Nikon D500 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 42 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Nikon D500 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Johan 15-10-2020

Dynamisch bereik is super

Geschreven voor: Nikon D500 zwart

Op 27-06 dit jaar heb ik een review geschreven. Na enkele maanden met deze fantastische camera te hebben gewerkt, graag wat aanvulling.
Zoals de titel ook al zegt ben ik blij en verrast door het geweldige dynamische bereik. Daar ben ik als landschapsfotograaf heel blij mee, omdat je dikwijls met grote lichtverschillen te maken hebt.

De geheugenbanken zijn enorm praktisch, maar doorat ze al werkend aan te passen zijn, is het risico aanwezig dat je een volgende keer (in een andere situatie) met volstrekt verkeerde instellingen straat te fotograferen. Het was handiger geweest om de geheugenbank te resetten naar de voorkeur-instelling. (bijv. elke keer als je de camera uitschakeld)
Vroeger met mijn D7100, met U1 en U2 was dat nl. wel het geval.
Voor de rest blijft mijn eerdere review absoluut van kracht. HEEL tevreden met mijn D500 !

Teus Groenewegen 25-09-2020

d500

Geschreven voor: Nikon D500 zwart

Een stabiele camera, maakt met hoge ISO waarden zeer goede foto`s. Nog even wennen aan de bediening i.v.m. twee draaiwieltjes.
Voor de rest een topcamera met een goede prijs/kwaliteit verhouding.

Pluspunten

• meerdere voorprogrammeerknoppen
  • goede grip

Minpunten

• tot nu toe geen

Johan 27-06-2020

Prachtige pro camera in het APS-C segment

Geschreven voor: Nikon D500 zwart

Zoals in de titel ook al gemeld, het is een heerlijk gebruiksvriendelijke camera, met een heleboel knoppen en instellingen erop, zodat je niet elke keer in het menu hoeft te duiken. Dus overschakelen naar een andere instelling of foto-onderwerp is een fluitje van een cent. Duidelijk een camera voor een PRO ! Al moet er wel bij gezegd worden , dat het zonder informatie van internet niet eenvoudig is om bijv. de geheugenbanken in te stellen. Maar eenmaal zover, werkt het super. Maar ik ben bang dat de huis-tuin en keukenfotograaf er niet uitkomt, en dus niet zal gebruiken.
Jammer dat de instellingen niet op een vaste manier opgeslagen worden, zoals in mijn vorige D7100. Want als je nu niet oplet wanneer je bijv. een hoge-ISO waarde tijdens een vorige sessie hebt gebruikt, is nu het risico aanwezig dat je dat niet in de gaten hebt. Dus het werkt niet zoals U1 en U2 op mijn vorige camera. maar dat zal ongetwijfeld wel wennen.
Maar ik ben zeker zeker blij en trots op mijn nieuwe aanwinst !!

Pluspunten

• Gebruiksvriendelijkheid
  • Ligt super in de hand
  • Occulair afsluitbaar voor L.E.

Minpunten

• Hanleidind had wat uitgebreider gekund

Hilda 29-02-2020

FX kwaliteit in een DX body

Geschreven voor: Nikon D500 zwart

Superfijne camera die al haar beloftes waar maakt. Ligt lekker in de hand en doet gewoon wat je vraagt.

ans heisen 29-07-2019

het gewicht speelt een rol

Geschreven voor: Nikon D500 zwart

Heb lang nagedacht wat ik ging doen, mijn Nikon-apparatuur inleveren voor lichter spul, of toch maar alles houden en blijven sjouwen?
Ik heb er prima lenzen bij, ik geniet altijd thuis nog na van wat ik geschoten heb. En nadat ik het enthousiasme van andere bezitters op me had laten werken, toch gekozen voor de D500
Oei, wat een snelle, haal ik mijn D750 nu nog wel uit de kast?
Hij ligt zo lekker in de hand, en gemakkelijk bedienbaar. Moet nog wennen, heb hem nog geen maand, maar ik ga er helemaal vergroeid mee worden

