Canon 80D

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 60 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Canon 80D op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Allard Spruijt 23-03-2020

Groot touchscreen en snelle autofocus

Geschreven voor: Canon 80D

Na het huren via Kamera Express Zwolle en een week gebruik bij stedentrip naar Brussel, ben ik onlangs overgegaan tot aanschaf via dezelfde winkel. Tevens daar mijn oude camera Canon 450D van ruim 10 jaar oud kunnen inruilen. De 80D; wat een enorme vooruitgang en prettig in gebruik! Snelle processor, snelle autofocus (ook bij slecht licht en donker), een overzichtelijk touchscreen voor snel aanpassen van instellingen, intuïtief menustructuur, veel scherpstelpunten, en nog tal van mogelijkheden die ik moet ontdekken. Camera is een stuk zwaarder dan ik gewend was, maar in combinatie met de relatief zware lens (EFS 17-55 F/2.8) die ik vaak gebruik, vind ik de gewichtsverdeling erg prettig. Ook de kwaliteit van de foto's is met sprongen omhoog gegaan t.o.v. mijn vorige camera.

Pluspunten

• touchscreen
  • snelle autofocus ook in slecht licht
  • licht goed in de hand icm met zwaardere lens

Minpunten

• lage iso
  • 1 geheugenkaart

Jolanda 17-02-2020

Goede accuduur

Geschreven voor: Canon 80D

Een heerlijke camera, ligt prima in de hand. Stelt snel scherp, de touch screen op het LCD schermpje is onmisbaar, heeft leuke creatieve opties voor de beginnende fotograaf.
Hij is makkelijk met je smartphone te verbinden via de Camera Connect app en zet je foto's snel op je telefoon. Enige minpunt is de ISO, die snel een lelijke ruis geeft aan je foto's. Boven de 1000 ISO is het snel ruisvorming. Dus bij slechtere lichtomstandigheden en langere sluiter heb je een statief nodig.

Pluspunten

• goede prijs/kwaliteit
  • handig is de knop met histogram
  • mooie scherpe foto's
  • kantelbaar schermpje met touchscreen
  • leuke creatieve filters

Minpunten

• boven de 1000 ISO geeft slechte beeldkwaliteit
  • Als je in RAW fotografeert is HDR niet bruikbaar

Yvonne koene 24-01-2020

CanonEOs 80D

Geschreven voor: Canon 80D

De canon EOS 80 drie jaar geleden gekocht. Als je alle functies goed onder de knie heb en je de techniek begrijpt kun je prachtige foto's maken. Ik heb gemerkt dat de keuze van de lens die je wilt gebruikten belangrijker is dan de camera zelf.

Pluspunten

• Je kunt er mee filmen
  • Een fijne camera voor de beginnende amateur.

Minpunten

• Kwaliteitverlies bij bepaalde omstandigheden
  • pixelvorming vanaf 800 iso

H. Oudshoorn 21-10-2019

Groot draaibaar scherm, prettige bediening, fijne grip!

Geschreven voor: Canon 80D

Ik ben van de 400D doorgestapt naar de 80D. Wat een verschil !! Ik heb het gevoel met sprongen vooruit te zijn gegaan. De 80D is de ideale stap tussen een opstapmodel en de professionele camera's. De prijs kwaliteit is, zeker nu de 90D uit is, super!!

Pluspunten

• snelheid
  • groot, draaibaar scherm

Minpunten

• gewicht

Yvonne Koene 06-10-2019

Canon EOS 80

Geschreven voor: Canon 80D

Voor beginners en amateurs leuke camera. Bij extremere omstandigheden zichtbaar ruis. Dat is voor de gevorderde fotograaf een struikelpunt.

Pluspunten

• Goed in de hand liggend
  • Mooie kleuren

Minpunten

• Ruisvorming

Gerrit 11-09-2019

mooie camera

Geschreven voor: Canon 80D

Na veel reviews te hebben gelezen heb ik voor deze camera gekozen. Ik ben er super blij mee hij maakt mooie foto's en makkelijk te bedienen.

