Nikon D60 + DX VR 18-55 mm Kit zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 27 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Nikon D60 + DX VR 18-55 mm Kit zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,6

J. Heuvel 27-07-2009

Hallo,

Ik heb deze camera sinds een paar dagen in mijn bezit. Ik ben een nog onervaren spiegelreflex gebruiker, dus de D60 leek mij een goede keus. Ben nog niet teleurgesteld, alles werkt simpel en hij maakt vergeleken met mijn oude Canon ixus 50 fantastische foto's, voelt ook heel degelijk aan. Gewoon een top camera voor een mooie prijs.

Enzo 18-05-2009

Echt geweldige camera.
Ik had hem voor met verjaardag gekregen met natuurlijk veel bij betalen maar hij is geweldig.
Nu klinkt het alsof het kinderspel is deze camera maar dat is zeer zeker niet hij is erg professioneel en een vriend van me ouders werkt voor de krant en vond het een prachtig toestel.

Bobby116 06-05-2009

Geweldige camera, maakt geweldige foto's. Kwaliteit die je van Nikon verwacht, goed dus. ( Ik vind persoonlijk Nikon SLR's fysiek degelijker overkomen dan de Canon's)
Het enige nadeel is : Geen Liveview. (is toch overbodig)
Verder is de kitlens (18-55) heel redelijk van kwaliteit. Ik heb de 18-105 VR van Nikon erbij gekocht, hier kun je meer mee.!
Kortom; veel camera voor een redelijke prijs !

PW Delft 24-03-2009

Uitstekende camera voor een concurrerende prijs.

Met de Nikon d60 kan iedereen mooie en scherpe foto's maken, terwijl de professionele gebruiker aan zijn trekken komt.

Ik heb de camera gekocht bij Fotohart in Maassluis. Vind het altijd fijner om een camera bij een echte winkel te kopen. Opvallend is dat de prijzen hier zeer scherp zijn en dat terwijl ook uitstekende service wordt geleverd.

CJ. 13-03-2009

Wat een geweldige camera!! Heb lang getwijfeld tussen de Sony A200, de canon D1000 en de Nikon D60. Heb alles uitgezocht en uiteindelijk toch voor Nikon gegaan, vooral omdat de 15-55 VR de beste kitlens was van deze drie. Verder waren de vakbladen het meest positief over de Nikon. En nu begrijp ik waarom ;)

bonjour 20-02-2009

Lang gewikt en gewogen maar de juiste keuze gemaakt met deze D60.Heb de body en een los NIKKOR AF-S DX VR 55-200 opjectief genomen ,opslag met een sandisk sd extreme 4gb hc er bij, maar een extra battery EN-EL9 nabesteld.Een hoya uv filter 52 mm hmc super.
En hoe bescherm je dit alles in weer en wind.De Lowepro tlz aw blacck topload zoom.
Alles besteld bij de winkel met de hoogste score en die had hij niet voor niks , toppie dus.

RRL 02-02-2009

Heb de camera nu 1,5 maand in mijn bezit. Na veel wikken en wegen heb ik me uiteindelijk laten lijden door de goede test resultaten (vakbladen) en reviews.
Ik heb nog gekeken naar de D80 (slechte reviews dode pixels ed) & D90 heeft een film optie die ik niet nodig heb.
Ik heb GEEN kid gekocht maar een losse D60 body met de originele Nikon 18-200mm VR lens. Ik wou perse maar 1 lens gebruiken, het eraf en erop draaien van lenzen vind ik maar niets. Ter bescherming van de lens heb ik een UV filter aangeschaft. Voor de snelle opslag van de foto's heb ik een 4 Gb SDHC geheugenkaart met een opslag snelheid van 30 Mb/sec.
Alle functies heb ik uitgeprobeerd. Ook het maken van RAW foto's en het nabewerken gaat gewoonweg goed. Ook het formaat van 10,2 mp foto's geeft geen problemen.
Zoals ik al aangaf heb ik me laten lijden door de vele lovende reviews en heb er geen moment spijt van gehad . Een ieder die op het punt staat een SLR aan te schaffen doet er zeker goed aan de reviews over de D60 van Nikon serieus te nemen.
Het is gewoonweg een fantastisch toestel. Hoezo instap model.

grbk2b 27-01-2009

Toppertje meer niet over te zeggen, had eerst de canon 1000 D. Na vergelijk met een maat die de nikon d40 heeft gelijk omgeruild voor een D60. Geen spijt maakt prachtige foto's zowel in het donker als licht ligt lekker in de hand en is zeer gebruiksvriendelijk!!

