Nikon D3400 + AF-P DX 18-55 mm 1:3.5-5.6G VR zwart - Reviews

24,2 MP
Filmen in full-HD
Filmen in Full-HD
3 inch scherm

Beoordeling op basis van 21 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

A-J Konijnenberg 26-05-2017 Product paar maanden in bezit

Perfecte camera voor beginnende fotograven en/of een budget

Ik heb gekozen voor de D3400 en de zogenaamde "kit-lens" omdat ik mij graag wou verdiepen in de wereld van fotografie. Toen ik mij begon te verdiepen in deze toekomstige hobby was het eerste wat mij opviel de ontzettend grote prijsverschillen die je kan vinden tussen de vele bodies en lenzen die beschikbaar zijn. Als student was mijn spaarrekening, natuurlijk, beperkt en besloot ik dat ik twee opties had: een occasion (tweedehands) of een instapmodel. De keus is uiteindelijk op de nieuwe D3400 gevallen en spijt heb ik geen seconde van mijn aankoop gehad.

- De camera voelt solide aan in de hand, terwijl sommige online reviewers het als hard plastic omschrijven en dus ook tegelijkertijd minder stevig/solide etc., ik ervaar dit dus niet zo,
- De menu's zijn overzichtelijk en als er iets is wat niet duidelijk is zit er een ingebouwde handleiding op (deze kan je openen door op het knopje links van het scherm met het ? te drukken),
- De foto's die genomen worden zijn erg scherp en zijn zowel digitaal als uitgeprint erg mooi,
- De batterij gaat, voor mij, enkelen dagen mee. Echter ik heb bluetooth uitstaan. Bluetooth gebruik je met deze camera om snel via de app "snapbridge" je foto's op de camera te zetten en een geo-tag aan je foto's te geven. Soms was de geo-tag "oud", dit kan denk ik echter snel worden opgelost door een update van de App. Met het gebruik van de app ging de batterij erg snel leeg,
- De camera voelt ook licht aan, met alle accessoires erop aangesloten (batterij, riem etc.).

De enige minpunten die ik kan bedenken zijn:
- Dat er "maar" negen focus punten zijn, dit maakt het soms wat moeilijker om de focus perfect te plaatsen en dus ook de compositie mooi te houden.
-Dat als je dikke vingers aan je rechterhand hebt de camera erg krap aan kan gaan voelen. Dit zal niet het geval zijn met de kit-lens, maar als je een grotere lens erop zal doen kan dit een mogelijk probleem zijn.

Pluspunten

• Perfect voor starters/budget
  • Solide
  • Scherpe foto's
  • Licht in gewicht
  • Batterij gaat lang mee

Minpunten

• "maar" negen focus punten
  • Bij dikke vingers, zal de camera erg krap zijn

Marcel Peters 24-05-2017 Product half jaar of langer in bezit

Nikon D3400 + Tamron 18-270 + Nikon 35 F1.8

Deze camera met nu nog één Prime lens werkt precies zoals ik had verwacht. Dit is mijn eerste "echte" camera en zonder moeite maak ik nu de mooiste foto's. De lenzen zijn duur, maar als je Tamron lenzen neemt zijn de kosten goed in de van te houden.

• Gebruikersgemak
  • Kleur (rood)
  • Bluetooth connectie

Minpunten

• Geen bescherm folie voor het schermpje
  • De nekband had zachter gekund
  • Geen WiFi

Linda 09-07-2017 Product paar weken in bezit

Zeer gebruiksvriendelijke camera

De camera is makkelijk te bedienen. De resultaten zijn naar verwachting: zeer goed! Foto's kunnen via Snapbridge verstuurd worden naar mobiele apparaten. In deze tijd is dat erg handig om je eigen foto's eenvoudig en snel op social media te kunnen plaatsen.

Pluspunten

• Snapbridge
  • Licht gewicht
  • gebruiksvriendelijk

Stephan van den Hooven 29-05-2017 Product paar maanden in bezit

Handige instapcamera met leuke opties

Ik vind het een handige camera, leuk om verschillende settings uit te proberen. Daarnaast een bluetooth functie om direct foto's naar bijvoorbeeld een telefoon over te zetten (dat werkt niet geheel vlekkeloos en vergt een hoop geduld). Verder leuke camera.