Daphne 10-09-2019

Goede camer voor zowel beginner tot gevorderde

Geschreven voor: Canon 80D

Ik heb deze camera nu een paar dagen, hiervoor had ik een Canon 70D en ik merk wel dat deze camera echt verbeterd is vergeleken met de 70d. Het is een fijne camera in omgang en dus voor zowel beginnende en gevorderde fotografen een goede camera. De camera heeft ook goede mogelijkheden om te filmen, dus dat is ook een verbeterpunt! Qua kwaliteit van de foto's is hij ook beter vooruit gegaan. Ik raad deze camera zeker aan!

Pluspunten

• Veel scherpstelpunten
  • Verdraaibaar scherm
  • Touchscreen
  • ligt goed in de hand

Minpunten

• Nog geen

Thea 04-09-2019

Prima toestel

Geschreven voor: Canon 80D

Ik heb dit toestel bij Kamera Express gekocht. Daar hebben ze meestal wat je zoekt wel in voorraad en het personeel beschikt er ook over de juiste kennis. Hoewel er inmiddels een opvolger is voor de 80D, is dit toestel naar mijn mening nog altijd een goede koop en het scheelt een hoop centjes. Enige zorgenkind is de behuizing. Die van mijn vorige camera liet los door veelvuldig gebruik en aangezien de behuizing van de 80D dezelfde is, vrees ik dat ik over afzienbare tijd weer mag beginnen lijmen...

Pluspunten

• Hoge ISO-waarden, indien nodig

Minpunten

• Behuizing

Tim Remaut 19-08-2019

Camera voor eenvoudige geest

Geschreven voor: Canon 80D

Ik fotografeer al jaren met een Canon reflexcamera. Ik ben en blijf een amateur , maar volg wel regelmatig cursus aan het KISP te Mariakerke. Ik hou van eenvoud en overzichtelijkheid en daarin blinkt de Canon camera uit. ik weet helemaal niet waarvoor ALLE knopjes dienen, maar kan er toch een heel deel van gebruiken, zo’dat ik mijn modules bij het KISP.met goed gevolg kan afsluiten. IK ga nu naar de specialisatie-modules en heb mezelf getrakteerd op een nieuwe body 80D. mijn eerste indrukken zijn dat hij even gebruiksvriendelijk is als mijn EOS 30D. Normaal zou de nieuwe camera foto’s moeten gevende door het hoger aantal pixels meer mogelijkheden biedt om af te drukken. Ik ben in blijde verwachting. Ik kan dus de CANON reflex camera’s heel sterk aanbevelen.

Pluspunten

• Eenvoudige bediening
  • Makkelijk om lens te monteren
  • Licht gewicht

Minpunten

• Ingebouwde flits is zwak

Fokko 07-07-2019

Prachtige camera

Geschreven voor: Canon 80D

Nog maar een paar dagen in bezit. Opvallend is de goede belichting, snelheid en scherpstellen. Wat een mogelijkheden, heb alles nog niet geprobeerd. Een enorme vooruitgang t.o.v. de 40D.
Duidelijke menu structuur.

Pluspunten

• de belichting
  • het draaibare scherm

Minpunten

• Nog niet ontdekt

Niels 03-07-2019

Ideale camera voor een interessante prijs

Geschreven voor: Canon 80D

Ik heb recent een EOS 80D body gekocht ter vervanging van mijn oude EOS 50D, wat een vooruitgang!
Gebruik deze body nu naast een EOS 7D, en heb lang getwijfeld tussen een nieuwe EOS 7D of de EOS 80D. Heb er absoluut geen spijt van dat ik voor de goedkopere EOS 80D heb gekozen.
De camera al regelmatig gebruikt en ben erg te spreken over het gebruiksgemak en de resultaten.
Verder is de korting vanwege de cash-back actie van Canon een mooie bonus!