Pluspunten

• ligt lekker in de (vrouwen-) hand
  • supersnel, net een mitrailleur
  • knoppen goed binnen vingerbereik
  • goede hoge iso

Minpunten

• geen fits ingebouwd

Jurgen63fr 02-06-2019

Nikon D500

Geschreven voor: Nikon D500 zwart

Een klasse kamera die voor mij in alle opzichten voldoet: stelt snel scherp en schiet ook in een donkere omgeving, ondanks hoge ISO, zonder al te veel ruis, mooie foto's. De D500 kent een vrij intuïtief menu met ontzettend veel instelmogelijkheden. Mogelijk een nadeel: de D500 heeft geen eigen flitser.

Pluspunten

• Razend snel scherpstellen
  • Ligt goed in de hand

Minpunten

• Geen eigen flitser

Eelco 25-05-2019

snelle camera

Geschreven voor: Nikon D500 zwart

heb de camera net, ben nog aan het uitzoeken waar alles precies zit. voor mij een grote stap voorwaarts van een d300 naar d500. zeer scherpe foto's en ligt lekker in de hand.

Pluspunten

• kantelbaar scherm

Minpunten

• prijs

Jeroen Kemna 12-05-2019

Nikon D500 - topklasse in het APX-formaat

Geschreven voor: Nikon D500 zwart

Al sinds 1988 in het bezit van Nikon camera's. Nu geüpdatet naar de D500. Weer een klasse apart. Hoge kwaliteit, veel opties. De camera ligt lekker in de hand, voelt goed aan en is eenvoudig te bedienen. De knopjes zijn wel her en der verplaatst, maar je went er snel aan.

Pluspunten

• Hoge kwaliteit
  • De oude lenzen passen erop

Minpunten

• Het blijft een dure hobby

Astrid 07-01-2019

Robuuste nieuwe camera

Geschreven voor: Nikon D500 zwart

Afgelopen week kocht ik bij Kamera Express een nieuwe Nikon camera. Ik had een D7000 maar was duidelijk aan een nieuwe stap toe. Al lang twijfelde ik over een Fujifilm- of Sony systeemcamera, maar ook het vlaggenschip van Nikon (crop) was een optie. Ik heb heel fijn kunnen brainstormen met X van KE in Capelle en heb ter plekke toch de knoop doorgehakt voor de D500. HIermee kan ik met mijn huidige lenzen nog prima een aantal jaren uit de voeten. Bij FX of bij een ander merk was de investering aanzienlijk groter geweest.

Wat een beest van een camera! Enerzijds vertrouwd, anderzijds weer een hoop nieuwe functies en dus weer wat te leren. Ik ben erg blij. X nam alle tijd en sprak ook kritische noten uit over de verschillende opties. Ik was eigenlijk niet van plan ter plekke de keuze te maken. Maar ik heb het toch gedaan - oude body ingeruild en ik liep naar buiten met mijn nieuwe speeltje.

Pluspunten

• Kwaliteit
  • WiFi
  • Robuustheid
  • Gebruik DX lenzen reeds in bezit

Minpunten

• Gewicht
  • Snapbridge wil (nog) niet verbinden

Peter 19-12-2018

Van D70 naar D500

Geschreven voor: Nikon D500 zwart

Na vele jaren gefotografeerd te hebben met de D70 heb ik recentelijk de overstap gemaakt.
Het verschil is levensgroot. Te veel om in detail te treden . Je ziet dat de techniek sterk verbeterd is. De D500 is een prettige camera, ligt fijn in de hand. Ben erg dus erg blij mee.

