Canon EOS M3 EF-M 15-45 STM zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Canon EOS M3 EF-M 15-45 STM zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,3

jj 29-04-2018

niet aan te bevelen

Leuk voor natuurfotografie, maar een langskomende schildpad krijgt ie nog niet scherp.
Ik heb tevens de adaptor gekocht voor mijn spiegelreflex ef lenzen. dan is scherpstellen helemaal een drama. De lens (div. types aanwezig) doet dan niets anders dan zoeken (hunt).
De informatie op de website van canon deugt niet. Deze camera heeft absoluut geen spiegelreflex eigenschappen! Het ding is in een doos op zolder beland, einde hobby. Wil je hem inruilen op een spiegelreflex dan krijg je er geen stuiver voor terug. Ik heb deze gekocht omdat ik mijn oude spiegelreflex (canon eos 30d) eigenlijk te zwaar en te groot vond om mee te nemen.
Maar deze meer dan 10 jaar oude spiegelreflex maakt betere foto's van bewegende onderwerpen dan dit onding.

Pluspunten

• 24 megapixel
  • klein

Minpunten

• scherpstellen op bewegende onderwerpen lukt niet.
  • een goede compact camera is beter.
  • tweedehands geen stuiver meer waard bij inruil

peterheinspictures 21-06-2017

Eindelijk een reiscameraatje met dslr kwaliteit

Eindelijk een compact reiscameraatje die ook echt de kwaliteit van een dslr levert. Mijn vorige compacte Fuji en Olympus zouden dat ook doen maar in de praktijk kwam er niets van terecht. Hier zit dezelfde sensor en accu in als mijn 2 Canon 760D's. Inmiddels druk in gebruik tijdens mijn vakantie in Italië. De beelden zijn top. Zeer degelijke body. Flitser is ook top en gebruik die flitser ook bij zonnig weer, je foto's worden er zoveel beter van , ook bij selfies. Handig dat kantelbare scherm en de RAW mogelijkheid. Minpuntje is dat de accu na eerste​ gebruik bij 110 foto's leeg was. Vreemd want op mijn 760D schiet ik tijdens fotoshoots probleemloos 800 foto's met 2 accu's. Ik begrijp dat het scherm veel stroom neemt, maar dan nog zou je 200 foto's moet halen. Firmware updateje ,canon.? Bovendien aantrekkelijke prijs, de M6 vond ik weer veel te duur voor een vakantie camera. Ik heb de 15-45mm lens genomen, licht,degelijk en compact. En uit mijn eerder ervaringen weet ik dat de m3este foto's in die range maak.

Pluspunten

• Degelijk
  • Dslr kwaliteit
  • Kantelbaar scherm
  • Flitser
  • Dezelfde accu als 760D/750D

Minpunten

• Accuduur (110 foto's)

Peter 09-10-2017

Nog steeds super tevreden,dat ik er zelfs een 55-200mm ef-m lens heb bij gekocht. Ook deze lens is licht en compact en maakt mooie scherp e foto's. Accu duur van de M3 is uit de praktijk gebleken 250 foto's.

Peter 23-06-2017

Inmiddels een dagje Cinque terre gedaan met een andere accu en daar heb ik 250 foto's mee gemaakt op één dag. Superscherp en mooie kleuren. Later nog een keer de andere accu uitproberen. Volgens opgave van Canon moet je er ook 250 foto's mee kunnen maken. Wel altijd een tweede accu erbij kopen.

Peter 05-06-2017

Degelijk snel en scherpe foto's en film , vakantie camera

Ik heb net bij Mediamarkt de CANON M3 met 15-45 mm lens gekocht en gelijk van energie leverancier overgestapt , dus kreeg gelijk €200 korting op deze aankoop en €30 cashback. Dus €459-€200-€30=€229 betaald voor deze fantastische vakantie camera met DSLR sensor van de 760D ( die ik ook heb) en dezelfde accu als de 760D. Super degelijke camera , prachtig filmwerk en super scherpe foto's en je kan je canon(compatible) fliters ook nog gebruiken.En het scherm is 180 graden kantelbaar voor selfies en vloggen. En als je al canon lenzen hebt kan je een adapter erbij koben waarmee je je huidige ef en ef-s lenzen kan gebruiken.Zeker het overwegen waard.

Pluspunten

• Degelijk
  • DSLR kwaliteit
  • hoge ISo ook brukbaar
  • dezelfde accu als 750/760D
  • Scherp beeld met filmen

Minpunten

• geen EVF