Nikon D5600 + AF-S DX 18-105mm G ED VR zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Nikon D5600 + AF-S DX 18-105mm G ED VR zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,6

Jeurissen 20-11-2019

Goede camera

Deze camera is zeker aan te bevelen. Hij is makkelijk in gebruik en maakt haarscherpe foto's. Met de bijbehorende lens kun je zowel van dichtbij als veraf duidelijke en mooie foto's maken.

Kees Hoegee 25-12-2018

Goede prijs kwaliteitverhouding; camera voor gevorderden

Camera ligt goed in de hand en heeft veel handige functionaliteiten, zoals; WIFI, touchscreen,...
Je kunt dan snel je foto's overzetten op je mobiel. Het geluid bij het filmen is uitstekend.
Je kunt al snel aan de slag met de automatische functie, zeker wanneer je nog niet alle instellingen hebt ontdekt.
Ik wilde graag een lens met wat meer zoom bereik dan mijn vorige camera (lens 18-55mm).
Ik wil niet wisselen van lens, dus dit is voor mijn de ideale lens.
Zeker het kantelbare schermpje (touchscreen) is handig en werkt zeer snel.
Met touchscreen; snel door menu's heen bladeren, door foto's, inzoomen....

Pluspunten

• Kantelbaarscherm
  • Geluid / filmen
  • Optische zoomfactor 5.8
  • Touchscreen

Minpunten

• Nog geen min punten

Rebecca 24-01-2018

Compact en werkt naar toebehoren

Na lang zoeken en vergelijken heb ik gekozen voor de Nikon D5600. Voor de eisen aan een camera waar ik naar opzoek was, was deze de beste optie (en het goedkoopst).
Het uitklapbare scherm is zeker een argument waarom je voor de D5600 zou kiezen, hierdoor kun je een stuk creatiever zijn in de manier van foto's nemen. Ook het touchscreen is zeer fijn, het gepriegel met knopjes is hierdoor verleden tijd.
De camera vergt in het begin een kleine studie, maar dit is op gevoel en met de handleiding goed uit te vogelen.
De body van de camera is klein en licht. Omdat de body zo klein is, zit de camera niet heel comfortabel in de hand en mis je de opvulling van een grotere camera. Aan de andere kant is dit weer een voordeel, omdat het gewicht hierdoor een stuk lichter is.
Het menu van de camera is erg overzichtelijk en fijn in gebruik.
Ook een reden waarom ik voor deze camera heb gekozen is omdat er een externe audio ingang aanwezig is. Zeker wanneer je je meer richt op het filmen is dit een fijn aspect.
De kwaliteit van foto's in slecht verlichte en donkere camera's zijn mooi scherp (wel met de juiste instellingen) en tot op zekere hoogte nog goed vanuit de hand te maken.
Al met al ben ik zeker tevreden met deze camera.

Pluspunten

• Touchscreen
  • Licht van gewicht
  • Overzichtelijke layout

Minpunten

• Ligt niet heel comfortabel in de hand
  • Niet water- en stofdicht

L.v.K. 22-01-2018

Goede kwaliteit

Ik heb net mijn nieuwe Nikon D 5600 getest en moet zeggen dat ik er meer dan tevreden over ben.
Het is makkelijk in gebruik, het heeft in het begin nog wat enige studie nodig, maar na wat onderzoek en het lezen van de handleiding kom je er wel uit. Mijn eerste indruk is dus goed.
Zelfs in een vrij donkere ruimtes maakt de camera nog goede en vrij scherpe foto's, maar hiervoor moet de camera wel goed ingesteld worden (ISO).
Een belangrijke reden waarom ik voor deze camera heb gekozen is de filmfunctie die de camera heeft. Van wat ik tot nu toe heb gezien is de kwaliteit van het filmen meer als goed. Het beeld is scherp en het geluid is goed en helder. Ik vind het ook prettig dat je het ruis van de omgeving uit kan zetten (dit neemt de camera dan dus niet op). Nog een reden waarom ik voor deze camera heb gekozen is de externe microfoonaansluiting die aanwezig is op de camera. Dit is zeer handig wanneer je je ook meer richt op het maken van films.
Het touchscreen en het draaibare scherm vind ik zelf ook erg prettig, omdat je snel kan scrollen in het menu en kun je snel de instellingen wijzigen zoals de ISO. Door het draaibare scherm kun je foto's of filmpjes van andere posities nemen die zonder een draaibaar scherm haast onmogelijk zijn en het is een stuk comfortabeler voor jezelf (je hoeft dus niet meer jezelf in een lastige houding te wringen om die pérfecte foto te maken). Dit was voor mij dan ook een reden waarom ik voor deze camera heb gekozen.
Het nadeel van deze camera is wel de grip die je hebt op de camera. Het is een vrij kleine en compacte camera en zit minder fijn in de hand, omdat je weinig grip hebt op de body doordat het vrij klein en compact is. Wel is het prettig dat de camera hierdoor niet zo zwaar is. Het is dus aan te raden voor iemand met wat kleinere handen.

Pluspunten

• Draaibaar scherm
  • Makkelijk te gebruiken

Minpunten

• Zit niet lekker in de hand

E.D. 29-11-2017

Goede prijs-kwaliteitverhouding

Als beginnend fotograaf vind ik deze camera erg prettig. Hij werd me aangeraden omdat de Nikon d5600 vele functionaliteiten heeft, maar toch eenvoudig in gebruik is. De kwaliteit van de camera is erg goed, zeker gekeken naar de prijs: top prijs-kwaliteitsverhouding dus. Tikkeltje zwaarder dan een systeemcamera, maar houd evengoed lekker vast in de hand.

Pluspunten

• prijs-kwaliteitverhouding