Pluspunten

• Compact,
  • grote display
  • Snel
  • Genmakkelijk bedienbaar logisch

Marco 70 24-11-2018

Zeer snel en scherp

Geschreven voor: Nikon D500 zwart

Ik had een D300S in combinatie met een D800. Op enig moment merkte ik dat de crop factor van de D300 wel prettig is voor het soort foto's dat ik maak maar dat de snelheid miste en dat ze soms onscherp waren. Met de aanschaf van de D500 echt een stap voorwaarts gemaakt. Hij is natuurlijk niet zo scherp als de D800 maar dat is ook een beest van een camera. Heb hem redelijk goedkoop bij Kamera-express kunnen kopen door de cash-back en 10% black Friday korting

Pluspunten

• zeer snel
  • zeer scherp

Minpunten

• best prijzig als je hem vergelijkt met de D300

C van Baarle 07-11-2018

goede burst-functie, geweldige AF mogelijkheden, degelijk

Geschreven voor: Nikon D500 zwart

Ik ben ooit begonnen met de Nikon FM 1 en vervolgens de FM 2 om vervolgens het digitale tijdperk betreden met de aanschaf van de D300. Die is ondertussen wat afgetakeld door intensief gebruik en er zijn betere opties (en ik heb gespaard). De D500 is verwant aan de D300 dus het is gemakkelijk overschakelen voor mij en de burst-functie in combinatie met bracketing functie stelt me in staat razendsnel een variatie aan opnamen te maken van mijn object ( in mijn geval al gauw vogels, vlinders of libellen) en achteraf de beste compositie met grootste scherpte en de beste belichting te selecteren., Ook de AF bijvoorbeeld met de punt scherpstellingsmogelijkheid en een andere optie met mogelijkheden voor AF voor vliegende vogels maken hem zeer geschikt voor mijn doel. Ook is hij stevig gebouwd wat bij intensief gebruik in bar terrein een grote plus is. De videofunctie is een welkome aanvulling op de mogelijkheden. Ik ben van plan om de nieuwe 5.6. 500 mm van Nikon erbij te kopen en denk zo een ideale set aan te schaffen voor natuurfotografie.

Pluspunten

• goede AF
  • burstfunctie

Minpunten

• misschien een beetje duur

Kevin58 21-10-2018

Nikon D500 geeft hobby een boost

Geschreven voor: Nikon D500 zwart

Het is een zeer degelijke topcamera. Accuverbruik bij snapbridge gebruik is hoog. Kwaliteit camera en mogelijkheden zijn geweldig. Handig dat de iso knop boven op zit. Camera is zeer lichtsterk waardoor interne flitser niet eens gemist wordt in de meeste omstandigheden. Ik speel n veel meer met alle instellingen.

Pluspunten

• Kwaliteit en degelijkheid
  • ISO knop bovenop
  • Mogelijkheden

Minpunten

• Accuduur bij constant gebruik snapbridge

Kevin van der Laak 03-07-2018

Top toestel nu ook binnen handbereik van de amateur

Geschreven voor: Nikon D500 zwart

Zeer professioneel en degelijk toptoestel. Het brengt mijn fotohobby naar een hoger niveau. Erg goed in omstandigheden met weinig licht.

diana68 12-06-2018

geweldige camera

Geschreven voor: Nikon D500 zwart

Afgelopen zondag gekocht bij KameraExpress. Zat te twijfelen tussen deze en een andere, maar dankzij goed advies toch voor deze D500 gegaan en geen spijt van gehad. Hele snelle camera en veelzijdig. Er zijn zoveel mogelijkheden en instellingen, dat ik nog wel even bezig ben voordat ik ze allemaal gehad heb. Naast mijn D7100 is dit zeker een verbetering voor nog meer plezier

Pluspunten

• degelijk formaat
  • snelle autofocus

Nuvolari 14-11-2017

Supersnelle camera

Geschreven voor: Nikon D500 zwart

Sinds kort de trotse bezitter van deze bliksemsnelle supercamera. Getwijfeld tussen een D810 of deze maar had ik 'm maar eerder gekocht! Zeker de snelle en nauwkeurige autofocus is een genot. Wel een zwaar toestel i.c.m. met mijn Nikon 17-55 mm, maar ach, heb je wel topkwaliteit. Is qua functies grotendeels vergelijkbaar met mijn oude D7000, maar toch wel weer wennen. Wel jammer dat er geen flitser opzit, is toch handig voor een invulflits.

