Canon EOS 800D zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 19 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Canon EOS 800D zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Frank van Schijndel 05-02-2021

Perfecte hobby camera

Geschreven voor: Canon EOS 800D zwart

Ik heb al langere tijd gekeken naar deze camera en telkens weer vergeleken met nieuwere producten. Maar toch kwam ik steed weer terug op deze camera. Licht van gewicht, helder scherm , duidelijke handleiding, etc etc

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Gewicht

Minpunten

• Live view steeds opnieuw aanzetten

Bjorn 25-09-2019

Goede gebruiksvriendelijke camera

Geschreven voor: Canon EOS 800D zwart

Erg fijne makkelijk hanteerbare camera. De camera is zeer fijn in gebruik, alle knoppen en opties spreken voor zich.

Pluspunten

• licht
  • duidelijk
  • goede accu
  • fijne grip

M. Koster 04-06-2019

Fijne camera

Geschreven voor: Canon EOS 800D zwart

Goed advies ontvangen van Kamera Express en vervolgens camera aangeschaft. Nu week in bezit en eerste reactie is zeer postitief. Veel mogelijkheden, snelle camera en fijn touchscreen.

Pluspunten

• Snelheid camera
  • Tochscreen
  • WiFi

Michiel 27-03-2019

Goede aankoop

Geschreven voor: Canon EOS 800D zwart

Erg goede camera voor de prijs met veel mogelijkheden! Het touchscreen en de WiFi, waarmee je de camera kan connecten met je telefoon zijn erg handig. Ook de hoeveelheid focuspunten vind ik erg fijn. Hiervoor met een camera met minder focus punten en minder mogelijkheden gewerkt, maar dit is een groot verschil.

Pluspunten

• Prijs/kwaliteit
  • Touchscreen
  • WiFi

DD 17-03-2019

800D body gekocht.

Geschreven voor: Canon EOS 800D zwart

Een goede opvolger voor mijn 650d.
De reden was een upgrade qua resolutie en software. Werkt verder hetzelfde als de 650d dus je hoeft er niet aan te wennen.
Puntje van aandacht, de batterij is veranderd, ik houd de 650d als 2de camera maar je kan geen batterij delen.

Pluspunten

• Resolutie
  • Lichtgewicht body
  • Gebruiksgemak

Minpunten

• Batterij van 650d niet compatible
  • Wifi knop onder klik je vaak per ongeluk aan

Myrte 20-02-2019

Mooie degelijke camera

Geschreven voor: Canon EOS 800D zwart

Mooie degelijke camera met veel functies om mee te 'spelen'. Daarnaast kraalscherpe foto's. Mogelijkheid om verschillede lenzen bij aan te schaffen

Pluspunten

• mooie body
  • fijn scherm

Minpunten

• wat zwaar

Lander 05-02-2019

overzichtelijk

Geschreven voor: Canon EOS 800D zwart

Ik ben nog maar een beginnende fotograaf, met weinig ervaring. Maar dit is zeker een camera die ik aanraad voor mensen die nog weinig ervaring hebben met het maken van foto's. Het is een zeer overzichtelijke camera en de prijs-kwaliteitverhouding klopt ook.

Familie van der Wielen 19-01-2019

Na 10 jaar plezier met de EOS 400D, nu toe aan een EOS 800D.

Geschreven voor: Canon EOS 800D zwart

Na 10 jaar plezier te hebben gehad op vele vakanties, uitjes en feestjes met de EOS 400D, hebben we nu de EOS 800D van Canon gekocht. Belangrijkste aanleiding hiervoor is dat we merkten dat in slecht verlichte ruimtes we betere foto's konden maken met onze smartphone. Het is logisch dat de technologie niet stil heeft gestaan de afgelopen 10 jaar, en dat zie je onder andere dus terug in de lichtgevoeligheid van de CCD. Zoals de verkoper bij de Fotovakman in Uden zei: "De eerste Apple smartphone, kun je ook niet meer vergelijken met de smartphones van tegenwoordig".
Wij zijn erg blij met de aankoop. Wat je als eerste merkt is dat het toestel qua bediening niet veel is veranderd in vergelijking met de EOS 400D. Hierdoor kun je gemakkelijk de verschillende functies en bijbehorende knoppen terugvinden. Groot voordeel van de EOS 800D is dat het scherm aan de achterkant uitklapbaar is en dat je ook het beeld door de camera daarop zichtbaar kunt maken. Bovendien is dit scherm een touchscreen. Dit is gemakkelijk voor het terugkijken van foto's en voor het in- en uitzoomen. Bij de body hebben we een Tamron AF 18-200mmF/3.5-6.3 Di II lens gekocht. Met dit bereik, hoeven we geen lenzen meer te vervangen op deze camera.
We hopen dat we ook met deze camera weer 10 jaar kunnen doen om al onze dierbare momenten vast te leggen.

Pluspunten

• Lichtgevoeligheid CCD
  • Uitklapbaar scherm
  • Bedieningsgemak
  • WiFi

Jos 03-01-2019

Zeer fijn en gemakkelijk te bedienen!