Pluspunten

• Verschillende settings
  • Gebruikersgemak
  • Beeld op scherm

Minpunten

• lens is basic
  • bluetooth functie werkt slecht/ traag

Suus 27-05-2017 Product paar maanden in bezit

Veel opties, makkelijk in gebruik

De Nikon D3400 heeft veel opties, welke makkelijk in gebruik zijn. Zo staan er programma's in, waarmee je bijvoorbeeld mooie potret, landschap of bewegende foto's maakt. Dit is nog maar een selectie van de opties. Wanneer je dus nog weinig weet van allerlei instellingen, helpt de camara je hiermee. Op deze manier krijg je super mooie foto's, zonder dat je zelf alles moet instellen.

Pluspunten

• Gebruiksgemak
  • Vele opties

Minpunten

• Geen bijgeleverde kabel naar de computer

Ingrid 27-05-2017 Product paar maanden in bezit

Nikon D 3400: handzaam, makkelijk te bedienen

Duidelijke omschrijving. Alles zit er op, met wat ik er op wilde hebben. Het is mijn eerste spiegelreflex. Makkelijk te bedienen, ondanks dat ik een beperking heb aan mijn linker arm. Gewicht: licht.

Pluspunten

• licht gewicht
  • makkelijk bedienbaar

Max 26-05-2017 Product paar weken in bezit

Super camera!

Super goede camera om mee te beginnen! Ik heb de camera nu een aantal weken en hij werkt perfect. Dus zeker een aanrader!

Pluspunten

• Lange battterijduur
  • Gemakkelijk om te gebruiken
  • Hele mooie foto's
  • Snel
  • Niet al te groot

P.van den Hout 26-05-2017 Product paar weken in bezit

Licht, snelle autofocus en scherpe foto's

Na een aantal jaren met een D80 gewerkt te hebben nu overgestapt op de D 3400. Geen minuut spijt, ondanks dat de camera, materiaal technisch gezien, wat " goedkoper" is uitgevoerd.
Heeft een stille en snelle autofocus en met een 18-135mm lens geeft hij mooie resultaten. Veel mogelijkheden ingebouwd en voor een beginner alswel hobby of vakantie fotograaf bijzonder geschikt!

Pluspunten

• Snelle autofocus
  • Makkelijke bediening

Minpunten

• Nog geen gevonden

Paul Lamers 25-05-2017

Nicon D3400 een topper

Dit is mijn eerste digitale camera en ik kan tot op heden niks negatief vinden. De camera is handig in gebruik en maakt haarscherpe foto's . Nicon noemt het een instapmodel waarmee je stap voor stap wegwijs word gemaakt in de digitale fotografie, ik kan me geen betere wensen.

Pluspunten

• Gebruiksgemak
  • Compact

Henk 25-05-2017 Product paar maanden in bezit

Top camera

Zeer makkelijk in gebruik, lange batterijduur en zeer mooie foto's en ook heel handig de Nikon app snapbridge die al je gemaakte foto's gelijk naar je tablet doorstuurt dus op vakantie lekker gelijk foto's doorsturen kortom top product voor een top prijs!

Pluspunten

• Accuduur
  • Snapbridge app
  • Makkelijk in gebruik

Angelique 25-05-2017 Product paar maanden in bezit

Goede camera

Ik vindt het en top camera werk fijn en werk makkelijk. De lens is goed alleen mis ik de automatische functie op de lens.

Pluspunten

• Gebreuk
  • Makkelijke lens

Minpunten

• Lens heeft geen automatische stand

Jolanda 25-05-2017 Product half jaar of langer in bezit

SnapBridge functie

De Nikon D3400 is een spiegelreflex die fijn in gebruik is. Hij ligt goed in de hand en is makkelijk in de omgang.
De Snap Brigde funtie stel je 1 x in en dan kun je elke keer foto's transporteren naar je mobiel. Je hebt de keuze om foto's te selecteren, die je op je mobiel wilt hebben. Super handig, zodat je direct je familie thuis 'mee kunt nemen' op je reis!