Robert T 21-01-2009

Prima camera!
Makkelijk in gebruik.
Ligt lekker in de hand.
Mooie foto's.
Wel jammer dat er standaard geen kabeltje bijzit om foto's rechtstreeks op tv te bekijken, zoals bij de Coolpixen van Nikon wel kan.
En foto's in grootste formaat (10Mp, RAW) kunnen niet in Adobe Photoshop Elements bewerkt worden. Dan moet je een lagere resolutie (6Mp, jpeg) nemen. Wel jammer, als je foto's wil bewerken.
(daarom mogelijkheden een 7)
Heb later nog de Nikon 55-200 VR gekocht via internet-winkel, dat scheelt geld t.o.v de gewone fotovakzaak of electronica winkel.
Camera is een aanrader.

jannesb 21-01-2009

Zeer leuke aanschaf, voor een redelijke prijs! We zijn beginners op het gebied van SLR en moet zeggen dat nikon echt heeft nagedacht over het ontwerp. Mij viel vooral op hoe gemakkelijk de menustructuur in elkaar zit en met een beetje oefenen heb je binnen no-time de basisinstellingen onder de knie! (zonder handleiding) T.o.v. onze canon ixus is deze methodiek een verademing.
Verder maakt de camera schitterende natuurlijke foto's zonder veel moeite op de automatische stand. De 3 AF velden geven t.o.v. de canon (multi AF velden) veel rust en duidelijkheid. Niet teveel stoeien met de focus maar gericht op de maar 3 AF velden je plaatje schieten. Nu gaan we ons verdiepen in de instellingen en natuurlijk een cursus volgen, om alle instellingen ook goed te kunnen gebruiken.

Ik denk dat dit de ideale camera is voor beginners en hoop dat we er veel mooie herinneringen mee kunnen vastleggen!

Een tipje: Koop voor deze kaart een snelle SDHC geheugenkaart als je 3 beelden p/sec wil halen. Onze oude SD kon het namelijk niet bijbenen.

MBR25 11-01-2009

Hij bevalt supergoed, zonder moeite maak je superscherpe fotoos. Dit is mijn eerste spiegelreflex-camera en ik heb (nog) weinig verstand van diafragma en sluitertijden, maar toch lukt het me om prachtige foto's te maken. Echt een aanrader! Ben er heel blij mee!

H vd K 28-12-2008

Prima toestel, makkelijk menu en bediening.
Veel mogelijkheden,toestel gekocht met extra lens 55/200mm

martijn 76 30-11-2008

Sinds een paar dagen in bezit van deze. Mijn eerste slr. Hiervoor een digitale canon compact.Heb hem gekocht na reviews te hebben gelezen hier. Wat een vooruitgang is dit. supermooie foto,s. Zeer gebruiksvriendelijk. Ligt lekker in de hand, wat heel belangrijk. Heb er gelijk een photo pocket bijgekocht voor tips.

Legolas 10-11-2008

Ik heb afgelopen week deze camera met lens gekocht, zoals hier omschreven. Een vlijmscherpe aanbieding bij een gigant. Goedkoper dan internetwinkel. Ik mag hem 2 weken uitproberen, niet goed geld terug. Camera en objectief bevallen uitstekend maarrr…. Ik dacht dat een camera met zoveel mogelijkheden ook wel een brecket instelling voor belichtingreeks heeft. Niet dus. Ik wil HDR foto's maken maar dat gaat dus niet door. Jammer.

F van Huis 28-10-2008

Een geweldige camera met erg veel mogelijkheden,de vaste instellingen werken ook perfect (sport,potret enz.)
kortom een topper!

petersz 27-10-2008

Wat een juweeltje. Deze camera heb ik inmiddels een aantal maanden in het bezit en heb er op meerdere vakanties foto's mee gemaakt. De VR functie is fantastisch. De camera ligt heerlijk stevig in de hand. De menu structuur is ongelooflijk helder en duidelijk. De prestaties zijn van wereldformaat, zeker als je de prijsklasse in het achterhoofd houdt. In deze categorie camera's steekt de Nikon D60 er met deze sublieme 18-55 VR lens met kop en schouders boven de concurrentie uit. Ik kan iedereen aanraden om dit zeer complete, prachtige, maar vooral kwalitatief zeer sterke model aan te schaffen!

TKTK 19-10-2008

Wat een geweldige camera. Vandaag en gisteren veel mee gespeeld (op de Dutch Desing Week) en echt wat een super foto's. Na 3 jaar gefotografeerd te hebben met zo'n frut compact camera ben ik echt blij dat ik de stap naar spiegelreflex gemaakt heb. Heb wel nog getwijfeld over de panasonic fz28 ,maar in de winkel zeiden ze: doe dat niet. Die paar euro extra levert je zo veel meer plezier op...

Voor mij is het grote voordeel dat het brandpunt 18 is. Dit zorgt ervoor dat er zoveel op de foto kan komen. Ook de sluitertijd (1/4000) is echt gaaf voor bewegende obecten.

Het gebruik is echt makkelijk. Veel in te stellen.

Ik denk voor een beginde fotograaf is het echt een goede camera voor een leuke prijs.

