Pentax K-1 Body - Reviews

Frames per seconde (fps)
4,4

Jack 25-11-2016 Product paar dagen in bezit

Indrukwekkende Full-Frame camera

Mijn Eerste indruk is verbluffend.
Pentax is altijd vooruitstrevend en anders geweest, dat geldt niet alleen voor de techniek maar zeker ook voor het uiterlijk en gebruiksgemak. Ze zijn zeker niet altijd de snelste met het uitbrengen van nieuwe camera's maar als ze het doen doen ze het goed.

Gewoon een hele goede camera.
Voelt degelijk aan en als je het je smaak is, ook optisch dik in orde,
Hoewel ook ik hoop op wat uitbreiding op lenzen gebied is het huidige aanbod voor mij voorlopig ruim voldoende. De testfoto's (met Pentax FA 24-70mm F/2.8 ED SDM WR lens) die ik tot nog toe gemaakt heb zijn veelbelovend. De omgang met de camera is heel prettig en in de meeste gevallen uitermate intuïtief.

Om het maximale (beeldkwaliteit) uit de camera te halen zal ik vrijwel altijd in RAW formaat fotograferen. Wees wel bewust van het feit dat nabewerking op een computer dan wel wat eisen stelt aan de (reken)capaciteit, want er rollen forse bestanden uit deze camera. 50GB is geen uitzondering.

Het is een camera, en dat geldt voor alle camera's in dit segment, die ontzettend veel mogelijkheden biedt en het is aan de fotograaf om die te benutten (of niet). Als je een FullFrame camera als deze aanschaft ben je al in het bezit van een degelijke kennis van de fotografie en je hebt een goed besef van waar jouw 'zwaartepunt' ligt als het gaat om het soort fotografie waar je je over het algemeen mee bezig houdt. Beschikbaarheid van een ruime keuze aan accessoires is in dit verband niet onbelangrijk. Professionele fotospeciaalzaak met de nodige kennis in huis helpt daarbij uiteraard.

Als je je huiswerk gedaan hebt dan wordt het genieten met de Pentax K-1, mij stelt ie alvast niet teleur.

Zoals bij alle cameramerken is er natuurlijk ook wel wat aan te merken maar dat laat ik graag over aan alle reviews die er inmiddels op het WWW te vinden zijn. Er zijn er zat en ze zullen je genoeg informatie geven waarop je je camerakeuze kunt bepalen.
Van mij dan ook geen Plus- en Minpunten. Wat voor de één een pluspunt is kan voor de ander een minpunt zijn, weinig zinvol dus.

Wat ik zeker adviseer is dat je de camera in real life gaat bekijken en vasthouden zodat je het gewicht, de grootte en andere fysieke kenmerken alvast kunt ervaren, want dat kun je niet op internet.

Argos 03-11-2016 Product half jaar of langer in bezit

Firmware 1.30 geeft enkele nuttige verbeteringen

Vooral het kunnen uitzetten van de bracketing met het derde functiewiel is een enorme verbetering (had in feite al in 1.00 aanwezig moeten zijn).

ARGOS Beeld- en Tekstproducties 16-07-2016 Product paar weken in bezit

De ultieme digitale reflexcamera van Pentax

Dit is de camera waar Pentax-liefhebbers reikhalzend naar hebben uitgekeken en waar ze (te?) lang op hebben moeten wachten. Dat wachten is de moeite meer dan waard. Deze camera biedt een fotografische kwaliteit waar Nikon en Canon een punt aan kunnen zuigen. De vormgeving is mer dan fraai. De mogelijkheden zijn schier onbeperkt. Er zitten functies op die je vrijwel bij geen enkele camera tegelijkertijd aantreft zoals GPS en Astrotracer. De sluiter heeft een levensduur van 300.000 opnamen, wat een meer dan professionele waarde is. Over waarde gesproken, deze camera is puur waar voor je geld. Vergelijk de prijs maar eens met een Canon of Nikon die enigszins dezelfde mogelijkheden biedt en je ziet dat de prijs/kwaliteitverhouding van deze Pentax er met kop en schouders bovenuit steekt. Wat nog mooier is, is dat je alle oude objectieven tot 1952 met behulp van een paar eenvoudige adapters kunt gebruiken. Uiteraard ondersteunt deze camera ook AF-objectieven die voor de kleinere beeldchip (APS-C) zijn gemaakt. Hij herkent ze en schakelt automatisch over op het kleinere beeldveld van deze objectieven. Je zou kunnen zeggen dat het ontbreken van een ingebouwde flitser een minpunt is, maar zo'n flitsertje geeft weinig licht, doet dat vanaf een ongunstige plek (in de lijn van het objectief) en het zoom niet mee met de brandpuntsafstand van je objectief. Het mooie is dat ook nu weer heel veel oudere Pentax-flitsers bruikbaar zijn. Dit soort nuttige zaken tref je bij de concurrent zelden of nooit aan. Als je nu voor de keuze staat, is dit de camera die je zeker moet bekijken en overwegen.

Henk 12-06-2016 Product paar dagen in bezit

De lang verwachte K-1 FF

Snel, stil voor een dslr, prima in de hand, fantastische beelden kortom: top-of-the-line product. Aangeschaft met de dbg-6 grip, een fantastische combinatie en aanrader wat mij betreft. Btw, goede service van FotoDeVakman.nl in Uden. En mogelijkheden zat vwb de beeldopnamen. Zeer tevreden!