Canon EOS 750D + EF-S 18-55mm zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Canon EOS 750D + EF-S 18-55mm zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Görkem K. 14-11-2019

Great Camera, Great Service!

It's the first camera I bought on the website or Kamera Express. Guys on Camera Express helped me a lot about my questions. Thanks, them all. The camera really has a nice user interface and easy to use. If you are used to having a DSLR camera, you will get used to this camera easily.

Jaap 16-12-2018

Geweldige camera!

Supermooie camera voor iedereen die niet al te veel geld willen uitgeven aan een apparaat dat fantastische beelden maakt in hoge resolutie. De lens (18-55 mm) maakt goede foto's al vanaf enkele centimeters van het onderwerp ("18 mm", groothoekstand), maar maakt ook mooie portretfoto's bij 55 mm (telestand), waarbij de optische stabilisatie goed helpt. Scherpstellen gebeurt snel en geluidloos dankzij de stappenmotor in de autofocus (STM).

Van de Volkskrant verscheen onlangs een artikel, waarin werd beschreven hoe slimme software zorgt dat smartphones soms net zulke mooie foto's kunnen maken als spiegelreflexcamera's. Als student ben ik actief bij verschillende grafische commissies en help ik o.a. met de vormgeving van een tijdschrift. Ik heb gemerkt dat smartphone-camera's soms inderdaad leuke plaatjes kunnen schieten, maar ik heb nog nooit iets bruikbaars kunnen maken/ontvangen dat een enigszins professionele indruk voor elkaar kon krijgen bij het afdrukken, zoals beelden van deze camera dat wel kunnen.

Dat heeft er ook mee te maken (naast de kleinere chip die minder licht vangt en waar enorm veel pixels op gepropt worden) dat de camera van een smartphone door zijn eigenschappen een grote scherptediepte heeft: alles op de foto is scherp, inclusief achtergrond. Dit kan handig zijn voor het fotograferen van bijvoorbeeld landschappen, maar voor iets als portretfoto's is het fijn om een kleinere scherptediepte te hebben (zonder inferieure software-trucjes van een smartphone), zodat voor en achtergrond vervagen en daardoor minder storen. Op deze manier ogen foto's een stuk professioneler.

Voor het benutten van alle mogelijkheden is wel meer technische kennis vereist dan voor het een smartphone.

Pluspunten

• Relatief licht (< 1 kg), daardoor draagbaar
  • Lens is allround en handig voor allerlei situaties
  • Stille autofocus is handig voor filmen
  • WiFi voor foto's overdragen is superhandig
  • Draaibaar beeldscherm met Live View

Cindy 27-05-2018

Super toestel voor de beginnende fotograaf

Super goed toestel. Ik volg een cursus fotografie en ik vind dit toestel een plezier om mee te leren werken . Eenvoudig in gebruik in al standen. Werk nu op de manuele stand en is makkelijk in gebruik. En ligt goed in de hand. En dit voor een super mooie prijs.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Goede prijs kwaliteit

Minpunten

• Voorlopig geen

Laura 04-11-2017

Canon 750D

Ontzettend fijne camera! WiFi is een groot +punt. Ligt fijn in de hand. Toegankelijk voor een beginnende fotograaf

Pluspunten

• WiFi

Afrika 02-11-2017

Fijne camera

Dit product aangeschaft voor een vakantie naar Zuid Afrika en Zimbabwe. We wilden graag een goede, gebruiksvriendelijke camera mee om onze reis vast te leggen. Deze camera was voor ons de perfecte keuze, omdat hij veel opties heeft (gebruiksinstellingen voor zowel beginners als gevorderden) en goede kwaliteit levert. De camera ligt goed in de hand en het kantelbare LCD scherm is een plus! Wat wij ook heel fijn vinden is de optie om foto's gemakkelijk te delen met je mobiel en laptop. Op die manier kun je je foto's in de cloud opslaan en delen met anderen.

We hebben de camera nu een paar dagen en zijn al druk aan het fotograferen en kijken wat er allemaal mogelijk is met de camera. Tot nu toe zou ik het toestel zeker aanbevelen.

Pluspunten

• Zowel voor beginners als (semi-) professionals
  • Kwaliteit foto's
  • Gebruiksvriendelijk
  • Wifi

Minpunten

• Nog niet kunnen ontdekken

Linden 10-04-2017

Fijn toestel, mooie foto's

Gekozen vanwege enerzijds goede beeldkwaliteit en anderzijds gebruiksvriendelijke bediening in dit segment. Tot nu toe heel tevreden over zowel het resultaat van de foto's als het gebruiksgemak qua instellingen, handligging en kantelbaar touchscreen scherm.
Handig dat je makkelijk met je iPhone bij de foto's kunt (en zelfs de camera kunt bedienen). Dit was vooraf geen reden om voor dit model te kiezen maar stiekem al best vaak gebruikt.

Lens biedt prima kwaliteit, vooral voor de meest gangbare foto's, omstandigheden en afstanden. In de toekomst ga ik voor uitbreiding met andere (meer specialistische) lenzen, hiervoor biedt de sensor voldoende mogelijkheden.

Pluspunten

• mooie foto's
  • gebruiksvriendelijk
  • handige mogelijkheden

CR 29-12-2016

Fijne camera

De Canon EOS 750D is een hele fijne, snelle camera met draaibaar touchscreen lcd-scherm. Veel mogelijkheden om goede foto's te maken, zowel handmatig als vooraf ingestelde opties.

Pluspunten

• snel
  • scherp
  • helder

Snewpers 10-12-2016

Fijn scherm, snelle processor en prachtige foto's en films.

Camera ligt prettig in de hand en heeft een mooie balans. Het uitklapbare scherm is helder en scherp en alles werkt intuïtief. Videomodus is uitmuntend goed en een echte toevoeging op deze camera, niet zoals bij eerdere modellen waar video niet zo mooi was. Foto's zijn strak en worden snel verwerkt op de kaart. Deze camera biedt zeker waar voor je geld.

De kitlens 18-55 STM is tov de DCIII kitlens vele malen sneller en je hoort 'm niet werken! Deze snelheid zorgt er ook voor dat je tijdens het filmen razendsnel kunt scherpstellen én dat je microfoon niet het gezoem opneemt van de lens! Lens is stabiel er voor een kitlens zeker niet slecht.

Pluspunten

• Scherm
  • Snelheid
  • Megapixels
  • Fijne kitlens

Minpunten

• Geen, camera is zijn geld waard.