Pluspunten

• Gebruiks vriendelijk
  • Licht in gewicht
  • Goede grip
  • SnapBrigde functie

Minpunten

• Geen draaibaar venster

erwin 25-05-2017 Product paar maanden in bezit

licht en makkelijk in bediening

lichte makkelijk te bedienen camera die mooie foto,s maakt.stuurt ze gelijk naar mobiel om vervolgens te uploaden naar social media. er zit een help stand op zodat je eenvoudig de juiste instellingen kan krijgen

Pluspunten

• gewicht
  • kwaliteit foto's
  • gemakkelijk te bedienen
  • btue tooth

Peter 24-05-2017 Product paar maanden in bezit

Fijne camera

Camera ligt goed in de hand en heeft zeer veel functies . Maakt heldere foto's voor de beginnende al voor de ervaren fotograaf.

Pluspunten

• Mooie foto's
  • Verzenden van foto's naar gsm
  • Foto bewerken met camera
  • Gunstig geprijsd

Minpunten

• Geen draaibaar scherm voor selfie

Lisanne 24-05-2017 Product half jaar of langer in bezit

Super fijne camera

Eerste spiegelreflex camera voor ons. Vooral gebruikt tijdens vakanties en hebben prachtige beelden gekregen! Ook de semi automatische standen zijn leuk om mee te leren! Wij hebben de camera los gekocht en een aparte lens aangeschaft die iets veelzijdiger is.
Prachtige kleuren. Werkt snachts/met weinig licht ook goed!

Pluspunten

• Goede kleuren
  • Makkelijk te bedienen
  • Accu duur houd het makkelijk een hele dag vol!

Minpunten

• Snapbridge werkt alleen als je in jpg schiet

Stella 24-05-2017 Product paar maanden in bezit

Prima!

Mooie camera om mee te starten! Instellingen zijn redelijk snel te vinden. Snapbridge functie is uiteindelijk ook best handig!

Pluspunten

• Licht
  • Scherp
  • Snapbridge

Harm pieter 24-05-2017 Product paar maanden in bezit

Top camera

Het is een hele goede camera voor beginners hij doet alles automatisch maar je kunt hem ook naar behoren instellen met de perfecte lens heb je een hele goede camera en de kwaliteit van Nikon wat we gewend zijn. En met Bluetooth aan boord kun je de foto's gelijk bekijken op je telefoon je maakt een foto en hij staat er gelijk op.

Pluspunten

• Goede accuduur
  • Goede kwalitiet
  • Goede bouwkwalitiet
  • Heeft bluethoot

Minpunten

• Wifi

Lisa 24-05-2017 Product paar maanden in bezit

Waanzinnig toestel met eindeloos veel mogelijkheden

Een camera met eindeloze mogelijkheden. Erg scherpe foto kwaliteit, prijs/kwaliteit verhouding is super. Batterij gaat lang mee!

Pluspunten

• Batterij duur
  • Scherpte foto's
  • Gewicht camera

Wesleydonck 24-05-2017 Product paar maanden in bezit

Overal goede camera

Goede camera makkelijk in het gebruik en superhandig dat hij direct verbonden is met je smartphone zodat je snel je fotos kan delen zonder dat je eerst een computer op moet zoeken
Heel blij mee!!

Pluspunten

• Bleutooth verbinding met smartphone

Minpunten

• Geen tot nu toe

Rebecca 24-05-2017 Product paar weken in bezit

Super beginnerscamera!

Na veel onderzoek tussen instap camera's heb ik besloten om voor de nikon d3400 te gaan. Deze camera voldoet aan z'n verwachtingen en overtreft deze zelfs. De snapbridge is voor mij ideaal, omdat ik social media vaak gebruik via mijn gsm. De lens werkt fijn, ik heb er zelfs al bij gekocht. Het was wel even zoeken hoe alles werkte, maar uiteindelijk werk het voor mij heel fijn. Al met al, super tevreden en zeker een aanrader!

Pluspunten

• Super voor beginners
  • Fijne body voor kleine handen
  • Goede lens, goede kwaliteit