Pluspunten

• Autofocus zeer nauwkeurig
  • Snelheid
  • Wifi & Bluetooth

Minpunten

• geen flitser

RuudWeert 21-08-2017

Nikon D500

Geschreven voor: Nikon D500 zwart

Wat een super camera. Snel, mooie beelden, makkelijk in gebruik. Ik had eerder over moeten stappen van de d300 naar de d500. Kan het iedereen aanbevelen.

A. Bles 06-06-2017

D500

Geschreven voor: Nikon D500 zwart

Geweldige Camera, maakt prachtige foto's!!! Zeer tevreden over het beeldscherm en gebruiksvriendelijkheid van de Camera

Willem Steen 03-06-2017

Tevreden over de NikonD500

Geschreven voor: Nikon D500 zwart

Ik ben zeer tevreden over de NikonD500, vooral het opklap display maakt het werken ermee fijn. Ook de communicatie met mijn iPhone is prima samen met SnapBridge waarmee de GPSgegevens zeker bij de foto's komen.
Jammer het hoge energie verbruik en de dure BatteryPack.

Pluspunten

• Opklapbaar Display
  • Communicatie SnapBridge

Minpunten

• Energieverbruik
  • BatteryPack erg duur

John Vermeeren 31-05-2017

Snelle allround camera met veel mogelijkheden

Geschreven voor: Nikon D500 zwart

De Nikon D500 (inmiddels ruim 1 jaar in gebruik) voldoet ruimschoots aan mijn verwachtingen: de camera is snel en uitermate geschikt voor sport- en natuurfotografie. Ook bij weinig licht is het gemakkelijk werken i.v.m. de plaatsing van de ISO knop en weinig ruis bij de hogere iso-waarden. Het uitklapscherm is m.n. handig bij concert en evenementen fotografie als je boven de menigte uit wil fotograferen of als je juist met een laag standpunt wil fotograferen. Ook zeer geschikt voor model- en portretfotografie in combinatie met lenzen met vast brandpunt en zoomobjectieven.

Pluspunten

• Snelheid
  • Hoog dynamisch bereik
  • Prestatie bij hoge iso's
  • Scherpstel systeem
  • Uitklapscherm en touchscreen

Minpunten

• Snapbridge app alleen voor nieuwere iphone/ipad

nicoennikon 17-08-2017

Hoi John, een vraag over deze camera, omdat er geen ingebouwde flitser op zit is dat lastig voor b.v. fotograferen met tegenlicht. Zie jij dit gemis ook als minpunt?

dwachtel 30-05-2017

Prachtige kwaliteit fotos, snelle focus en frames (10). Top!

Geschreven voor: Nikon D500 zwart

Wat een geweldige camera is dit. Perfecte handligging/grip, super snelle focus, mega snelle frames per seconde. Focus kwaliteit bij laag/slecht licht is geweldig goed. Wat een ontzettend fijne camera is dit.

Als ik nadelen moet noemen, dan is het dat de batterijgrip erg duur is en SnapBridge werkt matig (ik gebruik de Wireless Mobility App (ook van Nikon), waar ik via een omweg (?!?!?!) via de SnapBridge App wifi aan moet zetten (kan niet direct vanuit de Camera...waarom niet NIkon?) en dan snel wisselen van App en dan kan ik Keurig alle afbeeldingen bekijken en downloaden.

Buiten dat...ik raad deze camera 100% aan!

Pluspunten

• Focus snelheid
  • Grip / Handligging
  • Laag licht kwaliteit
  • Perfecte knoppen indeling

Minpunten

• Batterijgrip buiten proportioneel duur
  • Snapbridge werkt matig!