Pluspunten

• touchscreen
  • verdraaibaar scherm
  • snelheid

Minpunten

• geen 4K video

Rick Hudepohl 01-07-2019

mooie camera

Geschreven voor: Canon 80D

Ik heb deze camera gekocht op 12-06 en ik vind het een camera die zeer goed in de hand ligt, goed gebruiksvriendelijk is. Wat ik ook fijn vind is dat er wifi verbinding te maken is met je telefoon om zo foto's te delen op social media

Pluspunten

• wifi
  • kantelbaar scherm

Stok 21-06-2019

Goede spiegelreflex voor beginner tot gevorderde

Geschreven voor: Canon 80D

Mijn eerste spiegelreflex was de EOS 750D van Canon. De 80D is een mooie vervolgstap. Meer mogelijkheden en meer in te richten naar eigen voorkeur. Canon is gebruiksvriendelijk en het systeem met draaiwieltje en touchscreen werkt goed. Ligt goed in de hand en kan snel bij de knoppen.

PW 06-06-2019

Complete camera!

Geschreven voor: Canon 80D

Na de 60D is dit weer een stapje verder voor me! In combinatie met mijn lenzen, belooft dit veel plezier!

N Berendsen 28-05-2019

Geweldige camera

Geschreven voor: Canon 80D

Na veel zoekwerk, bekijken en lezen reviews, wikken en wegen op de Canon Eos 80D uitgekomen, na een aantal jaren EOS 550D met veel plezier te hebben gebruikt. Ligt stevig in de hand. Beeldkwaliteit is beduidend beter en de bediening valt reuze mee, ondanks de eindeloze mogelijkheden. Gebruik lens Tamron 18-270 geeft geweldig resultaat en altijd de mogelijk voor een up-date. Fijne camera voor de gevorderde hobbyist, die net iets meer wil.

Pluspunten

• veel instel mogelijkheden
  • ligt lekker stevig in de hand
  • snelle AF
  • kantelbaar scherm

Minpunten

• gewicht kan een min puntje zijn

Joyce 10-05-2019

Canon 80D goede opvolger van 750D

Geschreven voor: Canon 80D

Een zeer goede stap omhoog als je meer van een camera verwacht. Iets zwaarder, maar daar raak je snel aan gewend. Nieuw is een ruimere sluitertijd instelling, snellere processor, meer megapixels voor nog scherpere foto's. Maakt 7 foto's per sec. wat ideaal is voor snel bewegende objecten. Net als de 750D een kantelbaar scherm life view wat heel fijn in gebruik is. Moeiteloos overzetten naar smartphone om snel te kunnen delen. Met smartphone op afstand de camera bedienden. Maakt mooie video's en foto's met weinig licht. Vanaf dit type is het niet meer nodig om steeds nieuwe extra acu's te kopen het blijft nu dezelfde accu voor alle type's vanaf 80D en hoger.

Pluspunten

• degelijke body
  • maakt goede video's met weinig licht
  • 45 punts cross type
  • 24.2 megapixel sensor
  • draaibaar LCD touchscreen

Minpunten

• iets zwaarder dan de voorgangers

Kees post 28-04-2019

Makkelijk kantelbare scherm, knop instellingen, de snelheid.

Geschreven voor: Canon 80D

Alleen de body gekocht, zocht Snellere met kantelbaar viewer/ scherm.geeft meer mogelijkheden, snellere instellingen, verbeterd menu, meer ISO waarden
Erg handig in donkere omgeving, WiFi , verbeterde opslag mogelijkheid(SD)

Pluspunten

• Kantelbaar scherm
  • WiFi
  • SD opslag
  • ISO waarde hoger

Minpunten

• Nog niet kunnen ontdekken

rlust 26-04-2019

Licht goed in de hand, mooi groot scherm

Geschreven voor: Canon 80D

Prettige camera met vele mogelijkheden, tot nu toe zeer tevreden. Zeer goede lens 18 - 200
Altijd al tevreden geweest over de vorige canon camera, vandaar weer een Canon.

Brouwer 10-03-2019

Geweldige camera met veel mogelijkheden.

Geschreven voor: Canon 80D

Deze camera (Canon 80D) aangeschaft via Kamera express ter vervanging van mijn canon EOS 700D. Met name de extra mogelijkheden en instellingen van deze canon 80D waren de reden voor deze keuze.

Daar ik ook een camera wilde die betere foto's maakt in slechtere omstandigheden,
kwam ik uit op de Canon 77D en de Canon 80D.
Beide zijn goed met hoge snelheden en beter bij hogere ISO. (minder ruis)
En een hele grote stap vooruit ten opzichte van mijn 700D, in meerdere opzichten.