Geschreven voor: Canon EOS 800D zwart

Ik heb deze gekocht als opvolger van de 550d en daar was ik al blij mee,dus met deze ben ik zeer verguld!
Het gemak van dit toestel om te bedienen is heel fijn.

Pluspunten

• Gemakkelijke bediening!
  • Fijn kantelbaar display
  • Snelle beelden 6 per sec mooi bij sport.

Hella 21-12-2018

Canon EOS 800D

Geschreven voor: Canon EOS 800D zwart

Ik heb net de Canon EOS 800D + EF-s 18-55mm IS STM F/3.5 - 5.6 gekocht.
De camera is compact en licht van gewicht. En makkelijk in te stellen.

Pluspunten

• licht van gewicht
  • kantelbaar scherm

JB 05-12-2018

Vervanging oude reflex

Geschreven voor: Canon EOS 800D zwart

Ben overgestapt van een canon Eos 400 naar zijn nieuwste opvolger de 800d. Ben daarover erg tevreden. Degelijk toestel. Behoorlijk veel functionele verbeteringen. Goede service bij kameraexpress Tilburg.

A.L. van Gompel 15-11-2018

Camera Canon 800D

Geschreven voor: Canon EOS 800D zwart

Fijne Camera. Erg gebruiksvriendelijk en maakt hele mooie foto's.
Gekocht in een fijne winkel: Kamera Express

John Verhoek 12-11-2018

Topcamera

Geschreven voor: Canon EOS 800D zwart

Deze camera werd via Kamera Express gekocht. Op het opgegeven tijdstip werd deze camera thuis aangeleverd. Vakkundig verpakt en geheel compleet. Accu opgeladen en direct de eerste foto's gemaakt. Als voormalige bezitter van een 550 D en een 700 D, was deze camera nog completer uitgerust. Nieuw waren de verschillende filterinstellingen en ook de ISO-waarden lagen hoger als de voorgaande camera's. Ik ben blij met deze aankoop via Kamera Express en hoop vele jaren fotoplezier aan deze 800D te mogen beleven.

Pluspunten

• Hogere ISO-waarden
  • Diverse kreatieve filters
  • De Canon kwaliteit

Minpunten

• Kleinere accu ten opzichte van de 700D.

Lammers M 15-10-2018

Betrouwbaar en degelijk

Geschreven voor: Canon EOS 800D zwart

Na jarenlang foto's maken via de smartphone toch maar eens de stoute schoenen aangetrokken en me opgegeven voor een cursus fotografie. Uiteraard wilde ik nu ook een echte camera. Zowel de docent als de medewerker van foto de Vakman hebben me geholpen met de keuze van dit toestel. Ik ben wat techniek betreft een echte leek maar wilde niet de goedkoopste keuze. Ik denk dat ik een heel goed toestel heb om voorlopig mee verder te kunnen. Aangezien de winkel voor mij heel bereikbaar is zal ik er voor accessoires en vragen dagelijks terecht kunnen. Dit heeft voor mij het voordeel op online kopen.

Pluspunten

• handzaam
  • duidelijk menu

Y. van Hekke 17-08-2018

Grote stap vooruit

Geschreven voor: Canon EOS 800D zwart

Even een paar dagen moeten wennen in de overstap van mijn "oude" 450D naar de 800D vanwege diverse nieuwe en leuke mogelijkheden. De kwaliteit van de foto's is prima!

Pluspunten

• creatieve filters

Eva 29-05-2018

Kwalitatief goede camera

Geschreven voor: Canon EOS 800D zwart

Voor een beginnend fotograaf zoals ik is deze camera een uitkomst, makkelijk in het gebruik, ligt fijn in de hand en een goede prijs-kwaliteit verhouding. Zeker een aanrader!

Pluspunten

• Functies
  • Kwaliteit
  • Gewicht/formaat

Minpunten

• Nog niet ontdekt

Sam 22-10-2017

Geavanceerde Camera met Gebruikersgemak

Geschreven voor: Canon EOS 800D zwart

Ik ben een startende hobby fotografe en heb recentelijk de Canon 800D + 18-55mm kit lens aangeschaft na uitgebreid onderzoek te hebben gedaan naar de beste camera's in deze prijsklasse. Ik ben erg tevreden over zowel de kwaliteit die de Canon 800D levert als het gebruikersgemak. De interface van de camera is goed te begrijpen en alles is makkelijk en snel onder de knie te krijgen, ook in Manual Mode. De live-view bespaart veel tijd bij het zoeken naar de juiste instellingen. Een andere functie waar ik naar op zoek was, was HD-video en ook hierin stelt de camera niet teleur (onder andere vanwege de goede autofocus). De kit lens van 18-55mm is een goed begin, maar ik ben zeker van plan om na enige tijd uit te breiden om bijvoorbeeld ook in low-light situaties en op grotere afstand nog betere foto's te kunnen maken. Voor een hobby fotograaf/semi-professional denk ik - zeker met uitbreiding van lenzen - dat je van deze Canon 800D jaren plezier zult hebben!

Pluspunten

• goede autofocus
  • live-view mode
  • gemakkelijke interface
  • licht (gewicht)
  • kantelbaar touchscreen

Minpunten

• geen weather sealing