WillemK 29-05-2017

Gewone foto's maken kan altijd nog

Geschreven voor: Nikon D500 zwart

Sport, straat, actie, natuur en natuurlijk ook studiofotografie kan met deze camera feilloos vastgelegd worden. Alles is ingericht om vast te leggen. Over het volledige zoekerbeeld autofocuspunten al dan niet met 3D tracking en "verspring-vertraging". (voor als er mensen, ballen, armen of benen door je beeld schieten). Auto ISO keuze met vastzetten van sluitertijd en diafragma, als je snelle bewegingen en scherptediepte bij wisselende lichtomstandigheden wil vasthouden. Overigens zijn er met het fabelachtige ISO bereik praktisch geen belemmeringen meer. Zet er ook gerust de fenomenale 70-210 2.8 lens op, en je hebt een fenomenaal optisch bereik met ongekende snelheid. Leer de capaciteiten van de camera goed kennen, want de eerst komende jaren zal deze camera superieur zijn aan zijn/haar eigenaar. Alleen in een studio kan je rustig aan doen. Compacter en krachtiger dan de D500 is niet op de markt verkrijgbaar.

Pluspunten

• spreiding autofocuspunten
  • keuze mogelijkheden autofocuspunten
  • fixering autofocus portret / landschap
  • lichtgevoeligheidsbereik
  • ruis

Bas 27-05-2017

Beste DX camera die er nu te krijgen is.

Geschreven voor: Nikon D500 zwart

Zoals dpreview al oordeelde: "The D500 is among the best DSLRs we've ever tested".

Mennekes, wat een genot om de D500 te gebruiken. Het was even wennen vanaf mijn vorige camera (D200), maar: meer opties, sneller, iets andere hou-vast, veel beter scherm, lichtsterker, filmen (op 4K), autofocus joystick (oh, zo fijn!) ook op de batterijgrip, grote zoeker (100%).

WiFi/Bluetooth moet je niet te veel van verwachten, op Android heb ik het wel aan de praat gekregen (was niet al te snel), maar op IOS is het me nog niet gelukt (ook niet met de laatste updates). Daarom een 9 van de 10 punten.

Algemeen minpunt bij moderne camera's met 20MPixels: RAW bestanden van 25MB groot.

Pluspunten

• 20 MPixels met 10 fps
  • Autofocus joystick
  • XQD + SD
  • Snelle autofocus met 153 punten
  • Lichtgevoelig (ISO 51

Minpunten

• Geef flits
  • WiFi/Bluetooth verbinding werkt niet naar behoren

Alphons 27-05-2017

Nikon D500, 'n beest van n camera

Geschreven voor: Nikon D500 zwart

Als fullframe fotograaf heb ik ook nog de Nikon D500 met aps-c cropsensor gekocht. En daar heb ik zeker geen spijt van. In combinatie met het Nikon 200-500mm objectief is dit de ultieme natuurfotografiecombinatie. Suppersnelle autofocus en een buffer die niet vol lijkt te geraken. Met 10 beelden per seconde mis ik geen enkle actie die ik wil vastleggen. Een niet al te zware camera met pro-eigenschappen. Een aanrader.

Pluspunten

• Professionele specs
  • Super autofocus
  • Handzaam
  • Degelijk

Minpunten

• Zou optioneel 2 sd card slots moeten hebben

Jan Lempens 27-05-2017

goede kwaliteit, cameraopbouw is prima

Geschreven voor: Nikon D500 zwart

het is een goede camera, ik gebruik hem veel bij macrografie, goede kwaliteit veel kleur en contrast. Het is maar een klein verschil tussen fullframe en de APC camera. Full frame iets meer kleur en briljansie wel jammer dat Nikon geen goed fotoprogramma meer heeft als Capture NX2 Nu over gestapt naar Light Room van Adobe

Pluspunten

• de camera ligt goed in mijn handen
  • geen zware kamera
  • goed scherm
  • snelle kamera,
  • stelt snel scherp

Minpunten

• stroomgebruik bij veel scherpstellen
  • bij gebruik XQD extra kaartlezer nodig