Canon EOS 800D zwart - Reviews

Filmen in Full-HD
1.2 inch scherm

Sam 22-10-2017

Geavanceerde Camera met Gebruikersgemak

Ik ben een startende hobby fotografe en heb recentelijk de Canon 800D + 18-55mm kit lens aangeschaft na uitgebreid onderzoek te hebben gedaan naar de beste camera's in deze prijsklasse. Ik ben erg tevreden over zowel de kwaliteit die de Canon 800D levert als het gebruikersgemak. De interface van de camera is goed te begrijpen en alles is makkelijk en snel onder de knie te krijgen, ook in Manual Mode. De live-view bespaart veel tijd bij het zoeken naar de juiste instellingen. Een andere functie waar ik naar op zoek was, was HD-video en ook hierin stelt de camera niet teleur (onder andere vanwege de goede autofocus). De kit lens van 18-55mm is een goed begin, maar ik ben zeker van plan om na enige tijd uit te breiden om bijvoorbeeld ook in low-light situaties en op grotere afstand nog betere foto's te kunnen maken. Voor een hobby fotograaf/semi-professional denk ik - zeker met uitbreiding van lenzen - dat je van deze Canon 800D jaren plezier zult hebben!

Pluspunten

• goede autofocus
  • live-view mode
  • gemakkelijke interface
  • licht (gewicht)
  • kantelbaar touchscreen

Minpunten

• geen weather sealing

Lammers M 15-10-2018

Betrouwbaar en degelijk

Na jarenlang foto's maken via de smartphone toch maar eens de stoute schoenen aangetrokken en me opgegeven voor een cursus fotografie. Uiteraard wilde ik nu ook een echte camera. Zowel de docent als de medewerker van foto de Vakman hebben me geholpen met de keuze van dit toestel. Ik ben wat techniek betreft een echte leek maar wilde niet de goedkoopste keuze. Ik denk dat ik een heel goed toestel heb om voorlopig mee verder te kunnen. Aangezien de winkel voor mij heel bereikbaar is zal ik er voor accessoires en vragen dagelijks terecht kunnen. Dit heeft voor mij het voordeel op online kopen.

Pluspunten

• handzaam
  • duidelijk menu

Y. van Hekke 17-08-2018

Grote stap vooruit

Even een paar dagen moeten wennen in de overstap van mijn "oude" 450D naar de 800D vanwege diverse nieuwe en leuke mogelijkheden. De kwaliteit van de foto's is prima!

Pluspunten

• creatieve filters

Eva 29-05-2018

Kwalitatief goede camera

Voor een beginnend fotograaf zoals ik is deze camera een uitkomst, makkelijk in het gebruik, ligt fijn in de hand en een goede prijs-kwaliteit verhouding. Zeker een aanrader!

Pluspunten

• Functies
  • Kwaliteit
  • Gewicht/formaat

Minpunten

• Nog niet ontdekt