De extra mogelijkheden van de 80D heeft mij toch besloten om voor deze camera te kiezen.
Zoals bijvoorbeeld de "meerdere opnames". Maar ook dat deze stof en waterdicht is.
Langer mee gaat op een batterij en net iets sneller is.

Pluspunten

• Vebetering in de ISO
  • Snelle autofocus
  • Heel veel mogelijkheden en instellingen

Minpunten

• Gewicht, hij is wat zwaarder

Manuela B 08-03-2019

Een mooie camera

Geschreven voor: Canon 80D

Na 5 jaar met mijn canon eos 50d en daarvoor een jaar of 7 met mijn 350D te hebben gefotografeerd. Ben ik sinds van de week in bezit van de 80D.
Wat een mooie camera iets lichter dan de 50D en daar was is naar op zoek.
OOk wat kleiner maar met zoveel meer mogelijk heden dan de 50D.
WIFI kantelbaar scherm betere iso waarden nou hier ga ik weer heel wat jaartjes plezier van hebben.

Pluspunten

• snelle AF
  • Touchscreen
  • en nog heel veel meer

Minpunten

• nog niet gevonden

RR 26-02-2019

Topper!

Geschreven voor: Canon 80D

Sinds een paar dagen in huis. Gekocht omdat er veel goede recensies zijn over de 80d en ik iets meer wilde dan een instapmodel van Canon. Hiervoor had ik een systeemcamera. Nog niet veel mee kunnen fotograferen maar wat mij nu al opvalt is dat het erg prettig werkt met het touchscreenscherm. Ik kan heel makkelijk de instellingen kan wijzigen. Ook kan ik het touchscreenscherm draaien wat bv bij mijn systeemcamera niet kon.

Pluspunten

• touchscreenscherm
  • snelheid
  • hoog iso
  • ligt lekker in de hand

Minpunten

• duur in aanschaf maar dan heb je ook wat

ramon van den dungen 23-02-2019

Geweldige camera

Geschreven voor: Canon 80D

Heel goede camera met veel mogelijkheden. Echt een stap vooruit. Goede service bij Kamera Express in Haarlem!

Pluspunten

• scherpte
  • bedieningsgemak

Chris 20-02-2019

Een super fijne camera

Geschreven voor: Canon 80D

Na een ongelukje met mijn vorige camera moest ik op zoek naar een andere. Het zou zeker een Canon worden...maar welke. Uiteindelijk is de keuze op de 80D gevallen, een flinke vooruit gang met mijn 450D.
Hij ligt lekker in de hand, super fijn is de live view en wifi. Ook gaat de accu lang mee en hij maakt hele mooie foto’s!

Ben helemaal gelukkig met mijn nieuwe aanwinst en ook moet ik zeggen dat ik bij Foto de Vakman heel fijn ben geholpen!

Karlijn 12-02-2019

Mooie camera

Geschreven voor: Canon 80D

Ik heb deze body een paar dagen geleden gekocht met 2 lenzen bij Kamera Express, er zitten veel mogelijkheden op die ik nog uit moet proberen dus kan nog niet veel aangeven. Service bij Kamera Express is prettig.

Pluspunten

• ligt prettig in de hand
  • touchscreen werkt heel makkelijk

Jan 08-02-2019

Een wereld van verschil!

Geschreven voor: Canon 80D

Hoewel pas één dag in mijn bezit, ben ik nu al lyrisch over deze camera, Veel mogelijkheden, ligt lekker in de hand en maakt een erg degelijke indruk. Zeer blij dat ik eindelijk mijn oude camera (EOS 40d) aan de kant heb gedaan, nu ik zie wat er mogelijk is met de 80d!
Aangeschaft bij Foto Konijnenberg, Turnhout. Een service gerichte winkel met uitermate deskundige medewerkers, die alle tijd voor je nemen.

Pluspunten

• degelijk
  • ruim assortiment objectieven
  • goede prijs/kwaliteit verhouding

Minpunten

• geen full frame sensor