbaar scherm vind ik zelf fijn aangezien ik ook de camera hoog of laag kan houden om vervolgens alsnog via het scherm te zien wat ik in beeld heb. Verder vind ik hem lekker licht en goed geschikt om op reis mee te nemen. Enige wat ik erbij had gewild was 4K opname mogelijkheid, maar de Full HD van deze voldoet prima op dit moment.

Pluspunten

• Kantelbaar scherm
  • Touchscreen
  • Wiel - Scrollmogelijkheid
  • Licht

Minpunten

• Geen 4K video-opname

Mateusz Kosz 19-06-2019

Top beginnercamera

Na een tijdje vele reviews van o.a. Canon 200D, 77D, Nikon 5300 en 5600 te hebben gezien en gelezen ben ik tot de conclusie gekomen dat de Canon 77D voor mij het beste uit de test kwam! Ik was opzoek naar een goede beginnerscamera met genoeg mogelijkheden waarbij het voor mij belangrijk was dat de camera niet te klein was. Heb zelf grote handen maar met de 77D is dit geen enkel probleem. Tevens de zeer gebruiksvriendelijke interface was iets wat mij behoorlijk aansprak. De specs liegen er niet om als je kijkt wat deze camera allemaal kan/wat er allemaal mogelijk is. De connectiviteit op deze camera is ook geweldig, bluetooth, Wifi, wat wil je nog meer, samen met dit en het kantelbare touchscreen kan je makkelijk en snel je foto's doorsturen naar je mobiel/tablet. Als beginner wist ik niet zo goed welke lens ik mee zou bestellen. Ik heb uiteindelijk gekozen voor de standaard 18-55MM f/4.0 - 5.6 kitlens. Dit is zeker weten een mooie starters lens voor portret fotografie maar ook zeer zeker geschikt voor landschapsfotografie. Zodra je zelf aan de slag gaat met fotograferen kom je er snel achter welke toekomstige lens het beste bij je past (zoom/macro etc.) Ben zeer tevreden over mijn aankoop via Kamera Express, 's avonds besteld en de dag erna al in huis. Tip voor de kopers, koop je een extra batterij + goed geheugenkaartje meteen erbij ;)

Pluspunten

• Zeer snel autofocussysteem
  • Kantelbaar touchscreen
  • Veel mogelijkheden
  • Goede prijs kwaliteit verhouding
  • Duidelijke interface

Minpunten

• Positionering sommige knoppen
  • Verder nog niks kunnen vinden

Lukas 31-05-2019

Mooie camera voor beginner die meer wil

De Canon EOS 77D heb ik gekocht bij Kamera Express waar ik goed werd geholpen via de online klantenservice om mijn keuze te kunnen maken. De 77D was aanvankelijk te hoog voor mijn budget, maar door een cashbackactie was deze net zo duur als de 800D, terwijl ie echt wel een stuk beter is. Een paar voordelen: het schermpje bovenop de camera, waar je snel je instellingen kan bekijken. Maar ook de twee draaiwielen waarmee je diafragma + sluitertijd mee kan instellen. Wat mij betreft noodzakelijk als je veel in de manuele stand wil gaan werken. De reden voor mij om bij Kamera Express te kopen zijn de bijgeleverde videocursussen waarmee je alle techniek onder de knie krijgt. Fijn uitgelegd door de presentator.

Pluspunten

• Schermpje bovenop de camera
  • Twee draaiwielen voor diafragma en sluitertijd
  • Professionele camera

Minpunten

• Standaard kitlens niet erg lichtsterk

Jer 25-04-2019

lcd touchscreen en lcd paneel

Na jarenlang smartphonefotografie, zocht ik als beginneling een spiegelreflexcamera met veel mogelijkheden. Net als op een smartphone vind ik het handig een touchscreen te hebben. En het extra lcd paneel rechtsboven de camera, spreekt me aan. geeft net even dat beetje meer. Toestel is licht en ligt goed in de hand. Na veel onderzoek, reviews en vergelijk (dmv youtube) besloten deze EOS 77d te kopen. De camera heeft functies die ook op duurdere, (semi)professionele camera's zitten, maar dan voor een aangenamere prijs. Goede kwaliteit foto's. Al met al zeer tevreden met mijn aankoop!

Pluspunten

• kantelbaar lcd touchscreen
  • ligt fijn in de hand
  • goede kwaliteit foto's
  • veel mogelijkheden
  • goede prijs / kwaliteit verhouding

Minpunten

• tot dusver nog niks kunnen ontdekken

Kennard van der Weele 30-01-2019

groot kantelbaar tochscreen

Prima toestel, ongelofelijk veel mogelijkheden, ook te bedienen met een telefoon of een computer, fijne grip en niet te zwaar.

G. De biase 21-01-2019
  • Product gekregen

Goede beeldkwaliteit

Een handige spiegelreflexcamera voor semi/professionele gebruik.
Past prima bij mijn kleine handen, met veel mogelijkheden waaronder wifi en bluetooth. De Lcd-scherm geeft alle informative die de camera biedt.

Pluspunten

• Prijs/kwaliteit
  • Makkelijk in gebruik