Nikon D5500 + AF-P 18-55mm VR zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Nikon D5500 + AF-P 18-55mm VR zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,6

Hans 15-12-2016

Uitstekende Nikon DSLR

Ik had hiervoor een Canon 450D. Deze Nikon D5500 maakt duidelijk betere foto's. Minder ruis bij hoge ISO, zeer snelle autofocus en veel hogere resolutie. Tevens is deze camera heel erg licht voor een DSLR. Ik ben super tevreden

Pluspunten

• Zeer scherpe foto's / hoge resolutie
  • Lichte DSLR
  • Weinig ruis bij hoge ISO
  • Goede kit lens
  • Snelle autofocus

Guido 10-06-2016

Precies wat ik wou

De beoordeling van de beeldkwaliteit is natuurlijk relatief. Het gaat hier niet om een professionele camera en bij de lens gaat het ook maar om een kit lens. Ik ben echter wel erg tevreden met de beeld kwaliteit. De fotos zijn mooi scherp wat ook te danken is aan de snelle focus waardoor je prima fotos van dieren kan maken. Wil je toch nog scherpere fotos dan kan je altijd nog een betere lens halen.

Wat mij betreft had de camera wat meer mogelijkheden kunnen hebben. De 4K film functie was zeker interessant geweest. Daarmee zou je 25 - 60 fotos per seconde met ongeveer 8,3 MP kunnen maken. Je kan wel 60 fotos per seconde met ongeveer 2 MP (FHD) maken en 5 fotos per seconde met ongeveer 25 MP maken. In de meest gevallen zal 4K echter waarschijnlijk niet nodig zijn.

Voor het gebruikgemaakt heb ik de camera een 8 gegeven. Dit heeft enig met het ontspannen in de AF-F stand te maken. Als je in live view bent en continuous focusing (AF-F) gebruikt dan werkt het scherpstellen en ontspannen net iets anders dan in de ander standen. Ik denk dat je eraan weent en misschien gaat Nikon dit wel bij het volgende firmware update aanpakken.

Met de voorgeving ben ik helemaal tevreden. Ze is erg goed vast te houden en alle knoppen zijn makkelijk te bedienen. De touch screen is niet nodig, maar wel en erg handig toevoeging. Deze staat het toe om nog sneller focuspunten te selecteren en fotos te controleren.

Wat de degelijkheid betreft is het in Nederland zeker altijd een pluspunt als de camera waterdicht is. Dit is de camera volgens de handleiding helaas niet. Ik ga ook niet uitproberen wat precies de grenzen van de camera zijn. Wel neem ik ze gewoon met de schouderriem op de fiets mee en kan het gebeuren dat de camera ergens tegenaan komt. Tot nu toe heeft dat niet tot problemen of deuken of ander beschadigingen geleid. Dus mij lijkt de camera prima tegen een stootje te kunnen.