Vincent73 24-09-2008

De ultieme instap spiegel reflex camera. Het 18-55mm objectief is voor mij net iets te weinig zoom, maar dat wordt ruimschoots gecompenseerd door de uitstekende lichtdoorlatende eigenschappen van dit objectief. Grootste pluspunt is wel de waanzig korte afdrukvertraging, het snelle scherpstellen en de opstarttijd van de camera. Vooral een aanrader als jij ook steeds te laat bent voor die leuke foto van (klein-)kinderen. Verder is de camera prima compact en lekker llicht qua gewicht.

rvm 13-08-2008

--------------------------- update review  -------------------------
Inmiddels al weer een tijdje in mijn bezit. Ik heb deze D60 nu mee op mijn vakantie in Rusland en naast mij best beoordeelde Lumix DMC LX2 is met deze Nikon DSLR eenvoudig weg betere resulaten te behalen.

Ook avond opnames met 400 of 800 asa in de P stand met de fliser op slow rear, worden mooie ruisvrije! resultaten behaald. Nogmaals het bedieningsgemak staat bij deze D60 op een hoog niveau. Vrijwel bij iedere situatie wordt je geholpen en kun je naast de altijd goed resulterende automaat stand je creatief uitleven met alle overige instel mogelijkheden. De foto resultaten zijn profesioneel en ontvangen veel bewondering. Wat wil je, je nog meer wensen als hobby fotograaf?

------------------------ oude review 16-07-08 ---------------------
Wat een geweldige opvolger is dit van de D40. Vooral de logica van het menu en de duidelijke uitleg bij het nemen van foto´s in allerlei omstandigheden (met voorbeeld imagenes) maakt het voor een niet al te profesionele fotograaf, bijzonder makkelijk nu profesionele resultaten te behalen. Het kan niet meer verkeerd met deze prachtige SLR. Hij wordt overal lovend besproken en dat is niks teveel gezegd. Voor de rest was ik als amateur, al jaren vertrouwd met de goede kwaliteit van Nikon digitale SLR´s.

Bij deze D60 is het niet anders en is het vooral het fantastische gebruikers gemak, die je door alle technische instellingen heen leid. De foto resultaten liegen er niet om! Uiterst natuurgetrouw foto´s en echt scherp in details met de bijgeleverde 18-55 VR lens. Ligt goed in de hand, snelle autofocus, uiterst makkelijk te bedienen, kortom m.i. een absolute aanrader.

ipie 29-07-2008

een klasse camera die heel waar voor z,n geld biedt
maakt prima foto,s en de bediening is zeer eenvoudig ik heb gekozen de nikon gekozen ipv de canon en heb er geen spijt van

PaulPaul 17-07-2008

Zeer goede camera. Gemakkelijk in gebruik, handige help functie. Maakt in de auto stand al zeer mooie foto's. VR lens is ook zeer bruikbaar.

pvhx 11-07-2008

Geweldige camera. Zeer gebruiksvriendelijke menu's. Je bladert er zo doorheen. Foto's bewerken kan eenvoudig op de camera zelf. Verder voelt de camera erg degelijk aan, even als de 18-55 VR lens. Hij ligt ook erg goed in de hand. De VR functie is verbluffend goed. Prachtige camera om te zien. Ik vind hem in alle opzichten ver uitstijgen boven het niveau van de concurrerende Canon Eos400. De kwaliteit van de foto's is verrassend goed, erg scherp. Op het aantal focuspunten na (zijn er 3: links, midden, rechts. Bij Canon veel meer) verder totaal geen minpunten, waarmee Nikon wederom bewijst dat het ongelooflijk goed is in fotocamera's maken. De D60 is een hoogtepunt op zich, de foto's zijn zowaar nog mooier.

GekkeGerrit 25-04-2008

Ik heb de Nikon D60 sinds enkele dagen in mijn bezit. Ik heb gekozen tussen de Sony A200, de Canon 400D, Olympus 510 en deze. Reden voor de keuze is dat ik foto's kon bekijken van verschillende camera's en de Nikon spraken me het meest aan. Ook komt hij uit verschillende tests het beste.

Heb nu een dagje foto's gemaakt. Bediening is erg makkelijk en de foto's zijn geweldig. Zeker in vergelijking met mijn eerdere compact...dat nooit meer.

Gebruiksgemak een 10 omdat ik hem na 2 dagen al snap!

paul prodi 11-04-2008

Naast de auto-stand kan ook alles manueel worden ingesteld. Zeer mooie foto's: scherp, natuurlijke kleuren en goed belicht. Camera voelt degelijk aan en ligt goed in de hand.
Zeker met de VR-lens een aanrader.
Ik heb nog geen nadelen ondervonden. M.i. de beste dslr in deze prijsklasse.

bert w 07-04-2008

kan alleen maar vorige reviews beamen, mijn eerste digitale reflexcamera, ligt zeer goed in de hand, maakt prachtige foto's op een eenvoudige snelle manier, binnen beklaag mij deze aankoop zeker niet of buiten maakt allemaal niet uit. pluspunt is ook het grote display